Gå til innhold

Når var valpen din renslig?


crazyforgum

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har en Bichon Havanais. Småhunder har det i seg å ta litt lengre tid for å bli renslig så vi var veldig konsekvent med do-treningen. Vi tok det veldig seriøst, og slurvet ikke med å ta valpen ut. Det siste uhellet hadde hun da hun var fem måneder. Det skjedde ganske gradvis. Vi bare roste henne når hun gjorde fra seg ute. Når hun gjorde noe inne sa vi ingenting, men bare bar henne ut å satte henne på plenen. Så tok vi henne ut titt og ofte sånn at hun skulle gjøre sitt.

Hvordan det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Jeg spør fordi jeg har en valp på 13 1/2 uke som langtfra er renslig. Vi må følge med hele tiden og selv da finner vi våte dammer rundt omkring ... Jeg hadde kanskje forventet at det gikk litt fortere, men det var nok litt naivt.

Vi skjenner heller aldri på valpen, bare bærer han ut. Som regel er det mellom 4-6 uhell om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt :) Slappa av, hehe. Det tar en goood stund for valpen skjønner at ute er doet og ikke inne på tepper og gulvet. Det er litt frustrerende i begynnelsen, men tro meg, det går over. Bare husk å ros masse når hunden tisser ute, og flytt den ut på plenen hver eneste gang den tisser inne sånn at den skjønner det. Et annet tips er også å ta den ut hver gang den sitter foran ytterdøren, hvis den tilfeldigvis gjør det, sånt at den vet at da blir den tatt ut så da kan den gå til døra når den må på do også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten spisshund. Den var husren da jeg fikk den, 8 uker gammel.

:overrasket: Hvordan fikk de den renslig så tidlig? Aldri uhell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Consensio

Når var valpen din renslig, og hva gjorde du for at den skulle bli det? Hvilken rase/blanding har du?

Hatt mange hunder og alle har vært forskjellige.

Ei tispe ble aldri renslig, ikke før vi flyttet fra der vi bodde, merkelig.

Den tispa jeg har nå ble renslig så og si med en gang hun kom hjem til meg i en alder av 8 uker.

Tror hun hadde 1 eller 2 uhell inne i løpet av den første dagen.

Ellers har jeg hatt en del hunder som står utendørs, og da har liksom ikke det å få den husren vært så veldig viktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også viktig å huske på at selv om valpen er renslig hjemme, er den ikke nødvendigvis det hos andre. Min var renslig rundt 4-5 månedersalderen, men på grunn av løpetid og merking har hun hatt "uhell" (i gåseøyne, fordi det egentlig ikke er uhell i hennes øyne ;) ) også i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min hund var renslig når hun var 9-10 uker gammel. fikk henne da hun var 4-5 uker gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min da han var 8 uker. Trodde at han var et Guds under, for de tre første dagene gjorde han ingenting inne. Det kom imidlertid etterhvert... Nå er han 20 uker, og det er vel 4 uker siden uhell sånn ca. Så svaret blir da han var 4 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en chihuahua som aldri blir helt ren :( Er ikke ofte, men skjer av og til.

...........og hun blir bært ut ofte... Gjør ikke fra seg i bur da, så har henne der når vi ikke er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var rundt 3mnd tenker jeg.. Fikk ahn på sommeren, og da er det jo alltid lettere å få de husrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere som har tatt dere tid til å svare. Jeg hører gjerne fra flere ...

Min valp er nok ikke renslig på lenge enda ... 14 uker strax. Litt slitsomt er det, men gleden oppveier alt annet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempe individuelt fra hund til hund tror jeg. :) Min var renslig når han var rundt 4 mnd. Søstra derimot brukte mye lenger tid. Husker jeg passet henne en gang. Tror hun tisset inne 6 - 7 ganger. Toppet seg litt da han min satt seg ned å tissa rett ved siden av henne siste gangen. Akkurat som han tenkte "kan hun så kan jeg" :fnise: Ett godt råd er å ta valpen ut hver gang den har spist, sovet, lekt osv. Etterhvert lærer man seg også til å kjenne igjen signalene når den må på do. Selv om noen er meeeget subtile ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3 månder. Husker ikke helt nøyaktig. Desverre tror hun at hun fortsatt er 8 uker gammel enda. Hun piper hver gang hun drikker bittelitt vann .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste rådet er vel å ta valpen ut hver gang den har sovet, lekt, spist og drukket. Og når man ser at den blir urolig og begynner å snuse rundt etter en plass å tisse på. Man skal heller ikke kjefte på valpen når den gjør fra seg inne, men bær den rolig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi tar han ut når vi har lekt, når han har sovet eller spist og mange flere ganger. Enkelte ganger er jeg sikker på at nå kan han ikke ha gjort noe inne ... og så finner jeg en ny dam :eeeh: Kjefter aldri, men det hender jeg lager litt lyder for å avlede dersom jeg tar han på fersken ...

Men vi er fortsatt ved godt mot :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men i dag har vært en skikkelig forferdelig tisse og bæsje-innedag :sjokkert: Etter dagens uenderlig mange uhell er jeg redd det aldri tar slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår hund, fikk vi nå hun var 12 uker. Hadde ganske mye jobb med henne, både dag og natt (var oppe opptil annenhver time..) Men rundt 4-4,5 mnd alder var hun renslig:-) Hun er av stor rase, Rottweiler:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere! Vi har en boxer. Heldigvis er han renslig om natten når han ligger enten i buret sitt ved sengen vår eller sover sammen med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...