Gå til innhold

Aravis prøver igjen.


Gjest ~Aravis~

Anbefalte innlegg

Gøy med shopping! :ler:

Når på døgnet har du testet for el?

Ettermiddagen som gir størst sjans for utslag, da er LH-nivået høyest. Noen har jo veldig kort økning i nivået og får ikke utslag i det hele tatt. Men el kommer jo for det :)

Hvordan er det å være mamma egentlig?..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ~Aravis~

Gøy med shopping! :ler:

Når på døgnet har du testet for el?

Ettermiddagen som gir størst sjans for utslag, da er LH-nivået høyest. Noen har jo veldig kort økning i nivået og får ikke utslag i det hele tatt. Men el kommer jo for det :)

Hvordan er det å være mamma egentlig?..... :sjenert:

Åh, enda jeg kunne svare kort på det spørsmålet! :ler:

Men jeg kan jo fortelle hvordan jeg har opplevd disse første 15 mnd.

Første 2 mnd syntes jeg var et.. tja. Helvete. Han hadde kolikk og skrek mye. Dessuten klarte han ikke å finne søvnen selv, han måtte bysses i søvn. Noe som forsåvidt kan være koselig, men når du har gått rundt i stua i 2 timer og bysset fordi han er både trøtt og har vondt i magen så blir man sliten. Veldig sliten. Og når det er slik hver eneste kveld, og gjerne mer enn 2 timer.. Ja, da blir man ihvertfall sliten..

Da han nærmet seg 3 mnd, kunne jeg faktisk legge han i sengen sin for dubb, og han sovnet uten problemer. Mye lettet da! Og det er fra 3 mnd og fremover jeg synes det koseligste tiden er.. Da har du fått ordentlige rutiner, du kjenner barnet ditt mer og alt er stort sett bare kos.

Det som ingen fortalte meg da vi skulle ha barn, var at denne lille skapningen som jeg hadde hatt i magen min i 9 mnd, ja.. jeg kjente han ikke. Og det tok lang tid før jeg ble kjent med hvordan han var. Jeg skulle bare ønske jeg var i permisjon enda. :) Det er tiden nå fremover som er så spennende. Micro klarer å fortelle hva han vil, med noen få ord som han kan si, og han går selv. Han er med på det meste, og alt er bare kos! :jepp:

Dessuten er fødselen noe som jeg gleder meg mest til å få oppleve neste gang. Det er det flotteste jeg har vært med på!! Jeg synes det er det mest fantastiske vi kan oppleve, også. Å føde sitt eget barn. Selvfølgelig var det vondt, og jeg lå og presset i 1,5 time, men det gjør INGENTING. Fordi jeg fikk noe fantastisk ut av dette her. :rødme: Herligherlig!

Shopping er alltid gøy, jeg gjør visst litt for mye av det for tiden :sjenert:

Hehe. Samme her. Blir automatisk mye shopping når det er jul. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Aravis~

Ja, da var EL overstått. Den kom nemlig i går! :jepp: Merket i går kveld, at jeg hadde skikkelig vonde smerter i korsryggen og nedover beina. Satt å tenkte over hva det kunne være, da jeg plutselig fikk vondt i magen også. Så da er det ingen tvil!

Etter MA-en så forandret syklusen min seg fra 30 til 27 dager. Nå er den tydeligvis oppjustert igjen. :ler:

Så da er det bare å vente.. Vi fikk da gjort litt i går. :sengekos::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuh! Da er det jo bare å håpe på at det klaffer denne gangen da. Hvor lenge varer egentlig en EL? Er det sånn at man burde :sengekos: i kveld også? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Aravis~

Uuh! Da er det jo bare å håpe på at det klaffer denne gangen da. Hvor lenge varer egentlig en EL? Er det sånn at man burde :sengekos: i kveld også? :sjenert:

Heller før, enn etter hvis du skjønner. Så en EL er liksom bare en dag. Men sædcellene overlever en stund oppi der. :ler:

Så hvis man skal være på den sikre siden burde jeg sikkert ha :sengekos: på onsdag som var også. Men det ble det ikke, så får håpe at den satt i går! :jepp:

Så koselig avatar Inwe! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, sånn sett. Nå er det en stund til vi skal prøve da :sjenert:

Takktakk. Disney er liksom det som jeg forbinner mest med jula :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Aravis~

Åja, sånn sett. Nå er det en stund til vi skal prøve da :sjenert:

Takktakk. Disney er liksom det som jeg forbinner mest med jula :jepp:

Disney er veldig kos! :jepp: Vi har nettopp sett på Mikke Mus på DisneyChannel. Kos på morgenkvisten! :)

Her er det heldigvis "bare" -16 i dag, i forhold til -23 i går. Det kan gjerne bli enda mildere også. :jepp: Hehe.

Nå skal jeg kose meg med ostepop og fraiser til mannen står opp. Micro ble akkuratt lagt for dubb, siden han nektet å høre på meg. Klådde på tv`n, fjernkontroller, ved og var generelt bare survete :gjeiper: Da er det senga med en gang!

Ha en strålende søndag damer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ostepop og tv hørtes ikke feil ut en søndagsmorgen altså. Her forbreder jeg meg mentalt på å dra på jobb :ler:

God morgen forresten :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Ny leser som legger igjen et lite spor her.

Trist å lese om MA'n din, men håper virkelig det klaffer for dere snart igjen :) Når er ikm?

:klemmer: fra en som sitter og skriver fra iPhone'n sin :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Aravis~

:hallo:

Ny leser som legger igjen et lite spor her.

Trist å lese om MA'n din, men håper virkelig det klaffer for dere snart igjen :) Når er ikm?

:klemmer: fra en som sitter og skriver fra iPhone'n sin :nigo:

:velkommen: koselig at du stikker innom! :jepp:

Ja, MA`en var trist, men det er dessverre sånn som skjer. IKM er rundt den 15, tenker jeg. Blir spennende å se :)

iPhone ja.. Jeg savner min. *sukke* Fant frem igjen ipod touchen min da, så jeg spiller angry bird på den :skratte: Har dere forresten sett at det har kommet en juleversjon av denne? Herlig! :lur:

Gleder meg som en gal til iPaden kommer. Forventet ankomst er tirsdag, ifølge posten.no. *glede seg*

Ja, vet dere hva jeg har gjort i dag?

Her er listen

- Vasket 2 maskiner med klær (mangler bare å henge de opp)

- Vasket tak, vegger, gulv, lister.. ja ALT på soverommet vårt.

- Skiftet på sengen vår og micro sin

- Lagd fløtekarameller

- Lagd middag

- Hatt besøk

- Lagde juleøl i går, som vi tappet på flasker i dag. Ble 30 flasker! :nigo:

- Vasket gulv på stue og kjøkken.

SLITEN! Jeg føler meg oppbrukt i dag. :ler:

Men, da er det da gjort. Da er det igjen bare WC, gang oppe, og vindfang som trenger rundvask. :)

Gi meg styrke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Aravis~

Ostepop og tv hørtes ikke feil ut en søndagsmorgen altså. Her forbreder jeg meg mentalt på å dra på jobb :ler:

God morgen forresten :kaffekopp:

God.. kveld. :ler: Henger litt etter jeg! Men ostepop er kos på en søndagsmorgen..

Håper du hadde en fin dag på jobb! :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det helt greit på jobb.. :jepp: Har du oppskrift på fløtekarameller, jeg og sambo skal nemlig gi bort hjemmelaget godteri til familien i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessuten er fødselen noe som jeg gleder meg mest til å få oppleve neste gang. Det er det flotteste jeg har vært med på!! Jeg synes det er det mest fantastiske vi kan oppleve, også. Å føde sitt eget barn. Selvfølgelig var det vondt, og jeg lå og presset i 1,5 time, men det gjør INGENTING. Fordi jeg fikk noe fantastisk ut av dette her. :rødme: Herligherlig!

Gleder meg til jeg også får oppleve dette! Tviler ikke på at det er det største man får i løpet av livet! :nigo: :rødme:

Håper det ble match og god kontakt på dere her om dagen :lur:

Du bruker tiden godt på vasking i mellomtiden skjønner jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Aravis~

Hadde det helt greit på jobb.. :jepp: Har du oppskrift på fløtekarameller, jeg og sambo skal nemlig gi bort hjemmelaget godteri til familien i år :)

Fløtekaramellene ble kjempegode!! :jepp:

Her er oppskrift:

Fløtekarameller ca 40 stk:

1 ss smør el margarin

2 dl fløte

2 dl sukker

2 dl lys sirup

1 ts vaniljesukker

Til formen:

1 ts matolje el bakepapir

Smelt smør/margarin i en gryte.

Tilsett resten av ingrediensene.

Rør hele tiden!

Sjekk om karamellen er ferdig ved å helle et par dråper i et glass kaldt vann.

Karamellen er ferdigkokt hvis du kan trille kuler av karamelldråpene etter dem har vært i vannet.

Hell i formen og la den stivne.

Klipp eller skjær karamellen i biter når den har stivnet.

Pakk inn hver bit i folie.

Gleder meg til jeg også får oppleve dette! Tviler ikke på at det er det største man får i løpet av livet! :nigo: :rødme:

Håper det ble match og god kontakt på dere her om dagen :lur:

Du bruker tiden godt på vasking i mellomtiden skjønner jeg :ler:

Ja, jeg krysser fingrene for at det ble full klaff! :fnise:

Ja, jeg er litt vaskoman. Ikke at det ser sånn ut her akkuratt i dette øyeblikk, men egentlig så er jeg det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ~Aravis~

Takk for oppskrift, tror nok det blir den. De så både lette ut å lage og gode ut :sikle:

Hatt en fin dag?

Ja, de er utrolig lette å lage! Jeg kokte de nok bittelitt for lenge.. For de ble helt stein harde.. :sukk:

Men det spørs jo hva du liker da. Jeg skulle gjerne hatt de litt myke. :jepp: Og jeg kokte de på halv styrke i 30 minutter.

Dagen min var fin! Og denne dagen blir enda finere.. Gjett hva som ligger på postkontoret og venter på meg? :sjenert: iPaden! Gleder meg som en gal til å hente den. :jepp:

Må bare vente til TH skal til dagmamma, orker ikke dra ut han (eller meg) mer enn nødvendig når det er -21 ute. :fryser: Må prøve å få gjort litt :husarbeid: først, for etter jeg får den, blir det garantert ikke gjort så mye her. :ler:

Ha en strålende dag, damer! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Aravis~

Ja, da skriver jeg faktisk fra ipaden at this moment. Jeg elsker den! :sjenert:

Jeg er forsåvidt på jobb nå, så jeg burde vel gjøre litt her. Måtte bsre sjekke ut kvinneguiden i iPad perspektiv. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...