Gå til innhold

Honningdagboka

honning

Anbefalte innlegg

Nå er huset rydda og vi må snart komme oss ut en tur for å gi plass til vaskedama. Det er helt nydelig å komme hjem til nyvaska hus, jeg blir like glad hver gang! Før helga kjøpte jeg oss en sånn oppladbar håndholdt støvsuger med stav (aner ikke hva jeg skal kalle de), og jammen klarer jeg ikke å støvsuge smulene etter storebror mye oftere nå. Det har sett så grusomt ut under spisebordet alt for lenge nå, for vi orker ikke å støvsuge/vaske etter hvert måltid, men nå kommer det seg hvertfall. Det trengs ekstra mye nå, for vesla er jo igang med å dra seg framover rundt omkring.

Og i dag er jammen vesla 7 måneder! Store jenta! Tida går jo så fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlig med nyvasket hus senere i dag :strix: En slik støvsuger er genial, min søster og de har en slik og det står på ønskelisten min :Nikke:

Gratulerer med 7mnd-dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med nyvasket hus senere i dag :strix: En slik støvsuger er genial, min søster og de har en slik og det står på ønskelisten min :Nikke:

Gratulerer med 7mnd-dagen :)

Takk, hun "feira" med å få sviskemos i grøten :fnise:

Ja, jeg har også sett på sånn støvsuger ei god stund. Og her om dagen dro jeg bare og kjøpte. Kjære kom hjem og var litt overraska over at jeg hadde kjøpt uten å konferere med han først, men jeg måtte liksom bare ha ;) Så langt er jeg storfornøyd med kjøpet, og storebror er ofte med meg og "hjelper" å støvsuge :nigo:

I morgen skal jeg på trening på formiddagen, forhåpentligvis sitte litt i sola på dagen, får besøk av en snekker angående bygging av platting og litt andre småting, og forberede meg til jobbintervju (hjelp!!). Jeg var på en 20 minutters core-time i går, som instuktøren utvida til 30 minutter for de som kunne bli lenger, og jammen er jeg støl i dag! Bra time, og akkurat de musklene jeg må få trent opp, så jeg sliter litt med noen av øvelsene merker jeg og må gjøre noen litt enklere alternativer iblant. Gikk/jogga litt på tredemølla først da. I morgen skal jeg på power-time, så da blir det mer styrketrening på meg. Håper jeg merker en boost i overskuddet og formen min snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hvertfall vært på trening, deilig å ha det gjort:) Jeg har også handla litt mat, og ei lita grønn plante. Tenkte å prøve meg på å lage cookies for første gang i dag også, og om de er vellykka kan jeg servere de til gamle barselgruppa som kommer på besøk i morgen kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med trening, nå skal det bli det på meg også for jeg har meldt meg inn på treningssenteret.

Hvilke cookies tenker du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du også kommer igang med trening igjen, pusilus :)

Disse har jeg tenkt å lage: http://www.passionforbaking.com/blog/2011/08/15/chocolate-chip-cookies/

Men jeg tenkte å lage halvparten med nonstop i stedet for sjokolade/nøtter, så får jeg to typer og kan sammenligne hva jeg liker best ;)

Begynte såvidt å bake mens vesla sov, men fant ut at eggene skulle være romtemperert. Og etter at de hadde stått ute ei stund, så skulle jammen smøret være mykt også... Haha, det er jenta som er dårlig til å forberede seg hvertfall! :ler: Nå står ting ferdig målt opp på kjøkkenbenken hvertfall, så kan jeg heller bake i kveld, og jeg kan forberede litt til intervju nå på dagen i stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det går i huslige sysler som støvsuging og cookies altså... ikke verst! Men så bra at du får trent endel, det er jo bare herlig å få kryssa ut på planen.. ;)

Snart helg er det visst også! Gratla med ny støvsuger, det høres greit ut å ha det så lett tilgjengelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, cockies! :sikle:

De anbefales, var kjempegode!! :sikle:

det går i huslige sysler som støvsuging og cookies altså... ikke verst! Men så bra at du får trent endel, det er jo bare herlig å få kryssa ut på planen.. ;)

Snart helg er det visst også! Gratla med ny støvsuger, det høres greit ut å ha det så lett tilgjengelig!

Hehe ja, her går det i tanketomme ting :fnise: Veldig godt å få trent en del ja. Føler at jeg endelig er litt mer igang nå :)

Snart helg ja!! :hoppe:

Det var veldig koselig med barseltreff i går kveld! Alltid veldig kjekt å være med den gjengen, og jeg er veldig glad for å ha fått meg et par veldig gode venninner der også som jeg har mer kontakt med :)

I dag har jeg begynt å ta ned lamellene i stua. Har tatt ned hver enkelt lengde, men må visst ha hjelp av mannen til å få ned stengene, jeg fikk bare ut noen av skruene. Og jeg som hadde tenkt å prøve å få hengt opp gardinstengene også i dag, men det haster ikke, så jeg får prøve i løpet av helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei sløv helg. Jeg er utslått av pollen og orker ingenting, og mannen er også trøtt og sover når han kan. Føler ungene burde hatt mer opplagte foreldre, men jeg orker bare ikke. Håper vi får mer utav dagen i dag enn i går hvertfall ;)

I dag har jeg innført et til grøtmåltid for vesla, så nå er det grøt til frokost og kvelds + middag. Håper hun begynner å sove hele netter snart, siden jeg ikke var bortskjemt med det forrige gang. Jeg regner ikke med det da, og er jo ikke like sliten som jeg var da heller, så jeg har det ikke fælt ;)

Snart frokost nr 2 her nå :nigo:

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem:

Og; hva er en dag uten to frokoster?? :vetikke::fnise:

:fnise: Blir ofte to frokoster i helgene ja. Først en vanlig når vi står tidlig opp, og senere en god frokost med egg eller omelett ;)

Nå er det 3 1/2 uke til mannen og jeg skal på tur noen dager uten unger. Jeg kjenner at det stresser meg at vesla aldri har spist et måltid med mm elle mme på flaske eller tutekopp. Iblant drikker hun litt, men det beste er å bare tygge på tuten. Nå blir det virkelig intensiv trening framover. Hun drikker vann fra tutekopp til mat hver dag, men det er jo bare litt. Hun skal jo ikke drikke veldig masse vann liksom. Ga henne mme på flaske i kveldinga i dag, og hun tok nesten ingen sugetak og drakk ganske lite. Om noen har gode tips til hvordan vi kan få til dette, så tas de imot med takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To frokoster er vanlig her, litt med lita og så koser hu mor seg litt når hun sover duppen sin og da er te med i bildet.

Jeg har desverre ikke noen tips, for her har lita ikke tatt flaske når vi prøvde!og som hos dere drikker hun bare litt vann til måltid enten fra kopp eller tåteflaske og tåteflaske på natten når det er slutt på puppen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To frokoster er vanlig her, litt med lita og så koser hu mor seg litt når hun sover duppen sin og da er te med i bildet.

Jeg har desverre ikke noen tips, for her har lita ikke tatt flaske når vi prøvde!og som hos dere drikker hun bare litt vann til måltid enten fra kopp eller tåteflaske og tåteflaske på natten når det er slutt på puppen ;)

Fikk meg en kopp med te jeg også i dag :)

Ikke enkelt med flasker altså. Storebror tok flaske hele tida, og det var aldri noe problem å få han til å spise noe som helst, så det er så uvant for meg dette. Trodde ikke at det skulle kunne være så vanskelig. Fram til vi får henne til å ta flaske, så klarer jeg ikke å glede meg skikkelig til tur. Leste litt her nettopp, og får teste litt mer de neste dagene.

Får vel komme meg i seng snart. Har lakenskrekk for tida, og det er litt kjedelig når jeg er så trøtt og sliten. Det er bare så godt med litt fred og ro på kveldstid ;)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaa!! Og jeg som blei skikkelig stressa i går: i dag tok vesla flaske og drakk vel ca 40ml mme (da stoppa jeg, for hun skulle ha litt grøt etterpå) :nigo: Nå tror jeg hun skal få bittelitt mme hver kveld, bare for å holde flasketreninga vedlike. Hun drakk endelig skikkelig, og ikke bare tøysa med flaska. Nå kan jeg endelig begynne å glede meg til tur (tror jeg) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er utrolig hvir for det går når de først har begynt å rulle seg over på magen. Plutselig skal de opp og stå og åle og krabbe! Lille kaster seg utfor kanten på sofaen hvis vi ikke passer på. Heldigvis liker han å rydde alle putene ut fra sofaen og ned på golvet først, så hvis han skulle dette ned så hadde han vel landet i den haugen! :fnise: Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halve turen er å glede seg først ja! ;)

Og ja, det går utrolig fort for tida. I dag har vesla løfta rumpa kjempemasse, det er jammen ikke lenge til hun kryper :)

Jeg skreiv en del her tidligere, og alt forsvant da jeg skulle legge det ut. Ørk. Jeg var ganske irritert på mannen tidligere, men fikk en unnskyldning i ettermiddag, så da er det greit igjen. Han er hjemme syk og var ikke helt rasjonell. Godt han innsåg det selv hvertfall, uten at jeg måtte påpeke det :)

Nå har jeg akkurat lagt meg. Veldig trøtt og sliten, så jeg håper på ei grei natt. Det hjelper jo å legge seg tidligere uansett. Jeg har jo stort sett greie netter da, men er sliten av pollenet, og er storkraven ;)

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad for at jeg la meg tidlig i går. Nok en morgen hvor storebror våkna, tok av seg bleia og tissa i senga og utover golvet :( Det samme skjedde i går, og det er tydeligvis noe han gjør innimellom. Vi prøver å forklare han at han ikke må gjøre det, og heller rope på oss før han tar av seg bleia, men det hjelper ikke. Jeg vet ikke helt hvordan vi skal klare å få han til å slutte med det. Jeg tror vi må kjøpe stor seng til han snart, så han kan gå ut når han våkner selv. Og prøve å sette fart på pottetreninga, men det er ikke så enkelt å sette fart på når det er sjefen som bestemmer tempoet.

Vi skal flytte storebror inn på et nokså lite soverom, så vi må tenke litt smart når vi innreder. Så jeg har sett ei seng på ikea med skuffer under som jeg vil kjøpe til han, bare synd at ikea er såpass langt unna og at vi ikke har tilhenger selv. Det blir så mye mer styr når mannen må ordne barnevakt for storebror og låne tilhenger, for så å dra på dagstur til ikea omtrent. Jeg såg ei seng på skeidar også som såg litt smart ut, men den var en del dyrere, så da tenker jeg litt at det er kanskje verdt å heller bare betale frakten på ikea og få varer tilkjørt, så kan vi kjøpe flere andre ting i samme slengen som jeg har tenkt å kjøpe.

Jeg har lyst å få fart på dette, for når vi får storebror inn på eget rom, så kan vi også flytte vesla inn på eget rom (hun skal overta rommet han har nå). Mannen er jo ikke sånn som meg som bruker masse tid på å tenke på dette, det er vel en kvinnfolk-ting ;) Men jeg vet at det ofte tar veldig lang tid fra vi begynner å tenke på noe, til vi faktisk får gjennomført det. Til helga kanskje? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld tissa storebror på do, og han tissa i bleia i morres igjen (ikke i senga), så det var hvertfall bra da :) Vi er jo ikke skikkelig igang med pottetrening enda, men det er den tissinga i senga jeg er oppgitt over :)

Og så hadde jeg koselig besøk av strikkeklubben i går kveld. For første gang på flere måneder så strikka jeg også litt. Jeg strikka litt, såg at jeg hadde gjort feil, måtte rekke opp igjen, og strikka mer. Og så skulle jeg bare strikke ferdig bittelitt på dagen i dag, og såg at jeg hadde jo gjort noe feil helt i starten, og nå vet jeg ikke hvordan jeg skal gå tilbake igjen siden jeg har fellt av en del masker noen steder. *Sukk* Tydelig at jeg ikke er helt inni det der med strikking for tida :fnise:

Her har mannen vært syk hele uka, og er sykemeldt ut uka. Merker det er slitsomt å kjøre og hente i barnehagen når jeg alltid må dra med meg vesla, bytte alle bleier, mate og legge begge ungene. Håper virkelig at han blir frisk igjen snart (og ja, jeg er så egoistisk at jeg tenker det mest for min egen del :sjenert: ). Han har hatt noen trassanfall, sånn som i går da jeg ikke fikk han med meg hjem fra barnehagen, og jeg endte opp med å bære på han over hele lekeplassen og bort til bilen mens han skreik og sparka under ene armen, og med vesla i bilstolen i andre armen. Blæh. Men mannen har ikke vært pigg da, har svetta som en gris på nettene, ligget under dyna og vært veldig frossen når jeg har på singlet og det er kjempevarmt inne. Han var hos legen i dag da og har fått resept på noe nå hvertfall, håper det hjelper.

Ungene trenger visst litt oppmerksomhet igjen, jeg måtte bare koble av noen minutter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...