Gå til innhold

Oppbrukte ordspill som liksom er morsomme


Gjest Spinell

Anbefalte innlegg

Waschera Baghera?

Ingenting Tingeling.

:murvegg:

Åååh. Jobbet et sted der alle sa dette. I åresvis. Ja, veldig artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hva med:

..."øya er det første man blir blind på"...

Ikke minst avsluttet med "... er det ikke det de sier?" Hvem er disse "de"? Gah, kan få hodepine av mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Misforstå meg rett"

Nei, jeg vil ikke misforstå deg på verken den ene eller den andre måten. Jeg kan gjerne enten forstå deg rett eller bare misforstå deg, men ingen kombinasjoner av de to nevnte.

100 % enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Det skal være snickers og twist" istedet for "det skal være sikkert og visst"

Avskaff, NÅ! :rope:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nei takk, kvitteringen vil jeg ikke ha, den kan du arkivere i det store arkivet"

"Kvitteringen kan du beholde, jeg får ikke noe tilbake på skatten uansett - hahahohohohohehehehaha"

Ser at jeg kanskje har misforstått tråden, men måtte bare legge det til allikevel :)

Jeg irriterer meg daglig over disse morsomhetene, så det er i hvert fall helt greit for meg at du legger dem til her. Jeg har også et par bidrag i samme kategori, altså "morsomheter butikkbetjening hører 50 ganger om dagen":

"Pose? Selvfølgelig skal jeg ha pose, jeg har ikke store nok lommer til de to juicekartongene jeg har kjøpt."

"Pose? Selvfølgelig skal jeg ikke ha pose, jeg har med meg egen pose til de to juicekartongene jeg har kjøpt."

"Går ikke varen inn på kassa? Da er den vel gratis, da?"

"Koster den bare 20 kroner? Så billig du er, da!" :slår:

Endret av Meaty
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Verpesyk. Det er her på KG jeg har lært det, men for alt jeg vet, kan det sikkert ha oppstått for lenge siden som en morsomhet og skrevet med anførselstegn. Nå er det ikke det engang :(.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk ikke helt sikker. Men det er like meningsfult - eller meningsløst - som de som Silvermist skrev. Det er noe man sier når det er fotball-cup. Alle hendelser, mål, mangel på mål, gule kort, røde kort, mangel på slike kort, skader, sukseer, fiaskoer osv, kan forklares med "cup er cup".

Det var også en reklame en gang, der de lagde t-skjorter til jenter hvos det sto "cup er cup" over brystet. Trodde det var Tine som hadde det, men det gir ikke noe mening.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosemor

Jeg kan ikke si jeg synes TIMEkspressen er særlig festlig, heller.

Hva er problemet med det navnet da? :klø:

Endret av Rosemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

håiåiåi, fikk latterkrampe av å lese i denne tråden. tror jeg skal begynne å få med så mange ordspill som mulig i samtalene jeg har, haha. noen av disse er jo genuint morsomme. leste denne på wikipedia: "Skredderen gikk på stoff", HAHAHAHAHAHAH. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Hva er problemet med det navnet da? :klø:

TIM-Ekspressen? TIME-kspressen?

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

"Det skal være snickers og twist" istedet for "det skal være sikkert og visst"

Avskaff, NÅ! :rope:

Enig, fy fader, det er så utrolig lite kult å si det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet med det navnet da? :klø:

Jeg liker heller ikke det navnet. Det går liksom ikke - det blir liksom enten tim-ekspressen eller time-kspressen, ikke timeekspressen. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Irritasjon er bortkastet energi! Slike ordspill og uttrykk er da bare med på å krydre språket! Og jeg tror nok dere også liker dem, heeeelt innerst inne ;) Jeg tror jeg skal lage en tråd om favorittordspill i stedet, mer positivt vinklet sådan! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg tror nok dere også liker dem, heeeelt innerst inne ;)

Nei, det skal jeg love deg at jeg ikke gjør. Jeg vrenger meg når jeg hører dem, heeelt innerst inne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Irritasjon er bortkastet energi! Slike ordspill og uttrykk er da bare med på å krydre språket! Og jeg tror nok dere også liker dem, heeeelt innerst inne ;) Jeg tror jeg skal lage en tråd om favorittordspill i stedet, mer positivt vinklet sådan! :jepp:

Æsj, nei. Det synes jeg ikke du skal gjøre. Positive tråder er ikke noe gøy. Det blir litt sånn påtatt "Nå haaaar vi det bra, dere!"

:engel:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Elsker slike "kone-morsomheter" som Tabris nevnte, jo mer intetsigende, oppbrukte og flåsete jo bedre. I min hjemby er slikt kjerringspråk en helt egen sosiolekt som er morsom å bruke.

Men det som er morsomt med dem er jo det faktum at de ikke er morsomme i det hele tatt da :fnise:

Eneste jeg virkelig hater er Se&Hør-ordspill som akkompangerer bilder av kjendiser i uheldige situasjoner eller hunder med solbriller. Jeg kommer ikke på noen i farten, men det er jo bare å åpne et blad og gremmes. Dagbladet og VG kommer også av og til med noen perler av språk-voldtekt. Puppulær er jo en klassiker.

For å tilføye noe: I nitten-pil-og-bue (altså for lenge siden, spiller på uttale av årstall som f eks nitten-fem-og-tjue)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...