Gå til innhold

Oppbrukte ordspill som liksom er morsomme


Gjest Spinell

Anbefalte innlegg

gjort er gjort og elg er elg... helt forferdelig!!

Det heter vel "hjort er hjort - og elg er elg".....for å gi meningen liksom :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal ikke kjøre pikker i hjulene....irriterer meg veldig når folk sier det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter vel "hjort er hjort - og elg er elg".....for å gi meningen liksom :-)

Nei, meningen er gjort er gjort. så har mann bare puttet på elg er elg for morro skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter vel "hjort er hjort - og elg er elg".....for å gi meningen liksom :-)

Originaluttrykket er "gjort er gjort". Hvis det het "hjort er hjort" ville jo ikke det å slenge på "elg er elg" være noe morsomt? Det spiller jo på den like lyden mellom gjort og hjort.

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Originaluttrykket er "gjort er gjort". Hvis det het "hjort er hjort" ville jo ikke det å slenge på "elg er elg" være noe morsomt? Det spiller jo på den like lyden mellom gjort og hjort.

Gjort er gjort, tenkte elgen, svømte over elva og ble rein :fnise: .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Misforstå meg rett"

Nei, jeg vil ikke misforstå deg på verken den ene eller den andre måten. Jeg kan gjerne enten forstå deg rett eller bare misforstå deg, men ingen kombinasjoner av de to nevnte.

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-sa brura!

:kjefte:

Freeees!

Hvorfor sier folk det? Hater det uttrykket og har aldri forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat ordspill, men disse uttrykkene irriterer og viser saueflokktendenser:

Bla, bla, bla... "er du med?"

"det ordner seg for snille piker"

og disse kjekke: Ja,ja, ja, ja. Eller Nei, nei, nei. i forskjellig tonefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cup er cup finner jeg ikke plagsomt. Jeg er vel over snittet opptatt av fotball (og vinner av cupfinalen 2010 - bare for å nevne det), og det uttrykket har mye i seg. Det at Follo slo Rosenborg er akkurat et slikt eksempel. Det er rett og slett noe spesielt med cup. "Hvem som helst" kan slå de beste, og "hvem som helst" kan ryke i andre runde. Av en eller annen grunn pleier seriespill å være mer forutsigbart. Det har mye med tanken om at man i cupen har alt å vinne, mens det i serien nærmest ikke finnes grenser for hvilke bølgedaler man kan komme seg gjennom. Taper du i cupen er du ute. Du må rett og slett spille ditt livs kamp, og du kan klare det. Cup er cup ;)

Sakens kjerne: jeg irriterer meg over ukebladenes klassiker sett på baken hver gang de skriver om en rumpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort er gjort, tenkte elgen, svømte over elva og ble rein :fnise: .

*host host*

Så ble den skutt, havnet i disken og ble rådyr.

Unnskyld^^

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

herrelord så mye 'bra' ordspill.. har en stemor jeg som bare snakker sånn. 'sa, kjærringa' hvis man sier nei, takk : 'ikke noe å takke for' grrr :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et par kranglet. Han: På

gravsteinen din skal det stå; Her ligger min kone ISKALD som alltid. Hun: På din

skal det stå; Her ligger min mann, STIV for første gang!! :)

haha:P den var jo litt morsom :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blærum. Greit nok hvis man skal skrive noe morsomt om noen snobbete mennesker fra Bærum, men det er fryktleig irriterende med folk som skal skrive Blærum når de skal de til tanta si i Bærum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nei takk, kvitteringen vil jeg ikke ha, den kan du arkivere i det store arkivet"

"Kvitteringen kan du beholde, jeg får ikke noe tilbake på skatten uansett - hahahohohohohehehehaha"

Ser at jeg kanskje har misforstått tråden, men måtte bare legge det til allikevel :)

Endret av Avaleona
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...