Gå til innhold

Back to trivsel


elvital

Anbefalte innlegg

Takk, takk :) Ja, han er amerikansk :rodmer: Hehe.

Greia er jo at du kan jo leve sunt og sånn her som i Norge, er bare det at familien jeg bor med kjøper lite frukt/grønsaker. Og mye dritt. Nå er det tomt for siste boks med makrell i tomat også, det er kjipt. Heldigvis kommer det nok nye forsyninger i midten av mars! Gulrøtter går det masse av for tiden, de kjøper slike store poser med minigulrøtter, og det er jo så godt, og veldig greit som mellommåltid eller om jeg ikke er helt mett etter et måltid.

Bor i Massachusets, her er det vinter. Rundt 0 grader for tiden, snø osv. Gleder meg til vår, liker ikke å løpe ute når det er kaldt.

Ellers prøver jeg å spise mye knekkebrød i stedet for bagels osv. Skal komme meg til treningsstudioet/svømmehallen i dag. Om jeg får låne bil. Tror det skal gå greit altså, men er litt styr å måtte spørre hver gang.

Edit: Bilen var opptatt, så da blir det rockering og litt enkel styrke på rommet i stedet. Satser på studio/svømme i mårra i stedet!

Endret av elvital
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Hei! Følger litt med på deg, synes det er gøy å lese andres treningsdagbøker :)

Synes du er ganske flink til å spise sunt, og kan nesten ikke forestille meg hvor vanskelig det må være når du lever omringet av snop og godteri og usunne ting!

Så gøy at du er au pair i amerika! Kjenner du noen nordmenn der, eller flytta du helt aleine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig, Kevlarsjäl :)

Jeg flyttet helt alene. Kjente ingen. Har masse slekt her borte, men det er for det meste folk jeg aldri har møtt. Satser på å få møtt noen av de i det minste i løpet av året/årene mine her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lat i dag, bare 20 min rockering. Jaja, bedre enn ingenting!

Hadde store planer om å gå tur i dag, men de ble desverre(?) bytta ut med å besøke typen på jobben. Hehe :rodmer:

Ser ut som at det skal bli fint vær i mårra også (amerikanere er, om mulig, _enda_ mer opptatt av været enn det norsker er!), så satser på å få gått en god lang tur da! Og kanskje jeg får lånt bilen så jeg for en gangs skyld får kommet meg til studioet/svømmehallen på kvelden... *Krysser fingre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du flyttet helt alene? Var det litt skummelt eller?! :tommelopp: Var det lett å bli kjent med folk? Tenker du å bli lenger enn 1 år der borte kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt alene ja. Eller altså, jeg reiser gjennom et selskap, så hadde følge på flyet med ei som er i New Jersey. Om det var skummelt? Det var, unnskyld, dritskummelt. Hehe. Men tok ikke lange tiden før jeg innfant meg med at "slik er det nå, bare et år" og fikk hjemfølelse her. Har hatt god tid på å forberede meg mentalt(begynte søknadsprosessen i mars 2010, men har alltid hatt lyst til å bo et år borte for å lære engelsk). Har blitt kjent med folk gjennom selskapet jeg dro med. Au pairene som er i nærheten møtes en gang i måneden. Har egentlig bare ei venninne jeg henger med, hun andre reiste hjem i høst desverre. Også har jeg jo typen, Q, da :) Akkurat nå så vurderer jeg å begynne på college veldig sterkt. Eneste problemet er økonomi for første året... :sjenert: I tillegg fant jeg ut forrige dagen at søknadsfristen er 15.mars og da var det plutselig ikke så god tid på å ordne alle papirer osv. Men håper og satser på at det ordner seg. Gjør jo gjerne det på et eller annet vis!

Ellers så har jeg svømt i dag, 20 min, vet ikke hvor langt det ble, kan tenke meg rundt 500m. Er så lite basseng(25m) så følte jeg bare snudde og snudde hele tiden, så kom ut av tellinga ganske fort. Og tror dere ikke at låsen på skapet nekta å låse seg opp da? Så jeg måtte tasse ut i resepsjonen i badedrakt for å få hjelp. Da følte jeg meg smart. Heldigvis var det ikke så mange folk der(rett før stengetid). Var ganske pinlig, men hun som hjalp meg var veldig søt og snill og fikk klipt over låsen min(man må ha med egen lås nemlig). Satser på noen(20?)min rockering før sengetid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ja, å flytte til et annet land helt alene er ganske skummelt! Jeg har jo akkurat flytta til australia helt aleine, så veit hva du snakker om.. Men som du, opplevde jeg at det gikk veldigk ort tid før man faktisk fikk hjemfølelse :)

Her jeg bor har vi bare 15metersbasseng, det er enda verre. Man snur og snur og snur og blir nesten helt svimmel.. Så jeg vurderer å finne et 50metersbasseng noe sted, men det har jeg faktisk aldri sett før. 25 meter er vel standard i svømmehall, og 15 meter er standard i hage..

Regner med 50meter er standard i sånne toppidrettsanlegg, men aner ikke hvor jeg evt finner et slikt og hvor mye det evt vil koste.. :/

Svømming ruler forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, jeg smugleste litt i boka di forrige dagen. Så spennende! Jeg har en bekjent som gikk 2.klassr vgs i australia. Han er fotograf nå! (ikke at det hadde noen sammenheng, men altså :fnise:

Oi hjelp, 15m ja, det ekke langt. Hehe. Jeg er vant med 50m fra Tøyenbadet hjemme, så syns 25 er litt kort. Men men. Bedre enn ingenting. Elsker å svømme jeg og, i fjor våres(fra ca februar til slutten av mai) svømte jeg rundt 2 ganger i uka, 1000m hver gang. Utrolig deilig. Også morsomt for jeg forbedra meg mange minutter veldig raskt(sånn går det når man ikke tar like mange pauser). Tror jeg kom ned i 36min på det kjappeste.

Ble visst ingen rockering i dag. Får gjøre det i mårra sammen en litt skikkelig styrke workout. Kanskje jeg går/løper en liten tur først, til oppvarming om jeg har lyst. Ellers så må jeg lsutte å spise så mye. Føler jeg spiser hele tiden. Tror det egentlig bare er kjedespising fordi jeg går hjemme hele dagene uten så mye å finne på(annet enn å passe på baby). Noen som har avvenningstips? (jeg er ikke så glad i tyggis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg også pleide å svømme 1000 meter 2 ganger i uka, og 500 meter en gang i uka. Savner det..

Blæh. :/

Ingen gode råd på å venne seg av med kjedespising, bortsett fra kanskje kjederøyking, men det er jo enda verre. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei det skal jeg IKKE begynne med! Da får jeg heller fortsette med kjedespisinga mi. Prøver jo å holde det sunt da, nøtter, gulrøtter, bær, rosiner, agurk osv kanskje litt ost..Og vann, masse vann. Er vel mest viljestyrke som skal til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ja, vann og te er ganske bra når man vil kjedespise. Bare å proppe i seg 4 dl vann og se hvor mye mat man har lyst på etterpå liksom :P Og så er det jo bra for kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Må se å få kjøpt meg en te med god smak, folkene her i huset drikker bare en ganske helt vond vanlig te. "Problemet" er at jeg føler meg sulten en time eller to etter jeg har spist. Selvom jeg har spist masse liksom. Eller sånn som nå, har spist havregryn med rosiner,blåbær,jordbær og rosiner, og en banan. Og fortsatt sult-følelsen.

Lurer på om jeg skal begynne å skrive opp alt jeg spiser her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens trening unngjort:

20 min rockering

ca 25 min div styrkeøvelser.

Edit:

Hittil har matinntaket bestått av:

frokost: beskrevet lengre opp

Etter trening: 4 små rugsprø(totalt 80 kcal)

1skive american cheese (45kcal)

en halv stor tomat

litt agurk

Lønsj: lys bagel(fy) (250kcal) (ikke var det noe mat i den heller :/ )

cream cheese (ca 50 kcal)

resten av den store tomata

en skive american cheese (45kcal)

Middag: blir nok asiatisk take away tenker jeg.

Også vann til drikke.

Endret av elvital
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite trening i dag desverre. Senga har vært alt for god. Og litt støl/vondt i kroppen etter gårsdagen. Men gikk en liten tur i byen, med shape ups.

Har ikke spist skikkelig i dag :/ Ble bare tull.

Endret av elvital
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe særlig trening i går heller desverre. Var en liten shoppingtur og jobb var fullt opp. Og etter det var det til typen for valentines feiring (som forøvrig var veldig koselig :) ).Spiste et par biter sjokolade også :O

Hadde veiedag i går, vekta stoppa på 59, kanskje bitte litt mindre også. Så det går riktig vei i alle fall! Satser på rockering og kanskje styrke i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gav opp å skrive alt jeg spiser i løpet av en dag jeg. Har også sånn halvveis bestemt meg for å slutte og telle kalorier. Får bare dårlig samvittighet/humør av det! (men skal fortsatt spise sundt osv da).

I hvertfall, trening hittil denne uken:

Tirsdag: 17 min rockering

Onsdag: 36min rolig gåtur med shape ups(sko) og barnevogn, 20min rockering+div styrke(ca 15 min)

Torsdag: div styrke(ca 15 min) skal straks ta 20min rockering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble ikke noe rockering på torsdag, hakke vært helt i form denne uken. Fredag gikk jeg to turer med shape ups og barnevogn a 25min per tur. i dag har jeg bare gjort litt enkel veldig rolig styrke bare. ikke noe å skryte av. men har spist forholdsvis sunt idag da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt styrke lørdag, ingenting søndag. men har jo blitt litt :sengekos: da, så kan vel kanskje telle det som litt trening..

idag har jeg bare gjort litt enkel styrke igjen. Skulle rocke også, men plutselig var det sent og jeg er alt for trøtt. sove neste!

Veiedag: 58kg!

Har forresten spist sikkert 100gram kvikk lønsj melkesjokolade+to hjemmelagde cookies(bare smør og brunt sukker+sjokolade). Nå er jeg litt småuggen/kvalm i magen. Hehe. Ikke stolt over det. Tipper det er tante rød some r i anmarsj.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Oisann. Long time no see. Den uka etter sist oppdatering gikk alt helt skeis i matveien, spiste MASSE dritt. Har vært et par tøffe uker psykisk så har kanskje vært litt "trøstespising". Men gjorde noe bevegelse/styrkeøvelser 23., 24., 25., 27., og 28. februar. Og da var det ny veiedag. Ikke uventet var vekta steget tilbake til 60kg. Og der holdt den seg denne uken også. Begynte 30 days shred forrige mandag, har trent det man, tors, fre, søn, man, tirs og i dag. Merker at jeg er mye bedre form nå enn det jeg var første gangen jeg prøvde(mai 2010). Det er godt. Satser på at vekten går litt nedover etterhvert nå, og at jeg får litt mer markerte muskler, i mageregionen spesielt.

Savner skikkelig å kunne svømme for tiden. Men det blir for langt med det bassenget jeg var i, 30 min kjøretur og uten egen/fritt dispoibel(altså jeg må spørre hver gang/vanskelig å planlegge) bil. Men men. Til høsten flytter jeg jo enten tilbake til Norge (og kan begynne å svømme der) eller til et sted nærmere svømmehall her i landet. Får se. Og før det kan jeg jo svømme i havet(men de sier temperaturen ikke går over 12-15grader :tristbla: Jeg som ikke bader i Norge en gang...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...