Gå til innhold

Mamma M sitt første barn :)


Luremegpå

Anbefalte innlegg

Ja, det er det første jeg skal sjekke opp mandag morgen! Er det gratis altså? Så bra da !!Tror ikke han har låsning, han er mye bedre i nakken og ikke skeiv lenge, men hvem vet, får ta turen å se da:)

Ja Manuell terapaut har en støtteordning fra staten, men anbefaler å høre med de først om de har jobbet med spedbarn, det er en fordel! De jobber med både muskel og ledd......og ofte trenger det ikke være en låsning, kan også sitte i muskelen.....det er her det skiller seg fra kiropraktik for de fokuserer mer på ledd.

Manuell terapaut i norge der burde du finne noen nær deg.

Men tar nå fatt på en ny natt, og håper han ikke tisser på seg! Han har gjort det 3 ganger siste døgnet, og jeg blir tullerusk, for det ødelegger søvnen hans! Han griner fordi han har tisset på seg dakkars!

Lurer på en ting jeg glemte å spørre deg i går, når han våkner på natta og vil spise, skifter du på han da, eller er det da han har tisset på seg????

Her måtte vi skifte hver eneste gang hun spiste på natta fordi ellers hadde hun tisset og bæsjet hele senga.......så anbefaler det hvis du ikke gjør det allerede, og ta det før han får mat, for de sovner lettere igjen med maten :)

Endret av Neytiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja Manuell terapaut har en støtteordning fra staten, men anbefaler å høre med de først om de har jobbet med spedbarn, det er en fordel! De jobber med både muskel og ledd......og ofte trenger det ikke være en låsning, kan også sitte i muskelen.....det er her det skiller seg fra kiropraktik for de fokuserer mer på ledd.

Manuell terapaut i norge der burde du finne noen nær deg.

Lurer på en ting jeg glemte å spørre deg i går, når han våkner på natta og vil spise, skifter du på han da, eller er det da han har tisset på seg????

Her måtte vi skifte hver eneste gang hun spiste på natta fordi ellers hadde hun tisset og bæsjet hele senga.......så anbefaler det hvis du ikke gjør det allerede, og ta det før han får mat, for de sovner lettere igjen med maten :)

Hei!

Vi skifter alltid etter, for da er den tom slik måltidet får plass.Han tisser so regel ikke før det har gått et par timer. Men han tisser så mye, det er helt sygt, men så får han mye mat om gangen da, så ja, skal undersøke litt , kanskje han må ha litt spesialbleier, vi har prøvd det meste. Han våkner av han han har tisset på seg, men vi kan ikke vekke han hver time heller :nei:

Men satser på det går bedre, og at vi finner en løsning!

Sjekker opp manuellterapeut senere :jepp: Takker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken str bleie er han i da??? ofte kan det lønne seg å gå opp en str for nattbleier.....det gjorde vi en liten stund da hun tisset så mye på natta. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken str bleie er han i da??? ofte kan det lønne seg å gå opp en str for nattbleier.....det gjorde vi en liten stund da hun tisset så mye på natta. ;)

ja, vi skal teste det igjen, er så frustrerende, skifter bleie ofte gitt!

Tester Libero igjen snart! Pampers er kanskje ikke så bra lengre? hmhmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)!

Ja, var uten nett i går, så da ble det lite skriving her inne gitt!

Var hos manuell terapeut i går, og han synes T så helt fin ut, han sa bare at vi må trene nakken:) Synes T allerede er veldig flink jeg da, men ja, vi får bruke babygymmen enda mer:)!

Kjenner at dagene går fint, og så lenge vi finner på noe, så er T mer fornøyd! Men ja, jeg er skikkelig frustrert over kjæresten min...T roer seg aldri hos han, og ja det er fryktelig å høre T Skrike, så jeg må alltid ta han til slutt, synes ikke T skal grine så lenge jeg da( da mener jeg over 10 min)...

Føler liksom at jeg har T døgnet rundt, må ta han når han har mageknip, og det er jo greit det altså.., og jeg må ta han om natten når kjære har matet ham, jeg ligger alene på rommet, og må dytte inn smokken hele tiden, og han har det så luksus synes jeg :kjefte:

Men ja, har ikke noe i mot å ta han , men ikke alle timene i døgnet omtrent..kjenner det blir så slitsomt.

Nå hyler han oppe, men jeg vil jo ikke at han skal bli mammadalt heller :rødme:

Bortsett fra det da..

I morgen skal jeg på babykino, og det blir spennende! Håper ikke jeg må mikse me termoser og slit på kinoen altså, fingers crossed!!

I dag har jeg vært å trent, og er så stolt, det føles så sinnsykt deilig! Tredemølle, roing og styrke blei det gitt :jepp:

Vel vel, jeg får gå opp til gutta mine !

:søvn: :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott det ikke var låsninger hos T da! Da var det vel bra å ha drattt til manuell terapaut som er gratis!

Tips til mageligging, her ble det veldig poppis når hun fikk ligge på magen uten bleie, var gjerne på stellebordet med klut under, men går også an på gulvet.......

Uff er jo like vanskelig for kjæresten at gutten hans ikke roer seg hos han.....tenk hvor såret han blir inni seg sikkert :sukk: Og vettu så små baby tror jeg ikke blir mammadalt enda.....men han kjenner deg da best, var jo inni magen din så er vel ikke rart det. Dette går i perioder...men her har jeg måttet gripe meg i nakken nå som snuppa vår er litt eldre og gi mannen lov å prøve/feile på å trøste henne......og han gjør absolut ikke de tinga jeg gjør, det må jeg bare la han gjøre i fred. Ikke lett når de gråter, og jeg vil heller ikke la en så små baby som lille T gråte lenge.......så håper du og mannen prater om det og at du ikke blir sint på han, men heller roser han at han prøver ihvertfall(for det finnes de som ikke vil prøve engang).

Husker jeg riktig at kjæresten spiller gitar??? er det noe han gjør fast for å underholde lille T? for det kan han bruke som et middel kanskje når han er urolig? her hjelper klassisk musikk, og ABBA(jeg hørte og sang i hele graviditeten på de).

Koselig med babykino da, skal du med noen?

:klem: håper natta blir fin snuppa

Endret av Neytiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet du hva, vi har samme "problem" med at Murmel ikke roer seg hos mannen min, og jeg tok det opp med helsesøster. Og hun sa at veldig mange babyer har en sånn periode når de er rundt 2 mndr, så det er helt naturlig. Det er noe med at de nå begynner å bli mer bevisst på hvem de er hos, og da foretrekker de selvsagt mamma. Som Neytiri sier, de kjenner mamma best.

Håper du ikke tror det er kjæresten din sin feil. Og jeg er helt enig med deg i at det er kjempeslitsomt med en baby som kun vil være hos meg, men når jeg er sliten og lei, minner jeg meg selv på hvor kort tid det egentlig er snakk om. Av hele livet mitt er noen mndr. ingenting, og det går over. Helt av seg selv. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Neytiri og Iril :klemmer:

Altså...jeg er så superglad for tiden jeg får med T , men jeg synes på en måte at det er litt ekstra slitsomt fordi jeg vet hvordan han roer seg, og lærer det vekk, men han får det ikke til, T hyler til han blir hes!!Vi har en regel om at hvis han griner mer enn en viss tid, så kan han gi han til meg, for det skal ikke gå utover T at kjæresten min ikke får til å roe han. Men ja, det går seg nok til, men ja jeg blir jo ikke akkurat sint på kjæresten min, men jeg blir bare sliten og frustrert.. men jeg foreslo at han kunne ta han med på babysvømming f.eks eller ja, finne på noe kjekt med han en dag i uken, så de får litt kvalitetstid sammen, men ja, babysvømming er ikke aktuelt, han har litt problemer med basseng..

Men men, alt ordner seg, ser positiv, men jeg klarer ikke sleppe meg løs fra huset en kveld, hvis jeg vet at han kommer til å grine, eller ja, han kan grine lenge altså, vi har en hissigpropp til tider..Må sikkert bruke høreapparat om 5 år!!

:gjeiper: off, slem jeg er!

Uansett! Vi har vært på Babykino i dag! Så fantastisk opplevelse, T sov fra vi dro hjemmeifra 11: 45- 15: 45, det er luksus det, det var jo faktisk 40 andre babyer i den salen! Jeg anbefaler bilsete hvis noen av dere skal på kino, så praktisk!!

Så kommer skryyyyyyyt...Jeg har trent i dag og, og ja, når jeg gikk fra treningstudioet var jeg helt kake i armene. Skulle kjøre hjem, dauet bilen flere ganger og klarte ikke gire engang, så gruuusomt, men godt! Fikk en altfor kjekk instruktør, som satte opp treningsprogram til meg :jepp::jepp:

Moro å trene igjen,åsså blir det lettere å holde litt på T når jeg er litt sterkere, og får trent rygg osv :jepp:

Vel vel, nå er det vel snart natta! Tannlegen i morgen, så T skal til mormor :yvonne:

Han ligger her og dsnorker, så skal bære han opp..tvi tvi og goe natten til alle dere søte mammaer så stikker innom her :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som har begynt på treningsstudio allerede! :jepp:

Den dama du linket til hadde mye klokt å si ja! Jeg er så enig i mye av det hun skriver, har erfart mye av det samme. :) Skulle ønske jeg visste alt dette før jeg fikk baby jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den linken stjeler jeg glatt! :jepp: Tror det er mye fornuft i det hun sier!

Håper det står bra til med deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som har begynt på treningsstudio allerede! :jepp:

Den dama du linket til hadde mye klokt å si ja! Jeg er så enig i mye av det hun skriver, har erfart mye av det samme. :) Skulle ønske jeg visste alt dette før jeg fikk baby jeg!

Ja, denn var genial den linken, jeg har testet flere ting allerede, spesielt det at vi må være flinkere til å rape han, og i dag er han en helt annen baby, han har ikke krøket

bena en eneste gang!! Oh gleeeeeede!!

Ja, jeg trener fordi jeg vil bli sterker i armer og rygg :jepp:

erker allerede det er tungt når jeg skal gi flaske osv.., så her er det ingen unnskyldninger! Treningsprogrammet mitt er heftig , instruktøren stod hele tiden :rope: en til nå, og en til...trodde jeg skulle gå i bakken! Hehehe, men god og støl enda, så var god trening!!

Ja, det var mye vi skulle visst, men ja vi lærer noe hver dag, og deilig er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den linken stjeler jeg glatt! :jepp: Tror det er mye fornuft i det hun sier!

Håper det står bra til med deg! :klem:

Hei du! Går bra med deg, men savner deg!!!

Men ja, den linken er noe av det beste jeg har lest altså !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du! Går bra med deg, men savner deg!!!

Det var hyggelig sagt! :klem: Jeg får ikke tid til å skrive så mye, men det vet du vel selv hvordan er ;)

Ja, linken var utrolig bra. Greit med en slags oversikt over ymse problemer som oppstår. Jeg fatter ikke at det ikke kom en manual med denne leveransen :fnise:

Vi må jo bare finne løsninger som passer for oss selv, men det er veldig fint å få erfaringer fra noen som har gjort dette en gang eller to. Føler meg som en glad amatør til tider.. :sjenert: Men men, vi lærer jo hele tiden. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjorde kvinner før sånne hyggelige forum da :dåne: for å få erfaringer fra hverandre!

innom med en :klem: snuppis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Synes det er tøft om dagen, det virker mer og mer som om lille T har kolikk, og det er jo ikke noe kjekt, river i hjertet mitt til tider, er litt pinglette mamma tror jeg, stadig bekymret, det er veldig slitsomt! Nettene er tilbake til lite søvn og han er våken mye, han sover sånn 5 min , våken 1 min , ja, så jeg kommer sterkere tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...