Gå til innhold

Hva er den skumleste filmen du noengang har sett?


Murder

Anbefalte innlegg

Ellers har the grudge satt dype spor i meg. Det er så lenge siden jeg har sett den nå at jeg egentlig ikke husket handlingen, men noen ganger når det er mørkt om kvelden kan jeg sverge på at jeg ser det sorte håret spre seg rundt i taket mitt...

Enig!!

Herregud,mange år siden jeg så den ,men kan fortsatt se for meg det jævla håret:|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne godt ramset opp alle de som allerede er nevnt! (liten vits)

Men jeg vil si en film til som jeg synes er fæl, og det er Drag me to hell. Grusom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her son husker den filmen med en baby som krøp oppi taket??? den var ikke noe å sove godt til... :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her son husker den filmen med en baby som krøp oppi taket??? den var ikke noe å sove godt til... :haar:

Trainspotting, moren er narkoman og babyen dør antagelig av sult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt ramset opp alle de som allerede er nevnt! (liten vits)

Men jeg vil si en film til som jeg synes er fæl, og det er Drag me to hell. Grusom.

De var jo ment å skulle være morsom!?! Sikkert en parodi, synes den var dritdårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var jo ment å skulle være morsom!?! Sikkert en parodi, synes den var dritdårlig!

Morsom!?! morbid sans for humor i allefall ;)

Jeg synes den er skummel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trainspotting, moren er narkoman og babyen dør antagelig av sult.

Nei ikke Tranispotting. var japansk tror jeg..... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginale Excorsisten, så den totalt uforbredt på KINO :tristbla:

The Grudge var oxo ekkel.

The Decent var oxo litt ekkel.

Og denne...En tankevekker for meg i hvert fall :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Excorsisten var den første skrekkfilmen jeg så. Tror Ondskapens hotell var den andre. De er den dag i dag de meste skremmende jeg har sett. Jeg ser dem ikke alene og lar være å tenke på dem hvis jeg er alene i et stort, mørkt hus.

Det er ganske imponerende at disse gamle filmene fortsatt skremmer vettet av folk. Jeg syns de var flinkere til å lage dystre og ekle stemninger i de gode, gamle grøsserene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Ring

btw, Cuba, avataren din gives me the creeps, vet ikke hvorfor.

Haha! Det er meg på bildet altså! Tok bilde av et bilde tror jeg.

Men kan godt finne et annet! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trainspotting, moren er narkoman og babyen dør antagelig av sult.

Trainspotting er ikke en skrekkfilm, men en actionkomedie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! Det er meg på bildet altså! Tok bilde av et bilde tror jeg.

Men kan godt finne et annet! :gjeiper:

nei, lol, det trenger du ikke;)

du er kjempesøt, men jeg får gåsehud av bilder i sånne farger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye gode filmer som blir nevnt! Veldig enig med de som sier de blir mest skremt av psykologisk skrekk. Syntes selv at både Paranormal Activity og Blair Witch var kjempeskumle. Er også enig i at de var flinkere til å lage ordentlig skumle filmer før, men synes disse to filmene lykkes i å skape ekkel og dyster stemning. Som mange mener synes jeg også at det er det man ikke ser som er det skumle i en skrekkfilm, og det er der mange nyere filmer feiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest MrsTux

Å så godt å høre at flere har blitt skremt av The ring!! Jeg trodde jeg var den eneste. Alle jeg kjenner synes bare den var teit.

Jeg måtte ha tven på rommet på konstant i flere uker etter jeg så den filmen. Turte ikke å skru den av i tilfelle den kom til å skru seg på igjen :fnise:

Jeg turte faktisk ikke slå tv'n den første tiden etter å ha sett the Ring :fnise:

Ellers så jeg The Omen som ungjente, og den satt i meg lenge etterpå. Tror det har noe med at settingen var så jordnær, så for meg at dette kunne skje i virkeligheten... Filmer med skrekk og gru og masse gørr finner jeg for usannsynlige til at de skremmer meg ordentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Tja... Så en østerisk film en gang som gjorde meg, mildt sagt, smådårlig, "Funny Games" fra 1997. Er laget en amerikansk versjon av filmen også som kom ut i 2008.

Må ha et snev av realitet for at jeg skal synes en film er skummel. Etter å ha sett "The Grudge" kunne jeg ikke annet enn å le (og det gikk farsott hjemme i å lage samme lyden som dette dukkeaktige gjenferdet som dukket opp titt og ofte).

"The Shining" og "Silence of the Lambs" er også ganske skumle.

Ja - og "Eyes Wide Shut". Var no' pianospilling som virkelig gjorde det for meg. Fikk helt småangst der jeg satt :)

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...