Ottar Skrevet 4. desember 2010 #1 Skrevet 4. desember 2010 Spm til kvinnene som leser her. Jeg lurer på hva et det peneste komplimanget dere noen gang har fått? Jeg er forderdelig dårlig med å gi komplimanger, er redd for å bli oppfattet som falsk... Har noen venner som spyr av seg positive ting hele tiden, som jeg synes er falskt.
Cancer81 Skrevet 4. desember 2010 #2 Skrevet 4. desember 2010 Det herligste er når han jeg dater holder øyekontakten med meg til magen vrenger seg, for så å nesten hviske at jeg er vakker, og lekent ta fingeren sin på nesen min :rødme:
Independent_ Skrevet 4. desember 2010 #3 Skrevet 4. desember 2010 Mange ganger handler det like mye om selve øyeblikket som om ordene som blir sagt stemningen er veldig viktig når man skal gi komplimenter.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2010 #4 Skrevet 5. desember 2010 Jeg tror hvordan man sier det er viktigere enn hva som blir sagt.
Steinar40 Skrevet 5. desember 2010 #5 Skrevet 5. desember 2010 (endret) Spm til kvinnene som leser her. Jeg lurer på hva et det peneste komplimanget dere noen gang har fått? Jeg er forderdelig dårlig med å gi komplimanger, er redd for å bli oppfattet som falsk... Har noen venner som spyr av seg positive ting hele tiden, som jeg synes er falskt. Vennene dine har skjønt at de fleste kvinner reagerer positivt på (falske) komplimenter, og at denne oppførselen derfor gir dem fordeler overfor det motsatte kjønn. Enig med deg (eventuelt meg selv) i at det er trist (og uheldig) at det er slik. Endret 5. desember 2010 av Steinar40
FoxyFish Skrevet 5. desember 2010 #6 Skrevet 5. desember 2010 Vennene dine har skjønt at de fleste kvinner reagerer positivt på (falske) komplimenter, og at denne oppførselen derfor gir dem fordeler overfor det motsatte kjønn. Enig med deg i at det er trist (og uheldig) at det er slik. Jeg for min del synes det virker en smule falskere å måtte spørre om komplimentstips på et forum. Ektefølte komplimenter? Neppe. 4
Gjest brutal_mann Skrevet 5. desember 2010 #7 Skrevet 5. desember 2010 Spm til kvinnene som leser her. Jeg lurer på hva et det peneste komplimanget dere noen gang har fått? Jeg er forderdelig dårlig med å gi komplimanger, er redd for å bli oppfattet som falsk... Har noen venner som spyr av seg positive ting hele tiden, som jeg synes er falskt. Om du skal gi Belladonna et kompliment må du først og fremst stave riktig (Sorry, men klarte ikke la være :gjeiper: Det er da et kompliment til damen ) Bra komplimenter er uansett ærlige og oppriktig ment. Uansett hvem du skal gi dem til. Ikke si at hun har et fantastisk hår om du ikke virkelig mener det. 1
Hoppetaujenta Skrevet 5. desember 2010 #8 Skrevet 5. desember 2010 Vet du...det fineste komplimentet jeg har fått, var av en med-kurs-deltager en gang. Vi hadde tilbrakt en del tid sammen i faglig setting og gikk en del lengre turer i naturen rundt kursstedet, hvor vi trimmet effektivt (både kropp og humor) og snakket om stort og smått, altså det vi kjenner som LIVET! Til sist sa han at han syns det var veldig trist at jeg var dame, ellers kunne vi ha blitt bestekamerater. Vi snakket lett og trivelig om alt sånt som mennesker snakker om; fra blodig mellommenskelig alvor, via fisking, til kunst, kultur og mellommennesklige relasjoner generelt. Av hensyn til sin kone kunne han ikke invitere meg inn i sitt liv på det viset. Og jeg skjønner det. Hans kone kunne komme til å se det på helt annet vis enn det virkelig var: nemlig rent kameratskap. Men det varmet å få tilbakemeldig på det viset. Komplimenter som går på det ytre betyr ingenting i forhold.
Steinar40 Skrevet 5. desember 2010 #9 Skrevet 5. desember 2010 Jeg for min del synes det virker en smule falskere å måtte spørre om komplimentstips på et forum. Ektefølte komplimenter? Neppe. Ja, man kan selvfølgelig ikke utelukke at denne 'Ottar' bare er ute etter en gratis guide til effektive (og dermed falske) komplimenter. Sånn er verden vi lever i.
Steinar40 Skrevet 5. desember 2010 #10 Skrevet 5. desember 2010 Til sist sa han at han syns det var veldig trist at jeg var dame, ellers kunne vi ha blitt bestekamerater. Du verden! Det finnes altså noen flere fornuftige mannfolk enn bare meg hehe
Gjest Eurodice Skrevet 5. desember 2010 #11 Skrevet 5. desember 2010 (endret) Om du skal gi Belladonna et kompliment må du først og fremst stave riktig (Sorry, men klarte ikke la være :gjeiper: Det er da et kompliment til damen ) Neimen brutale mann, da. Jeg er myk som smør i virkeligheten sammen med "den rette" . Jeg sitter ikke med rødblyanten når jeg får kjærlighetsbrev, eller fikk må jeg vel heller si, for nå foregår all korrespondanse via mail og sms. Men takk for komplimenten, den satte jeg pris på . Endret 5. desember 2010 av Belladonna
Marry Skrevet 5. desember 2010 #12 Skrevet 5. desember 2010 Mange ganger handler det like mye om selve øyeblikket som om ordene som blir sagt stemningen er veldig viktig når man skal gi komplimenter. Veldig enig! det er ikke alltid så viktig hva du sier, men stemninga/øyeblikket og at du virkelig mener det. Engang sa en gutt til meg at jeg var utrolig fin på håret (etter en frisør time) dette er jo en standard ting å si men jeg merket at han virkelig mente det og syns jeg så flott ut. Gi komplementer på småting fungerer også for meg, og ting som omhandler personligheten. Hvis noen sier at jeg er morsom gjør det dagen min :-)
Gjest brutal_mann Skrevet 5. desember 2010 #13 Skrevet 5. desember 2010 Veldig enig! det er ikke alltid så viktig hva du sier, men stemninga/øyeblikket og at du virkelig mener det. Engang sa en gutt til meg at jeg var utrolig fin på håret (etter en frisør time) dette er jo en standard ting å si men jeg merket at han virkelig mente det og syns jeg så flott ut. Gi komplementer på småting fungerer også for meg, og ting som omhandler personligheten. Hvis noen sier at jeg er morsom gjør det dagen min :-) Hår er viktig. Husker jeg en gang for mange år siden ytret frempå til en kvinnelig kollega hvor fin hun hadde blitt på håret. At hennes mann ikke hadde lagt merke til at hun hadde vert hos frisøren gav meg uendelig mye goodwill
Marry Skrevet 5. desember 2010 #14 Skrevet 5. desember 2010 Hår er viktig. Husker jeg en gang for mange år siden ytret frempå til en kvinnelig kollega hvor fin hun hadde blitt på håret. At hennes mann ikke hadde lagt merke til at hun hadde vert hos frisøren gav meg uendelig mye goodwill Haha! Ja det gjelder å kommentere det til partneren din Ei venninne klipte seg forleden og når typen så det sa han bare: "Oi! Har du klippet deg du da.." Ikke like populært..
Steinar40 Skrevet 5. desember 2010 #15 Skrevet 5. desember 2010 Haha! Ja det gjelder å kommentere det til partneren din Ei venninne klipte seg forleden og når typen så det sa han bare: "Oi! Har du klippet deg du da.." Ikke like populært.. Det måtte hun bare regne med hvis hun ikke diskuterte det med han på forhånd. Hvis f.eks dama hadde langt fint hår og så plutselig klippet hun seg kort uten å spørre meg først (eller farget det lilla) så hadde jeg IKKE akkurat blitt mye fornøyd! Og da hadde også mitt "kompliment" blitt deretter.
Gjest brutal_mann Skrevet 5. desember 2010 #16 Skrevet 5. desember 2010 Haha! Ja det gjelder å kommentere det til partneren din Ei venninne klipte seg forleden og når typen så det sa han bare: "Oi! Har du klippet deg du da.." Ikke like populært.. Tja... Jeg har møtt en av mine ekser med et spørrende blikk og vert klar på at jeg ikke syntes det ble noe fint. Ærlighet varer lengst har jeg lært...
Marry Skrevet 5. desember 2010 #17 Skrevet 5. desember 2010 Det måtte hun bare regne med hvis hun ikke diskuterte det med han på forhånd. Hvis f.eks dama hadde langt fint hår og så plutselig klippet hun seg kort uten å spørre meg først (eller farget det lilla) så hadde jeg IKKE akkurat blitt mye fornøyd! Og da hadde også mitt "kompliment" blitt deretter. For å være helt ærlig ble hun ikke særlig fin, hun er en litt rund dame og hadde langt blondt hår, men klippet det til en kort skikkelig kjerring sveis. Ble ti år eldre på sekundet. Så reaksjonen hans kunne vært verre , hehe!
Gjest Eurodice Skrevet 5. desember 2010 #18 Skrevet 5. desember 2010 Det måtte hun bare regne med hvis hun ikke diskuterte det med han på forhånd. Hvis f.eks dama hadde langt fint hår og så plutselig klippet hun seg kort uten å spørre meg først (eller farget det lilla) så hadde jeg IKKE akkurat blitt mye fornøyd! Og da hadde også mitt "kompliment" blitt deretter. Du kan ikke dy deg her heller, Steinar. På den annen side er det bra at nye deltagere får vite at du er av den gammeldagse typen som skal bestemme i et forhold, til og med over håret til en partner. Er det i det hele tatt NOE din eventuelle dame kan avgjøre på egen hånd?
lism Skrevet 5. desember 2010 #19 Skrevet 5. desember 2010 De beste komplimentene er de jeg får når han bare utbryter det i det øyeblikket han liker noe ved meg. Har mest med måten det blir sagt på, ikke hva han sier.
Steinar40 Skrevet 5. desember 2010 #20 Skrevet 5. desember 2010 Du kan ikke dy deg her heller, Steinar. På den annen side er det bra at nye deltagere får vite at du er av den gammeldagse typen som skal bestemme i et forhold, til og med over håret til en partner. Er det i det hele tatt NOE din eventuelle dame kan avgjøre på egen hånd? I et parforhold så kan man stort sett ikke gjøre akkurat som man vil selv. Ønsker man det så får man bare være singel. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå