Gå til innhold

Katt som hele tiden sitter/ligger på bordet.


HopelessFear

Anbefalte innlegg

Eier en katt som bor hjemme hos foreldrene mine. Hun er 5-6 år gammel og sterilisert. Har hatt henne helt siden hun var 2 eller 3 måneder gammel. Hun sitter/ligger oppå bordet hele tiden, og om en tar etter henne/tar i henne blir hun veldig sur og biter, hyler eller setter klørne i en.

Er det noe en kan gjøre for å få henne til å slutte med det? Det er veldig frustrerende at hun alltid skal oppholde seg på bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ikke kan ta i henne en gang får du finne frem vannspruteflasken eller appelsinskall med pepper, og sørge for at hun har flere andre steder å sove i ro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger i kattens natur at de vil oppholde seg i høyden. Der har de oversikt og føler seg trygge. Dette gjelder selvsagt spesielt under hvile/søvn. Jeg anbefaler dere å kjøpe et klatrestativ som den kan ligge på. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger i kattens natur at de vil oppholde seg i høyden. Der har de oversikt og føler seg trygge. Dette gjelder selvsagt spesielt under hvile/søvn. Jeg anbefaler dere å kjøpe et klatrestativ som den kan ligge på. :)

Hun har både klatrestativ med kurg på toppen, og en reservert plass oppå det høyteste plassen på stua. Bruker ingen av delene.

Skal prøve med sprayflaska. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kattemynte eller spray-Feliway på de plassene hun får lov til å ligge kan muligens friste henne til å ligge der i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...