Gå til innhold

brukt gave


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg nyeste iPhone 4, og vurderer å gi min far den "gamle" iPhone 3Gs i julegave. Denne er uten abonnement, har noen riper på baksiden, men med et nytt deksel blir den som ny. Nypris for denne ligger vel på ca 4000,- Vil trolig få 2000 for den brukt.

Jeg tenkte at jeg kanksje kunne gi denne til min far, som en julegave, men er det helt hårreisende å gi brukte ting i julegave?

Bør jeg heller kjøpe en cognac eller skjorte, fordi det er nytt?

Han har en gammel telefon fra før, og ser seg nok ikke råd til å kjøpe seg en ny og fancy telefon siden.

Det er ikke økonomiske grunner som gjør at jeg vil gi han den brukte, jeg kan godt kjøpe andre gaver, men av hensyn til søsken synes jeg det blir lt for mye å kjøpe en ny telefon til han, så da er alternativene god drikke eller noe klær.

Hadde dere blitt skuffet over 1 år gammel iPhone som julegave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I det her tilfelle ville jeg ikke ha gitt den telefonen i presang. Du kan gi den utenom.

Brukt presang er ok dersom det dreier seg om noe som ikke er mulig å finne i ny tilstand i dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thefainter

Hadde dere blitt skuffet over 1 år gammel iPhone som julegave?

Ikke hvis jeg hadde en gammel mobil og trengte ny :biggrin:

Jeg hadde kanskje kjøpte en gave til, en god drikke som du sier :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg lurer på er hvor gammel han er? For iphone kan kanskje bli litt kronglete for en godt voksen mann. Tror nok ikke min far hadde likt en touchtelefon. Men nå er det ikke sikkert din far er like gammeldags som min. ;)

Tanken er jo god, da, men hadde nok heller gitt ham telefonen utenom julegaven. Du har jo ikke bruk for den lenger, uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne fint gitt en slik gave til min mor, hun ville blitt kjempeglad. Men jeg ville kjøpt noe nytt også, ikke nødvendigvis noe dyrt, bare sånn at faren din får noe kjøpt spesielt til ham også.

Men enig med Bloodless som lurer på om du er sikker på at han ønsker seg en smarttelefon - min far kunne ikke brukt den fordi den blir for kronglete, og fordi den ikke tåler å ligge i lomma mens han jobber. Den ville blitt most iløpet av et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...