AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #41 Skrevet 17. desember 2010 Jeg håper at terrortrusselen ikke skremmer folk fra å bevege seg i byen. Det er det terrorister vil oppnå- å spre frykt. Da har de vunnet. Målet med terror å oppnå kontroll gjennom frykt. Gå i byen som vanlig, med hevet hode og uten å være redd. Da lar vi ikke terrorismen vinne. Og husk på at de aller, aller fleste muslimer du møter på din vei heller ikke støtter terror. Jeg siterer en avisforside i England rett etter angrepene på t-banen i London i 2005: We are not afraid. 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #42 Skrevet 17. desember 2010 Jeg går i byen som vanlig, men at jeg ikke er redd. Det kan jeg ikke skryte på meg.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #43 Skrevet 17. desember 2010 Jeg håper at terrortrusselen ikke skremmer folk fra å bevege seg i byen. Det er det terrorister vil oppnå- å spre frykt. Da har de vunnet. Målet med terror å oppnå kontroll gjennom frykt. Gå i byen som vanlig, med hevet hode og uten å være redd. Da lar vi ikke terrorismen vinne. Og husk på at de aller, aller fleste muslimer du møter på din vei heller ikke støtter terror. Jeg siterer en avisforside i England rett etter angrepene på t-banen i London i 2005: We are not afraid. Ja, bare gå der som levende mål.. Jeg mener dette er helt feil tankegang. Dersom man bare lever livet som før så betyr jo det at terroristene kan gjøre akkurat som de vil da, for det får ingen konsekvenser! Mynighetene vil neppe heller gjøre så mye når det ikke blir noen endringer. Jeg vil først føle meg trygg når jeg vet at vi har et oppegående poltiti som følger med og som kan håntere og avverge dette og ikke minst at de som planlegger slike handlinger både blir tatt og får en straff som virkelig svir. (selv om det kanskje neppe finnes når de innehar så mye hat). Kanskje det eneste som duger faktisk er å ta alle muslimer under en kam..dessverre.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #44 Skrevet 17. desember 2010 Så du kan si at folk er paranoide, men når man selv kommer med påstander om at man har sagt at folk ser sånn og sånn ut og dette blir tilbakevist så var ikke dette en dum kommentar fra deg? Du får bare leve ditt liv og tro og se hva du ser da. jeg har da rett til å tro og se hva jeg selv vil! Skjønner heller ikke hvorfor du reagerer slik på hvordan andre oppfatter ting. Får det noen som helst konsekvens for deg eller denne mannen?? Herregud. vel, å tro at en fattig utlending som prater i telefonen er en terrorist som man ser for seg driver med observering av t-banen, står for meg som paranoid. Jeg beklager om du føler at jeg er ekkel når jeg sier det til deg, men å gå rundt å være redd utlendinger som man synes ser ut som en terrorist er for meg rett og slett rart. og jotakk, jeg lever livet mitt helt fint jeg, uten å se terrorister rundt meg eller være redd for annerledes utseende utlendinger. Du kan helt fint tro at du ser hva du ser, det har jeg aldri prøvd å nekte deg, men at jeg kommenterer noe i en diskusjon må du tåle selv om du føler at min reaksjon stiller deg i ett lys du ikke hadde tenkt over. det får ingen verdens konsekvens for meg eller denne mannen at du er redd og ser terrorister rundt deg, så det bekymrer jeg meg overhode ikke over, men som anonym bruker skriver litt over her, å gå rundt med frykt, og å utpeke folk som terrorister er å la terroristene vinne. Jeg håper at terrortrusselen ikke skremmer folk fra å bevege seg i byen. Det er det terrorister vil oppnå- å spre frykt. Da har de vunnet. Målet med terror å oppnå kontroll gjennom frykt. Gå i byen som vanlig, med hevet hode og uten å være redd. Da lar vi ikke terrorismen vinne. Og husk på at de aller, aller fleste muslimer du møter på din vei heller ikke støtter terror. Jeg siterer en avisforside i England rett etter angrepene på t-banen i London i 2005: We are not afraid. Veldig bra skrevet. Jeg vil heller ikke la terroristene vinne, eller oppnå det de ønsker. DA får de overtaket, når vi gir dem det. Men de er en såpass liten gruppe at om vi står sammen mot dem, så vinner VI. å lage grupperinger, av frykt, gjør oss bare mer utsatt.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #45 Skrevet 17. desember 2010 Ikke når man sitter og hvisker ved hvert stoppested og sitter med mobilen klar, når de ikke snakker i den. På meg virket det som rekognosering. Og de hadde da også noe som "tikket".. Du vet at bruk av mekaniske klokker i forbindelse med bomber gikk ut på dato på åtti-tallet en gang? Tror kanskje du skal kutte litt ned på katastrofefilmene. Og legevakten ligger i Storgata, de gir psykiatrisk hjelp hele døgnet... 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #46 Skrevet 17. desember 2010 vel, å tro at en fattig utlending som prater i telefonen er en terrorist som man ser for seg driver med observering av t-banen, står for meg som paranoid. Jeg beklager om du føler at jeg er ekkel når jeg sier det til deg, men å gå rundt å være redd utlendinger som man synes ser ut som en terrorist er for meg rett og slett rart. og jotakk, jeg lever livet mitt helt fint jeg, uten å se terrorister rundt meg eller være redd for annerledes utseende utlendinger. Du kan helt fint tro at du ser hva du ser, det har jeg aldri prøvd å nekte deg, men at jeg kommenterer noe i en diskusjon må du tåle selv om du føler at min reaksjon stiller deg i ett lys du ikke hadde tenkt over. det får ingen verdens konsekvens for meg eller denne mannen at du er redd og ser terrorister rundt deg, så det bekymrer jeg meg overhode ikke over, men som anonym bruker skriver litt over her, å gå rundt med frykt, og å utpeke folk som terrorister er å la terroristene vinne. Veldig bra skrevet. Jeg vil heller ikke la terroristene vinne, eller oppnå det de ønsker. DA får de overtaket, når vi gir dem det. Men de er en såpass liten gruppe at om vi står sammen mot dem, så vinner VI. å lage grupperinger, av frykt, gjør oss bare mer utsatt. Ikke snakk til med i den tonen der. Jeg driter en lang marsj i hva folk oppfatter meg som, jeg har nok fått mere dritt slengt etter meg enn de fleste andre, men jeg tåler det. Jeg er ikke så opptatt av å være populær eller ha de rette meningene. Jeg sier hva jeg ser og oppfatter, jeg har da ingen myndighet til å si at noen virkelig er terrorister eller hva de måtte være. Du vrir og vrenger på alt. Det er faktisk mere skremmende at slike som deg går rundt enn mannlige potensielle selvmordsbomere.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #47 Skrevet 17. desember 2010 Du vet at bruk av mekaniske klokker i forbindelse med bomber gikk ut på dato på åtti-tallet en gang? Tror kanskje du skal kutte litt ned på katastrofefilmene. Og legevakten ligger i Storgata, de gir psykiatrisk hjelp hele døgnet... Hvordan skulle jeg vite det? Jeg har da aldri drevet med bomber...
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2010 #48 Skrevet 18. desember 2010 Jeg håper at terrortrusselen ikke skremmer folk fra å bevege seg i byen. Det er det terrorister vil oppnå- å spre frykt. Da har de vunnet. Målet med terror å oppnå kontroll gjennom frykt. Gå i byen som vanlig, med hevet hode og uten å være redd. Da lar vi ikke terrorismen vinne. Og husk på at de aller, aller fleste muslimer du møter på din vei heller ikke støtter terror. Jeg siterer en avisforside i England rett etter angrepene på t-banen i London i 2005: We are not afraid. Jeg kunne forstått en slik tankegang dersom det kun var det de gjorde, bare spredte frykt uten å drepe noen. Men de dreper da faktisk folk og det er det de ønsker. Da synes jeg det er dumskap å late som om alt er som før...og er det ikke nettopp det terroister ønsker; å ta med seg så mange som mulig?! Finner de ingen å drepe (noe som vel er ganske utenkelig), først da får de virkelig et problem!
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #49 Skrevet 19. desember 2010 Ikke snakk til med i den tonen der. Jeg driter en lang marsj i hva folk oppfatter meg som, jeg har nok fått mere dritt slengt etter meg enn de fleste andre, men jeg tåler det. Jeg er ikke så opptatt av å være populær eller ha de rette meningene. Jeg sier hva jeg ser og oppfatter, jeg har da ingen myndighet til å si at noen virkelig er terrorister eller hva de måtte være. Du vrir og vrenger på alt. Det er faktisk mere skremmende at slike som deg går rundt enn mannlige potensielle selvmordsbomere. ja, sånne som meg er fryktelig skremmende, alle jeg kjenner er livredde. Og jeg prater i telefonen på t-banen, men tikker dog ikke.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #50 Skrevet 19. desember 2010 Man ser jo hvor lett man tar på dette når denne tråden blir flyttet fra "aktuelt" til "skråblikk og generaliseringer"... Folk er jammen naive og dumme.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #51 Skrevet 19. desember 2010 På t-banen i går satt det en muslimsk mann rett overfor meg. Av utseende tipper jeg han var somalisk, og han satt der med en bønnebok som han leste halvhøyt fra. Han hadde også en plastpose, og selv om det var irrasjonelt klarte jeg ikke å fri meg fra tanken om at han hadde en bombe oppi den. Merkelig at noe så "fromt" som en bønnelesende muslim skal få meg på slike tanker, men på den annen side så har jeg aldri hørt om kristne eller buddhister som sprenger seg selv og andre i luften. Hva er det med RADIKALE MUSLIMER OG BOMBER EGENTLIG???????
Wonders Skrevet 20. desember 2010 #52 Skrevet 20. desember 2010 slutt å tull ts, vi er ikke mer redde enn før. Vi er hverken mørkredde eller engstelige. Ingen steder tryggere enn der det allerede har smellt. Og Danmark ypper mer enn oss... Gjengene er der de alltid har vært i -hæla på hverandre. Horene går fortsatt nederst i karl johan å drar menn i armen. Ikke noe er forandret, kanskje dags-turistene som blir busset hit fra andre byer i Norge er litt engstlige. Det skal de bare få være for vi leker ikke i Oslo. Her er det alvor, så ikke gå der du ikke føler deg trygg. Ikke ha på ryggsekk eller vær uoppmerksom for her er det bander med tjuvrader fra østblokk overalt. Ikke heng utenfor byporten på siden av trafikanten. Tror det er lite folk på oslo city fordi alle er på Linderud senteret, Metro senteret eller Storo senteret! 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2010 #53 Skrevet 20. desember 2010 Ikke noe mer terror-planlegging enn vanlig her på Grønland..
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2010 #54 Skrevet 20. desember 2010 Nå har jo muslimene begynt å be på T-bane stasjonene også. De tar av seg skoa, legger frem teppet og legger seg ned på knærne og ber! Håper det ikke er en siste handling før det smeller....hittil har det ikke smelt da men.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2010 #55 Skrevet 20. desember 2010 Jeg tror nok enkelte muslimer føler seg litt "tøffe" nå... Muslimer generelt bør ikke føle seg for tøffe- det kan fort bli slik at de kan få det skikkelig ille. Det er mange nok som sier "hva var det vi sa" og de folkene skal man ikke kødde med. Man kan jo like gjerne risikere at en mann begynner å drepe muslimer her i Norge slik som den fyren i Sverige et sted som føyk rundt og skjøt. Kanskje en norsk en klarer å skyte bedre. Hvem er tøffe i trynet da?
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2010 #56 Skrevet 21. desember 2010 Muslimer generelt bør ikke føle seg for tøffe- det kan fort bli slik at de kan få det skikkelig ille. Det er mange nok som sier "hva var det vi sa" og de folkene skal man ikke kødde med. Man kan jo like gjerne risikere at en mann begynner å drepe muslimer her i Norge slik som den fyren i Sverige et sted som føyk rundt og skjøt. Kanskje en norsk en klarer å skyte bedre. Hvem er tøffe i trynet da? Jeg vil nå ikke akkurat oppfordre til lovbrudd da. DET vil ihvertfall ikke føre til noe bedre, snarere tvert imot - det vil skape sympati og være ekstremt farlig. Og jeg ønsker da ikke død og fordervelse over noen uansett religion eller rase.
Wonders Skrevet 21. desember 2010 #57 Skrevet 21. desember 2010 Nå har jo muslimene begynt å be på T-bane stasjonene også. De tar av seg skoa, legger frem teppet og legger seg ned på knærne og ber! Håper det ikke er en siste handling før det smeller....hittil har det ikke smelt da men. Hvilken stasjon?? Hvorfor tror du dette har med terror å gjøre??? 1
Karmosin Skrevet 21. desember 2010 #58 Skrevet 21. desember 2010 kanskje dags-turistene som blir busset hit fra andre byer i Norge er litt engstlige. Det skal de bare få være for vi leker ikke i Oslo.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2010 #59 Skrevet 21. desember 2010 Hvilken stasjon?? Hvorfor tror du dette har med terror å gjøre??? Kanskje de skal be til Allah før de begår sin udåd? Hva vet vel jeg. Synes uansett ikke det har noe på en T-bane perrong å gjøre. De kan da vel be før de går hjemmefra tidlig på morgenen. Men skjønner nå hvorfor de har med seg sekk, de må jo ha med seg teppet sitt. Men det er kanskje mest for å provosere og vise seg at de gjør det?! Unge muslimske gutter.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2010 #60 Skrevet 21. desember 2010 jada, unge, muslimske gutter ber for å provosere nordmenn!!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå