Gjest Hope - ikke pålogget Skrevet 3. september 2004 #121 Skrevet 3. september 2004 Hmm... en i slekta mi het Hartløv... Utrolig dårlig navn.
Polly Ester Skrevet 3. september 2004 #122 Skrevet 3. september 2004 For bare 3-4 år siden eller så sto det bilde av et tvilling-jente-par som ble født - og de ble hetende Mari og Bergljot!!! Min oldemor het Geoline... Ellers syns jeg kombinasjonen Atle-Ingolf er fin (hørte det på barne-TV for mange år siden) I boka "Hva skal barnet ikke hete" var det noen gode forslag: Tore Trygve Ulven Venke Værelse Mona Ni Den første er best...
Gjest Anonymous Skrevet 3. september 2004 #123 Skrevet 3. september 2004 Satt å bladde i en slektsbok i sommer, og det viser seg at en grandonkel het Ludolf, det navnet har jeg aldri hørt før. Ellers har vi en Almar i familien. Venninen min har en oldefar som het Syvald....
Tilde Skrevet 3. september 2004 #124 Skrevet 3. september 2004 Taletta Jørgine Ane Kristiania Stein Styrk Vida Betuel Kolbjørn Torgrim
Gjest Madden Skrevet 3. september 2004 #125 Skrevet 3. september 2004 Synes Oleif og Pergunn er ganske sære kvinnenavn!!! Men jeg vet om to damer som heter det (begge er ganske unge også stakkar...) Valnøtt skrev: I boka "Hva skal barnet ikke hete" var det noen gode forslag: Tore Trygve Ulven Venke Værelse Mona Ni
Holly Hobbie Skrevet 3. september 2004 #126 Skrevet 3. september 2004 Synes ikke Bergljot er saa rart, uvanlig er det vel, men ikke helt ukjent. Molla er doepenavn i vaar familie. Uttales med o, ikke aa. Oldemoren min het Hansine.
Nasseline Skrevet 3. september 2004 #127 Skrevet 3. september 2004 En i slekta vår het Kolbein Teodor...
Peluche Skrevet 3. september 2004 #128 Skrevet 3. september 2004 Jeg synes det er rart at enkelte av navnene som er nevnt, er blitt nevnt. Det er jo vanlige navn nå også. Skulle nevne Rosa Bleie jeg også, men hun var nevnt. Hun het Rosa og giftet seg med en som het Bleie, det er da utrolig at man ikke skulle kunne gjøre et unntak fra regelen og IKKE ta sin manns etternavn i en sånn situasjon... Men navnet skjemmer ingen sier de :-) Jeg har et spesielt jentenavn i "stamtavla" mi, men det synes jeg er så fint og spesielt at jeg ikke sier det til noen, har ikke engang skrevet det opp på slekstreet, fordi jeg sparer det til jeg får en jente med noen som går med på at hun kan hete det Blir nok barnebidrag fra mange kanter før den tid kommer
Gjest Madden Skrevet 4. september 2004 #129 Skrevet 4. september 2004 Nei å nei peluche..nå ble jeg KJEMPENYSJERRIG!!!! Har veldig lyst til å høre hva det er for et navn!!!
Peluche Skrevet 5. september 2004 #130 Skrevet 5. september 2004 Navnet var for det meste brukt i Tyskland på 1600-tallet, men finnes også i Sverige. Søk på Kvasir Norge gir ingen treff overhodet. Nei, jeg vil ikke si det :-) Har visst om det i femten år og ALDRI sagt det til noen (noen har selvsagt sett det selv men når jeg kan prøver jeg å distrahere folk... så grådig er jeg på det navnet). Vil ikke si det nå heller
Gjest Gjesta Skrevet 5. september 2004 #131 Skrevet 5. september 2004 Skulle nevne Rosa Bleie jeg også, men hun var nevnt. Hun het Rosa og giftet seg med en som het Bleie, det er da utrolig at man ikke skulle kunne gjøre et unntak fra regelen og IKKE ta sin manns etternavn i en sånn situasjon... Men navnet skjemmer ingen sier de :-) Legenden sier at de fikk ett barn som de kalte Brun, eller var det Blå?,....
Gjest Anonymous Skrevet 6. september 2004 #132 Skrevet 6. september 2004 Jeg vet om en mann som heter Helle.....alle tror jo han er en dame, og får dameundertøysreklame i posten...
Gjest Anonymous Skrevet 8. september 2004 #133 Skrevet 8. september 2004 Her kommer min liste over rare eller skjeldne fornavn. pikenavn: - Karla - Ingvalda - Ovalda - røneberg - det er faktisk et fornavn guttenavn: - Cornelius ( vet en liten gutt som fikk det navnet) - Alvar - Rudi
Annie Skrevet 9. september 2004 #134 Skrevet 9. september 2004 Gøran Jøran Som jentenavn. Trodde det var guttenavn bare jeg.
Gjest Mrs. Potter Skrevet 9. september 2004 #135 Skrevet 9. september 2004 Jonny...som jentenavn. Vet om 2 damer som heter det.
Gjest LoisLane Skrevet 10. september 2004 #136 Skrevet 10. september 2004 Ellers heter jo datteren til en eller annen kjendis Ømgjær! Spesielt navn! Datteren til Arne Hjeltnes heter Ømjer.
Grooo Skrevet 10. september 2004 #137 Skrevet 10. september 2004 René er både gutte og jentenavn... Tante har ei venninne som heter René, hun var en tid sammen med en mann som het det samme - vet ikke hvorfor de ikke er sammen lenger jeg...
Diva Skrevet 12. september 2004 #138 Skrevet 12. september 2004 En eller annen kommenterte Palma. Det er ganske vanlig på sunnmøre ! Det var nok meg... Jeg har aldri hørt navnet før Et til : Hølje (mannsnavn) Det har jeg hørt to ganger, og begge gjelder personer fra Telemark.
*Lene* Skrevet 13. september 2004 #139 Skrevet 13. september 2004 En av mine forgjengere som levde på 1800-tallet het Gønner. Må legge til at det var en kvinne. Benny PÅ min sønns skole heter en av lærerne Gønner :-)
Gjest Madden Skrevet 14. september 2004 #140 Skrevet 14. september 2004 Gudleik...og Oleif ...det første er et mannsnavn..men det andre er et kvinnenavn!! Og hva med Pergunn??? på en dame??
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå