Gå til innhold

Julegaveideer, noen?


Gjest Gutt_i_villrede

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt_i_villrede

Hei, jenter :)

Situasjonen er temmelig prekær nå som jula er rett om hjørnet. Jeg har vært sammen med verdens beste jente i noen måneder nå, men har sant å si liten peil på hva jeg skal gi henne. Det er den første jula vår. Ikke har hun sagt hva hun ønsker seg heller. Hun er i tjueårene...

Surfa litt rundt og kom innom dette forumet som jo er et digert ekspertpanel.

Det er jo klin umulig for dere å vite hva hun vil like, men spørsmålet blir: Hva ville dere satt pris på? (Opp til 1500 kroner).

Og ei anna sak: Jeg stikker innom familien hennes en snartur, burde jeg gi noe til dem? Jeg tenker at det ikke kan skade, akkurat, men om noen har noen lure forslag, er det bare å komme med dem!

Takk for alle svar!! Og god førjulstid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ett smykke? De fleste jenter blir jo glad for det:) Men du kjenner henne jo best. Dere har jo vært sammen noen måneder, og et smykke blir jo verken for personlig eller for upersonlig. Evt. øredobber, et armbånd eller lignende. Men du burde jo vite omtrent hva hun liker før du gir det da.

Og jeg ville nok tatt med en liten oppmerksomhet til familien hennes også. Det vil neppe gi dem dårligere inntrykk av deg, ihvertfall. Uten at jeg vet helt hva du kan gi dem. En eske eksklusiv sjokolade eller noe?

Ble mye standard svar her da, men ikke kjempelett når dere ikke har vært sammen så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Smykke

- Gavekort på middag, kino, konsert ol

- Klokke

det jeg kom på

Ja, ta med noe til familien, hva med en flaske vin f.eks?! Enkelt og greit liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg husker faktisk ikke hva jeg fikk av min samboer første jula vi var sammen, men jeg er bare blitt mer og mer glad i ham de siste fire årene, så det er nok ikke avgjørende at du finner den perfekte gaven nå. ;)

Men en oppmerksomhet til familien, absolutt! Du kommer til å sjarmere dem i senk om du kommer med gave allerede så tidlig i forholdet. Om det er bare voksne kan du satse på en flaske rødvin med rød sløyfe rundt, hvis det er barn til stede også kan du kjøpe konfekt eller annen litt eksklusiv sjokolade. Du trenger ikke å stresse med noen personlig gave til en splitter ny svigerfamilie. Bare hør med jenta di om de liker vin og sjokolade :)

Til jenta di bør du finne en gave som speiler hennes interesser litt - er hun ei pyntejente kan du kjøpe et fint smykke, undertøy er fint om du vet størrelsene hennes (snik på lappene når du kler av henne ;) ), liker hun å lese kan du kjøpe en god bok, er hun ei sportsjente kan du kjøpe noe supporterutstyr. Er hun av den romantiske typen kan du kjøpe noen stearinlys, kanskje duftlys, god sjokolade, vin om hun liker det, og en film - som dere naturligvis skal kose dere med sammen en mørk vinterkveld. Du kan også gi gavekort på en hjemmelaget middag hos deg, og kanskje kinobilletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lebewesen93

JEG ville blitt glad for alt. Men så klart, er visse ting som hadde gjort meg mer glad kanskje, som

Klær

Pysjamas <3

Gavekort

Sminke

Parfyme, såpe,ansiktskremer...

sjokolade <3<3

Billetter til noe og en ordentlig "fin" restaurant ?

Ellers så liker vel mange jenter "ordentlig" smykker, men sånt har ikke jeg peil på hvertfall:P

De har også sånne søte bamser på bokhandelen, med sånne t-skjorter hvor det står masse søtt du kan jo til henne vedsiden av en "ordentlig" gave :)

Til familien kunne du jo tatt med vin, en fin blomst, en fin konfekt eller noe sånt ?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forslag:

- Smykke.

- Gavekort på feks. SPA.

- Parfyme.

- Klokke.

Til foreldre kan du jo kjøpe ei flaske god vin, eller ei eske sjokolade? :) Det er vel noe de fleste liker, og setter pris på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gutt_med_plan

I jøssenam... Flotte saker, jenter. Virkelig. Jeg tror jeg har byttet ut villrede med plan... Det er forresten betryggende at flere av dere foreslår det jeg selv tenkte såvidt på ;)

Takk IdaEmilia, Just-A-Girl, AnonymBruker, frk_rastløs, Lebewesen93 og Sweetpea25!

Så blir det jul i år og, skal vi se! Tror både hun og de skal bli glade.

Kan komme tilbake etter julaften og si hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ikke blitt glad for smykke.... :sjenert: Eller parfyme. Parfyme må man velge selv siden de lukter noe helt annet på huden enn den gjør på flasken, og ikke minst fordi parfymer endrer seg etter hvem som har den på seg. Sjangsen for bom er med andre ord veldig stor. Untalet er om du kjøper en parfyme du VET hun liker.

Se ann jenta, hvilke hobbyer hun har og hva hun vanligvis har på seg. Kanskje en god bok, film, et spill, gavekort på Spa slår ann hos mange jentejenter, en god og myk pysj med tilhørende tøffler eller en søt varmeflakse med foring som kan varme henne når du ikke er der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...