Bauche Skrevet 27. august 2004 #101 Skrevet 27. august 2004 mange av navnene her synes jeg er kjempefine! (om jeg noen gang får en datter, skal hun jo hete Eivor, og det er jo et gammelt navn)....MEN, nå var det rare navn: Kris Kato Kaj Jack (disse to er søsken) Børrea (Gjett hvilket kjønn foreldrene ville ha?) Personlig synes jeg det er kjempefint at de gamle navnene blir tatt opp igjen!
Vimsevips Skrevet 27. august 2004 #102 Skrevet 27. august 2004 Guttenavn: Ted Freddy (ja, faktisk noen som heter det..) Grim Engel Dyre Juel/Juul Såmund Jentenavn: Lilla Jorånd Malla (guri-malla) Klari Durdei Indianna Syntes langt fra alle navnene som er nevnt er rare. Faktisk tok jeg mange som vanlige, men nå er jo denne tråden om særnorske navn. Ikke bare de sære. Ellers synes jeg denne siden er en fin inspirasjon og rettledning, om man lurer på navn som Siri
Leo Skrevet 28. august 2004 #103 Skrevet 28. august 2004 Kjenner en liten Jarand som ble født for noen få år siden. Her om dagen snakket jeg med en Malmfrid og sendte noen papirer til en Jonbjørn (Ja, i ett ord...). Neri hører jeg ofte, siden det en nær slektning, men så vidt jeg vet er det bare 14 menn i Norge som heter det.
Vimsevips Skrevet 28. august 2004 #104 Skrevet 28. august 2004 Ingemund og Berge vet jeg flere som heter, men mange gutter med de navnene er det jo ikke.. Perly,- vet jeg utrolig nok 2 som heter. De var utrolig nok også naboer, og helt sjokkerte over at det var andre med samme navnet
Tosca Skrevet 28. august 2004 #105 Skrevet 28. august 2004 Ingemund og Berge vet jeg flere som heter Litt artig at du kom med disse navnene. Broren til Gunnar Berge (tidligere statsråd) heter Ingemund. Altså Ingemund Berge. Bestefaren min het Tjerand. Nå har jeg en nevø som heter det samme. Selvsagt oppkalt etter bestefar. Dette navnet går flere hundre år tilbake i familien min. Og så vet jeg om en som heter Ingvaline. Hun liker helst å bli kalt Line, forståelig nok.
Gjest Anonymous Skrevet 28. august 2004 #106 Skrevet 28. august 2004 mange av navnene her synes jeg er kjempefine! (om jeg noen gang får en datter, skal hun jo hete Eivor, og det er jo et gammelt navn)....MEN, nå var det rare navn: Kris Kato Kaj Jack (disse to er søsken) Børrea (Gjett hvilket kjønn foreldrene ville ha?) Personlig synes jeg det er kjempefint at de gamle navnene blir tatt opp igjen! Kaj Jack??? Da blir jo uttalen Kajakk! :o Dette er en navnkombinasjon som ikke burde være lovlig.. Det er jo til sjenanse for barnet. Kan tenke meg at barnet bare vil bli kalt Kaj eller event. bare Jack. Dette er sånne ting barn mobber barn for!
Gjest Anonymous Skrevet 29. august 2004 #107 Skrevet 29. august 2004 En gammel dame som bor i nærheten heter: Gerda Hilma Gerda er vanlig men Hilma har jeg ikke hørt andre som heter.
Armonia Skrevet 29. august 2004 #108 Skrevet 29. august 2004 Min oldemor het Haralda. Synes det er litt sært.... Og min farfar het Harald - ikke så veldig oppfinnsomt av min oldemor Har forøvrig en nevø som heter Wolfgang. Synes det var veldig spesielt i beynnelsen, men nå har jeg blitt vandt til det...
Vimsevips Skrevet 29. august 2004 #110 Skrevet 29. august 2004 Foreldrene mine var sikre på at jeg var en gutt. Og derfor hadde de et guttenavn klart: Håvard Da det viste seg at jeg slettes ikke var noen Håvard vurderte de et øyeblikk Håvarda, :o men gikk til alt hell, vekk fra det navnet
Gjest Anonymous Skrevet 29. august 2004 #112 Skrevet 29. august 2004 Jeg må jo si det er særegent å hete Erlend-Torkil-Johannes. Synes hvertfall kombinasjonen av 3 navn er noe spesielt (selv om han av og til bare bruker 2 av dem). . Deler av innlegget er slettet. Du kan ikke poste innlegg som kan identifisere deg selv eller andre gjennom navn, adresse, telefonnummer. Remyline Moderator
Gjest Pet Skrevet 29. august 2004 #113 Skrevet 29. august 2004 Bergljot! Lurer på om det blir populært igjen... Og Olga og Hardis, Herdis og Hjørdis. Synes forresten alle navn som slutter på -dis er mindre pene. Dagmar og Valborg er også navn jeg tviler på kommer på moten igjen.
Tante Betty Skrevet 29. august 2004 #114 Skrevet 29. august 2004 xxxx heter Edel Arna Torbjørg... to av xxxx hennes heter Vera Geirhild og Grete Audny
Donnie Darko Skrevet 30. august 2004 #115 Skrevet 30. august 2004 Donnie' date=' er du kompis av Fenris?[/quote'] Nei.. er nok ikke det.
Elbereth Skrevet 1. september 2004 #117 Skrevet 1. september 2004 Her var det mange artige navn. Har et knippe med morsomme og rare navn på folk jeg faktisk kjenner eller vet om. Alle er nålevende, og et par er faktisk ganske unge Kaurin (m) Tøger (m) Gullak (m) Gudleik (m) Gudveig (k) Marvell (k) Dårdi (k) Aleidis (k) Audunn (k) Reidi (k) Øydis (k) Metta-Malena (k) Engeline (k)
Gjest Anonymous Skrevet 1. september 2004 #118 Skrevet 1. september 2004 En eller annen kommenterte Palma. Det er ganske vanlig på sunnmøre ! Et av de snåleste navna jeg har hørt i det siste: Villgunn. En av mine tipp'er het Engelbert.
Eponine Skrevet 1. september 2004 #119 Skrevet 1. september 2004 Hortense het min oldemor, syns det er ganske fint Har vært borti flere som har blomsternavn: Iris f.eks
Gjest heksa Skrevet 1. september 2004 #120 Skrevet 1. september 2004 odefaren min het Engel Gabriel. Og min oldemor Olga Sofie.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå