AnonymBruker Skrevet 5. desember 2010 #21 Skrevet 5. desember 2010 Kan du fortelle hva du tror vil mislykkes? Just asking...
QueenPenelope Skrevet 5. desember 2010 #22 Skrevet 5. desember 2010 Kan du fortelle hva du tror vil mislykkes? Just asking... Hva er du ute etter egentlig? Du leker jo med ilden her. Du sier at sex med han er HELT uaktuelt. Samtidig har dere nå hatt en date. Hva tror du han forventer snart, egentlig? For en mann på 25 år, er sex en stor og viktig del av et forhold, og du må ikke en gang tro at han er så annerledes enn alle andre. De er som regel ikke det. For alt du vet, kan det godt hende han er "sjenert" og "forsiktig" i lang tid, for at du skal stole på han, og han skal kunne stole på at du ikke sier noe til noen den dagen sex virkelig skjer. For han risikerer faktisk straff og en alvorlig merknad på rullebladet om han blir tatt. Så tillit til at du ikke forteller noen vil jeg tro står sterkt hos han. Du kommer til å bli såret og skuffet. Det er for stor mental forskjell på dere, og begge leker med ilden. Du setter følelsene dine på spill, han setter rullebladet på spill. Det er ikke verdt det. Jeg har også vært 15, og det er klart at det er smigrende at en som er eldre gir deg oppmerksomhet. Men du må bare innse at han ikke er interessert i deg på grunn av de dype samtalene. Eller på grunn av alt dere kan finne på sammen (du er ung til alt av det, mens han er i sin "gullalder"). Da gjenstår det ikke mye annet enn sex, og jeg håper for din skyld at du innser dette før det er for sent, og trekker deg unna. Husk at middag og kino er noe han også kan gjøre med jenter på egen alder... Du vil ha godt av å fokusere på skolearbeid, fritidsinteresser og gutter på egen alder en god stund fremover. Så kan han her fokusere på seg og sitt, og damer på sin egen alder. Om ikke annet, fremstår han som umoden som viser såpass interesse for ei som er 10 år yngre. Når jeg var 25, kunne jeg ikke tenke meg en gutt på 15. Vi hadde jo vært på forskjellige planeter hva gjelder samtaleemner og livserfaring. Og sex... orker ikke tenke den tanken en gang. Det er rett og slett ikke normalt. Hva tror du egentlig at han ser i deg, helt ærlig? Jeg mener ikke å være stygg i det hele tatt, men få deg til å tenke realistisk og ta ansvar for deg selv, slik at du ikke ender opp skuffet og full av anger.
sophiaM Skrevet 5. desember 2010 #23 Skrevet 5. desember 2010 Ikke for å være frekk (håper du ikke tar deg nær av det her) men kan han være en smule tilbakestående? Jeg mener det må være et eller annet snålt med en fyr på 25 år som går etter jente på 15 år, og du sier selv at han virker til å være sjenert, og at du selv måtte ta initiativ til å legge deg i armkroken hans? Har han vært i forhold før i det hele tatt da? Har du?
snart_bilist Skrevet 5. desember 2010 #24 Skrevet 5. desember 2010 Ikke for å være frekk (håper du ikke tar deg nær av det her) men kan han være en smule tilbakestående? Jeg mener det må være et eller annet snålt med en fyr på 25 år som går etter jente på 15 år, og du sier selv at han virker til å være sjenert, og at du selv måtte ta initiativ til å legge deg i armkroken hans? Har han vært i forhold før i det hele tatt da? Har du? Enig i denne. Han virker som en suspekt fyr. Mener i likhet med de andre i denne tråden ikke være frekk mot deg, men en fyr på 25 år som er i gang med en krevende uttdannelse vil normalt sett ønske å ha selskap av andre spennende folk i 20-årene som kanskje også er i gang med sine utdannelser eller i alle fall har en viss livserfaring Du er for ung for å være en interessant partner for en oppegående 25-åring. Det er noe rart med denne fyren Pass godt på deg selv!
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2010 #25 Skrevet 5. desember 2010 Han har hatt dame tidligere, ja, en på sin egen alder. Jeg har ikke vært i noe forhold før, grunnet fordi jeg rett og slett ikke finner noe interesse for jevnaldre gutter. ikke de jeg har møtt i hvert fall... Han ville forresten møte meg igjen og sa han trivdes veldig i mitt selskap, som han sier. Det er ikke alltid man kan styre følelsene sine, uansett hvor stor aldersforskjellen er... Jeg vet ikke... jeg vet virkelig ikke.. Er fullt klar over at sjansen er større for at han ikke ser på meg som et kjærestemateriale... Kanskje han har tenkt på et skjult forhold kanskje går ann, ikke vet jeg hva han tenker... Trenger flere synspunkter og meninger... :'(
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2010 #26 Skrevet 5. desember 2010 Men syntes dere ikke forresten er at det er litt rart at han har giddet å brukt såppas "mye" tid på meg, pluss at han insisterte på å betale togbillett for meg (jeg betalte selv så klart) og fulgte meg hele veien til toget? Det var kaldt og lang vei... - hvis han kun er ute etter sex med meg? hvis det er tilfelle. Hadde vært enklere for ham å hooke opp med en jente på byen, da han ser ganske bra ut.... Dette er bare noe jeg tenker...
sophiaM Skrevet 5. desember 2010 #27 Skrevet 5. desember 2010 Tør du ikke å spørre han selv? Hvis han er så oppegående og god og snill som du tror han er, så får du nok et ordentlig svar fra han. Fortell han at du har tenkt en del på det med aldersforskjellen og at du vil vite hva han tenker om det før det blir noe mer seriøst mellom dere.
Tulling Skrevet 5. desember 2010 #28 Skrevet 5. desember 2010 Det er ikke alltid man kan styre følelsene sine, uansett hvor stor aldersforskjellen er... Jeg vet ikke... jeg vet virkelig ikke.. Er fullt klar over at sjansen er større for at han ikke ser på meg som et kjærestemateriale... Kanskje han har tenkt på et skjult forhold kanskje går ann, ikke vet jeg hva han tenker... Trenger flere synspunkter og meninger... :'( Du vil ha ett romantisk forhold til han, men vil ikke ha sex med han ? Avholdenhet fram til ekteskap er nok så og si ikke eksisterende i disse dager. Og når man venter en stund før man har sex, er dette som regel uker eller måneder - skjelden ett år eller mer. Mulig det er vanskelig for deg å kontrollere følelsene dine, men du kan kontrollere hvem du tilbringer tiden din med, og hva du gjør med denne personen. Og unskyld for at jeg sier det, det er lettere å få seg med en ung og naiv person enn det er å finne en voksen person på byen som er interessert i en som er sosialt tilbakestående. Noe er i hvertfall feil med han. Sjenerte personer har det ikke så lett ute på byen når de gjelder å få med seg en hjem. De som drar damer med fra byen er som regel den utadvendte typen. Holder ikke å se bra ut hvis man ikke kan snakke for seg. For meg virker du som en normal 15 år gammel jente, og fortsatt naiv i forhold til slike ting. Dette er mer nyansert enn "Bare ute etter sex" selv om dette er utfallet når man setter det på spissen.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2010 #29 Skrevet 5. desember 2010 Hvis det en gang skulle blitt noe forhold mellom meg og han (dette tviler jeg GANSKE sterkt på uansett), så har jeg jo så klart lyst til å ha sex med ham, kanskje ikke med en gang, bare for å være sikker på at han ikke bruker meg. Jeg beskytter ikke han eller noe som helst nå, men at han har lav sosial intelligens, stemmer ikke. Han blir sjekket opp hver gang han er på byen (noe han sjeldent er, fordi han foretrekker heller en rolig kveld enn en fuktig kveld på byen), har mange venner, godt etablert osv... så han er nok ikke sånn sosialt tilbakestående. Jeg er ikke naiv. Hadde jeg vært naiv, så hadde jeg trodd alt godt om han, men derimot så bare tviler jeg... tenker og tenker og overanalyserer ting. Noe må det jo nesten være, da han såppass har brukt så 'mye' tid på meg, spandert ting på meg osv, selvom jeg har sagt at jeg godt kan betale for tingene selv... Jaja, man vet jo aldri...
sophiaM Skrevet 5. desember 2010 #30 Skrevet 5. desember 2010 Men hvorfor er du med han da ? Om du tviler sterkt på at dere kommer til å havne i et forhold? Det må jo være noe "in it for you" også. Hva får du ut av å bare henge med han, når dere ikke har sex engang, og i følge deg ikke kommer til å ha det fordi dere ikke vil bli sammen. Greia er?
Independent_ Skrevet 5. desember 2010 #31 Skrevet 5. desember 2010 At en mann virker oppriktig interessert i deg, betyr ikke at han ikke later som for å få sex. I dag er internett (spesielt msn), den beste måten for eldre menn å få kontakt med yngre jenter på. Fordi da er det ingen rundt som kan dømme eller beskylde, når bare de to som chatter vet hva som foregår. Jeg sier ikke at DU blir utnyttet, men bare vit at dette foregår hele tiden. Og vit at han er 25 år og burde vite bedre enn å innlede et forhold til ei 15 år gammel jente.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2010 #32 Skrevet 5. desember 2010 Jeg tviler fordi jeg tror at han ikke kunne tenkt seg å gått inn i et forhold med meg, med mindre det kanskje var skjult... Skjult og skjult. Vi har holdt rundt hverandre i offentligheten. Og jeg skal innrømme at jeg liker fyren godt... Jeg er faktisk glad at vi ikke har sex (for han får ikke brukt meg), og han har ikke hintet til det heller.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2010 #33 Skrevet 5. desember 2010 At en mann virker oppriktig interessert i deg, betyr ikke at han ikke later som for å få sex. I dag er internett (spesielt msn), den beste måten for eldre menn å få kontakt med yngre jenter på. Fordi da er det ingen rundt som kan dømme eller beskylde, når bare de to som chatter vet hva som foregår. Jeg sier ikke at DU blir utnyttet, men bare vit at dette foregår hele tiden. Og vit at han er 25 år og burde vite bedre enn å innlede et forhold til ei 15 år gammel jente. Ja, hvis han følger fornuften og ikke hjertet sitt, så ville han ikke godt inn i et forhold med meg, men vet jo aldri hva han tenker på. Eneste måten å finne det ut på, er å snakke med han, noe jeg har tenkt til å vente med til vi blir bedre kjent og trygg på hverandre... Setter pris på svaret ditt uansett..
Independent_ Skrevet 5. desember 2010 #34 Skrevet 5. desember 2010 Jeg tviler fordi jeg tror at han ikke kunne tenkt seg å gått inn i et forhold med meg, med mindre det kanskje var skjult... Skjult og skjult. Vi har holdt rundt hverandre i offentligheten. Og jeg skal innrømme at jeg liker fyren godt... Jeg er faktisk glad at vi ikke har sex (for han får ikke brukt meg), og han har ikke hintet til det heller. Utnyttelse handler ikke bare om sex. Man kan bli utnyttet på helt andre måter også, og det er like ofte psykisk som fysisk. Du høres veldig fornuftig ut, og jeg håper bare du tar til fornuft i denne saken også og ikke innleder et forhold til denne mannen på tross av at du liker han godt. Saken er at 10 års aldersforskjell når man er 30 og 40 år, byr ikke på like mange problemer, men når man er 15 og 25 er man på helt forskjellige stadier i livet. Du har ikke begynt på videregående enda! Han er enten i full jobb eller under utdannelse. Du er psykisk på et plan hvor du trenger rom for å utvikle din personlighet. Du trenger rom for å finne deg selv, og som 15 åringer skal venner være i like stor fokus som gutter. Som regel varer forhold i bare noen uker når man er 15 år, og det er en grunn for det. Det er jo slik at man alltid vil bli betatt av noen eller falle for noen, og det er for tidlig å slutte seg til èn person. Det sies at man som egen person må utvikle seg selv og sin egen personlighet før man kan få innputt fra andre. I 25-års alderen er den tiden hvor man begynner å tenke på å roe ned livet litt, skaffe seg stabilitet, hus, kanskje til og med unger.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #35 Skrevet 19. desember 2010 Enda en oppdatering (hvis noen er interesserte..): Ok, så jeg møtte ham på torsdag. Vi dro på kino og han ville spandere, og på bussen, tok han initiativet til å holde rundt meg... Det samme på kinoen. Jeg tok initativet til å holde hender.. dette gjorde vi i fullt offentligheten også - og han likte det, så han kan v el neppe være flau over meg og med tanke på aldersforskjellen? siden har et ganske stort nettverk der han er fra.. Han ville også ha bilde av meg på mobilen og at det hadde vært koselig, men jeg sa nei, for jegh ater å bli tatt bilde av. Tror dere at han faktisk liker meg også? dette ble et litt teit innlegg følte jeg
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 19. desember 2010 #36 Skrevet 19. desember 2010 Han er intressert i deg! Eller i kroppen din. Uansett, jeg synes du skal gå for det, om du liker ham Han hadde ikke brukt så mye tid på deg om han bare syntes du var artig å snakke med. Jeg er ganske overbevist om at han er intressert i deg, men på hvilken måte vet jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #37 Skrevet 19. desember 2010 håper bare ikke kroppen min i hvert fall. men det ble ingen kyss denne gangen heller, så jeg er litt skuffet der..
Gjest Purple Haze Skrevet 19. desember 2010 #38 Skrevet 19. desember 2010 Ikke en gang min sønn på 18 (og ikke han på 22 heller) ville vært sammen med ei på 15. I hans øyne er de barn, og det er ikke langt unna sannheten. Jeg syns det er suspekt med en 25-åring som driver med ei på 15. Noe skurrer veldig her. Og det som gjør meg mest bekymret, er at dette blir et veldig skjevt forhold når det kommer til livserfaring og modenhet. Du bør ta dette veldig pent og være forsiktig, for plutselig sitter du i en situasjon du ikke klarer å håndtere. Da jeg var 15, syns jeg det var ekkelt og litt skummelt om menn som var mye eldre enn meg viste meg oppmerksomhet. Visste overhodet ikke hvordan jeg skulle takle det. Og jeg var veldig moden for alderen, men foretrakk likevel jevnaldrene gutter.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #39 Skrevet 19. desember 2010 Hvordan situasjon tenker du på da egentlig?
Gjest Purple Haze Skrevet 19. desember 2010 #40 Skrevet 19. desember 2010 Hvordan situasjon tenker du på da egentlig? Nå hadde jeg skrevet et langt innlegg, også fikk jeg feilmelding igjen. Møkka-KG!! Skjønner ikke hvorfor jeg gidder svare, for du har tydeligvis bestemt deg for å ha et forhold til denne mannen. Du er mest ivrig, og jeg tar det som et sunnhetstegn at han er tilbakeholden. Likevel klarer jeg ikke fri meg fra tanken på at det må være noe som mangler hos en mann på 25 som holder på med ei på 15. Enten er han ekstremt umoden, eller så er han litt "etter", sånn rent intellektuelt. Situasjoner jeg tenker på er f.eks sex. Han er sannsynligvis mye mer erfaren enn deg, og kan komme til å kreve ting du ikke er moden for å takle. En 15-åring som skal ha et seksuelt forhold, bør ha det til en som er jevnbyrdig. Ikke en som forventer mer enn du evner å delta i. En mann på 25 kan ønske å etablere seg med samboer, gifte seg og få barn ganske snart. Der er vel ikke du enda? I tillegg så kan ikke du delta på aktiviteter hvor det er 18-årsgrense før om 3 år. Kanskje han kommer til å synes det er temmelig kjedelig. Ikke at det er noen stor sak i denne sammenhengen, men det kan jo bli et problem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå