Gå til innhold

I år er alt bare et ork


Gjest Klusj

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid elsket julen og adventstiden. Spesielt forberedelsene med å finne ut av hva jeg skal gi i gave til alle sammen. Har alltid fått skryt av at jeg er så oppfinnsom. Og så har jeg brukt lang tid på innpakkingen og laget egne til og fra kort.

I år har jeg bare røsket med meg noe fra hyllene på noen timer og jeg kutta ut gaver til venner. I år har tanken på å skulle planlegge julegaver og lage fine innpakninger bydd meg totalt imot.

Helt tom for ideer og orker ikke å bruke tid på det engang.

Noen flere som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke alene. men imotsetning til deg så hater jeg julen.

i år har jeg gjort det enkelt. Skaffet meg ett nytt pass og en flybilett til ett muslimsk land. I år kan julen kysse meg der sola ikke skinner for å si det mildt :jepp:

Der fikk jeg vel opp julegleden ett par hakk tenker jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør julen til et ork for meg er alt som må ordnes til. Neida, jeg MÅ ikke gjøre så stort nummer av jula, men uansett føler jeg at for ungenes skyld må jeg gjennom et visst minimum av forpliktelser. Og dette lille minimummet utgjør tilsammen alt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I år så finner jeg ikke gleden fordi økonomien er helt på tryne. Jeg kjøper de få julepresangene jeg må. Utover det så er jeg i boikottmodus. Rett og slett for å slippe å kjenne på at det er jul. Ikke har jeg pyntet. Ingen adventsstake eller utebelysning. Ikke lagd kaker. Ikke tenkt på mat for jula i det hele tatt. Er ikke med på noe førjulsmoro. Ser fram til januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns jula er mye mas og stress..

mange år siden jeg har vært noe glad i jula.

blir helt stressa av å høre på alle andre som vasker rundt, baker 15 slag og i det hele tatt..

har ikke ork til noe, spesielt ikke i år, det blir jul uansett om jeg ikke vasker rundt eller baker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt at vi er flere. :)

I år tar jeg det veeeldig enkelt, har kun hengt opp julestjerner og kjøpt røde kubbelys. Og kongerøkelse seff, ingen jul uten. Barnas pakkekalender ser heller sørgelig ut, med en pakke i ny og ne..skulle bare ha kjøpt en sjokoladekalender. Før noen hyler om stakkars barn - de tar det pent.

Ikke har jeg bakt heller. Baker vanligvis en del, men i år gir jeg katta i alt. En grunn til det er at det blir jeg som spiser opp all dritten, og ærlig talt, jeg trenger ikke å legge på meg mer enn nødvendig.

Man skulle kanskje tro at jeg var deprimert, men det er jeg altså ikke. Er forelsket og nyter kjærestelivet. Deilig å la jula seile sin egen sjø.

Men, juletre må vi nok ha og gaver til min lille familie bør være i boks snart. Det holder i massevis for meg. Man trenger jo ikke å være med på alt julestresset. Jula, eller førjulstida er jo bare kjøp-kjøp-kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...