Gå til innhold

Hvor mye har du brukt på gaver i år?


Gjest sue84

Anbefalte innlegg

Rundt 5000 tenker jeg. Sambo fikk den dyreste gaven, den kom på ca 2000. Kjøper gaver til 3 av venninners barn + ei venninne, ellers er det til mitt og samboers barn og til nærmeste familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Interessant å se hva andre bruker på julegaver. Må si jeg er overrasket over noen av summene!

Selv har jeg brukt rundt 400 kr, og det er da til foreldre, bror, en venninne og en besteforelder. Samboer og jeg gir ikke gaver til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rundt en tusenlapp. jeg har gitt til foreldrene mine, foreldrene til samboeren, bestemor, søsken + kjæresten, to venninner og niesa mi. til sammen 10 personer. niesa mi fikk den dyreste gaven, til rundt 450kr. jeg og samboer gir heller ikke gaver til hverandre.

brukte mye mer enn jeg hadde planlagt. jeg gir jo egentlig ikke julegaver, men tok virkelig av i år (synes jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordelt på ca 20 gaver: ca 15 000,- Føler vi ikke gir for dyre ting heller: men mange bekker små blir en stor en og. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor: 200

Far: 200

Mor+far: 100

Søsken 1: 230

Søsken2: 140

Tanteunge 1: 100

Tanteunge 2: 100

Tanteunge 3: 100

Samboer: 1000

4 venninner: 500 tilsammen

Jeg er student, så passer på å kjøpe julegaver i gooood tid før julen (starter om sommeren:), så jeg gir faktisk gaver som er verdt mer enn de koster, og som gjerne er gjennomtenkte. Veldig fornøyd med at jeg fant fine og riktige ting uten å ruinere en allerede trang økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninne: 200 kr

Stefar: 200 kr

Søster: 200 kr

Mamma: 300 kr

Resten tok min elskede seg av. Han ordnet gaver fra oss til sine foreldre og jeg ordnet fra oss til mine. Det enkle er det beste, er som Sirups - ikke stinn av penger, så begynner heller lenge i forveien for å finne gaver jeg vet varmer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at ikke alle bruker masse penger på gaver. Jeg bruker gjennomsnittlig 200 på hver gave, og det gjelder både foreldre, søsken og tantebarn. Så totalt har jeg brukt 2000 kr. Synes det er et rimelig stort innhogg i økonomien, selv om jeg jobber fulltid. I januar er det jo mange utgifter som kommer i tillegg. Jeg tenker at de som bruker mellom 5000-15000 må ha veldig god økonomi. Og innen samme familie har kanskje de fleste den samme gode økonomien, så man kan gi tilbake gaver av like stor kostnad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...