Gå til innhold

Hvor mye penger bruker du på julegaver?


Gjest nicola

Anbefalte innlegg

Familie/venner: 1000

Kjæresten: 1000

Nå kommer jeg ikke fra en typisk julefamilie, og har avtalt med flere venner og familiemedlemmer at vi ikke skal kjøpe noe til hverandre. For oss handler julen om maten og familien. I vår familie er det barna som står i fokus når det gjelder gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har i år tenkt at vi ikke skal bruke å penger på gaver. Så hvis jeg trekker fra gavene til foreldrene våre og min kjære, kommer resten av gavene til å ligge på 800 kr tilsammen. Må sies at jeg har nok også handlet garn for ca150 kroner som blir venninnegaver. :) fenomenalt når man kommer unna med 30 kr pr gave. Men det tar jo tid å få de ferdig. Men er heldigvis etter skjema på det området:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg brukt litt over 5000. Kjøper til 5 personer.

Sambo hadde originalt fått gave, men han får for 1300 i julegaver.

Ellers:

Mor: 1100kr

Far: 950kr

Bror: 1300kr

Bestevenn: 500kr

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag spenderar väl i genomsnitt 500kr på allt. Jag gör nästan alla gåvor själv och det enda jag köper är material jag inte har hemma. :) Det är bara några få som får köpta julklappar och de är bara bekanta.. De jag älskar mest får väl genomtänka, handgjorda julklappar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I høst har vi akkurat kjøpt ny leilighet, men så viser det seg at taket er helt ødelagt. Vi har skaffet takstmann og advokat og må sende krav til eieskifteforsikringen, men dette kan fort bli dyrt! Så i år har vi egentlig ikke råd til julegaver. Men tenkte å finne en liten oppmerksomhet til rundt 50 kr til de aller nærmeste. Blir litt feil å kjøpe dyre gaver når vi knapt har råd til å betale regninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linda sofie

Har kjøpt julegave til nevøen min, foreldrene mine, søstra mi og samboer. Alt dette har kostet til sammen rundt 1500. Men er enda ikke ferdig :)

Endret av Linda sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor mye jeg har brukt hittil, men jeg tipper ca. 4000 kr. Tror jeg har kjøpt 19 av 27 gaver.

Samboer får gave til 1500-2000.

Det ser ut til at de fleste kjøper veldig få gaver? Jeg har som sagt 27 gaver å gjøre unna i år! :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jag spenderar väl i genomsnitt 500kr på allt. Jag gör nästan alla gåvor själv och det enda jag köper är material jag inte har hemma. :) Det är bara några få som får köpta julklappar och de är bara bekanta.. De jag älskar mest får väl genomtänka, handgjorda julklappar!

Hva lager du da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare om det er interesant for svaret:

Jeg og samboer har vel samlet årsinntekt på ca 700 000. Ingen barn.

Venner: 100-200kr per gave. Jeg forsøker å holde det mot 100lappen men samtidig kjøpe noe som er interesant eller nyttig. Ender ofte med en "kjedelig" vinflaske.

I år ble det 11 venne-gaver.

Søsken: 500-1000 til mine søsken. Rundt 200kr til hans søsken. Grunnen til at vi gjør forskjell er at han har 6 søsken, jeg har 2... og jeg er vant til å gi såpass til mine, han er vant til (og får) hos sin familie. Det er ikke for å være slemme.. :)

Tantebarn: 150-200 kr per barn, vi har satt grensen ved konfirmasjonsalder. Eldere barn får ikke gave men får være med på en felles hilsen til familien (ofte konfekt). Vi har 13 nieser og nervøer til sammen, så det blir LITT vel.. spesielt siden noen av dem er eldre enn oss.

Foreldre: 500-1000 til hver, både mine og hans.

Samboer: Har gitt alt fra gaver til rundt 500kr i studietiden til 6000 til ham. Får som regel gaver for rundt 1500-2000 fra ham. Vi har felles økonomi og kjøper hverandre ting vi har bruk for, eller har spesielt lyst på. Så derfor kan vi tillate noen elleville summer der til tider.

Jeg har pakket inn 43 gaver hittil... Og har tre stk igjen. :) Er vel noen og tredve personer jeg kjøper gave til, men til mine nære og kjære har jeg en stygg tendens til å kjøpe mange gaver, og pakke det inn så omstendelig som bare mulig. Søksnene mine får 2-3 gaver av meg hvert år feks.. (men prisene jeg nevnte er samlet, ikke pr gave).

Jeg antar vi kommer til å kutte litt i alle kanter når vi får barn å bruke penger på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:overrasket: :dåne:

Jeg har kjøpt 6... :sjenert:

eg har kjøpt 5... :fnise:

men men, veit sånn ca kva alle skal få, så det ordner seg sikkert :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 julegaver?! Har du stor familie eller kjøper du gave til alle vennene dine å?

Har kun kjøpt 8 jeg :sjenert: Og er ferdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tja tja, rundt 300 på mamma, 200 på søster, 150-200 på venninner og ingenting på sambo. :) Avtaler dog bestandig at vi ikke trenger å kjøpe en mengde dyre ting til hverandre, men ei flaske vin, ei god bok og denslags går det mye av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommertid

Jeg har totalt kjøp 14 julegaver og har endt opp med å bruke rett under 2000,- tilsammen. I år har det vert virkelig økonomishopping pga utrolig dårlig råd. Jeg har heller brukt fantasien en god del for å finne små gaver som betyr noe.

Foreldre: 100,-

Søsken: 150,-

Venner: 30-200,-

Barn: 250,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heldigvis ferdig med alle julegavene. Første gang på lenge jeg har vært tidlig ute med juleshoppingen :)

Jeg tror jeg har brukt rundt 3000 på alle gavene og har kjøpt rundt 25 gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...