Gjest Kiro Skrevet 2. januar 2011 #61 Skrevet 2. januar 2011 Sist jeg sjekket var definisjonen på mobbing at man over tid blir plaget av en eller flere. Dersom en person over tid får påpekt noe med kroppen sin og vedkommende finner dette støtende og vondt, så er det MOBBING. Dersom den sårede ved et par anledninger svarer mobberne så kan ikke dette kalles mobbing. En av metodene man bruker for å kjempe mot mobbing er å bygge opp offerets selvtillit slik at hun/han stå i mot mobbingen. Om det innebærer at mobbeofferet hever seg over det, eller svarer tilbake er lilegydlig. Det viktigste er jo at mobberne slutter. Det MÅ være lov å forsvare seg selv uten å bli kalt en mobber. 2
Rights Skrevet 2. januar 2011 #62 Skrevet 2. januar 2011 Er bare så glad for at folk er forskjellige jeg..tynne.. fete.. "normale".. Tenk hvor jævlig kjedlig det hadde vært om alle var like! Vær stolt av den du er ! Og blir du mobbet, så gir du faen ! Hev deg over dem
Rød Heltinne Skrevet 2. januar 2011 #63 Skrevet 2. januar 2011 Det er ikke riktig å mobbe uansett hva som er grunnen til at kroppen er slik den er. Anoreksia, overspising, bulimi, høy forbrenning, problemer med stoffskiftet eller hva nå enn det skulle være. Men det er slik andre har sagt tidligere i tråden her, man får bemerkninger uansett om man er tykk, tynn, blond eller rødhåret. Jeg personlig tror det ofte dreier seg om deres egen usikkerhet. Har selv veid 37 kg i vinter, men la på meg tre kg. Har fått et par ubehagelige kommentarer, men ikke noe jeg orker å bry meg så mye med.
loffen Skrevet 2. januar 2011 #64 Skrevet 2. januar 2011 (endret) Litt avsporing, men det er det samme å være høy også.. Datteren min har alltid fått høre at hun er så lang! 'Herregud så lang hun er da!' , utbryter voksne når de se henne. Det har de gjort siden hun ble født faktisk. Hun ble SÅ lei av at alle alltid skulle kommentere det, og ble lei seg hver gang vi hadde truffet på kjente. Til og med helsesøster på barneskolen ringte to ganger hjem til oss og lurte på om vi var klar over hvor skrekkelig lang den ungen var, og at hun ikke kunne vokse sånn! Jeg måtte spørre om hun mente jeg skulle kappe av en bit? Vi ble nødt til å ta røntgenbilde av hånden hennes for å forsikre oss om at hun ikke ble for lang. Nå er hun ferdig utvokst, og jeg tror hun er 175/176cm. Hun nekter nemlig å måle seg, og går krokete i ryggen, for hun skjemmes av høyden sin! Også er hun jo helt normal!!! Ingen sier 'herregud, så liten den ungen din er!'.. Total avsporing, jeg vet. Men poenget er at det liksom er lov å slenge kommentarer til de som er høy og tynne, men ikke de som er korte og tykke! Begge deler er jo like dumt, ingen har noe med å kommentere fasongen til andre på. Vi kommer jo i alle forskjellige utgaver, heldigvis. Endret 2. januar 2011 av loffen
Rød Heltinne Skrevet 2. januar 2011 #65 Skrevet 2. januar 2011 Jo, de slenger faktisk kommentarer om det også. Jeg har riktignok ikke vært "tykk" noen gang, men jeg fikk alltid bemerkninger om hvor liten og spinkel jeg var som barn. Joda, folk finner alltid noe å bemerke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå