Gå til innhold

noen som har prøvd Frolic (hundemat) til rotter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har to rotter, og sliter litt med at det er få dyrebutikker i nærheten som har pelletert rottefor. De har bare gnagerblandinger, og da går rottene for det første glipp av en del proteiner, og det blir stort svinn, siden de ikke vil ha kornene før enn de er sikkelig sultne.

Så i kreativ desperasjon kom jeg til å tenke på frolic, som ikke egner seg som hundemat, fordi det er for mye korn, gulrøtter og andre grønnsaker i den.

Og rottene DIGGER den, de blir helt ville når man kommer med foret henger hun ene og stikker "hendene" ut gjennom sprinklene og prøver å karre til seg maten ekstra raskt, hun tar HELT av.

Noen som har erfaringer med dette?

Er det helt feil å bruke det som for til rotter? det er om lag 50 % korn/mel i den og 25 % gulrøtter, også er det diverse blanding av kjøtt og andre ting i resten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg stiller meg rimelig skeptisk til det, da mat som ikke er laget for rotter som regel ikke er helt ideelt. Kunne du skrevet ingredienslista (i samme rekkefølge som på pakken), samt næringsinnholdet? eventuelt bare tatt bilde av det og lagt ut her. Så er det lettere å bedømme.

Kan kanskje fungere som godbiter nå og da, men nei, ville ikke gitt det som fast fôr uansett. Har du sjekket dyrlegene i område og, ikke kun dyrebutikkene?

Ellers kan du jo bestille fra nett. Jeg har bestilt Care+ fra denne siden før:

http://www.equinecaninefeline.com/catalog/small-animals-rats-food-c-23_106_196.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...