Gå til innhold

hjemmestrikket sokk: Hvordan felle av tåen?


mirrmurr

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet såpass lagt at jeg sakl begynne å felle av tåen på sokken... Men åsen i allverdenskal jeg gjøre det?

(Jeg har 16 masker på hver pinne. )

Jeg kunne godt tenke meg sånne sokker som er mer runde i tuppen, og ikke spisse, men som sagt, aner ikke åssen jeg gjør det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg feller tå, feller jeg to før og to etter sidemerket på annenhver omgang. Dette gjør jeg tre ganger. Så feller jeg på hver omgang til det er åtte masker igjen, som jeg drar tråden gjennom.

Se på Garnstudio sine sider, der er det sikkert mange tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Men da kommer et par (sikkert teite) spørsmål! :

Midtmerket? Hva er det??

Og jeg kom på en ting til.. Hvordan vet jeg forresten at jeg er kommet langt nok til å felle av tåen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I oppskriften jeg følger, skal man sette merker i sidene når man er ferdig med hæl. Slik at det blir like mange masker oppå foten som under foten. Og da blir tåfellingen jevn også. Huff, vanskelig å forklare, dette. Skjønte du noe av det?? Skal liksom bli sånn at opprommet mellom pinnene er midt opp, midt under, og i begge sidene. Og så feller du før og etter opprommet som er i sidene.

Angående lengde, blir noen cm til etter du har felt av, så begynn å felle kanskje 2,5-3 cm før den er lang nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...