Gå til innhold

vurderer å kjøpe stålbur til hunden vår.


lilletuss87

Anbefalte innlegg

vi tenker å kjøpe nytt bur til vår jack russel terrier som nå er 7 mnd. jeg ser litt forskjellige steder på nettet at opptil 12 kg kan du ha bur nr 2. men jeg syns kanskje det er litt lite..

hva trur dere? det er dogmann burene jeg har sett på som jeg vurderer å kjøpe.

han vi har blir ikke mer enn ca 8 kg, men... :)

er det noen her som har jack russel terrier som kan komme med forslag til str. jeg bør ha?

jeg tenker litt som så at det er vel bedre med ett litt romslig bur kanskje, selvom bur str. nr 2 menes å være til hunder opptil 12 kg.... :)

takker for innspill!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det spørs helt hvordan dere skal bruke buret. generelt liker hunder det trangt når de skal sove i buret, men jeg synes det skal vøre god plass om den skal bli stengt inne i buret, spesielt over lang tid(4t eller mer)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har tenkt å ha det i bilen.. siden det buret han har nå er akkurat på grensa til å bli for lite snart :)

hjemme har vi ett stort bur til han så der har han god plass :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i bilen ville jeg hatt pga sikkerhet hatt så lite bur som overhode mulig, med mindre hunden skal være lenge i bur i bilen. burbilene til mine er så små at de akkurat ligger behagelig, men ikke beveger seg komfertabelt. til gjengjell har jeg ofte lange stopp på langturer og lar aldri hundene ligge i bilen hvis jeg skal æren lenger enn 15-20 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammeleggbare stålbur er ikke egnet til bruk i bil i det hele tatt. De klapper sammen for ett godt ord og ved en ulykke risikerer du at de fungerer som en eggdeler. Klapper de ikke sammen, vris de fra hverandre og resultatet er en masse spisse pigger som spidder hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammeleggbare stålbur er ikke egnet til bruk i bil i det hele tatt. De klapper sammen for ett godt ord og ved en ulykke risikerer du at de fungerer som en eggdeler. Klapper de ikke sammen, vris de fra hverandre og resultatet er en masse spisse pigger som spidder hunden.

Dette er noe jeg synes dyrebutikkene burde vært flinkere til å opplyse om når folk kommer å spør etter bilbur! Veldig få som faktisk vet at disse sammenleggbare stålburene ikke er en god måte å sikre hunden på i bil dessverre...

Har selv kjøpt Variocage som er kollisjonstestet og utformet for å deformere seg på en måte det minst mulig skader hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...