Gå til innhold

Mamma M sitt første barn :)


Luremegpå

Anbefalte innlegg

Link til tepper: http://www.swaddledesigns.com/lc/Swaddling-Blankets/UR00/CategorySwaddling.html

Masse forskjellig de har der! :)

Jeg har også måttet telle til 10 noen ganger, maaaange ganger. :sjenert: Det er ikke alltid så lett altså, den hylingen er den verste lyden som finnes synes jeg. :(:klemmer:

Se der ja! Ja, nå skjønner jeg litt mer hvordan det har bedre effekt med de spesiallagede teppene, de er jo mye lengre og!! Tusen takk!

Ja, det er godt å kunne telle til 10 :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det slik at de bare SKAL ha 15%? Jeg trodde det var sånn at de skulle ha minst 15%? :klø: Mener å ha lest de skal få så mye de vil, men maks en liter MME i døgnet (pga nyrene er det vel). Tror du kan gi uten å ha dårlig samvittighet altså :Nikke::)

Vi gir også MME, og har gjort det fra begynnelsen, men jeg delammet i tre måneder også (fikk aldri nok melk, på tross av at jeg prøvde hardt på å øke melkemengden :().

Hey!!

Ja, de skal faktisk ha 15%, og slik jeg forstod det skal de ikke ha mer.. De var litt strenge på det faktisk.., skulle ikke ha mer enn det.

Men ja, det sa JM til meg, men vi mater han slik vi føler er bra for han, og ja så lenge han virker mett og fornæyd, da driter jeg litt i de 15%, man kjenner sitt eget barns behov best :yvonne:

Ja, nei jeg kunne ikke delamme, så da ble det flaskegutt!! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: innom å hilser på deg og.

Jeg gir MME og. Delammet,somlinelia til hun var ca 3 mnd.

Fælt når de har vondt,og man ikke klarer helt å hjelpe de!

Men du,sa du at dere gir malt i hver flaske? kanskje det er litt mye :klø: her fpr hun malt i en flaske om dagen,og bæsjer annenhver dag,etter mye prøving har jeg funnet ut at dette er riktig mengde for henne. man må prøve og feile litt som foreldre. men uansett er du en flink mamma,som gjør alt det betse for babyen din :hjerte: men er ikke uvanlig å tvile ¨på det av og til. gjprt det selv :sjenert:

Koselig å se deg her!

Ja, nei vi har fått beskjed om at det er fint å gi til vert måltid, men vi gir bare bittelitt. Skal ikke overstige 2-3 teskjeer hver dag, er du innen den grensen er det no prolemos!

Men ja, nå har jo vi en gutt som sliter med magen, så da blir det litt malt og ammete. Vi gav han minifom til hvert måltid før, men har estattet det med ammete, so far so good :jepp:

Ja, jeg vet innerst inne at jeg er en god mamma, men det er bare de dagene så man føler seg så hjelpesløs..., men heldigvis er det flere av de gode dagene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å gni tutten litt i ganen på han..? Det stimulerer sugerefleksen. Jeg bruker å tappe litt på den når han har den i munnen for at han skal "oppdage" den og begynne å suge. Om det er smokken du mener med tutten.. :sjenert:

Å jadda! Tried it all babe!!!

:gjeiper: :gjeiper:

Men ja, han er bare ikke tuttegutt, ( sier det på vestlandet) , samme som smokk ja :jepp:

Men ja, det går ganske greit uten, så får vi se om vi prøver igjen etterhvert..Jeg får fortsette med den fabelaktige sangstemmen min :romeo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter!

Ja, i går orket jeg ikke, eller fikk ikke tid til å stikke innom, men det var en ikke ålreit dag, så var kanskje like greit. Har vel ikke felt tårer siden fødesl, men i går kom det et par.

Vel, han nekter å sove på siden/ ryggen..Han skal ikke sove noen andre steder enn på brystet til mamma...Det gjør meg faktisk litt galen til tider, for jeg blir så bevegelseshemmet, + at det er en dårlig stilling for han og meg, han skal jo helst sove i hårfestet mitt......, MEN..jeg bruker fremdeles trikset at han sover på brystet mitt en halvtime, så flytter jeg han over til nærmeste sovelokasjon :gjeiper: , men han våkner som regel...stabeistet, og altfor bortskjemt allerde :rødme: !!

Vel...

I dag da derimot våkner jeg, hiver meg i full fart ned på kjøkkenet og lager mat, får faktisk et smil når han våkner, og han koser seg med mat, det er HERLIG! Han våkner alltid og skriker, og skal ha mat der og da :fnise: Er jo ikke like lett når maten må lages da, men ja, når han da får mat er det MAGISK, etterpå er det enda mer MAGISK, for da vet jeg ( som regel) at han er mett :kgbaby:

Har forresten fått et par timer fri idag, har verdens beste mamma, hun er så fantastisk flink med barn, og ja, jeg suger til meg all informasjon jeg kan, det er så nyttig, og deilig :yvonne:

Så da gikk jeg og kjøpte meg to bukser i samme strl jeg brukte før jeg ble gravid, og jeg er så stolt :rødme: :rødme: Mangler 1 kilo, så er jeg tilbake til vekten før graviditeten, ganske bra, siden jeg ikke ammer og.. :rødme:

Ble lang dette, men hold ut, jeg er straks ferdig her!!

Vil bare si tusen takk til alle dere som tar dere tid til å lese , og kommentere her, det blir satt stor pris på :yvonne:

Har vært på helsestajonen i dag, og T har lagt på seg 400 gram på en uke, oh lord! Vel, han er jo lang, og ver fremdeles under gj.snittet, så da er det helt greit, og vi fortsetter med samme dosen!

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns synd på deg som har det tøft :klemmer: Høres ut som meg en periode. Og jeg syntes at alle andre hadde super-rolige babyer uten magesmerter og som sov alene. Men det blir bedre etterhvert :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia!

Har vært hos tannlegen i dag, det var faktisk ikke så ille som jeg trodde, men det var tiiiiiiiiiiidlig å komme seg ut av huset synes jeg :gjeiper:

Men ja, i dag har jeg vært på treff med masse mammaer og bebisser!! Tror vi var 12 stk ( 24 tilsammen altså) :jepp:

Det har blitt opprettet en gruppe på facebook for alle som har født i nov/des, så det ble endel gitt! Fantastisk koselig med treff, og masse herlige babyer!!!

T :babygutt: gutten min har forresten begynnt å snakke, og det er helt fantastisk :digge: Han skravler og smiler, og sover bra! Aner ikke hva som har skjedd jeg, men ja, nå har han sovet i maange timer, snart 4 timer og 3 av dem i vogn!!! :fnise::jepp: FANTASTISK!

Så nå venter jeg på litt grynting, er snart :spise:

Så glad i dag., det er så kjekt med de dagene der jeg ser han er superfornøyd, sover og spiser bra :kyss:

Det har vært noenn tøffe uker ja, så en sånnen dag som dette, da er de andre dagene fort glemt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at har hatt en god dag! :hoppe::klem: Det er såååå kos når de skravler sånn :rødme: Her har han begynt å skravle lenge og masse. Det skjedde for en til to uker siden :jepp:

Er det ikke deilig med smil fra gutten din?? :strix: Det smelter et mammahjerte hver eneste gang :rødme:

Håper kvelden og natten blir like fin! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohhhh så godt det var å stikke innom her i dag snuppa mi!!!!

Ammete gjorde underverker her også, og funket bedre en minifom.

Skravling og smil, hva kunne vært bedre :rødme: og WOW han legger supert på seg, lille T kommer til å bli en stor gutt tipper jeg :jepp:

Forresten snuppa, synes det er sååååå kjipt vi er så langt unna hverandre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Svare på innleggenne i morgen..!

I dag har jeg søkt hjelp hos mamma og pappa, jeg bare grein i stad, han er back til den intense griningen, og jeg får så vondt inni meg, blir helt dårlig! Helt utrøstelig, så måtte sette han i bilen, og bare kjøre.

Vet dere forresten hvorfor de virrer sånn med hodet når de ligger på magen?? Det er fram og tilbake hele tiden...dakkars, blir helt stressa av å se på han..Hjelper ikke at han sliter voldsomt med smokken..? Han kan holde på leenge, og vekker seg selv når han f.eks har sovnet på magen...

Tips !

Håper dere får en fin helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han virrer kanskje fordi han prøver å løfte hodet og så er det fortsatt for tungt for han..? Virring her og om jeg legger han på magen.. Han er ikke så glad i det.

Ellers ikke så gode tips å komme med her.. :klø: Har han vondt i magen? Ny låsning? Huff, hørtes litt tøft ut det der.. :( Godt du søker støtte hos mor og far!

Håper det går seg til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da snuppa :kose:

Det er først NÅ det er litt stas å ligge på magen altså, jeg ville tro det er det at han ikke får løftet seg opp og blir irritert! Ellers intense hyling....uff ikke godt å vite, er vel kanskje magevondt, eller en låsning?

manuell terapaut er jo gratis til barn under 12 år, kanskje noe å oppsøke!?

Håper du fikk trøst hos foreldra dine da, de har vel gjort det før :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer:

Nå vet jeg ikke så mye om deg og lille T, siden jeg er ganske ny i boka di, men jeg kan fortelle deg litt om min baby, og kanskje du kan bruke noen av erfaringene mine.

Min gutt er 5 mnd, og har fortsatt kolikktendenser. Han har skreket så mye i sitt liv at jeg er blitt ganske immun mot det. Andre mødre syns det er grusomt å høre barnet sitt gråte, mens jeg er så vant med det at jeg nesten ikke registrerer det. :sjenert: Det tok lang tid før jeg skjønte hva som plaget han, og jeg er fortsatt ikke sikker på om jeg har skjønt alt :sjenert: Det har virket som han har hatt veldig mye vondt i magen. De første 6 ukene av hans liv drakk jeg brus. Prøvde å kutte det ut i noen dager helt i starten, men så ingen bedring, så jeg konkluderte med at det ikke var problemet, og startet igjen. Etter 6 uker gav jeg det et nytt forsøk, etter at helsesøster sa at det du spiser kan sitte igjen i melka i 3 dager. Jeg holdt meg unna brus i en uke og så forbedring. Så testet jeg det ut og drakk ett glass brus igjen. Han HYLTE i 4 dager :dåne: Drikker fortsatt ikke brus. Tør ikke å prøve det igjen :sjenert:

Etter å ha funnet ut at han reagerte så sterkt på brus tenkte jeg at ting kom til å bli bedre med soving og alt. Men det gjorde det ikke. På 3 mnd kontrollen snakket jeg med hs om det, og hun anbefalte at jeg lot han ligge å gråte lenger før jeg tok han opp. Var veldig skeptisk, og drøyde det til 3,5 mnd. Men da var jeg så sliten og lei at jeg prøvde det. Lot han skrike mens jeg lå ved siden av han i sengen. Ingen byssing eller pupp. Han skrek første gang i 30 minutter før han sovnet. Han våknet igjen og skrek i 20 minutter. Sovnet. Og skrek i 10 minutter. Så sov han i noen timer. Etter det lærte han seg å sovne på egenhånd, og tilværelsen ble SÅ mye bedre!! Nå sutrer han som regel i 2-3 minutter før han sovner. Han får mye mer søvn og ble en helt annen unge! Vi fikk det så mye bedre alle sammen :nigo:

Han hadde en nakkelåsning da han ble født og går til manuellterapeut og fysio. Han er blitt nesten helt bra nå, og han var hardt rammet. Jeg ville gått til en manuellterapeut hvis jeg var deg! :Nikke: Finn en med driftstilskudd, det er gratis for barn :) Uansett greit å få han sjekket.

Ellers kan jeg si at swaddling var, og er, redningen for oss! Jeg vil på det sterkeste anbefale dette :) Han veiver så mye med armene at han vekker seg selv, og da hjelper teppet veldig!

En annen ting som hjalp oss endel er Dunstan Baby Language! babyen snakker til deg, du må bare lære deg hva lydene betyr. F.eks er NEH mat. Stemte skikkelig godt her! Min lenke Dessverre hørte vi ikke om det før han var ca 2 mnd gammel, og ved 3 mnd alder slutter han med de lydene. Så nå funker det ikke lenger på min gutt, dessverre.

Kan også nevne at vi har prøvd veldig mye mot magevondt. (fenikkelte, minifom, magemassasje, sykle med bena, probiotika, bytte MME, malt, sviskesaft, passe på hva jeg spiser osv) Har stadig mistanke om at han har mye luft, at det er det som plager han, men er ikke sikker. Blir lurt ofte. F.eks når han vil stå opp om morgenen oppfører han seg akkurat som han skulle ha vondt i magen. Han vrir seg, skriker, spenner seg, krøker seg, vil ha puppen, spytter den ut, tar tak igjen og er helt umulig. Men har oppdaget flere ganger at hvis jeg da skrur på lyset og pakker han ut av swaddlingen, så smiler han til meg :overrasket: Og er egentlig kjempeblid :klaske:

Jeg kunne skrevet en bok om alt som har skjedd og alt vi har prøvd! :dåne: Det har jeg forresten gjort også :ler: Dagboken min :lol: Jeg syns synd på deg, det er slitsomt med en baby som skriker mye :kose: Man blir så desperat etter å få løst problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker forresten også at jeg ikke ga babyen min nok mat i starten. På 3 mnd kontrollen lå han under gjennomsnittet i vekt, og over i lengde. Så jeg begynte å gi MME til kveldsmat, og en mnd senere lå han akkurat der han skulle. :) Men det er kanskje lettere for deg å passe på at han får nok siden du gir flaske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han virrer kanskje fordi han prøver å løfte hodet og så er det fortsatt for tungt for han..? Virring her og om jeg legger han på magen.. Han er ikke så glad i det.

Ellers ikke så gode tips å komme med her.. :klø: Har han vondt i magen? Ny låsning? Huff, hørtes litt tøft ut det der.. :( Godt du søker støtte hos mor og far!

Håper det går seg til! :klem:

Hallaisen! Ja, nei si det, jeg tror faktisk han klør i ansiktet, jeg har klødd han litt forsiktig når han gjør det, og han roer seg:) Han er ganske så sterk i nakken, så er nok ikke det.. men hvem vet?

Ja, foreldrene mine..hva skulle jeg gjort uten? Er ikke ofte jeg søker hjelp, men de synes det er så stas når jeg kommer, så da var det ikke tvil :) Han sov forresten 1 av 16 timer den dagen, så ja, et sier vel sitt :jepp:

Skal teste ut manuell terapeut, for kiropraktor, ja jeg er ruinert!!

Takk for gode råd !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mistenker forresten også at jeg ikke ga babyen min nok mat i starten. På 3 mnd kontrollen lå han under gjennomsnittet i vekt, og over i lengde. Så jeg begynte å gi MME til kveldsmat, og en mnd senere lå han akkurat der han skulle. :) Men det er kanskje lettere for deg å passe på at han får nok siden du gir flaske :)

Hei du!

ja, skal vi se...

Har nå prøvd siste natten å pakke han inn i teppet, og ja han roer seg mer da, men har ikke helt sånn swaddling teppet, men gjør det beste ut av det..Men ja, det er jo noe med magen hans, men ammete har gjort susen. Det er så deilig nå, for jeg kjenner som regel igjen grinelydene hans, men det var en ny en i går, og sikkert derfor jeg ble så lei meg selv, jeg klarte ikke å finen grunnen til han grein, + at jeg var ganske så sliten etter 4 timers søvn :søvn:

Men ja, det er ikke bare bare alltid, men han e litt krevende, men det er jo alle babyer, så ja, dagene varierer så sygt, mmen det er jo sånn det er, må bare lære meg det! Det viktigste er at det kommr en ny dag, og at alle dagene ikke er sånn!

Men ja, skal til manuell terapeut til uken, se hva han sier, kiropraktor er såååå dyrt!

Men ja, jeg må bare lære meg at det er normalt å få vondt i magen når man er liten, og det er normalt at jeg får litt vondt i magen, fordi jeg er usikker, og vil jo så gjerne hjelpe, men enkelte ganger, så bare går det ikke!

Har forresten sluttet med minifom , siden ammeteen funker så bra!

Tusen takk for at du deler så mye med meg, det må har vært veldig tøft for deg også! Men ja, vi får ta en dag av gangen, bare han smiler eller lager golyder, så er alt vondt glemt!

Men ja, fant ut i dag at det å være på kjøpesenter, IKEA osv, det var helt toppers! Han er snodig T'en min, og veldig utålmodig!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da snuppa :kose:

Det er først NÅ det er litt stas å ligge på magen altså, jeg ville tro det er det at han ikke får løftet seg opp og blir irritert! Ellers intense hyling....uff ikke godt å vite, er vel kanskje magevondt, eller en låsning?

manuell terapaut er jo gratis til barn under 12 år, kanskje noe å oppsøke!?

Håper du fikk trøst hos foreldra dine da, de har vel gjort det før :)

:klem:

Ja, det er det første jeg skal sjekke opp mandag morgen! Er det gratis altså? Så bra da !!Tror ikke han har låsning, han er mye bedre i nakken og ikke skeiv lenge, men hvem vet, får ta turen å se da:)

Ammete hjelper mer og mer, så ja vi får se...han hyler som en stukken ngris når det er tomt da...jiiiiiiisses, utålmodig!

Vel, hiver meg rundt i boken din i morgen :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeeeellooo!!

Her svinger det gitt! Jaja, man lærer hver dag av de små!

Dagen i dag har vært super igjen :jepp:

Vi har vært på IKEA og på et stort kjøpesenter, så ja, jeg fikk testet barnesete på adapteren, og T koste seg, han bare lagde golyder, så jeg og T var ute i 4-5 timer, og han grein når vi måtte dra hjem! OH lord, han er enn fining er han!!

Han har akkurat sovnet, så blir en spennende natt for oss :enig:

Har forløpig et teppe over litt av hodet, og det er så effektivt, så må igjen takke for gode råd her inne!!

Håper dere tåler sytingen min av og til, jeg blir bare så hjelpesløs enkelte ganger, og mangel på :søvn: hjelper jo ikke!

Men tar nå fatt på en ny natt, og håper han ikke tisser på seg! Han har gjort det 3 ganger siste døgnet, og jeg blir tullerusk, for det ødelegger søvnen hans! Han griner fordi han har tisset på seg dakkars!

Vel vel, natta jenter, snakkes her inne i morgen :klemmer::yvonne:

Endret av Luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goood morning!

Sjeldent jeg skriver så tidlig, men det var en viss T som ikke ville sove, så da gikk vi ned, og nå ser vi på Bliss ( Don't forget the lyrics), hehe :gjeiper: T storkoser seg i vippestolen, det er faktisk første gang han ser på tv :rødme:

Han sov fra 23-03:30, så va han lysvåken! Han skulle skravle litt med mamma og pappa, men det var bare koselig, han har mye på hjertet :fnise: Så sovnet han 04:45- 09:15, så det var deilig :jepp:

Oh happy day :romeo::romeo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...