Gå til innhold

Positivisme på jobben blir ikke belønnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg er positiv til noe på jobben så har jeg på følelsen av at dette ikke blir verdsatt eller sett. Spør man om noen er villige til å prøve nye arbeidsoppgaver, stille i arbeidsgrupper o.l og jeg stiller meg positiv til det så blir det gjerne oversett, glemt eller det er så mye om og men at....Har begynt å bli like sur og negativ som de andre, og de får jo også oppgavene! Det er kanskje jeg som har misforstått. Om en leder spør de ansatte så skal man være sur og negativ?! Det kan jo også være jeg gjør en dårlig jobb...selv om jeg ikke har fått høre det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner den igjen. Var korpsleder og sa meg villig til det meste siden jeg ikke var så "inni" arbeidsoppgavene som de andre. Bla sa jeg meg villig til å være med i ei planleggingsgruppe når vi skulle på tur men ble fullstendig oversett. Senere ble jeg kritisert for å ikke være godt nok informert om turen...kjempegøy!!! Har lurt mange ganger på hvorfor de ville ha meg som korpsleder når de var så dårlige på å inkludere meg, i tilegg himlet de med øynene dersom jeg kom med forslag eller ytret mine meninger. Ble så ille til slutt at det opplevdes nedverdigende å være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner den igjen. Var korpsleder og sa meg villig til det meste siden jeg ikke var så "inni" arbeidsoppgavene som de andre. Bla sa jeg meg villig til å være med i ei planleggingsgruppe når vi skulle på tur men ble fullstendig oversett. Senere ble jeg kritisert for å ikke være godt nok informert om turen...kjempegøy!!! Har lurt mange ganger på hvorfor de ville ha meg som korpsleder når de var så dårlige på å inkludere meg, i tilegg himlet de med øynene dersom jeg kom med forslag eller ytret mine meninger. Ble så ille til slutt at det opplevdes nedverdigende å være der.

Klassisk hersketeknikk. De andre er misunnelige på deg og din positive innstilling, og må derfor rakke ned på deg for å at de selv skal føle seg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg er positiv til noe på jobben så har jeg på følelsen av at dette ikke blir verdsatt eller sett. Spør man om noen er villige til å prøve nye arbeidsoppgaver, stille i arbeidsgrupper o.l og jeg stiller meg positiv til det så blir det gjerne oversett, glemt eller det er så mye om og men at....Har begynt å bli like sur og negativ som de andre, og de får jo også oppgavene! Det er kanskje jeg som har misforstått. Om en leder spør de ansatte så skal man være sur og negativ?! Det kan jo også være jeg gjør en dårlig jobb...selv om jeg ikke har fått høre det heller.

Dette høres ikke noe hyggelig ut.

Har du en overordnet du kan snakke med og ta opp dette med, eller er det samme holdning fra h*n? Jeg ville tatt opp dette med lederen min og spurt om hjelp og råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på flere ting det, da. Bl.a. hvor konservativt miljøet du jobber i er, og hvordan du legger frem nye ideer og viser positiviteten. Å være lykkepille-positiv med masse kreative ideer i hvert et møte dersom man jobber i et konservativt miljø, gjør at man skiller seg svært mye ut fra resten. Og det er ikke nødvendigvis positivt. Akkurat som det er lite positivt å være konservativ i svært kreative miljøer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...