Gå til innhold

Honningdagboka

honning

Anbefalte innlegg

Høres jo ut som om du har hatt en fin graviditet sålang da, tross for kvalme og sliten :)

Savner virkelig lillegutts spark, så skjønner at du gleder deg til dem!

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres jo ut som om du har hatt en fin graviditet sålang da, tross for kvalme og sliten :)

Savner virkelig lillegutts spark, så skjønner at du gleder deg til dem!

Ha en fin dag :klemmer:

Ja, jeg kan ikke klage på graviditeten så langt, den har igrunn vært ganske bra :)

Husker at jeg også savna sparka til lillegutt etter at han kom ut ja, det er en herlig følelse å kjenne liv inni der :rodmer:

Ha en fin dag du også, Lucky :klemmer:

Fikk en dårlig nyhet på morgenen her. Det vil si, jeg begynte å bekymre meg med en gang hvertfall. Vi hadde besøk av et vennepar på søndag som har en liten gutt på 1 år, og i dag har han fått vannkopper. Muligens er lillegutt allerede smitta, og da kan det ta 10-20 dager før det bryter ut, og det vil si at det kan komme like før eller mens vi er i syden i påska :( Om han får det rett før, så er han smittsom når vi reiser, og kan vel ikke akkurat sette oss på et fly med en smittefarlig vannkoppegutt. Og ikke noe morro om han får det der nede heller... Håper virkelig at vi slipper unna. Hadde det i tilfelle brutt ut NÅ, så hadde det bare vært greit liksom. Uff, kjenner at jeg kommer til å tenke masse på dette de neste dagene :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, det var slitsomt! Bare tanken mener jeg.. Men kanskje dere slipper unna? *krysse fingrene*

sydenferie ja, det høres bedre ut!Håper det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere slipper vannkopper akkurat nå! Skjønner at du ikke har lyst å miste syden-turen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, det var slitsomt! Bare tanken mener jeg.. Men kanskje dere slipper unna? *krysse fingrene*

sydenferie ja, det høres bedre ut!Håper det ordner seg!

Ja, bare tanken på det er slitsom. Jeg liker å vite hva som skal skje, men nå kan vi ikke planlegge noen ting. Heldigvis er jeg litt mer avslappa i dag, og bruker ikke fullt så mye tid på å bekymre meg :)

Krysser fingrene for at dere slipper unna denne gangen!!! :klemmer:

Takk for det, krysser jeg også! :klemmer:

Håper dere slipper vannkopper akkurat nå! Skjønner at du ikke har lyst å miste syden-turen! :klemmer:

Takk, Missiw! Normalt sett håper man på å få vannkopper i hus og bli ferdig med det, men ikke denne gangen nei ;)

Jeg har som sagt klart å distansere meg litt fra å bekymre meg like mye over det, for jeg får jo ikke gjort noe fra eller til. Men det ligger jo hele tida og lurer baki her da...

I går kveld var jeg hos ei venninne, og det var veldig koselig. Og i kveld får jeg besøk av jentene fra barselgruppa, og det pleier også alltid å være koselig. Er en fin gjeng :) Tenkte jeg får lage litt pastasalat og ha litt annet digg i tillegg. Gleder meg!

Denne uka har jeg forresten kommet igang med fysiotrening :hoppe: Første treninga var på mandag, og jeg var helt gåen i bekkenet og ryggen på kvelden. Det var helt tydelig at det trengtes trening der ja. I går gikk det litt bedre, og jeg hadde ikke vondt etterpå, så det går nok framover. Må bare prøve å komme igang igjen på elixia også nå. Har lyst å være i grei form mens jeg er gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å være i gang med treningen da, håper det hjelper på :)

Kjedelig om han skal få vannkopper når dere er på ferie da :( Krysser fingerne for at han slipper unna denne gangen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper å få henvisning til fysio i dag - og håper det ikke er for sent! Man bør definitivt sette pris på et svangerskap uten de store plagene!! :Nikke: Greit at du får tilbudet så tidlig, så kan du heller forebygge enn reparere..!

Ha en strålende dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lucky og Mayami :klemmer:

Det er godt å være igang med treninga ja. Og jeg har faktisk meldt meg på spinning i morgen ;)

Torsdag hadde jeg en veldig koselig kveld med barseljentene. Da de hadde dratt og jeg hadde rydda etter oss, skulle jeg bare en kjapp tur bort på fellesparkeringa og hente bilen. Nesten framme ved bilen såg jeg ei dame som lufta en stor hund, og hunden begynte å bjeffe da den såg meg, så dama stoppa med den mens jeg gikk rolig mot bilen. Plutselig klikka hunden og løp mot meg og begynte å hoppe på meg og glefse. Dama var ikke sterk nok og brukte tid på å få kontroll på den, mens jeg faktisk blei bitt.. Da hunden endelig roa seg var jeg mest konsentrert om å komme meg inn i bilen 2 meter unna, og glemte å spørre om navnet hennes eller hvor hun bor. Jeg brøyt helt sammen etterpå og brukte lang tid på å roe meg.

Fredag var jeg hos legen som sa at det ikke var grunn til bekymring siden jeg ikke begynte å blø sannsynligvis pga jakka jeg hadde på. Om det hadde vært dypt sår, ville han ikke gitt meg stivkrampesprøyte uansett siden jeg er gravid, så jeg hadde flaks der. Jeg dro også til politiet og anmeldte det, og håper vi/de finner ut hvem som eier hunden så den blir avliva. Det var en skummel hund, rottweiler eller lignende, og en grusom opplevelse. Og det var i armen jeg blei bitt. Det var mye mer skremmende enn vondt, men armen ser ikke fin ut da.

Jeg er sikker på at de holder til i nærheten her, og vil virkelig ikke ha en sånn hund i nabolaget her hvor det leker mye unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes ut som en utrolig ekkel opplevelse! Bra at det gikk så bra, og at du fikk anmeldt det. Enkelte folk har ikke styring på bikkjene sine, og det er farlig. Ikkje bra! Skjønner godt at du fikk deg en støkk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritskummelt! Gaffel blitt både skremt og forbanna selv. Men godt det ikke gikk verre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Blåmor og Pasjonsblomst :klem:

Ja jeg fikk meg virkelig en støkk, og håper den hunden blir avliva så det hvertfall ikke skjer igjen. Jeg tenker bare på hvor galt det kunne gått om den angreip en unge:(

I dag har vi "feira" vaffeldagen. Inviterte svigers og søstera til mannen og ungene hennes og hadde masse vafler ++. Det var veldig godt og koselig :)

Før de kom, så var jeg på min første spinningtime på over halvannet år. Jeg tok det rolig siden jeg ikke akkurat er i toppform, og det var godt å komme igang igjen, men det var drittmusikk store deler av timen som egentlig bare fikk meg i dårlig humør, og ikke den beste instruktøren heller, så jeg skal ikke gå på time med henne igjen ;)

Etter besøket dro, kjennte jeg en god del sparking i magen :hjerte: Det er første gangen jeg er bombesikker på at det var spark, og det var så utrolig betryggende. Blei skikkelig letta jeg, selv om det bare er ca et par uker siden jeg såg hjerteslaga på UL. Håper på hyppige spark framover nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for spark og sprell i magen! Blir vel bare mer og mer av det framover nå! ;) Det er aldri kjekt med folk som ikke kan kontrollere hundene sine. Rottweilere er verdens snilleste familiehunder hvis de blir oppdratt rett, men hvis man feiler i oppdragelsen av dem, kan de nok gjøre mye rart ja... Ikke trivelig med sånne skummelheter rundt der barn bor og leker, håper du finner ut hvem det er! Spinning er artig det, men med drittmusikk og dårlig instruktør blir man jo bare sur! Særlig hvis man har hormoner som også hjelper til på irritasjonen! Tror jeg hadde blitt forbannet og gått fra timen! :fnise:

Håper du får en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Mayami!

Ja det blir morro med mer og mer sprell framover, gleder meg :nigo:

Hehe, ja jeg angra egentlig på at jeg ikke gikk fra den spinningtimen. Jeg burde spesielt ha gjort det under crazy frog-sangen, for den et jo bare grusom ;) Musikken og instrktøren har mye å si ja.

I kveld kom jeg meg på yoga. Heldigvis skulle jeg på en sånn rolig time i dag, for jeg var veldig sliten og uten overskudd før jeg dro. Kjennte godt at jeg ikke har vært på yoga på et par år, men det var deilig likevel.

Det første som møtte meg da jeg kom hjem, var en mann som var ute med en svær rottweiler. Jeg blei umiddelbart livredd og sto stille bak bilen vår og halvveis gjemte meg til de var forbi. Så løp jeg inn, ropte på kjære og sendte han ut for å finne ut om det var den hunden (og kryssa fingrene for at han ikke kom til å bli skada). Jeg tenkte egentlig at det var sikkert ikke denne, for denne hunden var rett og slett gedigen. Men joda, det var den. Så nå vet jeg hvor den hører til, og skal si fra til politiet om det, så har hvertfall jeg gjort det jeg kan gjøre. Og de beklagte seg veldig også. Hun som gikk tur med hunden da jeg blei bitt, ville aldri gå tur med den igjen, og hun var mora til eieren. Men jeg håper da virkelig at den blir avliva...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med spark :hjerte: Håper virkelig jeg blir gravid og får oppleve slike deilige spark en gang til :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så ekkelt med en sånn hund... Håper de gjør noe med den før den skader noen! Bra at du er i gang med yoga! Jeg var veldig gira de fire første gangene, men sist jeg var der fikk jeg så vondt i bekkenet etterpå, og nå har det jo bare tatt av.. Så har ikke vært der på et par ganger. Kan jo delta på det som ikke blir vondt men da er det jo bare avslappingsøvelsene igjen, og det trenger jeg ikke å kjøre såpass langt for å gjøre... Men det er veldig behagelig, og godt å ha en unnskyldning for å komme seg ut av huset! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Belle, lucky og mayami :)

Deilig å kjenne spark ja, helt herlig :hjerte:

Og godt å være igang med trening igjen også. Jeg er faktisk veldig støl etter den yogaen, mens spinningtimen kjennte jeg ikke så mye etterpå faktisk (tok det jo rolig også da).

Får håpe de gjør noe med den hunden ja. Eieren av hunden er ei jente på 21 år. Så ung med en så gedigen hund høres ikke helt ansvarlig ut syns jeg, men jeg hadde kanskje ikke tenkt det samme om den ikke hadde bitt... Det var visst forresten ikke en rottweiler heller, men en mastiff. Tror det var bull mastiff, og de er svære!

I dag har jeg begynt å pakke til påsketur. Vi har ikke sett tegn til vannkopper hos lillegutt enda hvertfall, og håper det holder seg sånn så det blir tur :) Er jammen noe styr å pakke og tenke ut alt lillegutt må ha. Mannen er heldig som kun tenker på seg og sitt, og er vel mest opptatt av å ha musikk og filmer å se på flyet kjenner jeg han rett ;) Det er noen som har det...

Natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom en liten tur for å ønske alle en god påske!!! :kaklehone:

Vi drar på tur i morgen tidlig, flyet går kl 6 om morgenen, så etter jobb i dag blir det full fart med pakking, og så må jeg legge meg tidlig. Nå må hvertfall vannkoppene holde seg et døgn til, og helst at de ikke bryter ut i det hele tatt. Ser ut så langt som at det går bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...