Gå til innhold

Hvorfor er det noe NRK Nett-tv ikke legger ut?


Gjest Dainty

Anbefalte innlegg

Gjest Dainty

Synes stort sett NRK Nett-tv er en fantastisk oppfinnelse for oss som er travle og ikke får med oss favorittene når de går på tv. Men noen ting legger de rett og slett aldri ut - og hvorfor?! Rettigheter, eller hva?

Hadde gledet meg masse til serien "Downton Abbey", men grunnet besøk hos venner frem til i ettermiddag fikk jeg verken sett det i går eller reprisen i formiddag. Tenkte da jeg skulle kose meg med den på nett i kveld, men neida.. Ikke lagt ut.

Samme med en nyinnspilling av "Emma" (BBC) som gikk i romjulen, så uhorvelig sent på kvelden at jeg ikke orket sitte oppe så lenge (det er jo et spørsmål i seg selv, hvorfor de sender en slik koselig og komplett ufarlig serie nærmere midnatt..).

Noen som vet hva dette skyldes? For de legger jo absolutt ikke bare ut egne NRK-produksjoner, men diverse annet fra BBC, ITV etc. Irriterende!

Skal sende en mail til NRK og høre, men det tar ofte noen dager å få svar, så spør her i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det tror jeg også. Serien du nevnte er vel også en innkjøpt sådann og da er det nok andre regler for å legge ut program i etterkant. Tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dainty

Emma var verdt å få med seg ihvertfall!

Åh! Så irriterende. Jeg elsker britisk (kostyme)drama og skulle gjerne sett denne. Mulig den er å bestille på play.com.

Synes det var veldig rart at den gikk så sent på kvelden. Flere jeg kjenner reagerte på det. For mange er det jo "tradisjon" å følge med på kvalitetsdrama i julen.. Skulle tro det gikk an å få det sendt til skapelig tid, slik som det pleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dainty

Ja, det tror jeg også. Serien du nevnte er vel også en innkjøpt sådann og da er det nok andre regler for å legge ut program i etterkant. Tipper jeg.

Det pussige er at ITV, som produserer "Downton Abbey", selv legger ut serien gratis på sine nettsider som alle kan se. Man skulle jo tro NRK kunne få gjøre det samme.

Dessverre er ikke serien å finne på ITVs sider lengre, da serien tydeligvis gikk på britiske tv-skjermer for flere måneder siden, og det kun ligger på nett i en trettidagersperiode etterpå (i likhet med NRK nett-tvs praksis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det ha noe å gjøre med at serien er såpass ny? Nrk publiserer det de har rettigheter til å publisere, så det er vel en klausul om at ITV har enerettigheter på nettpublisering i avtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja irriterende at de sender så mye bra så seint. Mye god krim, og dramaserier som jeg har lyst å se, men å holde seg oppe til langt på natt er rett og slett umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også NRK har en tilbøyelighet med å sende gode program veldig seint. Takk og pris for opptakeren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg synes er rart er at det er enkelte av deres egne produksjoner som blir fjernet fra nett-tv så fort. Sigrid søker kjæreste og hjerte til hjerte - spelet, for eksempel, tror de lot hver episode ligge ute i bare 4 uker eller noe sånt. Andre ting ligger jo ute i årevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det står hos nrk at de ikke har rettighetene til å sende downton abbey på nett-tv. uansett, det er mulig å finne episodene online, i ganske bra kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...