Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2010 #81 Skrevet 5. desember 2010 Hvis det ikke var snakk om en skjevhet i hjemmet i favør av hans kultur og religion ville det ikke vært noen debatt overhodet. Tabris mente jo nettopp at det at barna i dette blandingsekteskapet ble oppdratt ene og alene i fars religion kunne veie opp for at man faktisk har valgt å bosette seg i og få de økonomiske fordeler av å bo i Norge. KAN DU SLUTTE Å SITERE EGNE MENINGSLØSE INNLEGG NÅR DU SVARER? 1
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2010 #82 Skrevet 5. desember 2010 Hva vet noen av oss på KG om dette paret? Jeg skjønner ikke at moderatorene tillater ville spekulasjoner om hva de er og ikke er, hva de gjør eller ikke gjør osv. Ts sitt "innlegg" er enda en av utallige antimuslim/SIAN-tråd på forumet og dette bør moderatorene snart få med seg. Skal dette være en lekeplass for rasister?? 1
Christina_ Skrevet 5. desember 2010 #83 Skrevet 5. desember 2010 (endret) Hvis det ikke var snakk om en skjevhet i hjemmet i favør av hans kultur og religion ville det ikke vært noen debatt overhodet. Tabris mente jo nettopp at det at barna i en del blandingsekteskap blir oppdratt ene og alene i fars religion kan veie opp for at man faktisk har valgt å bosette seg i og få de økonomiske fordeler av å bo i Norge. Jeg leste navn fra far sin kultur, men du kan gjerne henvise til Tabris sitt innlegg der det står fars religion. Endret 5. desember 2010 av Christina_
Cuckold Skrevet 5. desember 2010 #84 Skrevet 5. desember 2010 Hva vet noen av oss på KG om dette paret? Jeg skjønner ikke at moderatorene tillater ville spekulasjoner om hva de er og ikke er, hva de gjør eller ikke gjør osv. Ts sitt "innlegg" er enda en av utallige antimuslim/SIAN-tråd på forumet og dette bør moderatorene snart få med seg. Skal dette være en lekeplass for rasister?? Denne tråden handler ikke om dette paret. Ta deg tid til å lese et par innlegg så ser du at dette er en generell debatt om norske kvinners kulturelle underdanighet i ekteskap med fremmedkulturelle.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2010 #85 Skrevet 5. desember 2010 Denne diskusjonen er rett og slett fordummende. 1
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2010 #86 Skrevet 5. desember 2010 Denne tråden handler ikke om dette paret. Ta deg tid til å lese et par innlegg så ser du at dette er en generell debatt om norske kvinners kulturelle underdanighet i ekteskap med fremmedkulturelle. Spar pisspreiket ditt og les innleggene selv. Dett er ikke en debatt.
Cuckold Skrevet 5. desember 2010 #87 Skrevet 5. desember 2010 Hvis det ikke var snakk om en skjevhet i hjemmet i favør av hans kultur og religion ville det ikke vært noen debatt overhodet. Tabris mente jo nettopp at det at barna i en del blandingsekteskap blir oppdratt ene og alene i fars religion kan veie opp for at man faktisk har valgt å bosette seg i og få de økonomiske fordeler av å bo i Norge. Jeg leste navn fra far sin kultur, men du kan gjerne henvise til Tabris sitt innlegg der det står fars religion. Det er ikke bare Tabris som snakker om mer enn navn fra fars kultur, hvis du tar deg tid til å lese hva jeg har skrevet så langt i tråden ser du at navn i seg selv er av mindre betydning sett med mine øyne, det vesentlige er i den grad navnvalg reflekterer en skjevhet i forholdet mellom fars og mors religion og kultur. I favør far.
Mann 42 Skrevet 5. desember 2010 #88 Skrevet 5. desember 2010 Denne tråden handler ikke om dette paret. Ta deg tid til å lese et par innlegg så ser du at dette er en generell debatt om norske kvinners kulturelle underdanighet i ekteskap med fremmedkulturelle. Deres PÅSTÅTTE underdanighet, mener du, vel. For i denne tråden er det jaggu tynt med saklig informasjon om at det faktisk forholder seg slik som TS sier. "Bevis" er ikke flertallsformen av "Anekdote". 4
Christina_ Skrevet 5. desember 2010 #89 Skrevet 5. desember 2010 (endret) Det er ikke bare Tabris som snakker om mer enn navn fra fars kultur, hvis du tar deg tid til å lese hva jeg har skrevet så langt i tråden ser du at navn i seg selv er av mindre betydning sett med mine øyne, det vesentlige er i den grad navnvalg reflekterer en skjevhet i forholdet mellom fars og mors religion og kultur. I favør far. Men det er greit dersom det går i fravør av mor? Endret 5. desember 2010 av Christina_
Gjest Vampen Skrevet 5. desember 2010 #90 Skrevet 5. desember 2010 Deres PÅSTÅTTE underdanighet, mener du, vel. For i denne tråden er det jaggu tynt med saklig informasjon om at det faktisk forholder seg slik som TS sier. "Bevis" er ikke flertallsformen av "Anekdote". Begynner nesten å syntes at Mann 42 er litt heit.. Eller, for å si det på en annen måte, bra innlegg! 1
Mann 42 Skrevet 5. desember 2010 #91 Skrevet 5. desember 2010 Men det er greit dersom det går i fravør av mor? Nei, nei, nei, nei. Du misforstår total. Det er greit hvis det går i favør av norsk kultur. For da er det ikke skjevt på noen måte. Fatter? 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2010 #92 Skrevet 5. desember 2010 Denne tråden handler ikke om dette paret. Ta deg tid til å lese et par innlegg så ser du at dette er en generell debatt om norske kvinners kulturelle underdanighet i ekteskap med fremmedkulturelle. Det er det vel bare du som mener... 1
Gjest Airi Skrevet 5. desember 2010 #93 Skrevet 5. desember 2010 Mann42, endelig kom du på banen :rødme: 1
Christina_ Skrevet 5. desember 2010 #94 Skrevet 5. desember 2010 Nei, nei, nei, nei. Du misforstår total. Det er greit hvis det går i favør av norsk kultur. For da er det ikke skjevt på noen måte. Fatter? Jeg ser du har kommet på banen i diskusjonen! Får jeg lov til å gi deg en ?
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2010 #95 Skrevet 5. desember 2010 Hva er det med dere som sleiker mann_42 i rumpen da? Har dere ikke vett til å se hva dette egentlig er selv?
Cuckold Skrevet 5. desember 2010 #96 Skrevet 5. desember 2010 Denne tråden handler ikke om dette paret. Ta deg tid til å lese et par innlegg så ser du at dette er en generell debatt om norske kvinners kulturelle underdanighet i ekteskap med fremmedkulturelle. Deres PÅSTÅTTE underdanighet, mener du, vel. For i denne tråden er det jaggu tynt med saklig informasjon om at det faktisk forholder seg slik som TS sier. "Bevis" er ikke flertallsformen av "Anekdote". Hvis du ikke har lagt merke til at mangel på balanse snarere ser ut til å være regelen enn unntaket i blandingsekteskap mellom norske kvinner og fremmedkulturelle menn kan du selvsagt score noen billige poeng hos mine motdebattanter på denne måten. Vel bekomme, det er det vel unt.
Gjest Vampen Skrevet 5. desember 2010 #97 Skrevet 5. desember 2010 Hvis du ikke har lagt merke til at mangel på balanse snarere ser ut til å være regelen enn unntaket i blandingsekteskap mellom norske kvinner og fremmedkulturelle menn kan du selvsagt score noen billige poeng hos mine motdebattanter på denne måten. Vel bekomme, det er det vel unt. Hvordan i all vide verden kan du vite noe om den "kulturelle balansen" i flerkulturelle forhold? 1
Mann 42 Skrevet 5. desember 2010 #98 Skrevet 5. desember 2010 Hvis du ikke har lagt merke til at mangel på balanse snarere ser ut til å være regelen enn unntaket i blandingsekteskap mellom norske kvinner og fremmedkulturelle menn kan du selvsagt score noen billige poeng hos mine motdebattanter på denne måten. Vel bekomme, det er det vel unt. Å, er det en konkurranse? Kan man score? Får man en premie da? La meg heller spørre: Hva er det som gjør deg kompetent til å mene noe om alle ekteskap mellom norske kvinner ot utlendinger? Har du noen harde fakta å henvise til? Du vet, en hijab gjør intet kalifat, og fordi om det finnes noen norske kvinner som legger seg aldeles skinnflat og både adopterer mannens verdier og sågar konverterer til islam, så betyr ikke det at det er sånn det ER. Med mindre du kan komme med noe mer håndfast enn en ubegrunnet påstand, da. Jeg er svak for beviser.
Christina_ Skrevet 5. desember 2010 #99 Skrevet 5. desember 2010 Hvis du ikke har lagt merke til at mangel på balanse snarere ser ut til å være regelen enn unntaket i blandingsekteskap mellom norske kvinner og fremmedkulturelle menn kan du selvsagt score noen billige poeng hos mine motdebattanter på denne måten. Vel bekomme, det er det vel unt. Ja! Selvfølgelig. Du ser og vet alt, også derfor forklare oss andre hva som foregår i alle ekteskap mellom norske kvinner og fremmedkulturelle menn!
Cuckold Skrevet 5. desember 2010 #100 Skrevet 5. desember 2010 (endret) Det er ikke bare Tabris som snakker om mer enn navn fra fars kultur, hvis du tar deg tid til å lese hva jeg har skrevet så langt i tråden ser du at navn i seg selv er av mindre betydning sett med mine øyne, det vesentlige er i den grad navnvalg reflekterer en skjevhet i forholdet mellom fars og mors religion og kultur. I favør far. Men det er greit dersom det går i fravør av mor? Det blir litt slitsom å gjenta bare fordi du ennå ikke har giddet lese det jeg har skrevet i tråden. Det jeg reagerer på er skjevheten, og at den alltid ser ut til å falle ut i den fremmedkulturelle fars favør. Jeg synes det naturlige ville være om paret stiller likt, og om det skulle være en skjevhet ville det være mer naturlig at den gikk i favør kulturen i det land barna vokser opp og skal leve i resten av livet. Som jeg sa: Om en norsk mann eller kvinne hadde bosatt seg i Brasil giftet seg brasiliansk og fikk barn ville det være mindre spesielt om disse barna kun fikk brasilianske navn og i det alt vesentlige ble oppdratt etter brasiliansk skikk. Siden de er brasilianske og det er her de skal leve. Men om paret har to forskjellige religioner/livssyn er det slik jeg ser det naturlig at barna ikke oppdras i større grad i den enes enn i den andres livssyn. Selv når det ene er et så ekspansivt og kulturelt dominerende livssyn som verdensreligionen islam. Endret 5. desember 2010 av Cuckold
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå