Gå til innhold

Vin til tante, cola til onkel?


Gjest jente18år

Anbefalte innlegg

Gjest jente18år

jeg har ikke så mye kontakt med tanta og onkelen min. Ser de 1-2 ganger i året. Feirer ikke jul med dem, og får konfulutt med penger i på bursdag. Som regel penger evt sminke til jul. så er vannskelig å kjøpe gave til dem. Tenkte å kjøpe en flaske med vin til dem. Men, onkelen min drikker ikke. Ikke fordi han er tørrlagt alkoholiker eller noe, han bare liker ikke alkohol. Han drikker forøvrig mye cola. Kanskje 1,5 liter om dagen. er det veldig teit å gi en gave hvor det er en vinflaske og en halvannenliter med cola til dem? Tenkte jo da å kanskje ta en sløyfe rundt colaen og en liten ting til onkel

eller er det veldig frekt? veit virkelig ikke hva jeg skal kjøpe, de har ALT og har mer penger enn de klarer å bruke. dårlig råd har jeg også.. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnneShirley

Jeg ville nok heller kjøpt f.eks konfekt til dem begge.

Evt så må du kanskje ikke kjøpe gave til en tante og onkel du ikke har så mye kontakt med? Hva med et hjemmelaget kort i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, konfekt eller kanskje en god kaffe/te er bedre?

Er du kreativ kan du jo lage noe, eks male et bilde.

Eller bak julekaker å gi dem bort i en fin eske eller krukke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbruksvarer av en litt mer eksklusiv variant er flott til folk som har alt. Drikker de kaffe? Hva med en pose med god kaffe? Te? Spekeskinke?

Eventuelt kan du gi de gavekort på kinobilletter. Opplevelser er en undervurdert gave. Vi fikk konsertbilletter av ei venninne i bryllupsgave, og det var helt fantastisk! I fjor fikk min bror og svigerinne kinobilletter med tilhørende barnevakt i julegave, og det var visst noe av det bedre de hadde fått det året sa de.

Om du gir vin og cola, så er det kanskje en fordel å tilsvare mengden cola med ca pris på det du gir din tante i vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror en flaske cola til onkelen din hadde vært kjempemorsomt! I alle fall hvis han har litt humor. Ica selger sekspakninger med colaglassflasker. Kanskje det hadde vært noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at opplevelser er kjekke gaver. Tror kanskje det vil virke litt rart med en vinflaske og en colaflaske. Men er også enig i at konfekt eller god kaffe/te er gode gaver. Hva med å lage en liten kurv med kaffe/te, hjemmelagde kaker, litt fin sjokolade etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, nei, jeg syns ideen med cola og vin var artig jeg! Og det som ble sagt om at man burde balansere i pris, syns jeg ikke du trenger å tenke på. De har jo som du sier alt de trenger og en julegave fra deg til dem er en hilsen, ikke et bidrag til deres økonomi, så det spiller ingen rolle hva det koster. Det som er fint med denne gaver er at den faktisk er personlig, mye mer enn en konfekteske ville ha vært, og at den er veldig morsom! Jeg syns også forslaget om å kjøpe litt finere glassflasker var bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var en morsom ide! Folk er jo litt uenige her, så jeg tror kanskje jeg ville sett an mottakerne litt. Kunne absolutt gitt noe sånt til min tante og onkel. For øvrig synes jeg at kinobillett + barnevakt var en kjempegod ide, må vurdere å kopiere den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkelen kan jo få konfekt som noen foreslår i tillegg til en glassflaske med cola for gøy. En glassflaske med cola blir litt stusselig i forhold til en flaske vin synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er cocakoliker og drikker heller ikke alkohol. Jeg hadde satt pris på et brett med bokser, en 6-pack med glassflasker eller vanlige flasker for den saks skyld. Det viser jo at du vet hva han liker, og det blir han nok glad for ;) Synes ikke du trenger noe konfekt i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin er en del dyrere enn cola, så jeg synes det er frekt og lite gjennomtenkt å gi vin til din tante og cola til din onkel. Hvis du tenker på å gi en sånn halvannenlitersflaske som man køper i dagligvareforretningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om onkelen din ikke er så selvhøytidelig, så ville jeg gitt han en flaske cola med rød sløyfe rundt, så kan tanten din få en flaske god vin. Sikkert noe jeg kunne funnet på selv, det :ler:

I tillegg kan du kjøpe en ekstra ting til onkelen din siden cola er så billig i forhold til vin. Liker han spekemat kanskje? Eller hadde han blitt glad for en god kniv og skjærefjøl?

Har en onkel som fikk et spekelår til jul, og han ble veldig glad for det :jepp:

Uansett, selv om du kjøper en gave til tanten din på 200 kr, så må du ikke kjøpe for 200 kr til onkelen din. Ofte er det selve gaven som er viktig, om den passer til den enkelte person.

Endret av meridian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...