Neutral Skrevet 28. desember 2010 #61 Skrevet 28. desember 2010 Det er en grunn til at du skriver det du skriver her og på diskusjon.no, ikke sant? Grunnen til at vi råder deg til å holde deg unna ham er omtrent den samme grunnen som den du har. Nemlig det at det er noe som skurrer.
Steinar40 Skrevet 28. desember 2010 #62 Skrevet 28. desember 2010 Jada, jeg vet at fornuften sier at jeg bør holde meg unna, men som sagt, hjertet sier noe helt annet... Steinar: Jeg har lyst til å elske denne mannen i gode og onde dager... Jeg vil faktisk slå meg til ro med han her, og ja, i en alder av 15. Jeg har ingen interesse av å gå å feste og leve livet på den måten. Og han liker seg heller ikke så veldig godt på byen osv. Vi har med andre ord samme meninger og syn på ting og tang. Og ja, det hadde blitt mye pes og mas når folk får vite HVIS vi en dag blir sammen, men hvis kjærligheten er ekte og sterk, så vil ingenting annet få ødelegge... Hovedproblemet her er rett og slett at du er for ung. Du trenger de neste 5 årene til utdannelse og å få mer livserfaring i den sammenheng. Imidlertid blir ingenting lettere av en 10 år aldersforskjell så tidlig i livet.
CaspertheGh0st Skrevet 28. desember 2010 #63 Skrevet 28. desember 2010 (endret) På 28.12.2010 den 21.28, AnonymBruker skrev: slettet Endret 3. oktober 2016 av soffapute
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #64 Skrevet 28. desember 2010 Du har hittil fått 61 replies på denne tråden din av folk som gidder kaste bort tiden sin med å gi deg gode råd på hvorfor du bør holde deg vekke, enda har ikke det sunket inni huet ditt hvorfor.Jeg skjønner ikke hvorfor du fortsatt spør om råd når du har bestemt deg for at du vil være sammen med han uansett. Og jeg skjønner ikke hvorfor det fortsatt er så mange her inne som fortsetter å skrive lange innlegg med gode råd når det ikke synker inn i det lille huet hennes. Jenta her er ute etter oppmerksomhet, så la henne leve i fjortisdrømmen sin om at hun har funnet drømmeprinsen sin, som er hele tjuefem år gammel og gidder følge henne til toget. Istedenfor får hun lære ting på den harde måten. Hold deg unna hvis du skal være så jævlig frekk og ikke kan komme med noe fornuftig. Vel, du motsier deg selv når du også gidder å bruke tid på å svare. Virker som om du er en bitter kjerring som ikke kan få deg noe. Too bad for you. 1
CaspertheGh0st Skrevet 28. desember 2010 #65 Skrevet 28. desember 2010 (endret) På 28.12.2010 den 22.39, AnonymBruker skrev: slettet Endret 3. oktober 2016 av soffapute
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #66 Skrevet 28. desember 2010 En sinnsykt stor oppdatering: Jeg har nå snakket med ham i tlf GAAAAAANSKE lenge, om oss to og alt annet bortsett fra sex så klart, og vi er blitt sammen... (Ja, over tlf, hehe.... Jeg kan ikke akkurat reise til han midt på natten, og heller ikke omvendt) Har gått fort, ja, men likevel. Han sa også at han hadde så lyst til å vise meg til hele verden, hehe... Neste helg skal vi Hafjell sammen. Negativ kritikk tas i mot med stort smil på munnen...
sophiaM Skrevet 29. desember 2010 #67 Skrevet 29. desember 2010 En sinnsykt stor oppdatering: Jeg har nå snakket med ham i tlf GAAAAAANSKE lenge, om oss to og alt annet bortsett fra sex så klart, og vi er blitt sammen... (Ja, over tlf, hehe.... Jeg kan ikke akkurat reise til han midt på natten, og heller ikke omvendt) Har gått fort, ja, men likevel. Han sa også at han hadde så lyst til å vise meg til hele verden, hehe... Neste helg skal vi Hafjell sammen. Negativ kritikk tas i mot med stort smil på munnen... ok, ok. Men ikke kom her på forumet og klag når det har gått opp for deg at han ikke var så bra for deg allikevel.
Steinar40 Skrevet 29. desember 2010 #68 Skrevet 29. desember 2010 En sinnsykt stor oppdatering: Jeg har nå snakket med ham i tlf GAAAAAANSKE lenge, om oss to og alt annet bortsett fra sex så klart, og vi er blitt sammen... (Ja, over tlf, hehe.... Jeg kan ikke akkurat reise til han midt på natten, og heller ikke omvendt) Har gått fort, ja, men likevel. Han sa også at han hadde så lyst til å vise meg til hele verden, hehe... Neste helg skal vi Hafjell sammen. Negativ kritikk tas i mot med stort smil på munnen... Jeg ser problemene det er med å ha tenåringsbarn - for å si det sånn. 1
Gjest navnelapp Skrevet 29. desember 2010 #69 Skrevet 29. desember 2010 Der innkasserte du det første plussteiknet frå meg, Steinar. Dette er tragisk og underhaldande på same tid. Eg kryssar fingrane for at mine tenåringar har fått meir ballast med seg i livet enn det som kjem til syne i denne tråden. Kvar er foreldra, lurer eg på. 1
QueenPenelope Skrevet 29. desember 2010 #70 Skrevet 29. desember 2010 Jeg håper min tenåringsdatter vil vokse og utvise langt bedre dømmekraft enn du gjør her, TS. Tro meg. En normal, gjennomsnittlig 25-åring ville ikke hatt interesse for en 15-åring i det hele tatt. Vi som har passert 25, vet av egenerfaring hvordan 25-åringer tenker, og derfor vet vi at noe skurrer her. Og uansett hva det er som skurrer, er det du som taper, fordi du er yngst. Han har livserfaringen og modenheten du mangler, derfor blir han "den sterke". At det fra ditt synspunkt kan se ut som om han er fornuftig, har et stort sosialt kontaktnett osv, betyr ikke at det er riktig. Han er ikke fornuftig fordi han legger seg etter en 15-åring. Det sosiale kontaktnettet kan jo like gjerne bestå av likesinnende (noe det gjerne gjør). At et menneske har venner, betyr ikke at h*n er moden, fornuftig, ansvarlig, til å stole på. Men, jeg har forstått at det ikke nytter å si noe. Jeg lurer virkelig på hvor foreldrene dine er, og hva de vil si til dette. At du ikke akkurat løper ned for å fortelle dem nyheten, betyr bare at du også innerst inne vet at dette ikke er bra. Du synes bare det er kult at noen som er eldre viser deg interesse. Når du blir 25 selv, vil du forstå at den oppmerksomheten egentlig ikke var et kompliment til deg som person... Lykke til. 1
QueenPenelope Skrevet 29. desember 2010 #71 Skrevet 29. desember 2010 OG FORRESTEN, til alle dere som sier jeg bør holde meg unna, HVORFOR? Du har deler av svaret ved å tenke etter hvorfor du ikke har fortalt dette til foreldrene dine. Bortsett fra det: 1. Det er unormalt at en 25-åring viser interesse for en 15-åring. Noe rart er det, vi kjenner ikke mannen, og vet derfor ikke nøyaktig hva. Men noe er det. 2. Du er ikke lovlig enda. Uansett hvordan du vrir og vender på det, så vil sex være en stor og viktig del av et forhold sett fra en 25-årings synspunkt. Ligger han med deg nå, risikerer han fengsel. Hvor lenge er det til du fyller 16? 3. Det er opplagt at han tenner på småjenter. Du kan bare glemme at han vil være sammen med deg på grunn av alle de dype samtalene dere har. Han vil ha seg ei ungjente, og slik er det bare. Ellers hadde han funnet ei på sin egen alder, så slapp han risikoen for å bli dømt av foreldre og vennekrets (om de er hakket mer oppegående enn han typen her), samt slapp risikoen for fengsel. 4. Det handler ikke så mye om utesteder, selv om det er en sak det og. Det handler også om at du kan vel ikke dra på kino å se en 18-års grense film en gang. Jada, dere kan snakke til krampa tar dere, og finne en løsning. Løsningen er: At han drar med venner og venninner, du sitter hjemme og venter. Sånn, der slapp dere den samtalen. 5. Han begynte på ungdomsskolen når du sluttet med bleier. Han hadde muligens sex første gang omtrent da du begynte på barneskolen og stilte i oransje sekk første skoledag... alle de årene han har et forsprang på i forhold til deg, betyr mye mer enn du tror. 6. En forelskelse for en 15-åring er noe HELT annet enn en forelskelse for en 25-åring. Du sier det jo selv - du er nærmest klar til å slå deg til ro med denne mannen her. Han er garantert ikke det med deg. Garantert. Du skal gjennom en periode nå, hvor kjærester kommer og går, og det er like stort alvor hver gang, og knuste hjerter. Det er langt enklere å ha med jevnaldrende, enn når den ene parten er mye eldre enn deg. Du kommer til å bli såret før eller senere. Så får vi jo se, hvor uvenner du har blitt med foreldrene dine før den tid. Hvor mye "ÆSJ" du får fra vennene dine. Hvor mange rykter som har gått på ungdomsskolen. Det er du som er i ferd med å lære på den harde måten her, selv om vi prøver å fortelle deg hvordan dette henger sammen. Jeg vet det er omtrent håpløst å snakke fornuft til en 15-åring. Men, om du roer ned og tenker etter: Vi har vært både 15 og 25, og vet hvordan vi tenkte. Du har kun vært 15. Hvem av oss har best forutsetninger for å kunne si noe om hva denne mannen tenker? Sånn helt ærlig. Jeg har vært 15 selv jeg, og jeg skjønner deg godt, tro ikke annet. Men, så har jeg fått noen flere år på baken, og vet at denne oppmerksomheten er ikke så smigrende som du tror. 1
Klatt Skrevet 29. desember 2010 #72 Skrevet 29. desember 2010 1. Det er unormalt at en 25-åring viser interesse for en 15-åring. Noe rart er det, vi kjenner ikke mannen, og vet derfor ikke nøyaktig hva. Men noe er det. Unormalt? Folk er forskjellige. Femtenåringer kan se ut som de er tilnærmet tjue. Senest i går dukka det opp en jente på TV i et intervju som jeg tenket var relativt søt og pen. Så dukka navn og alder på jenta opp, og neimen om hun var hele tolv år gammel! Så ut som om hun var på min alder. (20) 2. Du er ikke lovlig enda. Uansett hvordan du vrir og vender på det, så vil sex være en stor og viktig del av et forhold sett fra en 25-årings synspunkt. Ligger han med deg nå, risikerer han fengsel. Hvor lenge er det til du fyller 16? Er ikke verre enn å vente. Hvis jenta selv er skeptisk, men interessert, så burde det være den beste sjekken for å finne ut hvorvidt fyren er seriøs eller ei. Gidder han å vente på henne, eller ikke? Forøvrig er det ytterst liten sannsynlighet for at han ender opp i fengsel om det er frivillig fra jenta sin side og hun personlig ikke er interessert i anmeldelse. 3. Det er opplagt at han tenner på småjenter. Du kan bare glemme at han vil være sammen med deg på grunn av alle de dype samtalene dere har. Han vil ha seg ei ungjente, og slik er det bare. Ellers hadde han funnet ei på sin egen alder, så slapp han risikoen for å bli dømt av foreldre og vennekrets (om de er hakket mer oppegående enn han typen her), samt slapp risikoen for fengsel.Opplagt at han tenner på småjenter? Du vet ingenting om hvordan trådstarter ser ut, for alt du vet kan hun være en av de overutvikla tenåringene som gjerne ser fem år eldre ut enn de egentlig er. "Slik er det bare", herregud, hør på deg selv. Vi kan vri på den der. Jeg har rett, du tar feil, sånn er det bare; hold kjeft. 4. Det handler ikke så mye om utesteder, selv om det er en sak det og. Det handler også om at du kan vel ikke dra på kino å se en 18-års grense film en gang. Jada, dere kan snakke til krampa tar dere, og finne en løsning. Løsningen er: At han drar med venner og venninner, du sitter hjemme og venter. Sånn, der slapp dere den samtalen. Det finnes da sannelig mange andre ting å gjøre i lag enn å gå ut? Det finnes uttalige hjemmefester. Andre ting man kan gjøre på. Man kan se film hjemme, bare være i lag, gå tur, gjøre normale, hverdagslige ting, man kan integreres i hverandres vennekrets, o.l. Er du lite oppfinnsom eller? 5. Han begynte på ungdomsskolen når du sluttet med bleier. Han hadde muligens sex første gang omtrent da du begynte på barneskolen og stilte i oransje sekk første skoledag... alle de årene han har et forsprang på i forhold til deg, betyr mye mer enn du tror.Årene betyr nok mye, men de trenger ikke bety at fyren er en drittsekk uten like eller at han ikke er interessert i henne? Det virker som om det er det du påstår. 6. En forelskelse for en 15-åring er noe HELT annet enn en forelskelse for en 25-åring. Du sier det jo selv - du er nærmest klar til å slå deg til ro med denne mannen her. Han er garantert ikke det med deg. Garantert. Du skal gjennom en periode nå, hvor kjærester kommer og går, og det er like stort alvor hver gang, og knuste hjerter. Det er langt enklere å ha med jevnaldrende, enn når den ene parten er mye eldre enn deg. Du kommer til å bli såret før eller senere. Så får vi jo se, hvor uvenner du har blitt med foreldrene dine før den tid. Hvor mye "ÆSJ" du får fra vennene dine. Hvor mange rykter som har gått på ungdomsskolen. GARANTERT. Fordi du kjenner denne mannen, du kjenner denne jenta, og du VET at han GARANTERT ikke er på utkikk etter noen å slå seg ned med. Herregud hvor fordomsfull og jævlig. Hvordan kan folk være så trangsynt? Vil faktisk påstå at sjansen er større for at en 25-åring vil slå seg til ro med kjæresten sin kontra en jevngammel, pubertal gutt. Resten gidder jeg ikke kommentere på. Selvfølgelig er sjansen der for at fyren er en jævel av en skapning. Samtidig er sjansen der for at han rett og slett falt pladask for jenta og vil gi det en sjanse, se om det kan fungere til tross for problemene mennesker som nettopp deg lager for sånne forhold. Personlig har jeg en bestevenninne som i en alder av femten fant sammen med en fyr på tjue tre. De møttes på fest, ble interesserte i hverandre, hun fortalte ikke foreldrene sine om dem før etter et år, og den dag i dag bor de i lag, hun er atten, og de har hatt et roligere og mindre turbolent forhold enn absolutt alle andre jeg kjenner. Folk er forskjellige. Garantert. Sånn er det bare. 1
QueenPenelope Skrevet 29. desember 2010 #73 Skrevet 29. desember 2010 Jeg orker ikke svare på alt, men kan ikke la alt stå ubesvart. Jeg er selv i et langvarig ekteskap med større aldersforskjell enn det er snakk om her. Og jeg har venner som ble sammen på ungdomsskolen og som fortsatt holder sammen, har giftet seg og fått barn. Så noen fordommer generelt sett, er det ikke snakk om. Men, jeg har også en tenåringsdatter selv, og min skepsis er garantert farget av nettopp det. Det spiller faktisk ingen rolle om den ene ser eldre/yngre ut enn de faktisk er. Begge er klar over at de er 25/15, og det er det som betyr noe i denne sammenhengen. Og han må jo tenne på ungjenter. En 15-åring har ingen kvaliteter han ikke kan finne i ei jevnaldrende dame - bortsett fra at hun er ung. Han vil ha mer til felles med, og ha færre bekymringer og restriksjoner med ei eldre dame. Så da må jeg jo lure på hva som fenger, om det ikke er nettopp det at TS er ung. Men, kan jo ta feil, og at dette er Mr. gentleman som bare pladask falt for hennes personlighet og modenhet. Og ja, det finnes masse de kan gjøre. Jeg har slett ikke dårlig oppfinnsomhet. Men det er fortsatt masse ting han kan gjøre, som hun ikke kan gjøre. Og det er enda 3 år til hun kan drikke. Ang. anmeldelse, så glemmer du foreldrene hennes. De har alle muligheter til å levere inn en anmeldelse om de blir bekymret for datteren sin. Og her er aldersforskjellen såpass stor, at den ikke vil bli henlagt helt uten videre. Jeg håper selvsagt de venter, og for alt vi vet, fyller TS 16 år om en uke. Og ja (igjen), klart det er større sjanse for at en 25-åring er klar til å slå seg til ro, enn at en 15-åring er det. Men tror du seriøst at 25-åringen ser for seg resten av livet sammen med TS? Som kone og mor til hans barn? Jeg tviler mildt sagt veldig på akkurat det. Igjen er vi tilbake til at han har større sjanse for å finne noen som er på samme sted i livet som han selv, om han titter nærmere på sin egen aldersgruppe. Og når han ikke gjør det, tror jeg ikke det er en livsledsager han er på jakt etter akkurat nå. Jeg har daglig kontakt med tenåringer, og stort sett går det ikke an å snakke fornuft til dem. Det kan synke inn om man er svært direkte og lite rundt grøten. Og det var det jeg gjorde i min forrige post. Svarene TS har fått gjennom 70+ poster sier vel deg at dette ikke akkurat er noe folk synes er flott. Forøvrig... vi kan komme med eksempler på at forhold som har startet på lignende vis, fungerer kjempebra. Men for hvert forhold som starter med en så stor aldersforskjell i så tidlig alder, og som fungerer på sikt.. hvor mange tror du har endt med veldig sårede følelser? Og da særlig for den yngste? Forøvrig har jeg også sagt at ingen av oss kjenner denne typen her, og derfor ikke vet med sikkerhet hva han tenker og mener, om han er oppriktig og liker henne, eller om han har baktanker. Men i de fleste slike tilfeller, er en viss skepsis velbegrunnet. 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #74 Skrevet 29. desember 2010 /\ Kunne jammenmeg ikke sagt det bedre!!! +1 en oppdatering: I dag ble jeg bedt på middag hos faren til min kjære. Dette er en ganske velstående og sofisikert familie, hvis det skal være relevant/at dere får noe innblikk rundt dette. Han var så klart ganske skeptisk, og ble småsur og furten på kjæresten min. Masse stillheter rundt matbordet. Etter noen timer snakket kjæresten min (oi, uvant å kalle ham det nå, hehe) med faren sin en stund. Og deretter snakket vi alle tre sammen LENGE, og det virker som han er villig til å gi forholdet en sjangse, selvom han enda er skeptisk, noe jeg har forståelse for. Vi hadde det også koselig resten av kvelden. Lo litt og snakket om koselig temaer... I alt, helt grei kveld. Bedre enn forventet. 1
Klatt Skrevet 29. desember 2010 #75 Skrevet 29. desember 2010 Det spiller faktisk ingen rolle om den ene ser eldre/yngre ut enn de faktisk er. Begge er klar over at de er 25/15, og det er det som betyr noe i denne sammenhengen. Og han må jo tenne på ungjenter. En 15-åring har ingen kvaliteter han ikke kan finne i ei jevnaldrende dame - bortsett fra at hun er ung. Han vil ha mer til felles med, og ha færre bekymringer og restriksjoner med ei eldre dame. Så da må jeg jo lure på hva som fenger, om det ikke er nettopp det at TS er ung. Men, kan jo ta feil, og at dette er Mr. gentleman som bare pladask falt for hennes personlighet og modenhet. Spiller faktisk ingen rolle? Jeg er uenig. Det handler mye om førsteinntrykket. Se for deg et scenario der en person A møter en person B på fest. Person A syntes person B virker interessant og vil bli bedre kjent med henne, så han tar kontakt og blir fort interessert. Er det naturlig å tro at hans første tanke ville eller burde være "hvor gammel er denne jenta?" om hun utseendemessig godt kunne vært atten eller nitten år? Personlig er det langt fra det første jeg tenker på når jeg møter en jente som fanger oppmerksomheten min. Sett at absolutt alt klaffet mellom dem, og person A blir kjempeinteressert og mener at dette virkelig kan være "the one", om man tror på sånt; og at man deretter finner ut at, jo, denne jenta er femten år gammel. Kanskje han sitter hjemme og veier og vurderer de negative og vanskelige sidene med forholdet, samtidig som han virkelig brenner for jenta og absolutt har lyst til å være med henne. Jævlig, jævlig kjipt om han bare vil det beste for henne, men holder igjen på grunn av frykt for hvordan samfunnet og folk vil se på ham. Det jeg hovedsaklig reagerte på med innlegget ditt var de bastante meningene dine du presenterte som fakta. (GARANTERT, sånn ER DET BARE, UNORMAL.) Folk er som sagt forskjellige. Sjansen er der for at det en gang går til peis om de nå skulle finne sammen, men den sjansen hadde vært minst like stor med en jevnaldrende. Du vet ingenting om han, dermed kan du ikke garantere noe som helst, ei kan du heller påstå at det rett og slett bare er sånn. Takk for meg. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #76 Skrevet 29. desember 2010 Ops.. jeg siktet til innlegget til Klatt, og ikke Penelope forresten. Kp til klatt...
QueenPenelope Skrevet 29. desember 2010 #77 Skrevet 29. desember 2010 Spiller faktisk ingen rolle? Jeg er uenig. Det handler mye om førsteinntrykket. Se for deg et scenario der en person A møter en person B på fest. Person A syntes person B virker interessant og vil bli bedre kjent med henne, så han tar kontakt og blir fort interessert. Er det naturlig å tro at hans første tanke ville eller burde være "hvor gammel er denne jenta?" om hun utseendemessig godt kunne vært atten eller nitten år? Personlig er det langt fra det første jeg tenker på når jeg møter en jente som fanger oppmerksomheten min. Sett at absolutt alt klaffet mellom dem, og person A blir kjempeinteressert og mener at dette virkelig kan være "the one", om man tror på sånt; og at man deretter finner ut at, jo, denne jenta er femten år gammel. Kanskje han sitter hjemme og veier og vurderer de negative og vanskelige sidene med forholdet, samtidig som han virkelig brenner for jenta og absolutt har lyst til å være med henne. Jævlig, jævlig kjipt om han bare vil det beste for henne, men holder igjen på grunn av frykt for hvordan samfunnet og folk vil se på ham. Det jeg hovedsaklig reagerte på med innlegget ditt var de bastante meningene dine du presenterte som fakta. (GARANTERT, sånn ER DET BARE, UNORMAL.) Folk er som sagt forskjellige. Sjansen er der for at det en gang går til peis om de nå skulle finne sammen, men den sjansen hadde vært minst like stor med en jevnaldrende. Du vet ingenting om han, dermed kan du ikke garantere noe som helst, ei kan du heller påstå at det rett og slett bare er sånn. Takk for meg. Enig i at det ikke har noe å si for førsteinntrykket. Men du ser vel også at vi har passert førsteinntrykk for en god stund siden i denne saken her. Og da er det snakk om å tenke seg om en gang eller to, med 10 års alderforskjell, og den yngste ikke en gang er lovlig. Helt greit at du reagerte på at jeg var bastant. Man er jo gjerne bastant om egne meninger, og som jeg sa - med tenåringer nytter det ikke med "jeg tror nok" og "kanskje vil" og "muligens". Klar tale, det er eneste håp om å nå frem om man virkelig ønsker. Når det er sagt, jeg ønsker TS alt mulig godt, og jeg håper at hennes historie er en av de få som ender bra. Ikke nødvendigvis at de ender opp gamle sammen, men at han er den hun tror han er, og at han behandler henne godt og med respekt. Det er det viktigste. Og jeg håper at de venter med sex til hun faktisk har lov, og beskytter seg godt. Tror jeg har fått sagt min mening ganske tydelig i denne tråden, så jeg avslutter nå, og ønsker TS lykke til. Pass godt på deg selv 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå