Gå til innhold

Er du kristen?


Anbefalte innlegg

Jeg er døpt og konfirmert i kirken og var aktiv i Ten Sing fra jeg jeg var konfirmat og ut videregående. Det var flotte år i et utrolig godt ungdomsmiljø som ga meg utrolig mye. Per i dag vil jeg vel si at jeg er kristen, men jeg er ikke engasjert i noe kristent miljø. Jeg går i kirken til jul, that's it. Er medlem i Statskirken.

Edit:

Dette beskriver også mitt forhold til Gud ganske godt - bortsett fra at jeg ikke ber aftenbønn.

Ja. Men jeg vil heller si personlig kristen. Jeg drikker alkohol, Har sex, kan banne, går ikke i kirken annet enn juleaften, Leser ikke bibelen. Men alikevell har jeg Gud med meg uansett. Og ber kveldsbønn :) Han veileder meg og gir meg kjærlighet og fornuft! :rødme:

Endret av Christiane_W
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fr21_5ffdsa

Velger bevisst å poste her for å få med meg flest mulig av dem som bruker kg.

Enkelt spm: Er du kristen?

Begynner å lure på hvor mange som egentlig tenker at de er kristne... Er nok voldsomt mange medlemmer av statskirka som overhodet ikke tror på noen gud.

Ja, det er jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Men jeg vil heller si personlig kristen. Jeg drikker alkohol, Har sex, kan banne, går ikke i kirken annet enn juleaften, Leser ikke bibelen. Men alikevell har jeg Gud med meg uansett. Og ber kveldsbønn :) Han veileder meg og gir meg kjærlighet og fornuft! :rødme:

Signe deg, jenta mi! Du blir stående på den ytterste dag, fordi du BER og har TROEN intakt! Du er et lys i mørket, og mange vil se det og tenne sitt eget lys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

vet ikke om jeg kan kalle meg kristen, er medlem av statkirken men ikke noe mer en det liksom, jeg tror at hvis det fins en gud så spiller det ingen rolle om man kaller seg kristen eller ikke, det som spiller en rolle er hvordan man oppfører seg som person! om det fins en gud så kan han nok lese hver enkelt av oss og da spiller jo alt annet ingen rolle, kristen eller ikke kristen! jeg skal snart døpe datteren min (det skader jo ikke,, tilfelle det fins en gud;P)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Ja jeg er heldigvis kristen, men står ikke i noen kirke. Mange mennesker bør gå i en kirke for å få påfyll av åndelig føde. Jeg står for tiden ikke i en kirke, men jeg leser og studerer bibelen hver dag og det har jeg gjort i ca ti år. Det er en helt fantastisk fin bok å lese. Der står det mange hemmeligheter. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er jøde.

Jeg liker alle mennesker men aller mest liker jeg jødene, og det skal dere være stolt over. Dere er et Hellig folk, og spesielt utvalgt av GUD. Vi kristne vet at Gud har en spesiell mening med dere. Gud valgte jødene fordi han likte dem og fordi de er rettferdig. Jeg vil ikke være misunnelig men stolt av dere. Jeg har et ønske i livet, og det er å reise til Israel. Håper det blir snart. Klem...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Jeg liker alle mennesker men aller mest liker jeg jødene, og det skal dere være stolt over. Dere er et Hellig folk, og spesielt utvalgt av GUD. Vi kristne vet at Gud har en spesiell mening med dere. Gud valgte jødene fordi han likte dem og fordi de er rettferdig. Jeg vil ikke være misunnelig men stolt av dere. Jeg har et ønske i livet, og det er å reise til Israel. Håper det blir snart. Klem...

:skratte: :skratte: :skratte: :skratte:

Å jøje... Er det rart jeg forakter religiøse mennesker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: :skratte: :skratte: :skratte:

Å jøje... Er det rart jeg forakter religiøse mennesker?

Du trenger vel ikke forakte religiøse mennesker fordi om noen er tullinger? Det finnes da nok av ikke-religiøse tullinger også? Finnes mange tullete humanetikere, forrakter du de og da?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke kristen men jeg står registrert i kirka i mangel på noe bedre alternativ. Jeg ønsker ikke å tilhøre en bestemt relgion.

Ser på meg selv som en åndelig person og tror på gud men på en helt annen måte enn det relgionene gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:skratte: :skratte: :skratte: :skratte:

Å jøje... Er det rart jeg forakter religiøse mennesker?

Er det noe rart at jeg forakter sutrete sytepaver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe rart at jeg forakter sutrete sytepaver?

Forakter gjør jeg ikke, men blir litt oppgitt. Det finnes nok vondt i denne verden om ikke folk skal drive å rakke ned på hverandre i tilegg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest brutal_mann

Du trenger vel ikke forakte religiøse mennesker fordi om noen er tullinger? Det finnes da nok av ikke-religiøse tullinger også? Finnes mange tullete humanetikere, forrakter du de og da?

Jeg forakter en hver person som mister sitt moralske gangsyn og evne til å hole likhet for loven. Å la eventyrbøker gjøre at en godtar at ett helt folk pines og plages på det groveste vekker ikke annet enn forakt hos meg. En humanetiker som tenker som en kristen vil jeg anse som en minst like stor tulling. Jeg har to guder; Vitenskapen som den o'store rettesnor og medmenneskeligheten som det o'store grunnfjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forakter en hver person som mister sitt moralske gangsyn og evne til å hole likhet for loven. Å la eventyrbøker gjøre at en godtar at ett helt folk pines og plages på det groveste vekker ikke annet enn forakt hos meg. En humanetiker som tenker som en kristen vil jeg anse som en minst like stor tulling. Jeg har to guder; Vitenskapen som den o'store rettesnor og medmenneskeligheten som det o'store grunnfjellet.

Hehe, den var bra!

Jeg mener forakt nesten kan svelges så lenge den ikke blir vist bak ryggen på den man forakter.

Forakten du viser er vel ikke rettet mot personen, men mot holdningene og tenkningen, vel?

Jødesynet som kom fram i den posten er svært skadelig, kan vi i det hele tatt respektere et sånt menneskesyn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nix, er ikke kristen og er også utmeldt av statskirken.Dette valget tok min mor for meg etter at jeg ble konfirmert.. Av tre søsken er det kun jeg som er døpt og konfirmert i kirken :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...