Gå til innhold

hva kan jeg legge bilen min ut for når jeg skal selge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg skal selge bilen min. kikket endel på finn å prøvd å finne tilsvarende bil. Min Audi har s-line interiør og eksteriør, noe INGEN av de andre har med samme motor. prisene på finn ligger fra 159-190 000 ca inkl omreg. min bil har ganske gjennomsnittelig kjørelengde i forhold til de andre som ligger der. så egentlig kunne jeg lagt meg på ca 170-175. men siden min bil har så mye ekstra utstyr, er dette verdt noe mer? (ekstrautstyr; delskinn, multifunksjonsratt, takrails, chrome-detaljer++) i tillegg er den en sportsback, original senket og sportsunderstell, noe som heller ikke er på så mange. hva tror dere? syns det er så vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du kan selvfølgelig ta litt mer for ekstra utstyr, men hvor mye er usikkert.

du kan jo kontakt en forhandler og få vite hva liste prisene er. eller så er det jo å se på finn.no og div andre nett sider på lignende biler og se hva de ligger på. evt kan du også ta en NAF salgstest, dette er en ekstra sikkerhet for deg og kjøper. i noen tilfeller kan du lokke noen ekstra personer til salget, dersom du har gjennomført en salgstest :)

jeg har også inntrykk av at de fleste vil prute litt på prisen ved salg, så ha litt høyde for dette også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjapt søk på Finn med alle Audi (unntatt S og R), 159-190.000 kroner og søkeord s-line gir 40 biler. Alt fra A3 med 1,6l til A6 med 2,5l. I tillegg har de gått fra 48.000 til 157.000 kilometer. Det er alt for spredt til å kunne si noe som helst om hva du kan få for din bil.

Når du søker på en tilsvarende bil som du har bør du søke på din modell (f.eks. A4), kilometerstand rundt det du har (du kan starte med +- 10.000) og årstall. Der har du området din bil ligger i. Du bør først se på de som har gått like langt som din, deretter hvilket ekstrautstyr de har og ut ifra de dataene kan du ta en avgjørelse på hva bilen din er verdt.

Du kan også dra til en forhandler og finne ut av hva de er villige til å gi for bilen. Du bør få 5-10 prosent mer for den ved å selge privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en audi a3 2006 modell, med 1,6 liter bensin. og i denne gruppen var det visst ingen som hadde noe s-line eller annet ekstra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en audi a3 2006 modell, med 1,6 liter bensin. og i denne gruppen var det visst ingen som hadde noe s-line eller annet ekstra...

For å hjelpe deg skikkelig, må du opplyse om farge, km stand og om bilen har riper, bulker eller skader inne/ute.

Hva slags dekk/felger følger med?

Hvis du vil prøve mer på egenhånd først må du sjekker på Finn.no hva samme bil UTEN ekstrautstyret koster.

Samme årsmodell, km, motor

Hvis din har ukurant farge, trekker det ned prisen (beige, grønn, rød, blå)

Alle gråtoner fra sølv over til svart er kurant.

S-line ute og inne er litt uvanlig, og trekker opp prisen litt. Tipper ca 20 000 kr

Sportseter, delskinn, sportsratt, senket bil osv, er jo i s-line pakken så det trekker ikke opp ytterligere

Er bilen din ripe fri, bulkefri og pen innvendig trekkker det også opp litt.

Håper det hjalp en smule

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for at du tok deg tid til å svare:)

jada alt hjelper! jeg har så lite peil når det kommer til bilsalg. vet jo blandt annet ikke hvor mye ekstrautstyr er verdt, men flott å få en pekepinn! men det er vel bare å prøve, er det ikke noe respons så er vel prisen for høy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...