Gå til innhold

Er du kristen?


Anbefalte innlegg

Velger bevisst å poste her for å få med meg flest mulig av dem som bruker kg.

Enkelt spm: Er du kristen?

Begynner å lure på hvor mange som egentlig tenker at de er kristne... Er nok voldsomt mange medlemmer av statskirka som overhodet ikke tror på noen gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest WendyClear

Nei, jeg er ateist og medlem av humanetisk forbund. Har erfart at om en ikke er medlem noe sted blir man automatisk meldt inn i kirken igjen - lenge leve religionsfrihet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest princessa

Ja jeg er kristen <3 Og det er det beste som noen gang har skjedd meg <3 Har aldri hatt det så bra som nå! Har vært frelst i snart 5 år nå og har et personlig forhold til Jesus og Gud:)

Det er hva jeg kaller sann lykke:)

Endret av princessa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke kristen. Er heller ikke verken døpt eller konfirmert. Fant allikevel ut at jeg stod oppført i statskirken for ikke så lenge siden. Ringte dem for å melde meg ut, men damen var så fordømt hyggelig at jeg følte meg som verdens største hedning. Dreit i det, og lot det være enn så lenge.

Så jeg er vel kanskje ikke ateist heller, men går nok for agnostiker. Tør ikke påstå noe som helst, og ser ikke bort fra at det finnes et eller annet større enn meg selv. Men hva det er bruker jeg verken tid på å spekulere i - eller dra til en kirke/tempel/synagoge/moské for å opphøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ateist, utmeldt av statskirka (flere ganger her også), medlem av Humanetisk forbund, har ikke døpt ungene våre og gifta oss i regi av HEF.

Synes det sier seg selv at en melder seg ut av statskirka og ikke døper barna sine om en ikke er kristen. Desverre gjør de fleste det av "tradisjon". Helt på trynet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kristen, og har så vidt meg bekjent aldri vært medlem av statskirka. Ble i hvert fall ikke døpt eller konfirmert og er ikke medlem den dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kristen. Vet ikke om jeg er meldt inn i statskirken eller ikke, men ble borgelig konfirmert.

Når en blir født så er en automatisk medlem (idioti spør du meg). For å ikke være det må en selv melde seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, er kristen, men vurderer å melde meg ut av statskirken (og det er ikke fordi jeg ikke er kristen lenger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...