Gjest Tidssone Skrevet 26. desember 2010 #61 Skrevet 26. desember 2010 Det er vel ikke snakk om 2.000,- i måneden så lenge faren betaler halvparten? Det er vel slik det skal gjøres når man har 50/50? For det er jo reelt det dere har som samværsordning?
Gjest TS Skrevet 26. desember 2010 #62 Skrevet 26. desember 2010 Han mener at bidraget skal dekke hans del av SFO, så derfor sitter jeg igjen med hele regningen. Og den er på 1855 pluss melk og frukt, som jeg også betaler.
Gjest En mann Skrevet 27. desember 2010 #63 Skrevet 27. desember 2010 TS her. Til En mann. Du leser ikke innleggene mine, så jeg skal oppsummere for deg. 1. Datteren min bruker ikke SFO om morgenen i det hele tatt. Hun går rett til skolen både når hun er hos faren og hos meg. 2. Hun går fra skolen kl 14, og er da hjemme alene i 2 1/2 time, før jeg kommer hjem, noe hun trives veldig med. 3. Jeg mottar ikke stønad til barnetilsyn, far betaler bidrag, og det er med på å dekke deler av regningen til SFO. 4. Samværsavtalen var en prøve avtale, som har gått ut på dato, ergo er den ikke gyldig lenger. Men jeg har seff ikke tenkt å endre på noe, datteren min ønsker å bo en uke hos hver. 5. Jeg behøver ikke SFO og mener da at far kan gå ned i bidrag, og overta regningen selv hvis han trenger SFO. 6. Jeg bor VED SIDEN av skolen, og ser derfor ikke helt forskjell på om far henter/bringer datteren min her i stedet for på skolen. 7. Siden vi ikke har delt bosted, er det i utgangspunktet jeg som bestemmer om hun skal gå på SFO eller ikke. 8. Far er ikke interssert i noe av forslagene jeg har kommet med. Jeg foreslo også at vi kunne skrive en ny samværsavtale som gav meg 55/45 slik at jeg kunne få støndad til barnetilsyn, men det var han ikke interessert i heller. Han skulle seff hatt henne 50% likevel, er jo bare en halv dag i forskjell. Så jeg føler meg ganske skvist her. Det er snakk om nesten 2000 kr i mnd for meg. Jeg bor alene, han har samboer, så der deles alle utgiftene, og jeg VET at det ikke skal taes med i beregningen, men jeg har vært samboer selv, og vet at økonomien alltid blir bedre med to inntekter. Far og meg har et meget høyt konflikt nivå, og jeg er så lei etter 3 år med krangling. Jeg gjør så godt jeg kan å svelge kameler, og ikke gå ned på hans nivå, men det er jaggu meg ikke enkelt...jeg er så dritt lei hele saken og hele han. Jeg gleder meg til datteren min blir eldere, slik at hun kan bestemme selv, uten at vi kan blande oss inn. Dette er saken oppsummert. Hei og takk, De mange svarene her har gått på siden av din tråd, Det er blitt mange forskjellige svar på delspm.fra andre enn deg som er på siden. Har vel tidligere skrevet noe om at du må kreve ny reforhandling av samværsavtalen, om det ikke står den er opphørt og ikke kan kreves reforhandlet. Du skriver det var en prøveavtale. Det innholdet som teller i den. Få advokat til å se på avtalen og vurdere hva du kan gjøre uten å bryte noen avtale. Vil ikke BF reforhandle bør du snakke med advokat. Den kan bringes inn for fylksesmannen eller rettsystemet for å få avgjørelse. Det blir det litt slik som om du banket opp tyven som gjorde innbrudd hos deg, om en ikke overholder en avtale der BF ikke vil reforhandle om avtalen er gyldig .Ikke tillatt det heller og du blir straffet,selv om det var tyven som skulle vært straffet. Når barnet er hos deg har det samvær hos deg, selv om det står i avtalen at det er hos far. Det er det faktiske samvær som gjelder hos NAV. Mulig det er derfor han ikek vil hun skal være der. Du har tidligere fortalt bf er "paragrafrytter". Det kan jo hende han vet dette som kan skje, og venter på at du skal trå feil? Du Har prøvd alt mulig med å få til en frivillig reforhanlet avtale,jeg foreslår derfor du kontakter advokat, og førhører deg om hva som skjer juridisk om du sier opp sfo plass slik deres avtale er nå.Dette pga,jeg forstår det står om sfo plass i samværsavtalen Barnet inne i 5 skoleåret? Stønad gis til det yngste barnet har fullført fjerde skoleår. Tjener du over 6 G,da ikke stønda uansett til barnetilsyn? Men nok om dette, det virker som dere ikke kommer videre uten hjelp utenfra når du har forsøkt i 3 år,
Gjest En mann Skrevet 27. desember 2010 #64 Skrevet 27. desember 2010 TS her. Til En mann. Du leser ikke innleggene mine, så jeg skal oppsummere for deg. 1. Datteren min bruker ikke SFO om morgenen i det hele tatt. Hun går rett til skolen både når hun er hos faren og hos meg. 2. Hun går fra skolen kl 14, og er da hjemme alene i 2 1/2 time, før jeg kommer hjem, noe hun trives veldig med. 3. Jeg mottar ikke stønad til barnetilsyn, far betaler bidrag, og det er med på å dekke deler av regningen til SFO. 4. Samværsavtalen var en prøve avtale, som har gått ut på dato, ergo er den ikke gyldig lenger. Men jeg har seff ikke tenkt å endre på noe, datteren min ønsker å bo en uke hos hver. 5. Jeg behøver ikke SFO og mener da at far kan gå ned i bidrag, og overta regningen selv hvis han trenger SFO. 6. Jeg bor VED SIDEN av skolen, og ser derfor ikke helt forskjell på om far henter/bringer datteren min her i stedet for på skolen. 7. Siden vi ikke har delt bosted, er det i utgangspunktet jeg som bestemmer om hun skal gå på SFO eller ikke. 8. Far er ikke interssert i noe av forslagene jeg har kommet med. Jeg foreslo også at vi kunne skrive en ny samværsavtale som gav meg 55/45 slik at jeg kunne få støndad til barnetilsyn, men det var han ikke interessert i heller. Han skulle seff hatt henne 50% likevel, er jo bare en halv dag i forskjell. Så jeg føler meg ganske skvist her. Det er snakk om nesten 2000 kr i mnd for meg. Jeg bor alene, han har samboer, så der deles alle utgiftene, og jeg VET at det ikke skal taes med i beregningen, men jeg har vært samboer selv, og vet at økonomien alltid blir bedre med to inntekter. Far og meg har et meget høyt konflikt nivå, og jeg er så lei etter 3 år med krangling. Jeg gjør så godt jeg kan å svelge kameler, og ikke gå ned på hans nivå, men det er jaggu meg ikke enkelt...jeg er så dritt lei hele saken og hele han. Jeg gleder meg til datteren min blir eldere, slik at hun kan bestemme selv, uten at vi kan blande oss inn. Dette er saken oppsummert. Hei og takk. Du bør kontakte avdvokat før du sier opp sfo. La advokat se på avtalen,du skriver det var prøveavtale. Det er dens utforming som teller. Få rede på hav som skjer juridisk ang. avtalen om du sier opp sfo. Avtalen kan være gyldig når den ikke er reforhandlet, det er derfor du bør snakke med advokat. Mange slike avtaler er utformet slik de løper til de er reforhandlet. Avtalen kan bringes inn for fylkesmannen eller rettssystemet, Kan hende BF venter på du skal trå feil. At du bor ved skolen, og vil ha datter hos deg før og etter skolen, og det ikke står i avtalen kan være grunnen til at BF ikke vil det skal skje. Avtalen blir da ikke overholdt fra hans side om han lar datter vare hos deg. For nav gjelder det faktiske samværet om det kan bevises, selv om det ikke står i avtalen. Men når det ikke er overnatting endres nok ikke samværsklasse , bidragsandel endres når den blir trekt gjennom bidraget.Du berører da avtalen når del av sfo er i bidrag, Argumentet ditt med at BF skal betale sfo selv holder nok ikke juridsik om samværsavtalen er gydlig. Foreslår du forholder deg juridisk riktig mot han.Eks,gjennom advokat. Hør hva advokat noen timer vil koste deg. Kan hende du får dekket en del gjennom evt.medlemskap arbeidstaker oragnisasjon. Du kjenner BF best, vil han reagere om du sier opp sfo slik uten videre bare ved å varsle han, Ja det tror jeg siden du ikke har sagt opp sfo allerede.
Gjest En mann Skrevet 27. desember 2010 #65 Skrevet 27. desember 2010 Hei og takk Er mange som har lagt inn kommentarer på siden, er vel neo av de jeg svart med,derfor ikke akkurat din tråd sitt svar. Har jo vært innom det meste av det du lister opp. Din frustrasjon hjelper ikke noe. Kontakt advokat ang.avtalen dere har for å se om den skulle være gyldig,at den fortsatt løper når den ikke er reforhandlet. Er den ikke gyldig si opp SFO om det er det du vil. Værre enn dette er det ikke. Da får du ta derfra videre. At du ønsker å ha barnet før og etter skolen. Når dere prakstiserer samværsordning som er en halv dag fra 50/50 så blir det kanskje 60/40 om barnet er hos deg. Men det er ingen overnatting så er vel det som teller. Kankskje nettopp defor BF ikke vil hun skal være hos deg før og etter skolen?. Dudere har ikke kommet videre på 3 år,søk derfor jurisk hjelp. Er du medl. arbeidstaker organisasjon får du kankskje dekket en del av advokat hjelp.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #66 Skrevet 28. desember 2010 personlig mener jeg ei på 9 er for liten til å være alene hjemme, men det er mitt personlige standpunkt, nok om det! Men over til deg ts, så kan du jo bare spørre de på sfo om å sende regningen til far. Å blir den ikke bet, så vil plassen bli sagt opp av seg selv.. Bare et forslag da. Om du ser at datteren din har det bra uten å gå på sfo!!
Gjest En mann Skrevet 28. desember 2010 #67 Skrevet 28. desember 2010 Er nok ikke bare for sfo å sende regning til den som ikke har plassen formelt.Det er nok den som eier regningen om ikke annet er avtalt som står ansvarlig. Det hadde nok gått til inkasso der på det som ikke var bet.før evt oppsigelse kom. Skjer dette har ikke BM holdt seg til avtalen om den er gyldig. Er den ikke gyldig er det nok letter å si opp på vanlig måte enn betalingskrav. Tenk om du fikk regninger som din x skulle ha ,og motsatt. Da hadde det vært mange inkassosaker til den som formelt stod som den som eier av regningen. Kunne jo tenkes at om de gjorde om på avtalen slik at BF betalte sfo, og da hele regningen ble trukket fra bidrag. Det blir jo det samme til slutt så det er nok ingen løsning. Er utgifter til sfo som ønskes bort av BM.
Nynaeve Skrevet 28. desember 2010 #68 Skrevet 28. desember 2010 TS her. ... Så jeg føler meg ganske skvist her. Det er snakk om nesten 2000 kr i mnd for meg. Jeg bor alene, han har samboer, så der deles alle utgiftene, og jeg VET at det ikke skal taes med i beregningen, men jeg har vært samboer selv, og vet at økonomien alltid blir bedre med to inntekter. Far og meg har et meget høyt konflikt nivå, og jeg er så lei etter 3 år med krangling. Jeg gjør så godt jeg kan å svelge kameler, og ikke gå ned på hans nivå, men det er jaggu meg ikke enkelt...jeg er så dritt lei hele saken og hele han. Jeg gleder meg til datteren min blir eldere, slik at hun kan bestemme selv, uten at vi kan blande oss inn. Dette er saken oppsummert. Han vil også ha mest mulig. Om det bare er et halvt år igjen, dropp det. Om det er 1,5 år igjen er det verd å snakke litt til om det. Evt kan du be NAV om hjelp. De vet hva du har rett på, og hva du ikke har rett på. I tillegg kan de også regne ut riktig bidrag, på godt og vondt.
Gjest En mann Skrevet 28. desember 2010 #69 Skrevet 28. desember 2010 Han vil også ha mest mulig. Om det bare er et halvt år igjen, dropp det. Om det er 1,5 år igjen er det verd å snakke litt til om det. Evt kan du be NAV om hjelp. De vet hva du har rett på, og hva du ikke har rett på. I tillegg kan de også regne ut riktig bidrag, på godt og vondt. Lyst å klappe for deg Nynaeve. Fornuftig skrevet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå