Gå til innhold

Katteslagsmål


etvisningsnavn89

Anbefalte innlegg

Hjelpes... Er kattevakt i helgen, og slapp akkurat katten ut, som er ca ett år gammel.

Mine instinkter slo til da jeg hørte en katt i nød, og utenfor verandradøra ser jeg en STOR katt, da mener jeg er ordentlig stor katt, presse min stakkars søte opptil veggen. Jeg trodde den fiendtlige katten skulle bli skremt når jeg kom og dunket på vindu, det ble den ikke, så da åpnet jeg BRÅTT verandadøra for å få den til å forsvinne.

Min stakkars søte katt somn jeg er på laget til smatt inn døra, men den store katten holdt på å løpe etter den inn, så jeg måttye lukke verandradøra FORT. Etter jeg gjorde det så fløy katta på døra!!!!

Jeg har gått mellom et katteslagsmål før, og stortsett har kattene glemt kampen når jeg har kommet og forstyrret dem og jaga den ene bort, men denne katten var jo helt gæren, ble livredd sjæl jeg!

Det må være hardt å være katt altså, jeg hadde blitt et nervevrak. Da snakker man mobbing og trakassering på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det går hardt for seg. Jeg har selv sett en katt gå etter en annen katt inn i et hus for så å banke opp den stakkars katten som bodde der. (!), Kattepolitikk er kompliserte greier, de har sine territorier som de kjemper om og hvis det er en ny katt i nabolaget har den en stor jobb foran seg med å etablere sitt eget territorium hvor den kan gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mest sannsynlig territorie det dreier seg om. Dessverre er det noen ukastrerte rakkarer som sjefer rundt, og da kan det gå hardt utover de som ikke har så mye å fare med...

Men det er grunnleggende forskjeller på katter der og. Noen er rett og slett mer sjefete enn andre, mens andre legger seg langflat overfor enhver artsfrende. Min pus tilhører sistnevnte..

Det har veldig mye å gjøre med hvordan deres første møte med en fremmed katt utartet seg. Hvis de møter en katt som viser underlegenhet fra første stund, får de gjerne større selvtillit og den bærer de med seg resten av livet. Hvis deres første møte derimot (som med min stakkar lille pusina) er med en ukastrert "gatas skrekk", og ender med sår, påfølgende veterinærbesøk og krage, ja, så glemmer de det nok aldri! :tristbla: Rev, hunder og grevling er null problem. De jager hun langt avgårde, men ser hun en liten søt pus, så skygger hun banen øyeblikkelig.. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...