Gå til innhold

Er dette dyremisshandling?


CocoPiaf

Anbefalte innlegg

En mann i gata går med katten sin i bånd, og det er den største katta jeg noen gang har sett..!

Pusen er så stor at mannen står rolig mens den går, for den går så sakte. Ser ut til at den er for stor til å klare å gå ordentlig.

Dette kan da umulig være bra for katten?? Kjenner jeg blir skikkelig provosert hver gang jeg ser ham går tur med katten sin. :kjefte:

Mishandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mishandling.

om katten har gått med sele siden den var ung ,er den vant med det og det er ikke en form for mishandling.Om mannen rykker /napper eller på annen måte drar dyret etter seg,da er det mishandling

En katt kan fint lære seg å gå i bånd fra den er ung,(om eier bor i borettslag som ikke tilllater utekatter)akkurat samme måte som en valp blir vant med halsbånd og lenke.Hva en gjør med lenke eller halsbånd som avgjør om det er mishandling.

Venninnen min sin katt går flott i bånd og har til nå fått stålendes kommentarer fra vetrinær.Den er ikke mishandlet i hvertfall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om katten har gått med sele siden den var ung ,er den vant med det og det er ikke en form for mishandling.Om mannen rykker /napper eller på annen måte drar dyret etter seg,da er det mishandling

En katt kan fint lære seg å gå i bånd fra den er ung,(om eier bor i borettslag som ikke tilllater utekatter)akkurat samme måte som en valp blir vant med halsbånd og lenke.Hva en gjør med lenke eller halsbånd som avgjør om det er mishandling.

Venninnen min sin katt går flott i bånd og har til nå fått stålendes kommentarer fra vetrinær.Den er ikke mishandlet i hvertfall.

En katt skal ikke gå i bånd. Ei heller holdes innendørs. Folk som behandler katter slik mishandler kattene sine. Merkelig nok er det de som gjerne har 4-5 katter som holder på sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En katt skal ikke gå i bånd. Ei heller holdes innendørs. Folk som behandler katter slik mishandler kattene sine. Merkelig nok er det de som gjerne har 4-5 katter som holder på sånn...

Om man ska vara sådan så finns det ju hur mycket som helst att anmärka på.. De allra flesta hundraser är ju framavlade och hundar gick ju inte heller i koppel från början. Är det då inte djurmisshandel att hundar måste gå kopplade? Och ökenråttor, kaniner och hamstrar, de ska väl knappast sitta i bur? Katter borde ju inte heller ha en kattlåda, matskål eller någon som helst kontakt med ett människohem om man ska följa upp din tankegång.

Jag håller med om att en katt ska få gå ut, men hellre att den går ut i koppel än inte går ut alls. Jag tänker på min sjuka katt, hon hade inte klarat sig i 2 dagar utomhus och vi var tvungna att ha henne i koppel. Jag ser inte på mig själv som en djurmisshandlare för det. Öppna dina vyer lite grand! I din situation är det säkert optimalt att låta katten härja fritt, men så är det inte i allas fall.

När vi väl släppte ut vår sjuka katt så hotade vår granne med att döda henne bara för att han inte gillar katter. Vi lät henne gå ute ändå och han gjorde aldrig något, men jag förstår verkligen att det finns folk som inte vågar släppa ut sina katter utan att ha dem i koppel!

Självklart är det absolut bäst att låta dem vara fria. Bäst är det att inte blanda sig i naturen över huvudtaget och låta bli allt vad husdjur heter och flytta in i en trädkoja i skogen. Men det måste inte vara allt eller inget och är det enda vettiga alternativet att ha katten i koppel, ja då har man katten i koppel. Jag tror att de allra flesta som har förutsättningarna till att släppa katten lös faktiskt gör det!

Min väninna rehabiliterar katter som blivit misshandlade. Hon är liksom mellanhanden mellan katthemmet och det nya hemmet. Hon bor i lägenhet och har ingen möjlighet att släppa ut dem, men hon får faktiskt inte släppa ut dem för katthemmet då de anser att det är för farligt för katten. Tänk om den feta katten TS pratar om är i den situationen? Tänk om killen som går ut med den faktiskt har tagit på sig ett ansvar att rädda den här stackars katten? You never know, men man ska aldrig utesluta att det finns något vettigt som ligger bakom. Det är dumt att utgå från att alla som gör annorlunda är dumma i huvudet.

Endret av LetThemEatCake
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At eieren har overfora katta si. Katten klarer ikke å begrense matinntaket sitt. Den kan ete til den spyr. Det er eieren sitt ansvar at katten får i seg riktig kost. Den katten kommer til å dø av hjertesykdom eller noe annet som resultat av alvorlig overvekt.

Katten mater ikke seg selv. Eieren har maten oppi skåla. Tviler på at den katten bare får mat som er beregnet på katter

Dette stemmer så apsolutt ikke! Vi har tre katter, de har alltid mat i matfatet sitt, å de spiser til de er mette for så å gjøre andre ting. De er ikke overvektige, å de har hatt mat tilgjengelig i alle åra vi har hatt de! Så dette er eg ikke enig med! Men at han skulle ha begrensa matintaket på DENNE katten, det er eg helt enig i! Hadde våres blitt tjukke hadde vi begrensa å gitt til faste tider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener så bastant at det er dyremishandling at katter går i bånd, hvorfor er dette så ille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...