Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2002 #61 Skrevet 25. mai 2002 Jeg har hørt om en gutt som nå skal være i 20-åra som heter Mens Martin. Ganske spesielt. Ellers så jeg at Constanse ble nevnt her. Det her bestemoren min til mellomnavn og jeg kunne tenke meg å gi det som mellomnavn til eventuell fremtidig datter... Men det ville ikke være noe vi ville bruke til daglig. Synes at det er kjempefint.
Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2002 #62 Skrevet 25. mai 2002 Ari er jo veldig aktuelt for tiden. Har bare hørt det navnet på en person i Norge. Mulig det ikke er Norsk?
Gjest Virvel Skrevet 26. mai 2002 #63 Skrevet 26. mai 2002 Så at Solvor var nevnt her, og må si jeg synes det er et kjempefint navn! (Vet også om en som heter det.) For et par år siden hørte jeg om en fyr som visstnok heter Teis Gudleik. *fniser* Leif-Lars er jo også en artig kombinasjon, og selv har jeg en fetter som heter Rudi. Ikke så vanlig navn det heller! (Egentlig skulle han hete Lars Olaf, vet ikke om det hadde vært bedre?) _________________ kitchenwitch1212[ Dette Innlegg er endret av: kitchenwitch den 2002-05-26 14:14 ]
Oglum Skrevet 26. mai 2002 #64 Skrevet 26. mai 2002 Gudlaug er vel et navn som var vanlig for 60 år siden tror jeg.
Trixie Skrevet 27. mai 2002 #65 Skrevet 27. mai 2002 Noralf het en gutt i klassen. Det var et uvanlig navn. Har ikke hørt det siden.
Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2002 #66 Skrevet 31. mai 2002 Eugenie. Vanlig norsk navn for lenge siden
Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2002 #67 Skrevet 31. mai 2002 Min bestemors familie har alle de fryktelige norske navnene anno 1940: Arnhild Kjellrun Gunvor Oddveig Gudny Ågot Ragna Selma Ture (mannsnavn som er vanelig i Setesdal) Selmer Nå var jo ikke disse så veldig særegne, men det er jo ikke noe man ville kalt barna sine idag! Hilsen en ikke pålogget EmmaK Leif
Gjest Meg Skrevet 1. juni 2002 #68 Skrevet 1. juni 2002 Hei. Bestemoren min het Johanne Amanda Karlida. Har aldri hørt om andre som heter Karlida. Ellers jobber jeg med en fyr som heter Mandius til mellomnavn. Litt spesielt det også. Hilsen Meg.
Avatar Skrevet 1. juni 2002 #69 Skrevet 1. juni 2002 Kom på hva bestefaren til en kompis av meg het..Polykarp. Skal visst være noe fra bibelen...stakkars mann sier jeg bare...han ble kalt Polly foresten..ikke sååå bra det heller...12
Melizza Skrevet 2. juni 2002 #70 Skrevet 2. juni 2002 Arnstein er en i vår familie. Ikke så vanlig lengre.
Lima Skrevet 4. juni 2002 #72 Skrevet 4. juni 2002 Mye navn som har kommet på denne tråden. Noen syns vi er stygge i dag og ville ikke ha valgt de for våre barn. De sier vel det samme om 3 generasjoner om våre navn i dag.
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2002 #73 Skrevet 5. juni 2002 Syns mange av dere har rare nok navn allerede
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2002 #74 Skrevet 5. juni 2002 det er jo faktisk slike gamle navn som det er populært å gi barna sine igjen da. Mange som får gammeldagse navn nå får tiden. Bare kikk her: http://www.ssb.no/navn/mann100.html http://www.ssb.no/navn/kvinne100.html
Gjest Nathalie Skrevet 5. juni 2002 #75 Skrevet 5. juni 2002 Tenk å bo oppi Nord-Norge/Finnmark og ha en sønn som heter Hans Hugo.. Tenk når man skal rope på sønnen for at han skal komme hjem til middag... Hva står han og roper på trappa da?? Eller hva med ei jente som heter Maud Rite?
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2002 #76 Skrevet 6. juni 2002 mine to bestefedre hadde begge litt uvanlige navn; Salamon og Enok Selv fikk jeg også et slektsnamn som også min bestemor hadde, og mange slektsledd bakover. Jeg var ikke noe glad for dette navnet som barn, men nå er jeg stolt av navnet, og flere jentebarn blir i dag døpt akkurat dette navnet. Ellers er det mange rare navn i familien min, mange nålevende også: Skjalg (gutt) Alfrid (jente) Olaug. Borgni(jente) Rasmus, Antionette, Kjellrun, Sjarles(gutt) Rannveig . Kjellaug, Mildrun. Selv har jeg døpt mine tre barn med spesielle navn, men ingen av disse!
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2002 #77 Skrevet 6. juni 2002 Hei svenskbrud. Jeg traff en svenske en gang, og snakket om dette med rare navn. Han sa at det rareste han hadde hørt, var navnet på den norske kjæresten til vennen hans. Hun het Ingvild. Hei, sa jeg da. Det heter jeg også. (Det er imidlertid blitt veldig vanlig her i Norge.) Ellers så har jeg også hørt om Mens Martin!! Hva med Ola-Per, Egil-Jan. På vestlandet setter de sammen mange underlige kombinasjoner.
lillemor Skrevet 6. juni 2002 #78 Skrevet 6. juni 2002 Hei mange kule navn. Så var de 3 døtrene som het vår, sol og juni. Kjenner en dame som heter arris. Noen navn var da virkelig kule..... Hilsen lillemor
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2002 #79 Skrevet 6. juni 2002 i en søsken på ti, het de siste 3: Otto, Nimann og Timann. Ananias er vel heller ikke helt vanlig..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå