Gå til innhold

Eimen av angst over Oslo nå.

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor i Oslo denne angsten henger? Holmlia eller oppe i Groruddalen kanskje?

For kan ikke si jeg merker noe til den her i sentrumsområdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg synes ihvertfall ikke det er spesielt trivelig når utenlandske menn med slitte klær sitter og mumler i telefonen om hvor de er og hvor de reiser midt i rushtiden på t-banen...

Ja, de passer nok på å ta terrorplanleggingen på norsk!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne byen går det rett til helvete med. Så snart jeg får råd skal jeg flytte.

Til Hardanger eller et annet sted hvor man fortsatt føler seg som om man befinner seg i Norge, ikke i Kabul.

Skulle jeg fulgt kg, så hadde jeg tenkt som deg: dette landet går rett til helvete, med sin mer og mer synlige fremmedfrykt og dømming rent utfra etnisitet.

Så snart jeg har råd skal jeg flytte.

Til ett land der man ikke er redd bare fordi noen er brun i huden eller går med klær vi ikke er oppvokst med.

Hæh? "Hvor er du" har da alltid vært det mest stilte spøsmålet på mobil.

neinei, muslimer er jo terrorister, de snakker enten om terror eller om hvordan de skal banke kona når de kommer hjem, fordi hun gjorde noe galt. Finns ikke samme alternativer for en synlig utenlandsk mann som det finnes for oss nordmenn må du jo snart skjønne! :nei:

Ja, de passer nok på å ta terrorplanleggingen på norsk!

:ler: Selvsagt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angsten som hviler over Oslo er det vel som vanlig bare folk som ikke bor i Oslo og/eller liker å føle en irrasjonell frykt for by som ser. Det begynner å bli rimelig utbrukt, det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor i Oslo denne angsten henger? Holmlia eller oppe i Groruddalen kanskje?

For kan ikke si jeg merker noe til den her i sentrumsområdene.

Jeg bor i "svarteste" groruddalen, og merker ikke noe til det her heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i "svarteste" groruddalen, og merker ikke noe til det

Vel, unnskyld meg, det er vel ingen som lever i den villfarelsen at muslimene ville sprenge noe som helst i Groruddalen, de ville selvfølgelig dratt til et sted der det fantes nordmenn..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere får flytte til vestkanten, nordstrand, opp mot sognsvann, om det er så ille der dere bor i OSLO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ned på OsloS idag for å handle siste julegave, og jeg så absolutt INGEN tegn til angst!

OsloS var fullt og JEG fikk angst derimot, fordi jeg blir forferdelig stressa av å måtte gå i kø, stå i kø, bli dyttet til uansett hvor jeg er og stort sett alltid være i veien.

Så at det liksom skal være folketomt i oslo sentrum pga redsel for terror... KAN ikke komme fra noen som faktisk ER i oslo!

Sitter du på bygda og prøver å skape frykt i oslo, så har du seriøst lite å bruke tiden din på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kaldt ute.

Hæh? "Hvor er du" har da alltid vært det mest stilte spøsmålet på mobil.

Ikke når man sitter og hvisker ved hvert stoppested og sitter med mobilen klar, når de ikke snakker i den. På meg virket det som rekognosering. Og de hadde da også noe som "tikket"..Det er ikke engang sikkert språket var norskt for det tenker jeg ikke på engang. Tror neppe terrorister ville brukt folk i Norge som man vet blir fulgt med på for å si det sånn, de bruker nok folk fra andre land. og dette så ikke ut som en vanlig "muslimsk" mann eller utlending. Virket mere som han var svært fattig. Men jeg tror svært få nordmenn legger merke til noe i det hele tatt..

Jeg synes det er like ille når de "svarte enkene" kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, du får ihvertfall ett fryktelig spennende liv når du ser hviskende terrorister med tikkende ting på seg stadig vekk.

og såklart er det som på gamle filmer, man ser jo på slemmingene at de er slemminger, for terrorister SER farlige ut... det sier seg jo selv!!

paranoian lenge leve. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært i samme Oslo som meg? Jeg går gjennom sentrum uten å merke noen forskjell, alt er som før, ingen som kikker seg ekstra over skulderen..

Jeg gjør.

(er ikke TS, forresten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eimen av angst over Oslo nå.

Nordmenn er mer forsiktige i dag. De piler gjennom Oslo S mens de ser seg forskremt omkring. Det er stillere på kjøpesentrene enn det pleier å være, og de som er ute og handler er mer forsiktige. Folk er blitt mer forskremte og nøler mer når de ser mørkhudede personer. Nordmenn er blitt skremt av terroren.

Og gjengene er litt bredere i dag, mer selvsikre. Tar mer rom i byen. Glammet deres i mobiltelefonene er litt høyere i dag. Gjengene er litt større. Flirene høyere og bredere. De er litt mer uhøflige i dag, litt mer brautende enn de pleier. De vet at nordmenn er på defensiven og at terrorforsøket i Stockholm har vist hvem som bestemmer.

Haha, trodde dette dreide seg om at det snart var jul, ikke at det er så mye mørk hud over alt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke sånn at man nødvendigvis SER at folk er redde, selv om de er det.

Jeg er redd og synes at det er ekkelt, men jeg løper ikke og titter meg over skulderen for det. Jeg bare plages av det innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jaja, du får ihvertfall ett fryktelig spennende liv når du ser hviskende terrorister med tikkende ting på seg stadig vekk.

og såklart er det som på gamle filmer, man ser jo på slemmingene at de er slemminger, for terrorister SER farlige ut... det sier seg jo selv!!

paranoian lenge leve. :fnise:

Ikke mer spennende enn det som faktisk er realiteten og noe som faktisk kan skje ifølgfe Interpol. Det er da ikke noe som kun sitter i mitt hode.

Jeg har da heller ikke skrevet at de (eller det var bare en person her da) så ut som en slemming. Jeg skrev at de (han ) så fattig ut. Han hadde tvertimot et mildt vennlig ansikt. (noe vel de som også ble tatt i sommer hadde...)

Jeg er nok neppe paranoid. Men du evner jo ikke engang å få med deg hva jeg skriver...men de dumme har det jo godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mer spennende enn det som faktisk er realiteten og noe som faktisk kan skje ifølgfe Interpol. Det er da ikke noe som kun sitter i mitt hode.

Jeg har da heller ikke skrevet at de (eller det var bare en person her da) så ut som en slemming. Jeg skrev at de (han ) så fattig ut. Han hadde tvertimot et mildt vennlig ansikt. (noe vel de som også ble tatt i sommer hadde...)

Jeg er nok neppe paranoid. Men du evner jo ikke engang å få med deg hva jeg skriver...men de dumme har det jo godt.

såklart KAN det skje noe her også, det KAN skje noe overalt, også i europa og skandinavia!

Men dersom det å se terror rundt seg i hverdagen fordi en fattig innvandrer sitter og prater lavt i telefonen på t-banen er for meg paranoid.

jeg leste hva du skrev jeg, og "evner" å se hva du sier, jeg oppfatter altså ikke verden slik du gjør likevel.

og tro meg, jeg er enig med deg i at folk flest (det begrenses ikke til nordmenn) ikke ser noe særlig av det som skjer rundt seg, jeg gjør! jeg elsker min egen bevissthet på vha som skjer rundt meg, liker å studere folk, legger merke til de som er rundt meg og kan ta meg selv i å smile av å overhøre andres samtaler på bussen.

likevel innbiller jeg meg ikke at den fattige utlendingen som sitter og fikler litt frenetisk med mobilen sin er en potensiell terrorist! og det er jeg glad for.

og, det er lavmål å måtte kalle folk dumme, men er kanskje bedre å være lavmål en dum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såklart KAN det skje noe her også, det KAN skje noe overalt, også i europa og skandinavia!

Men dersom det å se terror rundt seg i hverdagen fordi en fattig innvandrer sitter og prater lavt i telefonen på t-banen er for meg paranoid.

jeg leste hva du skrev jeg, og "evner" å se hva du sier, jeg oppfatter altså ikke verden slik du gjør likevel.

og tro meg, jeg er enig med deg i at folk flest (det begrenses ikke til nordmenn) ikke ser noe særlig av det som skjer rundt seg, jeg gjør! jeg elsker min egen bevissthet på vha som skjer rundt meg, liker å studere folk, legger merke til de som er rundt meg og kan ta meg selv i å smile av å overhøre andres samtaler på bussen.

likevel innbiller jeg meg ikke at den fattige utlendingen som sitter og fikler litt frenetisk med mobilen sin er en potensiell terrorist! og det er jeg glad for.

og, det er lavmål å måtte kalle folk dumme, men er kanskje bedre å være lavmål en dum?

Så du kan si at folk er paranoide, men når man selv kommer med påstander om at man har sagt at folk ser sånn og sånn ut og dette blir tilbakevist så var ikke dette en dum kommentar fra deg?

Du får bare leve ditt liv og tro og se hva du ser da. jeg har da rett til å tro og se hva jeg selv vil! Skjønner heller ikke hvorfor du reagerer slik på hvordan andre oppfatter ting. Får det noen som helst konsekvens for deg eller denne mannen?? Herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du kan si at folk er paranoide, men når man selv kommer med påstander om at man har sagt at folk ser sånn og sånn ut og dette blir tilbakevist så var ikke dette en dum kommentar fra deg?

Du får bare leve ditt liv og tro og se hva du ser da. jeg har da rett til å tro og se hva jeg selv vil! Skjønner heller ikke hvorfor du reagerer slik på hvordan andre oppfatter ting. Får det noen som helst konsekvens for deg eller denne mannen?? Herregud.

Dessuten er dette en reell situasjon i disse dager! Det er da ikke noe jeg går rundt og tenker på hver dag året rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke sånn at man nødvendigvis SER at folk er redde, selv om de er det.

Jeg er redd og synes at det er ekkelt, men jeg løper ikke og titter meg over skulderen for det. Jeg bare plages av det innvendig.

Jeg må nok innrømme at jeg faktisk også ser redde folk.

Synes det er tåpelig og dumt å sitte her og være så breikjefta og tøff. Men jeg oppfordrer da ikke til panikk heller. Man får vel heller prøve å ta sine forholdsregler, om man kan det og ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok innrømme at jeg faktisk også ser redde folk.

Synes det er tåpelig og dumt å sitte her og være så breikjefta og tøff. Men jeg oppfordrer da ikke til panikk heller. Man får vel heller prøve å ta sine forholdsregler, om man kan det og ønsker det.

Jojo, selvfølgelig finnes de også, jeg mener vel heller å påpeke at selv om folk ikke ser at andre folk er redde, betyr ikke det at de ikke er redde.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, unnskyld meg, det er vel ingen som lever i den villfarelsen at muslimene ville sprenge noe som helst i Groruddalen, de ville selvfølgelig dratt til et sted der det fantes nordmenn..

Det er det vel heller ingen som har påstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...