Gå til innhold

Back to trivsel


elvital
 Del

Anbefalte innlegg

:velkommen: til min treningsdagbok, vol.1. Her er det fritt fram for å komme med tips, oppmuntre og heie. Eventuelt bare hilse på.

Litt om meg: utvandret fra Norge for ganske nøyaktig to måneder siden. Bor hos en vertsfamilie (som lager middag hver dag=vanskelig å bestemme hva den skal bestå av). USA har ikke vært så snill med kostholdet mitt, mye usunn mat og ikke alltid like mye trening. Har dog vært ganske flink i november(bortsett fra denne siste uke).

Jeg er ikke feit, men har et par ekstra kg som synes svært godt på mage og lår, men også litt rundtomkring.

Mål:

høyde: 169 cm

vekt: 57 kg ca

Mål: bli litt fastere i fisken, er det ikke det man sier? Trives med meg selv.

Dette er boka som skal være motivasjonen min. Her skal jeg skrive når jeg har trent hva, og når jeg har vært lat. Og litt om kostholdet. Heldigvis spiser vi mye kylling, men lite med grønnsaker/ris, og det er ALLTID chips/cookies/godis tilgjengelig :kjefte:

For å oppnå målene mine skal jeg:

- fortsette å spise ofte (i motsetning til v.familie)

- spise sunt, ikke falle for fristelser - litt i helgen er lov

- fortsette på 30 days shred - gi alt

- begynne å gå/jogge fram til jeg klarer å bare jogge, tre ganger i uken. Om ikke jeg orker å løpe, så skal jeg gå fort samme løype.

Herved erklærer jeg elvitals treningsdagbok for åpnet, :velkommen:

Endret: vekten viste mer normale tall når den sto på hardt enn teppeunderlag, så da ble målene litt annerledes

Endret av elvital
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville bare si lykke til, dette klarer du! :)

Jeg hadde jo ca samme utgangspunkt og mål som deg, og er godt over halvveis nå. Og klarer jeg det så klarer du det, jeg er nemlig en sjokoholiker av de verste :fnise:

Men ser du trener 30 days shred, hvordan synes du det er, gir det resultater? Har lyst til å skaffe meg den videoen selv :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gledelig overraskelse: satte vekta på hardt underlag i dag (har hatt den på teppe før, siden det er vegg til vegg teppe over alt), og den viste 56kg! Så da er ikke vekta mi så farlig, men vil gjerne bygge litt muskler og stramme opp litt. Håper rockeringen også kan hjelpe meg med det, var flink de tre første ukene og så har det sklidd ut :/

Jeg er ganske fornøyd. Trente del 1 i mai i år og følte det virkelig gav resultater. Har nå kommet til del to, og ja, jeg merker god forskjell på hvor lette/tunge øvelsene er. Vil absolutt anbefale den. Men det kan bli litt kjedelig med akkurat samme hver dag, så jeg gjør den mens jeg ser på tv. Jeg lastet den ned fra nettet, så fikk den gratis, men du kan kjøpe den billig på play.com osv vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det thanksgiving-også kalt etegilde. Middag klokken to, regner med å bli ganske stappa. Men skal prøve å begrense meg da jeg hater den stapp-mettfølelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanksgiving gikk ganske bra, ble ikke stappmett, tok små stykker av desseretene og sånn.

Fredag spiste jeg to cookies(som sikkert er stappa med sukker og smør), men ellers spiste jeg greit.

I dag lørdag skal jeg prøve å spise greit igjen, kanskje en cookies eller sjokolade eller noe siden det er lørdag.

Nå ligger jeg i senga og kvinner meg opp til å ut å løpe en tur før jeg får besøk senere. Tror ikke jeg orker 30days i dag, får begynne på nytt på del to på søndag eller mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en liten gå/joggetur unnagjort. bare 15min totalt, men bedre enn ikke noe. Og jeg hater også å løpe (spesielt når det er så kaldt som det er nå(6 grader celsius)). Men har begynt på et program fra iForm som visstnok skal få meg til å løpe 5km i strekk på 12 uker eller hva det er. Hvis jeg følger programmet. prøvde å begynne for 3 uker siden. Gikk fint i en uke. Så starta på nytt i dag. Får se hvordan det går denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om vekten min er gal, for den viste samme vekt med og uten vått hår(pluss håndkle)... Håper da ikke det, for den er jo helt ny, og det er langt å kjøre for å klage. Heldigvis ikke så dyr da...

Ellers begynte jeg på del 2 på 30days shred igjen i går. Svetten renner når jeg er ferdig. Det er deilig følelse. Men spiste et par cookies, og noen slurker pepsi i går, og bitte litt chips i dag. Men fra nå skal jeg være flink! Gulrøtter eller te når jeg har lyst på noe "mer". Skal snart ut å gå tur med barnevogn/trille, må bare klare å få rompa ut av soffan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det skal være så himla vanskelig å komme seg ut av soffan altså! :kjefte: Droppa trening i går, ble ingen turgåing heller for var alt for mye vind til å ta med baby ut.

Forrige dagen gikk jeg ca 3,5-4km med babybjørn(10kg ca) og barnevogn med en gjenomsnittlig 4åring oppi. I greit tempo. I tillegg til 30 days tidlig på dagen. *stolt*

Satser på en slik tur i ettermiddag også. Og nå får jeg komme meg opp til 30 days.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommel: Har aldri vært i USA selv, men ser for meg at jeg LETT hadde blitt feit der borte! Hvordan er maten da? Er det lett å spise/få tak i sunn mat eller? Har selv en søster som bodde hos en big american familie :fnise: De spiste ikke akkurat sunt. Ellers da- er det fint der borte eller?! Er du utvekslingsstudent eller?

Hvor du lasta ned 30day shred? Hadde vært morro å teste treningsprogrammet hennes :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Altså, alt av brødvarer inneholder enten sukker/sirup/honning eller lignende. Også er de jo ikke så strenge på alle mulige rare ingredienser de putter i maten som de er hjemme. Men om man går på butikken så har de jo fersk mat og frukt og grønsaker(om enn ikke alltid så godt utvalg som hjemme). Epler er veldig populært her tror jeg, men det tåler jo selvsagt ikke jeg. Og bananene er mørkegrønne nesten når du kjøper dem. Det som er vanskelig er jo at jeg kjenner ikke maten/merkene osv her. All mat er merket med "serving size" og "calories per serving". Det er jo både positivt og negativt.

Veldig fint her, bor rett på stranda mer eller mindre, men bor ved boston så er jo 4 årstider her. Jobber som au pair, veldig koselig, morsomt, men unger er jo trassige og grinete og slikt også så er vanskelig til tider :P

Tror jeg lasta det ned fra torrentz.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trening i dag, satser på at i mårra blir en bedre dag. Spist masse pepperkaker i dag også. Som man hører sukkeret knase. Huff og huff. Men lyspunkt: prøvde bukse i dag, i str 28(hjemme er det 29 som gjelder egentlig) og den var for vid i livet!!! Så kjøpte den i str 27 og håper den passer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Da var en liten gå/joggetur unnagjort. bare 15min totalt, men bedre enn ikke noe. Og jeg hater også å løpe (spesielt når det er så kaldt som det er nå(6 grader celsius)). Men har begynt på et program fra iForm som visstnok skal få meg til å løpe 5km i strekk på 12 uker eller hva det er. Hvis jeg følger programmet. prøvde å begynne for 3 uker siden. Gikk fint i en uke. Så starta på nytt i dag. Får se hvordan det går denne gangen!

Det programmet er gull verdt. Jeg hoppet riktignok inn omtrent midt i, siden jeg hadde trent en del før jeg begynte på det. Og nå løper jeg altså 5 km i strekk (innimellom iallefall, det er fortsatt litt tungt å holde ut i de 5 km) :jepp:

Lykke til videre med treninga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow så bra. Tror jeg heller kanskje skal satse på det til våren. Eller når jeg er ferdig med 30 days i alle fall. For hater å trene ute/løpe når det er kaldt. Da blir det bare enda værre og jeg blir tett og sånn. Så holder meg til 30 days nå :) Men gøy å høre erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...

Obs, takk for det, håper du hadde en fin jul og får et godt nytt år osv. Jeg feira jul her borte ja. Det var annerledes. Foretrekker norsk versjon! Ellers ble jeg syk-magevirus. Ikke gøy. Lot alt som het trening og mat skli helt ut i desember. Men hittil i januar har jeg vært veldig flink, har hatt noe aktivitet hver dag(enten rask turgåing eller rockering med vekter, eller begge). Satser på at det skal fortsette denne veien. Ellers så har jeg begynt å spise havregryn med melk og kanel to ganger om dagen, i stedet for alt mulig annet(bagel o.l. usunne greier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helgen snart over. Det gikk ikke så bra med trening/kosthold denne gang :/ Fredag ble turgåing bytta ut med tre-fire timer shoppingsenter. Glemte å spise lønsj(bare litt smoothie) så spiste alt for masse når jeg kom hjem, og dermed orka jeg ikke middag i rett tid. Lørdag var det en kort shoppingtur, lønsjen ble utsatt til masse mat når jeg kom hjem, ergo ingen middag da heller. Ble en (litt stor) skål med div chips på kvelden+3-4rader kokesjokolade. Fyyy. Men fikk rockeringet.

Idag, søndag har jeg spist frokost og lønsj(havregryn,gresk low fat yoghurt,appelsin,banan,valnøtter og rosiner), en skål low fat is, kjeks, og sjokoladetopper. SKAL få godt meg en rask tur etterpå. bare la alt synke litt først. Også blir det rockering som vanlig før sengetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En liten uke uten for mye bevegelse, men har vært ganske flink med kostholdet. fram til i går.

Ellers så har jeg og ei venninne bestemt oss for å joine et treningssenter. Så da håper jeg på å få kommet meg dit i alle fall 2 om ikke 3 ganger i uken. De har svømmebasseng også, og jeg digger å svømme(svømte 2x1000m i uken i fjor vår). Gleder meg! Skal melde oss inn enten i helgen eller til neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

To uker gikk det før vi fikk meldt oss opp på gratis prøve periode. Trening har det ikke blitt noe av. Enda. Venninna mi er sjuk/vært sjuk i hele vinter, og jeg syns det er litt skummelt å gå dit alene... Men ser ut som jeg bare må bite i det sure eplet om det fortsetter som nå...!

I går fikk jeg veldig motivasjon, så da ble det en liten gå/joggetur. Presset meg til å løpe ganske langt(for å være meg) i strekk. Føltes godt. I dag har jeg først hatt nesten 20min rockering(slik med vekter og bølger) og så startet på 30 days shred igjen. Føles veldig godt. Gikk opp på vekta i stad, den viste 60kg. Det føltes ikke godt. Nå er det virkelig skjerpings, trives ikke med kroppen(les magen) min! Vil tilbake slik den var i juni 2010, hehe, da var jeg fornøyd, og veide vel rundt 56kg. Men det skal jeg klare. Må bare ha viljestyrke til ikke spise alt dritt som finnes i huset her.

Og nå er det jo ikke bare for min egen del heller lenger, har fått type jeg har lyst til å ta meg godt ut for også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink med mat i går, fikk i meg ca 1500 kcal.

Gikk en liten tur(15min, var bikkjekaldt+vind ute) og 14 min rockering. Idag er planen enten svømming eller 30 days shred. Må se hvirdan dagen går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratttis med type!! er han amerikansk eller? Så hyggelig! Skjønner at det må være frustrerende å ha så mye usunn drittmat rundt seg. Jeg har bare vært i Canada, men følte det var mye det samme der. masse drittmat! Også spiser man det plutselig... syns du er flink jeg. De fleste går jo opp en del kg mens de er der borte. Bare å kjøpe masse gulrøtter :skratte:

Digg å ha tilgang på basseng! Er det full vinter der du bor også eller? kan jeg spørre hvor i USA du er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

×
×
  • Opprett ny...