Tennessee Skrevet 10. juni 2016 #11241 Skrevet 10. juni 2016 Åh, @^^Belle^^ det er jo strålende nyheter! To månedslønner gjør jo stor forskjell, selv om det ikke ordner noe på permanent basis. Men betyr det kanskje at en sånn utsettelse av oppsigelse kan skje flere ganger? Sånn at mannen din har inntekt mens han leter etter noe annet? 47 minutter siden, ^^Belle^^ skrev: Jaaa! Det er så gøy. Det er nesten like mange folk å irritere seg over som det er folk å like i den serien, knis!
^^Belle^^ Skrevet 10. juni 2016 Forfatter #11242 Skrevet 10. juni 2016 2 minutter siden, Tennessee skrev: Åh, @^^Belle^^ det er jo strålende nyheter! To månedslønner gjør jo stor forskjell, selv om det ikke ordner noe på permanent basis. Men betyr det kanskje at en sånn utsettelse av oppsigelse kan skje flere ganger? Sånn at mannen din har inntekt mens han leter etter noe annet? Det er nesten like mange folk å irritere seg over som det er folk å like i den serien, knis! Ja, det kan definitivt skje flere ganger. Håper det. Haha, det er sant! Jeg er midt oppi Bette og Tina-dramaet (det første - husker ikke om det er flere?), og selv om jeg burde synes Bette er teit, så synes jeg Tina er så irriterende. Og Kit...sorry ass, men jeg synes ikke skuespilleren gjør noen god jobb med henne. Hun er rett og slett bare i veien. Liker Shane, da.
Tennessee Skrevet 10. juni 2016 #11243 Skrevet 10. juni 2016 9 minutter siden, ^^Belle^^ skrev: Ja, det kan definitivt skje flere ganger. Håper det. Haha, det er sant! Jeg er midt oppi Bette og Tina-dramaet (det første - husker ikke om det er flere?), og selv om jeg burde synes Bette er teit, så synes jeg Tina er så irriterende. Og Kit...sorry ass, men jeg synes ikke skuespilleren gjør noen god jobb med henne. Hun er rett og slett bare i veien. Liker Shane, da. Åh, jeg er litt motsatt der altså, dette "det er så synd på meg"-styret til Bette går meg på nervene.... Og innimellom får jeg krupp av Jenny. Men Alice synes jeg gikk fra å være irriterende til å bli festlig. Jeg har også sansen for Shane (men hvem hadde ikke det egentlig, bortsett fra kjære... ), og Carmen. Og hele Dana-Alice-konstellasjonen Nei, nå må det sees L-word snart kjenner jeg!
^^Belle^^ Skrevet 10. juni 2016 Forfatter #11244 Skrevet 10. juni 2016 1 time siden, Tennessee skrev: Åh, jeg er litt motsatt der altså, dette "det er så synd på meg"-styret til Bette går meg på nervene.... Og innimellom får jeg krupp av Jenny. Men Alice synes jeg gikk fra å være irriterende til å bli festlig. Jeg har også sansen for Shane (men hvem hadde ikke det egentlig, bortsett fra kjære... ), og Carmen. Og hele Dana-Alice-konstellasjonen Nei, nå må det sees L-word snart kjenner jeg! Ja, hun er litt stakkarslig innimellom. Men jeg synes hun er så fin, at hun er tilgitt innimellom! Forøvrig enig med deg ang. Jenny og Alice. Og Carmen. Nei, det er en fin gjeng altså! Og så synes jeg de jo har gjort det som faktisk teller når det gjelder å lage en god serie - å ha noe å diskutere, og noen man elsker å hate.
Diddles Skrevet 10. juni 2016 #11245 Skrevet 10. juni 2016 Skjørt er innafor i bryllup Men jeg hadde gått for lang kjole - fordi jeg liker å pynte meg mest mulig Jeg er hun som møter opp i fotsid kjole og oppsatt hår når vi bare skal i kirka for å se på liksom Og for noen nyheter på en fredda dah *jublerogskulleønskejegkunnedansepåbordet* Fy søren det må være en lettelse!!!!!! 2 mnd ekstra med lønn har veldig mye å si...så får kjip rotasjon være kjip rotasjon!! Håper han får ferien sin da...men reiser du _helt_ alene om han ikke er med, eller reiser dere sammen med noen?!
^^Belle^^ Skrevet 11. juni 2016 Forfatter #11246 Skrevet 11. juni 2016 22 timer siden, Diddles skrev: Skjørt er innafor i bryllup Men jeg hadde gått for lang kjole - fordi jeg liker å pynte meg mest mulig Jeg er hun som møter opp i fotsid kjole og oppsatt hår når vi bare skal i kirka for å se på liksom Og for noen nyheter på en fredda dah *jublerogskulleønskejegkunnedansepåbordet* Fy søren det må være en lettelse!!!!!! 2 mnd ekstra med lønn har veldig mye å si...så får kjip rotasjon være kjip rotasjon!! Håper han får ferien sin da...men reiser du _helt_ alene om han ikke er med, eller reiser dere sammen med noen?! Drt passer deg egentlig veldig. Jeg er den som helst ikke skal stikke seg ut. Jobber med den saken da, og jeg blir bedre for hver dag som går. Men i et bryllup med omtrent 3 kjente fjes kjenner jeg angsten sette inn. Nå blir det uansett ingen dilemma allikevel, siden mannen er på jobb. Synd, for jeg hadde gleda meg veldig mye! Men det passer seg ikke, siden det er mannens kompis som han egentlig ikke har hatt særlig kontakt med de siste...5-6-7 årene. Jeg hadde evt reist alene ned, ja. Men søster og familien kommer to dager etter oss. Men puh! Jeg slapp altså. Han får sin gamle 2-4 rotasjon allikevel, og kommer hjem helgen før vi reiser. -------- Fine, fine dager! Lille A har vært på liggebesøk hos oss i natt. Hu er jo som regel veldig grei å ha med å gjøre, men hun er så tett i nesen at det meste blir et ork for henne stakkar. Hun sovnet ikke før 22:30 i går, etter iherdig byssing, kosing, trille frem og tilbake og en god halvtimes trilletur i kveldssolen. Kjenner at jeg er SÅ ferdig med babyer som stjeler den dyrebare kvelden min. Hun sov godt i natt da. I ett strekk fra 22:30-6. Mine unger, derimot... Hele hurven i senga på en gang. Jeg lå i fotenden krøllet som en ball, mens jeg i tur og orden gav tutten til en tett liten A, masserte beina til M med voksesmerter og dultet i mannen som snorker seg gjennom hele spetakkelet. I dag har vi hatt en skikkelig rolig dag. Vi var en tur på lekeplassen, etter en god og lang sparkesykkeltur, men ellers har vi bare vært hjemme og lekt. Nå i kveld har vi hatt filmkveld med Rapunzel på skjermen og masse skåler med alt fra snop til melon til eple med kanel. Når A nå er i seng skal jeg finne frem en god serie på PCen, og kose meg med ost og kjeks.
^^Belle^^ Skrevet 14. juni 2016 Forfatter #11247 Skrevet 14. juni 2016 Herregud for en dag jeg hadde i går. Det gikk bokstavelig talt i ett fra klokken 6 til klokken 23, uten stopp. 6-7: våkne, stelle seg, kle på unger 7-16: jobbejobbejobbe ( = møter dagen lang) 16-16:30: innom Xtraleker og Staples for å kjøpe henholdsvis 6-årsgave, en liten pakke til A og stæsj til barnebursdager to dager på rad. Fant gull- og sølvtallerkener, noe jeg tror bursdagsbarnet blir veldig fornøyd med! 17-19: 6-årsdag hos nabojenta. Både A og M var invitert, noe som betød at jeg måtte være med. M er ikke helt selvgående enda, særlig nå som hun ikke har bleie lengre. Hun sier ''jei må ikke tissa!'', noe som for meg betyr ''tisse! Nå! Helst for to minutter siden!'', og jeg må løpe galmann til doen for å nå det. Men det var koselig. Alle naboungene var der, de lekte ute, og fikk pølser, kake og seigmenn. Jeg skravlet med nabodama som er like gammel (ung ) som meg. Hun er koselig, ass. Fikk god salat av henne, og jammen tok ikke mannen hennes og heiv M oppi badekaret inne da det var badetid for minsten deres som er like gammel som M (bare født i oktober, så basically ett år yngre enn så lenge). M elsker å bade, og man hørte godhyling og latter innenfra. Mannen var ikke med, for han vasket og ryddet hele huset. Han er nemlig på kurs disse to dagene, så fri midt på dagen slik vi pleier å være vant med før selskaper og sånn er no-go i år. Stress! 19:30-23: Baking og pynting. Jeg ser på meg selv som over gjennomsnittet flink til å bake, men i går ble absolutt alt mislykka. Vet virkelig ikke hva jeg gjorde galt med brownien (identisk den jeg lagde til min egen bursdag som ble dritgod!), men den ble bare tørr og fæl. Fant en kvasiløsning på nettet om å lage ''brownie bread pudding'', med browniebiter i stedet for brødbiter. Jeg har ikke smakt enda, men satser på at det smaker ok. Servert sammen med kesam lime og kesam bringebær blir det vel godkjent forhåpentligvis. Nutellacookiesene ble også mislykka, og den stekte kanelostekaken luktet godt, men den ble så liten at den ikke kan servere alle om den er den eneste som ble ålreit. Æsj. ''Heldigvis'' skal jeg uansett bake mer i kveld igjen. Kryss fingrene for at det blir bedre da, dere! Og i dag...i dag har A bursdag! For 5 år siden lå jeg nå i en sykehusseng, med en pille innabords og håpte at riene skulle starte. Om bare 4 små timer tok de vannet, og 6,5 time etter det igjen var hun ute. Perfekt og vakker. De små hendene, fantastiske knirkelyder og med én stk kullsvart mohawk på toppen av hodet. Tenk at vi var blitt foreldre vi også, etter så mange år med prøving og feiling. Nå er hun 5 år og kan så mye! Hun er smart, omtenksom og kreativ. Hun har et temperament som ikke ligner noe vi er vant til, er sta som et esel (akkurat lik pappaen), og veldig selvstendig. Sistnevnte fordi hun fikk en lillesøster så tidlig, samtidig som hun nok bare er sånn. Liker å være alene, og liker å klare seg alene. Hun er kjærlig med mennesker hun er trygg på, og så kilen at dere ikke kan tro det. Man trenger såvidt å nærme seg hals/knær/lår/mage/ører (!) før hun bryter ut i latter. Latteren sitter løs hos henne, noe gråten også gjør. Hun bærer følelsene på utsiden, på godt og vondt. Hun elsker å leke for seg selv, og kan sitte i timesvis å tutle med lekene sine. Hun liker å pusle, tegne, skrive (random bokstaver - å sette dem i riktig rekkefølge er for pyser ), og har blitt en skikkelig herjefrans det siste året. Digger å bli herjet med, av mannfolk spesielt. De er visst ekstra flinke til å herje har jeg hørt. Dans er noe hun gjør 70% av sin våkentid, og er grasiøs som få. Synes det er så morsomt når begge jentene skal gjøre noe; M stamper i vei på sitt sedvanlige vis, mens A ser ut som en ballerina i alt hun gjør. Uansett hvordan de gjør det - å sette på radioen i stuen og danse og å ha show for oss voksne er stas. Hun er en superfin storesøster, og er så hjelpsom og god når det gjelder M. Klart, de kan krangle så busta fyker (på lørdag hadde de en langvarig krangel om en lilla ring med hjerte på. Fordi den rosa ringen kun hadde en runding ), men 80% av tiden er de gode venner. De leker så utrolig fint sammen (bonusen med at de er så nære hverandre), ler omtrent så de griner når de hopper på trampolinen sammen. A har nok også fått storesøstergenet, slik jeg har det. Tar seg av M som om hun er en reservemamma, passer på henne på morgenene, henter eple og vann, og er beskyttende som en ulvemamma om M blir feilaktig behandlet. Jeg er så rik.
Tennessee Skrevet 14. juni 2016 #11248 Skrevet 14. juni 2016 Åh, gratulerer så mye med femåring i hus!! Jeg er så glad for at jeg har møtt henne (og M!) for nå kan jeg virkelig se dem for meg når jeg leser! Håper dere får en fin feiring!
^^Belle^^ Skrevet 24. juni 2016 Forfatter #11249 Skrevet 24. juni 2016 ^--- meme'en summerer opp min uke ganske godt. Jeg har vært så jobbtravel og har så stort underskudd på søvn at jeg kommer til å sove i to døgn. Må bare bli ferdig med helgen først. Og neste uke. Og...nei. Da reiser mannen. Man kan sove i himmelen kanskje? Nesj, uansett, jeg bryr meg ikke. Helvetesuken er over og jeg og søster skal på road trip til bror i Porsgrunn. Woohoo!
^^Belle^^ Skrevet 28. juni 2016 Forfatter #11250 Skrevet 28. juni 2016 Den 10.6.2016 at 20.38, Diddles skrev:
^^Belle^^ Skrevet 28. juni 2016 Forfatter #11251 Skrevet 28. juni 2016 Blæ. Dårlig med oppdatering fra denne.kanten på altfor lenge. Har som sagt hatt en marerittuke på jobben, og nåværende uke ser ikke ut til å bli bedre. Når.jeg i tillegg blir så uggen og dårlig at jeg gikk hjem halvveis i dag, så legger vi opp til en finfin uke, dere. Det hele toppet seg da jeg fikk et nytt brev fra legen i dag. Prøvesvarene var ikke så gode, og det tyder på at jeg har protein C-mangel, hva nå enn det betyr. Blodpropptendens heter det visst, og så stod det noe om leversvikt, at det kunne være en grunn til denne mangelen. Sukk. Skal inn til ny kontroll etter sommeren. I dag er en kjip dag kjenner jeg. Godt jeg har kjøpt inn en hel vannmelon og NORSKE jordbær å kose meg med i kveld.
Diddles Skrevet 29. juni 2016 #11252 Skrevet 29. juni 2016 Æsj, dette var jo ikke noe greier!! First thing first; er det mulig å roe ned litt ifht jobb? Hvis du jobber og stresser så mye at du blir fysisk dårlig..I don`t like!! Så til prøvesvar..jeg har aldri hørt om protein C-mangel, og var nesten litt redd for å google..når jeg leste om det så ser jeg jo at det der ble broren min sjekket for også! Han fikk jo blodpropp i forbindelse med operasjon for et par år siden..men prøvene hans var fine! Satser på dine også er det Det er jo bra de sjekker skikkelig nå da..men jeg liker ikke at du må vente til etter sommeren Sånne ting synes jeg de kunne pushe på for å få gjennomført sånn at du slipper å gå og vente.. Jeg er her, om du trenger en klem eller vil prate
^^Belle^^ Skrevet 29. juni 2016 Forfatter #11253 Skrevet 29. juni 2016 1 time siden, Diddles skrev: Æsj, dette var jo ikke noe greier!! First thing first; er det mulig å roe ned litt ifht jobb? Hvis du jobber og stresser så mye at du blir fysisk dårlig..I don`t like!! Så til prøvesvar..jeg har aldri hørt om protein C-mangel, og var nesten litt redd for å google..når jeg leste om det så ser jeg jo at det der ble broren min sjekket for også! Han fikk jo blodpropp i forbindelse med operasjon for et par år siden..men prøvene hans var fine! Satser på dine også er det Det er jo bra de sjekker skikkelig nå da..men jeg liker ikke at du må vente til etter sommeren Sånne ting synes jeg de kunne pushe på for å få gjennomført sånn at du slipper å gå og vente.. Jeg er her, om du trenger en klem eller vil prate Nei, ikke mulig i det hele tatt dessverre. Føler jeg jobber så lite jeg kan, som er min vanlige arbeidstid, men jeg blir bare stressa av alt som jeg ikke får tid til inni de timene. Må ta meg noen kvelden denne uken for eksempel. Bah. Det er godt det snart er ferie, ass! 2,5 uke til jeg tar ferie, men bare halvannen uke til alle andre tar ferie. Gjett om jeg skal bruke den ''friuken'' til å få gjort mye greier! Håper virkelig det. Ble litt skremt av å få den meldingen, og at jeg så tydelig måtte utredes. Dessuten forstår jeg virkelig ikke sammenhengen mellom blodplatemangel, som i bunn og grunn betyr at jeg har tynt blod, og blodpropptendens, som betyr tykt blod. Kanskje det er derfor jeg ikke har fått blodpropp til nå, fordi blodet mitt blir utlignet av de to faktorene? Nei, ikke vet jeg. Googlet leversvikt i går kveld, og som alltid med Dr. Google, stemmer jo halvparten av symptomene omtrent. Forhåpentligvis og mest sannsynligvis er det ingenting. Søster skulle ta med seg resultatene fra prøven min til sin fastlege i dag, siden det står i mine resultater ''har søster protein C-mangel?''. Jeg testa meg jo for dette siden søster har protrombinmutasjon (herregud, alt man lærer! ), mens mine prøver på dette var normale. Men så dukket protein C opp, da. Dessuten er det ekstremt lite det står på nettet om dette. Det samme sier søster, for leger er også usikre når det gjelder denne greia her. Nei, positive tanker må til! Besøk av bror til middag Fine jenter som elsker å kose Fine kolleger som støtter meg uansett hvordan det blåser storm rundt meg/oss Min nyinnkjøpte sovemaske - sånn som man har foran øynene for å få det mørkt. Milde himmel jeg sover godt for tiden!
Diddles Skrevet 29. juni 2016 #11254 Skrevet 29. juni 2016 Synes du skal ringe legen din og be om å få time tidligere - evt. hos en annen lege for en second opinion Dette her er jo ikke noe særlig og gå og vente på svar på..... Fine positive tankene dine
Tennessee Skrevet 1. juli 2016 #11255 Skrevet 1. juli 2016 Isj, så ekkelt med sånne nyheter, og særlig rett før sommeren når "hele Norge" stopper opp og det ikke er lett å få fortgang i noe som helst! Jeg er enig med Diddles i at det sikkert er lurt å kontakte legen/en annen lege/noen som kan gi deg litt mer konkrete svar. Noen ganger tror jeg at disse legene ikke skjønner hvor mye tankevirksomhet som oppstår av sånne beskjeder. Det blir litt sånn som den gangen jeg fikk brev i posten om at det var påvist celleforandringer i en rutinemessig celleprøve. Da sto det at det var påvist celleforandringer og at jeg skulle ta kontakt for ny prøve om 9 måneder (!) Dette var ikke fastlegen altså, hun er mer oppegående, men en gynekolog. Makan. Jeg snakket med fastlegen for å si det sånn, og tok ny prøve så fort det var mulig... Håper du finner positive tanker hver dag og at du får en fin helg!
Kokos Skrevet 1. juli 2016 #11256 Skrevet 1. juli 2016 Forsinket gratulerer med 5-åringen! Du skriver så fint om jentene dine. Sånne prøvesvar er så leie. Man får jo ikke gjort noen verdens ting, men det setter uansett igang masse tankevirksomhet. Og Google er ikke din venn i sånne situasjoner. Håper du greier å legge det til side og at det viser seg å være ingenting bekymringsverdig. Og nå er det helg! God helg, håper den blir kjempefin!
lille_frosk Skrevet 2. juli 2016 #11257 Skrevet 2. juli 2016 Åh, så ekkelt med sånne prøvesvar - og særlig nå, når hele Norge stopper opp i ukevis. Jeg håper det viser seg å være noe relativt ukomplisert, som kan fikses og som igjen gir deg litt mer overskudd og energi. Du ER jo superwoman, men også superwoman har sine limits altså. Og når du de er det fort en farlig lang vei tilbake. Jeg håper helgen er fin med dere, og at dere har det fint! Og så er det jo sommer, som (såvidt jeg har forstått) er Belles favorittårstid nummer en? Stoor klem herfra!
^^Belle^^ Skrevet 4. juli 2016 Forfatter #11258 Skrevet 4. juli 2016 Hei og hopp, dere! Jeg er her altså, og lusker rundt i dagbøker. Gir litt lyd fra meg innimellom, men ikke så mye jeg skulle ha ønsket. Det har mildt sagt vært to helvetesuker på jobb. Ikke fordi det har vært ekstra travelt (bare vanlig travelt ), men fordi vi har fått noen slag under beltestedet som gikk veldig inn på meg. Heldigvis ikke meg som enkeltperson, men vi føler vi ble urettmessig angrepet, og det allerede vanskelige forholdet vårt til motparten har bare blitt enda verre. Jeg er jo konfliktsky som det holder, og selv om jeg har blitt veldig mye bedre til det etter å ha blitt leder, så har jeg fremdeles milevis igjen å gå. Legg til den ene uken uten min nærmeste leder (og støttespiller), og du har meg. Et emosjonelt vrak som såvidt henger sammen i frynsene. Det er ikke sånn at jeg bare har vært hjemme i fosterstilling og hulkegrått altså, men det stormer så sinnsykt på innsiden at jeg bruker nesten all min energi på å takle det. Bah. Hjernen min har ADHD innimellom. Jeg har klart å riste av meg det verste heldigvis. Nå ser jeg først og fremst frem til en uke uten møter (neste uke når alle andre er på ferie ), og ferie om to uker. Himmel og hav det skal bli godt! Det er ikke så veldig mye spennende som har skjedd siden sist. Brev fra legen er jo én av de tingene, ellers hadde vi en superfin helg i Porsgrunn hos bror. Forrige mandag hadde jeg og mannen 7 års bryllupsdag, og vi feiret med god middag på byens fantastiske italienske restaurant. Gnocchi Vi ''feiret'' også med mottak av brev med tidligere nevnte slag en visst plass, pluss sinnatrening for å få ut all gruffen. Egentlig liker jeg EM altså, så får jeg tid til å gjøre alt jeg ellers ikke får tid til fordi jeg og mannen ''må'' finne på noe på kvelden. Mannen reiste på fredag, og jeg og jentene har hatt en helt sinnsykt fin helg. Vi har ikke gjort på så veldig mye spesielt, men vi har hatt så god kvalitetstid. Sparkesykkeltur i regnet på lørdag, besøk av nabojenta hele dagen i går, etterfulgt av boller og kake hos mamma på ettermiddagen. Jeg har også fått skikkelig rydde- og sorteringsdilla, og nå har jeg plan om å rydde/sortere/kaste i alle rom i huset. Badet er ferdig nå (jeg hadde dentinox inni der, lizzm ), det samme er kjøkkenet og stuen. Skapet i gangen har fått enda en skohylle, og jeg må sortere/kaste jakker og i kommoden med alle votter/luer/skjerf. Jeg er sikker på at jeg har luer liggende fra M var baby. Lekene til ungene må gjøres, det samme med garderoben vår. Den står for tur next. @Diddles, @Tennessee, @Kokos, @lille_frosk: dårlig med sitering. Men takk for gode ang. kjipe prøvesvar. Jeg har enda ikke fått ringt til legen, men tenkte jeg skulle få gjort det i dag. Bare lunsjen de har på 1,5 time blir ferdig, så. Men frosken hadde rett, sommer er min favorittårstid. Ikke at det er så veldig mye sommer akkurat i skrivende stund (12 grader, vind og grått), men det er noe med de lyse kveldene, fuglekvitter og spirende planter som får hjertet mitt til å banke ekstra fort. Det er så lenge siden jeg har gjort denne nå, at dere får den på en mandag. Ukas bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!) Bok: Miss Peregrine's Home for Peculiar Children. Denne begynte jeg på bare fordi. Jeg leste sample'n (gratis på kindle), og den var spennende nok til at jeg kjøpte resten av boken også. Ikke helt min sjanger egentlig, tror kanskje denne er litt grøsseraktig? , men man må jo være eventyrlystne så why not? Lydbok: Promise of Blood av Brian McClellan. Denne skal visst være awesomely awesome. Håper jeg blir fornøyd! Serie: Blander mellom The L Word, Greek og UnReal. Sistnevnte har nettopp begynt på ny sesong, og den MÅ dere se. Den er faktisk awesomely awesome. Leseutfordring: 35/55. trening/fysisk aktivitet Har blitt noen treninger siden sist! Føler jeg er inne i en god tralt nå. Sist trening ble pilates i går kveld (selv om jeg mest hadde lyst til å begynne å rydde i garderoben ), en gammel dvd-film jeg fant liggende. Til min store glede kunne jeg gjøre level 2-øvelsene på alt, uten at jeg følte det var så himla tungt. Jeg likte dessuten ikke opplegget i den filmen, så det blir nok youtube i fremtiden. Godt å vite at jeg er noenlunde greit trent, da. ungeprat M er helt offisielt bleiefri nå! I går ga vi bort alle bleiene hennes til lille A. Hun har null uhell på dag, og null uhell de 4 nettene hun har vært bleiefri. Hun har uansett vært tørrere på natten enn på dagen siden vi slutten på dag, så det var egentlig bare for hennes del - siden hun selv ville ha bleie på natten - at vi ventet til nå med å kutte den også. Men åååå, det er helt fantastisk! Lille jenta vår er plutselig så stor! A er seg selv lik for tiden. Det går opp og ned med humør og vilje. I ett sekund er hun superflink med M, skikkelig storesøster'ete, og i neste sekund tar hun fra henne lekene og er bare...skikkelig storesøster der også. Jeg velger å fokusere på de gode stundene. De er tross alt der 85% av tiden. forfengelighet Jeg har jo hatt en del problemer med utbrudd på haken det siste trekvart året, men nå ser det endelig ut til at jeg har funnet redningen; Mario Badescu Drying Lotion, I luuuuurve you! Nupper i huden er nesten helt borte nå, og urenheter forsvinner raskere enn raskest. Jeg skal aldri leve uten deg, drying lotion. Selv om du lukter intenst kjemisk, og gjør ansiktet mitt full i rosa prikker om natten (= særdeles usexy for min andre halvdel). kule ting - Denne artikkelen om Donald Trump i The New Yorker likte jeg godt. - Denne også. Jeg trenger vel ikke si at jeg er veldig anti Trump. - Denne artikkelen om Sarah Shapiro, skaperen av UnReal, er skikkelig god lesning. - Kule bilder av 10 forlatte og øde steder på jorden
^^Belle^^ Skrevet 6. juli 2016 Forfatter #11259 Skrevet 6. juli 2016 til onsdag, og halvveis i jobbuken. Vi har hatt noen fine dager siden sist. På mandag fikk vi besøk av søster og lille A. De holder nemlig på å pusse opp i leiligheten med nytt gulv og hele pakka, og siden lille A er like redd for høye lyder som store A var, funket det dårlig å henge der. Vi gjorde egentlig ingenting spesielt. Lekte, badet (DET var gøy syntes lille A) og så barne-tv. Da alle ungene hadde sovnet, så jeg og søster film mens vi trykte i trynet med melon og druer. Søster dro i 9-tiden, og da satte jeg i gang med å rydde i garderoben litt før jeg la meg. Det fortsatte jeg på i går kveld også. Milde moses, så mye ræl vi har klart å stue inn der. Garderoben vår er ganske stor, sånn type...15-20 kvadrat, men vi har ikke sååå mye klær. Så da har den blitt fylt opp med kofferter, klesposer med for store klær (mine ), esker med bilderammer, vifter, gamle parfymer osv.osv. Dessuten var det ikke tørket støv av de øverste hattehyllene siden vi flyttet inn. Bare 3 år siden. Men nå er det skikkelig ryddig der inne, ting er sortert, dåpsgreiene til ungene står godt sikret på øverste hylle. Søster kommer fra Ikea med en god ladning kleshengere, og da skal jeg ordne enda litt mer i mine klær. Få hengt opp gensere og topper og sånn. Soverommet er neste rom ut. Mannens side av sengen (=egentlig hele rommet) er et stort, svart hull som suger til seg klær. Noen som har gode løsninger på sånne problemer? Ellers hadde vi en fin dag i går også. Svigermor kom på middagsbesøk, og som den gode svigermorengelen hun er, tok hun ungene med seg på lekeplassen uten at jeg måtte spør, sånn at jeg fikk støvsugd hele huset. Herregud, det var så smulete at jeg blir . Men godt å få det gjort! Pluss at ungene fikk kost seg på lekeplassen med farmor. Men ugh. M er blitt skikkelig, skikkelig trassete for tiden. Nå skal jeg egentlig ikke klage, for vi har jo så og si ikke sett snurten av noe sånt frem til nå, men det eeeeer så slitsomt. Hun får A til å virke som en rolig og fornuftig person, noe som egentlig er ganske godt gjort. Men så prøver jeg å tenke at A var sånn fra hun var 1,5 år, så vi har jo faktisk kommet unna med to år her da! Får bare ikke håpe at det blir enda verre enn A. I dag morges hadde hun to nedsmeltninger på en halvtime. Den første fordi hun absolutt skulle ha på seg sandaler (hun fikk, man velger sine kamper tenker jeg ), og den andre fordi hun absolutt skulle ha med seg tre pet shop-dyr i barnehagen og ikke to, som jeg hadde satt som grense (hun fikk ikke, fordi A satt der så rolig og pliktoppfyllende med to dyr). Hun er dessuten forferdelig sur til å være henne for tiden. Sutrete og kjeftete. Jeg kjenner at toleransen min for den oppførselen fra henne er mye lavere enn fra A, nettopp fordi vi ikke er vant til at hun er sånn. Hun er jo egentlig sånn helt seriøst den mest smilende jenta i Norge omtrent. Men aff. Det går vel over dette også tenker jeg. I dag har vi ingen planer etter barnehagen. Været er mildt sagt kjipt, så jeg regner med at vi tar en god og fin innedag. Godt det også innimellom! Jeg skal på kino senere i kveld med bror. O'lykke, det skal bli godt å komme seg ut av huset uten unger.
^^Belle^^ Skrevet 8. juli 2016 Forfatter #11260 Skrevet 8. juli 2016 Hei og hå fredag, så godt å se deg! Nå har jeg bare ett eneste lite møte igjen på mandag, så ingen møter før jeg er tilbake fra ferie 8.august. Hipp hurra! Dagene våre har vært fine og helt gjennomsnittlige. Hverdagsmagi med andre ord. På onsdag gjorde vi på ingenting etter barnehagen. Jeg tok ungene med på en liten handletur, så vi var ikke ferdig middagsspist før klokken var 17:30. Da var det nesten barnetv-tid. Ungene sovnet fint, og jeg og bror dro på kino. Central Intelligence. Morsom og gøy, rett og slett. I går fikk jeg besøk av bestis og samboeren som er hjemom en spontantur. Ungene la seg IKKE fint (selvsagt ), og sovnet ikke før henholdsvis 20:30 og 21:45! Jeg tenkte at de ihvertfall skulle få sove så lenge de ville i dag, så jeg varslet jobben og sa jeg ikke kom før rett før 9. Vel. Vel, vel, vel. M våknet 5:15 og A våknet 6:15. Så den som var på jobb klokken 8, inkludert ukeshandelen i boks, det var meg. Like greit, så slipper jeg å ha med jentene på det. Jeg må derimot innom en kjapp tur på Barnas Hus med dem på slep. De har tilbud på beltestol der nå, og selv om vi ikke har tenkt å snu M heeelt enda, så skal vi allikevel ha med oss beltestol til Spania til henne i stedet for den bakovervendte. Når vi dessuten sparer 900 kroner på den, så må man bare slå til. Jeg føler de må ha den samme stolen (Besafe Izi Up3 Fix), for jeg vet med meg selv at jeg aldri hadde tilgitt meg selv om noe hadde skjedd med den ene vs den andre i en eventuell kollisjon fordi de hadde hatt ulike seter. Haha, jeg høres jo helt psykotisk ut. Vi skal spise middag hos søster i dag. Mamma og bror kommer også, og det er så koselig når hele bøtteballetten er samlet. Regner med at jentene er temmelig utslitte, og krysser fingre og tær for at de sovner greit i kveld. Da skal jeg a) rydde/sortere/hive på soverommet og b) lese den nye boken til Anthony Ryan. Har ikke kommet så langt på ryddeprosjektet mitt som jeg skulle ha ønsket. Ble hindret både på onsdag og i går, men nå må jeg få opp gassen kjenner jeg. Har som mål å bli ferdig med de fleste rommene før mannen kommer hjem om en uke. Det er ikke alle rommene som er like fulle av ræl heldigvis. Vi er ikke maniske samlere i det hele tatt. Men for eksempel nattbordskuffen til mannen...der bor det en hel armé av ungenes leker, tutter, papirer og sjokoladerusk. Milde himmel. Og så gjør jeg det 100% ferdig, fra hvert minste lille rusk til det største sjokoladepapiret. Det er nok noen år til dette blir gjort igjen. Nei, nå må jeg jobbe litt, dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå