Gjest Lottemor Skrevet 7. mai 2002 #21 Skrevet 7. mai 2002 Min mormor heter >Mikelina<..... Det ble hun kaldt siden moren trodde det var en gutt og faren døde før barne ble fødr og moren skulle kalle gutten hun vendet å få rtter sin mann som het mikkel. Så når mormor ble født så sto moren på sitt og skulle kalle henne opp etter hnnes far og det ble da >Mikelina<..... Søtt navn syntes jeg 12
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2002 #22 Skrevet 7. mai 2002 Min oldefar het Adolf så min bestemor het Adolfsdottir til etternavn. Hun kunne ha fylt 115 år nå.
MissiS Skrevet 7. mai 2002 #23 Skrevet 7. mai 2002 I den tiden vannklosettet og rullegardinene ble oppfunnet, ble folk kalt nettopp: Klosetta og Rullegardina..... *ler meg i hjel* Tenk å hete Klosetta!!!!
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2002 #24 Skrevet 7. mai 2002 Det var vanlig å bruke navn etter hendelser. Et annet eksempel er at hvis det var en stormnatt barnet kom så kunn navnet godt bli Stormera eller Stormer. Tipper at de navnene ikke ville bli godkjent i dag. Adolfsons oldebarn
Babyface Skrevet 7. mai 2002 #26 Skrevet 7. mai 2002 Jeg vet om ei dame som heter Edelborg og ei som heter Gurre.12
Tone S. Skrevet 7. mai 2002 #27 Skrevet 7. mai 2002 Har skrevet en oppgave i historie grunnfag. Noen særnorske navn jeg har vært borti i den forbindelse er : Karna, Henricha, Honoria, Helviche, Pettriche, Jensine, Brynille, Stepheline, Jertine, Agothe, Metha, Arnoline, Asselina -alle kvinnenavn på 1800-tallet Divert, Stork, Jess, Bendix, Harman, Clamer, Ingemor(!),Jens-Boald, Chrispinus, Ehlert, Carel, Eyner.... mannsnavn på samme tidspunkt. Synes Chrispinus var litt søtt da
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2002 #28 Skrevet 8. mai 2002 Åsvar het min bestefar.Det betyr Gudenes vokter. Ett utrolig flott navn synes jeg, men mannen min var ikke enig da vi skulle navngi vår sønn så det ble Thomas istedet. Angrer meg idag på at jeg ikke sto hardere på kravet.Thomas er jo bare så dødsens kjedelig
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2002 #29 Skrevet 8. mai 2002 Åsne, er vel et gammelt navn som er kommet tilbake?
*nora* Skrevet 8. mai 2002 #30 Skrevet 8. mai 2002 Mange av navnene som er nevnt her er jo egentlig litt fine. Har sansen for spesielle navn, jeg, så lenge de ikke er til sjenanse for bæreren. Tror at navn har med vane å gjøre, man venner seg fort til at et barn skal hete det og det. Er ofte rart i begynnelsen, men når det har gått en stund passer barnet veldig godt til navnet sitt, og kunne ikke ha hett (hvordan skriver man det?) noe annet!
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2002 #32 Skrevet 8. mai 2002 Nabopiken ble døpt Emte. Det skal være et veldig gammelt Norsk navn
Augustbrud02 Skrevet 9. mai 2002 #33 Skrevet 9. mai 2002 Ellisiv er forøvrig et skikkelig gammelt, norsk navn som er flott! Forøvrig fortalte moren min meg en gang om en hun hadde vært i kontakt med i forbindelse med jobben. Han het nemlig: Seimund Fiskvik og var fra Napp i Lofoten. Kan det blir mer gjennomført? _________________ - Bryllupet er 10.august 20021212[ Dette Innlegg er endret av: Augustbrud02 den 2002-05-09 11:33 ]
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2002 #35 Skrevet 9. mai 2002 Ei jeg kjenner heter Eli til fornavn, men så har jeg en nabofyr som heter Eli til etternavn. Hva om de gifter seg? Eli Eli
Gjest svenskbrud Skrevet 9. mai 2002 #37 Skrevet 9. mai 2002 Norska namn som jag tycker är lite annorlunda som jag även kommit i kontakt med (nu levande personer) Arne Gunnar Hvigdis Iselin Ingvild Audun
Em@lie Skrevet 11. mai 2002 Forfatter #39 Skrevet 11. mai 2002 Olaug heter en gammel tante av far. Det er vel et navn som ikke er brukt i disse tider tror jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå