Gå til innhold

Mobbing av tynne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ser støtt og stadig folk som henger ut tynne mennesker. Kaller de syke og dårlig selvbilde, manipulert av media og diverse.

Altså, jeg har høy forbrenning. Jeg spiser mer enn de fleste jeg kjenner, men jeg legger ikke på meg, kroppen min er sånn. Ikke kom her og si at jeg har issues med meg selv, har anoreksia og dårlig selvbilde. Mange andre jeg kjenner er i samme bås som meg.

Det som irriterer meg mest med dette, er at det som oftest er de fyldige menneskene som er verst med disse annklagene. Ser dere virkelig ikke at det dere driver med er det samme som om vi skulle sitte og si at dere er syke i hodet fordi dere er lubbene? Dere er med andre ord like ille som de som henger ut feite folk, bare motsatt vinkling.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Signerer den.

Hilsen evig tynn på 42, med god helse :Nikke:

• Liker 1
Skrevet

Alle blir mobba uansett hva det er....

Er man tynn blir man mobbet

Er man tykk blir man mobbet

Er man blondine er det galt

Er man brunette er man vist kinderegg

Er man høy er det galt

Er man lav, ja da er det mye du blir hindret i da også

Ang du sier fylldige mennesker slenger dritt om tynne, skal love deg det går begge veier. Kvinneguiden er ett flott eksempel på dette!

• Liker 2
Skrevet

Er ikke tynn selv,men har vært det og ingen god følelse å bli hakket ned på hele tiden.Har også venninner som blir kalt for verdens verste ting fordi de er tynne og dette som regel av overvektige folk.

Skrevet

Ang du sier fylldige mennesker slenger dritt om tynne, skal love deg det går begge veier. Kvinneguiden er ett flott eksempel på dette!

Seff går det sikkert begge veier. men det er så mange tykke som klager over at de blir "mobbet" også mobber de like mye selv. Er så hyklersk bare.

Skrevet

Jeg var sikkelig tynn da jeg var ungdom. Kan tro jeg fikk høre det å. Fikk ofte kommentarer som: Herregud så tynn du er, du må legge på deg. du spiser så lite osv. Ikke noe gøy å få sånna kommentarer når jeg var naturlig tynn og kunne spise masse uten å gå opp i vekt. Virker som mange tror det er okey å komme med slike kommentarer til de som er for tynne. Men det er ikke okey! Det sårer akkurat som man skulle si til en feit person: Herregud så feit du er, du må slanke deg, du spiser så mye osv.Tenk litt på det neste gang,

Skrevet

Seff går det sikkert begge veier. men det er så mange tykke som klager over at de blir "mobbet" også mobber de like mye selv. Er så hyklersk bare.

Som sakt. Det går like mye begge veier

Skrevet

Er det de samme menneskene som klager over at de blir mobbet som mobber de tynne?

Skrevet (endret)

På kvinneguiden blir man mobbet uansett hvilken kropp man har. Er man tynn blir hengt ut som lite feminin og kvinnelig, er man tykk blir kalt fleskete og ekkelt. Saken er bare at man ser best den kattegorien man selv befinner seg i. Så de tynne legger merke til mobbingen av dem, mens de tykke ser mobbingen av dem.

Jeg synes nå mobbing er lavmål uansett hvem den er rettet mot :filer:

Endret av Lykkelitenen
  • Liker 1
Gjest Galithralia
Skrevet

Er veldig enig med deg ziegel, husker selv når jeg var yngre, stygge kommentarer. Jeg har alltid vært tynn, men da var det verst fordi alle bukser var alt for store for meg osv. Det er et par episoder jeg husker godt:

1. En jente fra en annen klasse kom løpende bort til meg og tok meg rundt håndleddet og viste det til venninnen sin: SE! Jeg sa jo at hun er sykt tynn!

2. Du burde spise *galithralia* - ser ut som om du sulter deg

3. Alle vet jo at du har anoreksia, det er jo derfor du er så tynn.

Jeg vil nå si at det er "greit" å mobbe tynne folk, fordi de har det så "lett". Men det er ikke det, man kan føle seg stygg og ikke pen selv om man er tynn, og når det ikke blir tatt alvorlig blir det som oftest verre..

Bare fordi man er tynn betyr det ikke at man er syk! :kjefte:

• Liker 1
Gjest Mann på 45
Skrevet

Jeg ser støtt og stadig folk som henger ut tynne mennesker. Kaller de syke og dårlig selvbilde, manipulert av media og diverse.

Altså, jeg har høy forbrenning. Jeg spiser mer enn de fleste jeg kjenner, men jeg legger ikke på meg, kroppen min er sånn. Ikke kom her og si at jeg har issues med meg selv, har anoreksia og dårlig selvbilde. Mange andre jeg kjenner er i samme bås som meg.

Det som irriterer meg mest med dette, er at det som oftest er de fyldige menneskene som er verst med disse annklagene. Ser dere virkelig ikke at det dere driver med er det samme som om vi skulle sitte og si at dere er syke i hodet fordi dere er lubbene? Dere er med andre ord like ille som de som henger ut feite folk, bare motsatt vinkling.

Nå er nok jeg feit, men jeg kaller ikke tynne mennesker noe eller henger de ut.

Dog opplever jeg ofte at folk kommenterer handlevogna mi og jeg tør ikke gå innom McDonald lenger. Ja, jeg vet at det ikke er sunt og jeg liker ikke maten der. Guttungen (som ikke har vektproblem) og jeg kjører innom på vei hjem fra påskefjellet og det har blitt tradisjon. En gang i året må vel jeg også kunne gå på McD?

Så om du opplever noe lignende er jeg helt enig med deg.

Skrevet

Ja, mobbing av tynne folk er noe svineri. Selv er jeg kort og smålubben, men oppfatter det slik at enkelte syns det er helt greit å slenge med leppa etter tynne folk.

Så skrikes og klages det når modeller er for tynne og lovprises når de har "fine, runde former".

Jenta mi er tynn og spinkel og får stadig kommentarer både fra klassevenninner og voksne om at hun er så altfor for tynn. Det er sårende for henne å høre dette.

Skrevet

Jeg synes heller ikke det er så gøy å høre "å så tynn du er", "du må spise mer" eller "herregud ikke bli tynnere nå" osv. Blir skikkelig flau når jeg hører slikt. Hvorfor skal det være i orden å hakke og kommentere på tynne mennesker, når det er nærmest ulovlig å gjøre det samme til mennesker som er motsatt. Har noen venner som er litt store, og de er ofte de som kommenterer dette ved meg eller andre som er tynne, men de selv tåler ikke å høre ett slikt ord om seg selv eller liknende. Da blir det plutselig mobbing... :filer:

Skrevet

Er det de samme menneskene som klager over at de blir mobbet som mobber de tynne?

Haha jo. De er jo ikke noe bedre de akkurat

Skrevet

Haha jo. De er jo ikke noe bedre de akkurat

Nei, de er ikke det. Hvis det er de samme personene, så er jeg helt enig med TS om at det er hykleri. Og mangel på selvinnsikt. Men det blir noe annet om man ser "de tykke" som en gruppe, og anser det som hykleri fordi noen tykke reagerer på mobbing, og andre tykke mobber tynne. Da er det jo snakk om forskjellige mennesker. Men mobbing av vekt er selvsagt aldri riktig, uansett hvem det kommer fra er hvem det er rettet mot.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes heller ikke det er så gøy å høre "å så tynn du er", "du må spise mer" eller "herregud ikke bli tynnere nå" osv. Blir skikkelig flau når jeg hører slikt. Hvorfor skal det være i orden å hakke og kommentere på tynne mennesker, når det er nærmest ulovlig å gjøre det samme til mennesker som er motsatt. Har noen venner som er litt store, og de er ofte de som kommenterer dette ved meg eller andre som er tynne, men de selv tåler ikke å høre ett slikt ord om seg selv eller liknende. Da blir det plutselig mobbing... :filer:

Da jeg gikk på ungdomskolen hadde jeg et par venninner som var store. De skulle hele tiden kommentere hvor tynn jeg var og at jeg ikke hadde noen rompe eller pupper. Men så fort jeg sa noe tilbake begynte de å kjefte og smelle. Det var jo helt forbudt å kommentere de sine kropper men det var helt okey å kommentere min! :kjefte: Hvis du ikke tåler å få høre noe tilbake så får du heller holde kjeft!

• Liker 2
Skrevet

Da jeg gikk på ungdomskolen hadde jeg et par venninner som var store. De skulle hele tiden kommentere hvor tynn jeg var og at jeg ikke hadde noen rompe eller pupper. Men så fort jeg sa noe tilbake begynte de å kjefte og smelle. Det var jo helt forbudt å kommentere de sine kropper men det var helt okey å kommentere min! :kjefte: Hvis du ikke tåler å få høre noe tilbake så får du heller holde kjeft!

Da er du strengt talt like ille som de. Hev deg heller over det enn å ta igjen. Du blir jo ikke noe bedre menneske av å hevne deg akuratt

Skrevet

Kjenner meg utrolig igjen i det du skriver. Sånn er jeg også :) Men nå bryr jeg meg ikke lenger, vekta går ikke opp, så får være som jeg er :)

Skrevet

Da er du strengt talt like ille som de. Hev deg heller over det enn å ta igjen. Du blir jo ikke noe bedre menneske av å hevne deg akuratt

Har ikke sagt jeg blir noe bedre menneske av det. Ja jeg slang ut noen kommentarer tilbake ganske sjeldent pga jeg ble forbanna.

Gjest Galithralia
Skrevet

Kanskje ikke, men noen ganger er det å slenge tilbake en kommentar det eneste som får dem til å slutte. Har gjort det selv og da ble det mindre av kommentarer på min kropp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...