Gå til innhold

Sexlivet etter nye pupper (silikon)


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvordan ser du forskjell på det? På en kvinne som har silikon fordi hun har mistet brystet i kreft, og en kvinne som har tatt silikon av andre årsaker? Da er du jaggu god!

Forresten flott at du forteller meg at jeg ikke mente at jeg hadde noen verdi som menneske før jeg fikk silikon. Jeg ante virkelig ikke at jeg følte det slik, men når du forteller meg det, er det sikkert riktig :) Enda godt jeg nå har fått meg silikon, da. Og kan føle at selv jeg har en (liten) verdi. :danse:

:skratte:

Morsomt med folk som tror de vet hva de snakker om :)

:5:

Endret av Hikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noe helt annet enn å kjøpe seg plastpupper fordi en tror en må det for å ha en verdi som menneske.

Jeg er ikke mer verdt fordi jeg har forstørret puppene mine litt. Hvorfor i videste heite skulle jeg være det??? Du har fantastisk mye rart for det vet du, de er BARE PUPPER. Livet mitt er det samme med eller uten større pupper. Jeg føler meg bare mer vel. Mer verdt, nei hvorfor i huleste skulle jeg føle det. Mer sexy, definitivt! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plastpupper oser av overfladiskhet, usikkerhet og et forvrengt kroppsbildet. Så en mann som gjør alt han kan for å fjerne denne tyrransierende kroppshysteriske moten med plastpupper er overfladisk? Kvinne med en protese viser styrke der hun går i sommerkjolen sin, en kvinne med plastpupper viser usikkerhet og overfladiskhet.

To paddeflate speilegg er ikke en forvrenging, det er høyst reelt og føles og kan være et handicap for kvinnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke gratis, men har man pengene og man bare vil ha litt påfyll i ellers slunkne poser så ser jeg ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

To paddeflate speilegg er ikke en forvrenging, det er høyst reelt og føles og kan være et handicap for kvinnen.

Og hadde verden eksistert uten klær og mulighet for fyllmassepupper så hadde ikke en gang kvinner sett på disse brystene som alt annet enn fantastiske. Og, det er ALDRI bare pupper. Hadde det vert så ubetydelig som du prøver å fremstille det så hadde plastpuppeindustrien vert død og begravet lenge før den ble funnet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver enda en gang:

Brutal mann - er du motstander av all kosmetisk kirurgi? Jeg har selv operert meg, for to år siden. Etter to svangerskap - et av dem med tvillinger - og store vektforandringer så ikke magen min ut. Huden på magen hadde blitt strukket til de grader, og jeg hadde store hudfolder rundt mage og hofter. Til tross for at jeg var slank, hadde jeg fettansamlinger over hoftene (sideflesk). Jeg hadde et heng på 11 cm - det vil si at den nederste hudfolden hang 11 cm ned fra buksekanten.

Å finne bukser som passet var umulig. Jeg trakk 3 størrelser mer over magen enn over lårene. Jeg gjemte meg i løse bukser og store telt, og følte meg helt forferdelig. Kanskje jeg er svak som ikke klarte å se forbi det, men det hemmet meg virkelig. Jeg ville ikke gå i bikini på stranda, fordi jeg virkelig så helt forferdelig ut. Magen min passet enkelt og greit ikke til resten av kroppen. I tillegg fikk jeg plager med sopp og sårdannelse under hudfoldene.

Til slutt bestemte jeg meg for bukplastikk. De fjernet nesten 4 kilo overflødig hud og tilsammen 1,5 kilo fett fra hoftene. Jeg angrer ikke et sekund! Magen min er ikke perfekt, og jeg kommer aldri til å se ut som en superstjerne. Men jeg kan slappe av nå, fordi jeg har en NORMAL kropp. Ønsket mitt var ikke å bli "perfekt", bare å få en kropp som så normal ut, og en mage som passet til resten av kroppen min. Selvtilliten min er mye bedre nå, og jeg føler jeg har fått et mye rikere liv.

Hvorfor skal ikke jeg få gjøre dette, når det forbedrer livskvaliteten min så utrolig mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å lese BM sine innlegg som ett angrep på de som har lagt inn silikon. Men som ett angrep på den delen av samfunnets krav til kvinner (og også stadig økende for menn)som forteller oss at vi ikke er bra nok i oss selv slik vi er skapt. Det er helt umulig for meg å tenke at det å fikse på utseende sitt ikke henger sammen med egenverd eller det å være verdsatt av andre, uansett hva man fikser på. Hvorfor fikser vi oss da hvis det ikke er for å fremstå bedre, penere, finere og mer sexy enn vi i utgangspunktet syntes vi er?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å lese BM sine innlegg som ett angrep på de som har lagt inn silikon. Men som ett angrep på den delen av samfunnets krav til kvinner (og også stadig økende for menn)som forteller oss at vi ikke er bra nok i oss selv slik vi er skapt. Det er helt umulig for meg å tenke at det å fikse på utseende sitt ikke henger sammen med egenverd eller det å være verdsatt av andre, uansett hva man fikser på. Hvorfor fikser vi oss da hvis det ikke er for å fremstå bedre, penere, finere og mer sexy enn vi i utgangspunktet syntes vi er?

Signerer denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser du forskjell på det? På en kvinne som har silikon fordi hun har mistet brystet i kreft, og en kvinne som har tatt silikon av andre årsaker? Da er du jaggu god!

Forresten flott at du forteller meg at jeg ikke mente at jeg hadde noen verdi som menneske før jeg fikk silikon. Jeg ante virkelig ikke at jeg følte det slik, men når du forteller meg det, er det sikkert riktig :) Enda godt jeg nå har fått meg silikon, da. Og kan føle at selv jeg har en (liten) verdi. :danse:

:skratte:

Morsomt med folk som tror de vet hva de snakker om :)

http://www.tidsskriftet.no/lts-img/2004/L04-12-Med-06-03-3.jpg Slik ser en vanlig brystkreftoperert kvinne ut, etter fjerning av bryst, og etter rekonstruksjon. Det første arret etter fjerning blir sjeldent borte. Og man kan ofte se at det ene brystet har en tatovert brystknopp.

Jevnt over er resultatet pent og helt til å leve med. Alternativet er ingen vits å snakke om.

http://www.tidsskriftet.no/lts-img/2007/L07-15-Med-22412-5.jpg

Det finnes også alternative metoder for rekonstruksjon; http://www.butunhastaneler.com/gulirik_clip_image002_0003.jpg hvor kroppens eget vev brukes istedet for innlegg. Men denne metoden passer selvfølgelig ikke for alle da det kreves at man HAR vev til overs. Blandt flere faktorer.

http://www.butunhastaneler.com/gulirik.html her ses også en annen varian hvor man henter muskelvev fra ryggen for å forme et bryst.

Min mor har vært igjennom dette. Noen fjerner bare kulen og beholder brystet, da legges protese inn for å fylle den tomme plassen. (Etter vevet som ble tatt ut) Kommer an på type svulst, størrelse etc.

Mange kvinner har svært god nytte av et brystløft. http://www.indianhealthguru.com/images/ba3.jpg Ikke kun fordi det ser pener ut, men fordi bryster som henger sliter på nakke/rygg selv om de ikke er digre. Og fordi man får mye mindre bevegelse i dem når man leer seg! En uforutsett bonus oppdaget jeg da jeg gjorde det selv. Man trenger absolutt ikke innlegg for pent resultat.

Jeg er glad for alle alternativene som finnes for kvinner hva bryst angår. Men vil alikevel advare unge jenter som ikke har fått barn i å legge inn silikon. Det er et fremmedlegeme som kan skape problemer, både under selve operasjonen og i mange år etterpå. Resultatet vil endre seg over tid og etter barnefødsler. Og kanskje vil det medføre enda et inngrep.

De færreste får problemer. Men noen er svært uheldig. http://www.nyhetspressen.se/1048533.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer ikke å lese BM sine innlegg som ett angrep på de som har lagt inn silikon. Men som ett angrep på den delen av samfunnets krav til kvinner (og også stadig økende for menn)som forteller oss at vi ikke er bra nok i oss selv slik vi er skapt. Det er helt umulig for meg å tenke at det å fikse på utseende sitt ikke henger sammen med egenverd eller det å være verdsatt av andre, uansett hva man fikser på. Hvorfor fikser vi oss da hvis det ikke er for å fremstå bedre, penere, finere og mer sexy enn vi i utgangspunktet syntes vi er?

Jeg ser også disse elementene i brutal_mann sine innlegg.

Men når han sier at vi utstråler usikkerhet og overfladiskhet, så er det faktisk et (uberettiget og ikke minst feilaktig) angrep på de som har tatt silikon.

Han påstår også at jeg mener at jeg ikke hadde noen verdi som menneske før jeg fikk silikon. Noe som også selvsagt er feil.

Han vet også at vi lider (evt. led) av vrangforestillinger.

Vi eier heller ikke selvtillit, og ikke har vi utholdenhet.

I tillegg kaller han oss plastdokker/plastdeltagere.

Jeg vet ikke hva som skal til for at du mener noen blir angrepet som personer, men eksemplene jeg kommer med her, føler jeg faktisk at er et angrep på meg som person - ikke et angrep på en skjønnhetsindustri. Så kan det jo tenkes at det er min lave selvtillit som gjør meg hårsår ;)

Jeg innser at brutal_mann er det vi kan kalle... i overkant interessert i pupper :jepp: Men han må nok bare innse at vi som bærer dem er mer enn bare pupper. Vi er hele mennesker, like kompliserte som andre. At jeg har tatt silikon betyr faktisk ikke at jeg er en blond bimbo, uten hjerneceller, og som identifiserer hele mitt vesen og verdi gjennom puppene mine. Det er i grunn veldig langt fra sannheten :)

http://www.tidsskriftet.no/lts-img/2004/L04-12-Med-06-03-3.jpg Slik ser en vanlig brystkreftoperert kvinne ut, etter fjerning av bryst, og etter rekonstruksjon.

Jepp, jeg vet. :) Har en slektning som har fjernet begge brystene pga. brystkreft, og rekonstruerte dem etter noen år.

Men her var det altså snakk om at brutal_mann kan se forskjell på en som har silikon pga. brystkreft og en som har silikon av andre årsaker - når de har klærne på!

Fordi førstnevnte utstråler styrke, mens sistnevnte utstråler usikkerhet og overfladiskhet. Noe som selvsagt er sprøyt fra ende til annen. Enig i at kreftopererte kvinner er sterke og har klart seg gjennom påkjenninger jeg ikke unner noen. Men å påstå i fullt alvor at man kan skille disse med klær på, blir for dumt. Med mindre vi snakker enorme ballong-pupper, er det faktisk umulig å se forskjell på naturlige bryst og silikonbryst med klær på. Også påstår han at han ikke bare kan se hvem som har silikon eller ikke, men atpåtil årsaken til at de har silikon. :roll:

Han vet ingenting om hva jeg utstråler. Og jeg er i hvert fall uenig i at all min utstråling bunner i puppene mine. Jeg er faktisk mer enn bare pupper.

Endret av QueenPenelope
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her var det altså snakk om at brutal_mann kan se forskjell på en som har silikon pga. brystkreft og en som har silikon av andre årsaker - når de har klærne på!

Akkurat det der har jeg store problemer med å tro han kan ;) Åssen i huleste klarer han å se forskjell på sånt? Også med klærene på i tillegg. BM please forklar!

Endret av Lillemeg22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåh. Så feil tar han ikke. Menn ser på bryster. Hele livet. Og det gir dem jo noen clues. Fake pupp beveger seg annerledes, er mye "stivere". Har alltid total symmetrisk fasong, og svært ofte er de feil i forhold til resten av dama.

Smale damer med DEN cupen er avslørende. Selv om de påstår seg å "bare ha en C" *sniff*

Damer på 40 med puppene på samme sted som datteren på 16.

Damer med veeeeldig tydelig medlemskap i et eller annet trimsenter..

Det er bare slik at "vanlige" jenter skjeldent tar silikon, selv om alle som gjør det påstår seg å være vanlige! De er jevnt over flertall blonderte veldig tynne motebevisste og oppsminka damer som gjør det. Og halve hensikten er jo å gjøre seg selv synlig! Så å postulere at "man kan ikke SE på meg engang" er noe selvmotsigende. For sin egen del.. nja. Det er ganske glassklart for den som tar silikon at folk kikker i det området. Ellers ville de ikke vært så sår "for egen del" på akkurat det.

Forøvrig synes jeg det er greit. De som vil må gjerne gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest nobilian

Jaja. Har vanskelig for å tro at du hadde takka nei til en sprengkåt Linni Meister som klår og tenner på deg.

Noen har store lepper, noen har store neser. Lepper kommer i alle fasonger og størrelser. Synes det er lavmål å rakke ned på verdens vakreste kvinne (Angelina Jolie). Om du synes hu er stygg, ja da har du faktisk ikke smak i det hele tatt. Du er en av få..

***

Huff..

Nå har jeg lest en god del av det du har skrevet, og sett linker til kvinner du synes er sexy - og jeg har vært enig med deg de aller fleste gangene. Blir derfor litt sjokkert og nesten skuffa når du kommer med Linni Meister(!!) som et eksempel på noen det er vanskelig å si nei til...det er flere menn enn du tror som IKKE liker henne eller sånne som henne.

Angelina er det ikke vanskelig å se for seg å feie over, men Linni hadde jeg hoppet over om lyset var på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåh. Så feil tar han ikke. Menn ser på bryster. Hele livet. Og det gir dem jo noen clues. Fake pupp beveger seg annerledes, er mye "stivere". Har alltid total symmetrisk fasong, og svært ofte er de feil i forhold til resten av dama.

Smale damer med DEN cupen er avslørende. Selv om de påstår seg å "bare ha en C" *sniff*

Damer på 40 med puppene på samme sted som datteren på 16.

Damer med veeeeldig tydelig medlemskap i et eller annet trimsenter..

Det er bare slik at "vanlige" jenter skjeldent tar silikon, selv om alle som gjør det påstår seg å være vanlige! De er jevnt over flertall blonderte veldig tynne motebevisste og oppsminka damer som gjør det. Og halve hensikten er jo å gjøre seg selv synlig! Så å postulere at "man kan ikke SE på meg engang" er noe selvmotsigende. For sin egen del.. nja. Det er ganske glassklart for den som tar silikon at folk kikker i det området. Ellers ville de ikke vært så sår "for egen del" på akkurat det.

Forøvrig synes jeg det er greit. De som vil må gjerne gjøre det.

Nå var det ikke fake pupper og ekte pupper det var snakk om da. Det var snakk om at han så forkjell på de som har tatt silikon pga brystkreft og en som har tatt silikon pga andre årsaker.

Endret av Lillemeg22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Nå var det ikke fake pupper og ekte pupper det var snakk om da. Det var snakk om at han så forkjell på de som har tatt silikon pga brystkreft og en som har tatt silikon pga andre årsaker.

Det har jeg aldri påstått. Kun ekte vs. plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne med en protese viser styrke der hun går i sommerkjolen sin, en kvinne med plastpupper viser usikkerhet og overfladiskhet.

Det har jeg aldri påstått. Kun ekte vs. plast.

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...