AnonymBruker Skrevet 9. desember 2010 #1 Skrevet 9. desember 2010 hva syns dere om foreldre som kaller ungene kidsa?
Oliven Skrevet 9. desember 2010 #2 Skrevet 9. desember 2010 Ikke stort.... et ord på lik linje med alle andre dagligdagse ord for ungene. 2
Kråkesaks Skrevet 9. desember 2010 #3 Skrevet 9. desember 2010 Får inntrykk av det er noen som prøver å være litt kulere enn de kanskje er. 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2010 #4 Skrevet 9. desember 2010 Når de kan si mutter'n til meg så kan jeg si kidsa om de 3
Gjest Lebewesen93 Skrevet 9. desember 2010 #5 Skrevet 9. desember 2010 Får inntrykk av det er noen som prøver å være litt kulere enn de kanskje er. Godt sagt
:-) anna Skrevet 10. desember 2010 #6 Skrevet 10. desember 2010 Synes det høres veldig distansert ut. Som om man prøver å være kul.
cilipili Skrevet 10. desember 2010 #8 Skrevet 10. desember 2010 Høres litt tåpelig ut. Enig med de andre her om at det virker som om de prøver å være kule, men får det helt klart ikke til. 1
Caramba Skrevet 10. desember 2010 #9 Skrevet 10. desember 2010 Vi sier det noen ganger, men bare for å være morsom...
Malum Skrevet 10. desember 2010 #10 Skrevet 10. desember 2010 Yo, kidsa! Skjer a'? Chille'n på Mac'ern, el? (Hei, unger, hvordan står det til? Har dere lyst til å dra på McDonalds og spise i dag?) Det er vel bare å venne seg til det.
MJ_Parker Skrevet 22. januar 2011 #11 Skrevet 22. januar 2011 Jeg kan ikke fordra det uttrykket, det grøsser i hele kroppen når jeg hører det. Men folk får si hva de vil, det er jo ikke min sak....
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2011 #12 Skrevet 22. januar 2011 Kid... kommer fra engelsk og betyr egentlig "killinger" (nei, ikke kyllinger), dvs, geite-killinger. Geitens barn. Det var en stygg slengbemerkelse om andres barn (som man ikke likte). Etter hvert er det blitt nok så vanlig å si "kids" på engelsk om barn, selv om det altså egentlig er feil bruk av ordet. Jeg grøsser i meg når folk bruker det på engelsk om barn. At folk bruker det i dagligtale på norsk er helt horribelt.
Pingting Skrevet 22. januar 2011 #14 Skrevet 22. januar 2011 Kid... kommer fra engelsk og betyr egentlig "killinger" (nei, ikke kyllinger), dvs, geite-killinger. Geitens barn. Det var en stygg slengbemerkelse om andres barn (som man ikke likte). Etter hvert er det blitt nok så vanlig å si "kids" på engelsk om barn, selv om det altså egentlig er feil bruk av ordet. Jeg grøsser i meg når folk bruker det på engelsk om barn. At folk bruker det i dagligtale på norsk er helt horribelt. Stemmer - og ordet kið kommer opprinnelig fra norrønt. Bevandret ord - først fra norrønt til engelsk om killinger, så til engelsk slang for barn, så til engelsk norm for barn - så til norsk slang for barn. Når det gjelder voksne menneskers bruk av ordet synes jeg det er greit hvis det brukes med humor. Ellers vitner det vel som noen andre sa om noen som prøver littegrann for hardt å være kul...
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #15 Skrevet 22. januar 2011 Jeg teker det er motvekt til alle som kaller bare sine for supp, gull, priser, prisesser o.l. Vil mye heller lese e FB status der oe tar med kidsa på kino enn noen som tar med gullene på kino... Men jeg bor periodevis i utlandet der man bruker kids om unger hele tiden, og da er det ikke så ubetenkelig i mitt ordforråd heller. 6
Henkie Skrevet 22. januar 2011 #17 Skrevet 22. januar 2011 hva syns dere om foreldre som kaller ungene kidsa? Jeg synes de må innse at etter at de sang det i Grandiosa-sangen for flere år siden, er det nå totalt passé
Kirby Skrevet 22. januar 2011 #18 Skrevet 22. januar 2011 Syns vitterlig det er MYE verre med foreldre som insisterer på at barna er prinser og prinsesser 13
Gjest Harriet Skrevet 22. januar 2011 #19 Skrevet 22. januar 2011 Det er vel det samme som de som skriver "Dresscode" i en annen tråd her på KG .. hva er galt med norske ord?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #20 Skrevet 22. januar 2011 Det er vel det samme som de som skriver "Dresscode" i en annen tråd her på KG .. hva er galt med norske ord? På norsk heter det visst ikke barn eller unger lengre, det heter prinser, prisesser, gullene mine og spiren min :gjeiper: Og da mener jeg kidsa er bedre... 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå