Gå til innhold

Hvor lang tid kan man forvente at det tar før et forhold er stabilt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Smeralda

Åh, dette er så vanskelig! Jeg har vært sammen med en fantastisk fyr nå i 3 måneder, og den velkjente klumpen i magen er tilbake. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg svever på en rosa sky ca halvparten av tiden - og den andre halvparten tviler jeg på om dette er det rette. Jeg blir sprø! Jeg er ikke akkurat noen kløpper på forhold - det eneste forholdet av noe lengde varte i 7 år, og jeg var usikker nesten hele tiden.

Han jeg har truffet nå er helt ulik eksen, men likevel har jeg den samme usikkerheten på mine egne følelser. Har alle det sånn? Kan det likevel gå bra, eller er det dømt til å mislykkes? Urgh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han jeg har truffet nå er helt ulik eksen, men likevel har jeg den samme usikkerheten på mine egne følelser. Har alle det sånn? Kan det likevel gå bra, eller er det dømt til å mislykkes? Urgh...

Er dømt til å mislykkes hvis du fortsatter å gruble slik. Har du det bra sammen med han? Hvis ja, have er problemet? Makan til oppkonstruerte problemstillinger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

Min erfaring:

Det første året krangler man omtrent ikke i det hele tatt. Man er forelsket og tilgir det meste.

Så kommer perioden der man begynner å lære hverandre ordentlig å kjenne, hverandres grenser, såre punkter og sterke meninger etc. Da kan man krangle ganske mye, og kranglene er vanskelige fordi man fortsatt er usikker på hverandre.

Hvis forholdet overlever denne perioden så vet man etterhvert hvor man har hverandre, usikkerheten er forbi og man kan krangle uten at det nødvendigvis er spesielt dramatisk.

På et eller annet punkt så flytter man sammen, og da får man gjerne en periode der ting er mer eller mindre kaotiske fordi to liv plutselig skal leves tett sammen og må tilpasses hverandre.

Om kommunikasjonen er bra, blir man bare tryggere på hverandre og mer glad i hverandre etterhvert som tiden går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at konflikter tidlig i forholdet er et stort faresignal. Jeg kjenner ingen eksempel der det har endt godt. Det er ikke verdt å satse på hvis problemene melder seg tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at konflikter tidlig i forholdet er et stort faresignal. Jeg kjenner ingen eksempel der det har endt godt. Det er ikke verdt å satse på hvis problemene melder seg tidlig.

Dette er jeg ikke enig i. De forholdene som har vært rosenrødt i starte har ikke endtet godt hos meg, mens derimot det som jeg er i nå og det var mye drama og usikkerhet i starten og begge har vært seg selv fra dag en er det beste forholdet jeg har vært i noen sinne. Jeg gikk til psykolog en liten periode og hun sa ofte var det slike forhold som varte livet ut og ikke de som var rosenrøde. Jeg synst det er greit å finne ut om de mindre bra sidene tidlig og slippe å få seg overaskelser med tiden. Ærlighet og kommunikasjon er en viktig nøkkel. Lidenskap er bare bra i et forhold selv om det kan bli for mye til tider så gjør det at vi holder sammen i tykkt og tynnt <3 etter 6 mnd begynnte forholdet vårt å stabilisere seg. Nå vet jeg hvilken type han er og uroe meg ikke om jeg ikke hører fra han på en stund eller bekymrer meg over å ikke føle meg god nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...