Gå til innhold

Er du kristen?

Anbefalte innlegg

Er ateist, men respekterer alle religioner. De jeg derimot ikke takler like bra er glad-kristne o.l som har satt som sitt mål å frelse andre folk! Da blir jeg direkte grinete.. Om jeg vil brenne i helvettet deres fordi jeg er såkalt hedning så må jeg vel få lov til det?! Aaaaahhh!!!! :gjeiper: såhh, hold det på normalt nivå, så er vel alt greit..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vixen: så fint at du forteller meg hva jeg får tro på.

Og din logikk, som så mange andre ateisters logikk, henger ikke på greip. Mange ateister banner og sier både "helvete" og "faen". Men dette er jo ikke noe dere tro på, så det blir som om jeg skulle si "spaghettimonster!". Hvis du vil be noen om å dra til helvete må du jo tro på det. Ellers blir det et tomt ord. "Dra til et fantasisted jeg ikke tror på!".

For all del, det bryr meg midt der ryggen bytter navn hva du eller andre ateister påkaller. Jeg synes bare det er heller ironisk at ateister kan gå rundt og påkalle både djevler, demoner og helvete uten å tro på noen av delene. Men så snart jeg som kristen påkaller Gud eller Jesus så blir det liv laga hos dere...

Jaja, forstå det den som kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, var ikke meninga å forvirre deg så voldsomt- det jeg mente med innlegget mitt var; Jeg blir irritert når mennesker med veldig stor tro på sin religion skal trykke den ned over hodet på meg og "frelse" meg fra det helvettet som de tror på! Hvis jeg ikke tror på det, og velger å snu ryggen til dette så må jeg få lov til det uten videre mas og fjas både på gata og bussen og gamle tanter- det handler om å respektere tro og ikke-tro. Jeg har ikke sagt noe om banning, men om det skal sies banner jeg som andre folk rundt meg da det er mer snakk om hva jeg har lært fra oppvekst og miljø. Jepp.

Og i det hele tatt har jeg aldri sagt noenting om hva noen skal/ikke skal tro på! Men hva det enn er så synes jeg det er en personlig sak som man ikke trenger å presse andre til å tro på.

Endret av -Vixen-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Hehe, den var bra!

Jeg mener forakt nesten kan svelges så lenge den ikke blir vist bak ryggen på den man forakter.

Forakten du viser er vel ikke rettet mot personen, men mot holdningene og tenkningen, vel?

Jødesynet som kom fram i den posten er svært skadelig, kan vi i det hele tatt respektere et sånt menneskesyn?

Nei! Ikke under noen omstendigheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor mange ateister som virkelig lever etter denne "ingen skal prakke på meg sin tro og jeg vil aldri prakke på noen min tro"-greia si?

For jeg synes det er merkverdig mange ateister som går rundt og prakker på folk sin (politiske) tro...

Og det er her det er rart. For når det gjelder politikk så er det plutselig helt ok å prakke på folk meningene sine. Men når det gjelder religion så er det strengest verboten å bare nevne gud eller Jesus. Men igjen, både satan og helvete er ok. Forstå det den som kan...

Hvis vi skulle levd i et samfunn der ingen fikk prakke på noen sine meninger eller sitt livssyn, ville vi da ikke være et samfunn med nok så kunnskapsløse og lite forståelsesfulle mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

Lurer på hvor mange ateister som virkelig lever etter denne "ingen skal prakke på meg sin tro og jeg vil aldri prakke på noen min tro"-greia si?

For jeg synes det er merkverdig mange ateister som går rundt og prakker på folk sin (politiske) tro...

Og det er her det er rart. For når det gjelder politikk så er det plutselig helt ok å prakke på folk meningene sine. Men når det gjelder religion så er det strengest verboten å bare nevne gud eller Jesus. Men igjen, både satan og helvete er ok. Forstå det den som kan...

Hvis vi skulle levd i et samfunn der ingen fikk prakke på noen sine meninger eller sitt livssyn, ville vi da ikke være et samfunn med nok så kunnskapsløse og lite forståelsesfulle mennesker?

Det er forskjell på å fortelle om og prakke på. Når fremmede folk som kommer løpende bort på gata og spør om jeg har godtatt jesus kristus som min frelser, og som absolutt skal prøve å frelse syns jeg det bare er ubehagelig, selv om jeg er kristen selv. Men en god samtale hvor jeg får svar på ting jeg lurer på og samtalepartneren også kanskje får svar på ting han lurer på er helt greit. Men jeg synes det er greit å være litt fortrolige med hverandre før man begynner med sånne ting... ikke løpe rundt å prakke seg på fremmede.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier ofte at jeg respekterer religiøse, fordi mennesker er dumme dyr som lar seg enkelt manipulere av slike innholdsløse, positivt ladede, politikerord. Religiøse fortjener bare forakt, og de fortjener å bli manipulert. Lær deg å omgås religiøse, gjenkjenne religiøse, og du har en fordel i arbeidslivet. Det kommer en dag hvor du får merke gleden av å trampe på disse svina. Selv går jeg med kors til daglig. Ateister tror jeg er en godkristen, kirsebærplukker. De ekstreme religiøse tror jeg er en konservativ kristen. De liberale tror jeg er liberal. Hemmeligheten ligger i hvordan man veier sine ord. Folk er så raske til å danne seg et bilde av deg, man trenger ikke engang juge.

Bare forakt mennesker, de fortjener ingenting annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

jeg er kristen.

men det vil ikke si at jeg er enig i alt kirken står for. jeg tror på Gud og Jesus. men jeg er for homofili og respekt for andre mennesker enten de er religiøse eller ateister.

jeg mener at nestekjærlighet er noe av det viktigeste kristendommen lærer oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men sønnen min er døpt, da det blir enklere for han å melde seg ut av kirken om han vil ha borgerlig konfirmasjon, enn å måtte døpe seg i en alder av 15 om han skulle finne ut at han vil være kristen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...