Gjest Fjotteri Skrevet 7. mai 2016 #11201 Del Skrevet 7. mai 2016 Oj...... Da skjønner jeg veldig godt at du ble ekstra engstelig nå, og at dette går veldig inn på deg! Og så fantastisk bra at det gikk fint! Litt av en karusell den siste tiden har vært for deg, altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 9. mai 2016 Forfatter #11202 Del Skrevet 9. mai 2016 Den 7.5.2016 at 22.26, Fjotteri skrev: Oj...... Da skjønner jeg veldig godt at du ble ekstra engstelig nå, og at dette går veldig inn på deg! Og så fantastisk bra at det gikk fint! Litt av en karusell den siste tiden har vært for deg, altså Jeg blir alltid litt ekstra skjelven når sånt skjer. Men jeg er glad det gikk så fort, fra vi fikk vite det til de hadde fikset opp i det. ------------ I dag gjør jeg to ting jeg bare har gjort et par ganger i mitt yrkesaktive liv; jeg skulker jobb. I tillegg har jeg store planer om å levere ungene i bhg. Dette været! Og behov for meg-tid og en dags total avslapning. Jepp. Jeg må overbevise meg selv om å ikke få dårlig samvittighet sånn annethvert minutt, men akk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 9. mai 2016 #11203 Del Skrevet 9. mai 2016 Legg fra deg dårlig samvittighet når du har levert ungane i barnehagen. Nyt ein dag med åleinetid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 9. mai 2016 Forfatter #11204 Del Skrevet 9. mai 2016 47 minutter siden, *Frida* skrev: Legg fra deg dårlig samvittighet når du har levert ungane i barnehagen. Nyt ein dag med åleinetid! Dårlig samvittighet er herved lagt bort. Ungene nærmest svevde da de kom i bhg, fordi det var så gøy at de kunne gå ut i BARE sko og ingenting annet. To gutter på M sin avdeling og en jente på A sin avdeling så det til meg uavhengig av hverandre. Små gleder. Nå sitter jeg på terrassen med frokost i magen og kaffe i...eh...kroppen , og her skal jeg bli til jeg skal hente ungene igjen. Ble ganske brun i går, og har planer om å bli enda brunere i dag. Litt vanskelig å sole ryggen når jeg må løpe etter unger hele tiden, så det skal prioriteres i dag. På trampolinen. Aaaaah. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 10. mai 2016 Forfatter #11205 Del Skrevet 10. mai 2016 Milde moses for et vær vi har her for tiden. Jeg blir helt tussete glad når det er sånt, jeg! Henter energi fra reserver jeg aldri trodde kroppen min hadde, og er bare lykkelig og glad hele tiden. Sånn. Sånn bortsett fra hendelsen på lørdags kveld, har vi hatt en helt super helg. Ungene sov hos mamma fra fredag til lørdag, så jeg og mannen var på kino på fredagskvelden, før vi kom hjem og så enda en film. På lørdagen våknet jeg tiiidlig, og før klokken rakk å bli 9:30 var jeg ute i finværet og jogga. Jeg dusja ikke etterpå engang; satte meg bare i solen og leste bok frem til jentene kom. På søndag var vi ute fra vi stod opp til ungene la seg. A var borte hos bestisen en stund, før vi fikk besøk av en nabojente som elsket Pet Shop-samlingen til A. Jeg kjøpte en hel haug med sånne dyr + hus brukt til en veldig billig penge, og det var en god investering altså! Men åh, det er så deilig når vi omtrent flytter stua ut på terrassen. Vi har en svææær terrasse med masse plass, og vi pleier å legge ut tepper som ungene kan leke på. Da mannen kom hjem fra sykehusbesøk hvor han hadde overnattet, fant vi frem bassenget og ungene storkoste seg med å plaske oppi der i timesvis. Dagen ble avsluttet med koselig nabobesøk hvor ungene fikk løpe gjennom vannsprederen, og kvelden ble avsluttet med kamp for mannen og film for meg. I går var jo dagen for avslapning. Jeg lå pal ute i solen fra 9:30 til 14:30. Leste 1,5 bok og bare nikoste meg. Ettermiddagen ble brukt til å leke på trampolinen + vannsprederen hos nabojenta igjen. Helt på slutten dro vi jentene med til bekken rett nedenfor oss, hvor det var masse unger som fisket og vasset. Vannet var mildt sagt iskaldt, så jeg klarte meg fint med bare en tådypp. I dag er mannen på kurs igjen. I går var han på intervju i Stavanger (det gikk fint tror jeg - for et offshore bemanningsbyrå), og i dag er han der nede på kurs. Han kommer nok til å være der til i morgen regner jeg med. Har jo halve familien sin der nede, så tviler på at han gidder å kjøre opp og ned. Jeg og jentene skal på dugnad i velforeningen etter barnehagen. Da skal vi først plukke boss (som er dritgøy - det var ihvertfall det ifjor! ), før vi får pølser grillet på utegrill, sponset av matbutikken nærmest oss. Is får vi også, så dette er stor stas! Synes det er koselig å være med på sånt. Elsker virkelig nærområdet vårt. Jeg skal prøve å trene i kveld. Lover ingenting, men vi får se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 13. mai 2016 Forfatter #11206 Del Skrevet 13. mai 2016 Wææææ, denne uken altså. Poff, og borte vekk. Ikke store sprellene vi har vært ute på altså. På tirsdag var det jo dugnad, og kvelden ble avsluttet med haugevis av unger i bekken/minielva rett bortforbi oss, hvor de vasset og fisket. Vi fikk inn en god dose naboskravling innimellom å løpe etter en gal M som eier null frykt for noen ting. På onsdag var jeg på kurs, og for én gangs skyld var jeg ferdig halvannen time før jeg hadde trodd, så da hentet jeg ungene tiiidlig i barnehagen, og vi gikk hjem og koste oss på terrassen med stesøster. Mamma kom etterhvert, og med seg hadde hun McD. Min guilty pleasure. Mannen kom også hjem etterhvert, og det var den dagen. Mannen var på kurs, jeg lå i senga og koste meg med saltstenger og pepsi max. I går var været begynt å snu, så ungene var nesten bare inne og lekte etter barnehagen. De var ute på løkka en liten tur for å se fotballkamp - mannen har SÅ lyst til at A skal begynne, men hun kunne ikke vært mindre interessert - mens jeg fikk støvsugd inne. Endelig litt ryddetid. Den siste uken har vi bare sluppet alt som heter husarbeid og støvsuging og vasking av klær, så det var godt å få litt orden igjen. Klokken 8 møtte jeg mamma og søster på VIP-kveld på kjøpesenteret, hvor vi shoppet litt (topp og gulstripete genser - gult er kult! + blinkesandaler til jentene. Reaksjon: ), drakk kaffe og spiste kanapéer. Det er ikke så mye som skal til for å glede meg altså. Jeg gleda meg til den kvelden hele gårsdagen. I dag har det skjedd mye allerede! For det første: søster, svoger og lille A er endelig hjemme! Jeg gleder meg helt tussete til å se dem igjen. To måneder er lenge altså! Skal dit rett etter jobb for å spise middag. For det andre: koselig 17.mai-tog i barnehagen i dag. Jentene var kry der de viftet med flaggene sine. M var så gira at hun nesten lettet opp i luften. To timer etterpå ringte mannen meg. Da hadde han fått telefon fra barnehagen, hvor M bare gråt og gråt og var helt utrøstelig. Hun hadde vondt i nakken og i øret, tydelig pjusk og dårlig. De er hos legen nå, så får vi håpe hun blir fort bra igjen. Ninjago-Kai kommer på besøk på kjøpesenteret i morgen og jeg har SÅ lyst til at hun skal få se ham. Hun forguder virkelig Ninjago altså. Søster hadde kjøpt en Ninjago t-skjorte til henne i Indonesia og den var 100 ganger mer interessant enn prinsessekjolen hun også kjøpte. Men ja. Stakkar syke jenta mi. Ukas bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!) Bok: fikk lest mye i finværet, så nå er jeg oppe i 29 bøker lest i år. Akkurat nå holder jeg på med Carry On av Rainbow Rowell. Hun er, etter hva jeg har forstått, en litt muntrere type i samme sjanger som Nicholas Sparks. Det er første bok av henne jeg leser, og jeg liker den. Lettlest YA, og akkurat denne er nesten litt FOR lik Harry Potter synes jeg. Har bare kommet en femtedel, så mye kan jo forandre seg. Skal prøve meg på Eleanor & Park etterpå - den har jeg hørt mye bra om. Lydbok: City of Blades av Robert Jackson Bennett. Fantastisk god fantasy, som fenger fra første minutt. Dette er bok nr. 2 i serien hans. Lydboken er på lange 20 timer (!), og jeg gleder meg til resten av de 15 jeg har igjen. Leseutfordring: 29/55. trening/fysisk aktivitet Joggetur på lørdag, ellers ingenting. Jeg har dog vært kjempeflink med kostholdet den siste uken og føler meg sååå bra. Null oppblåsthet, til tross for at jeg har husket alle jerntablettene mine. ungeprat Ingenting spennende å komme med her. Det går i samme tralten. forfengelighet Gammel krem er brukt opp og ny er kjøpt inn. Liker den! kule ting Ikke noe nytt her heller egentlig. Sånn bortsett fra at Atlas Obscura alltid har interessante artikler om alt mulig. nederlag Null trening. Selv om jeg føler meg bra når jeg spiser så godt som jeg gjør nå, så vet jeg at jeg føler meg hundre ganger bedre når jeg trener. Må guffe på litt nå kjenner jeg. opptur At det gikk så bra med svigermorsamboer. Og at søster kom hjem i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 14. mai 2016 Forfatter #11207 Del Skrevet 14. mai 2016 Jeg tror rett og slett M har fått kink i nakken! Dvs, legen sa at hun hadde en liten ørebetennelse, men hun har enda ikke hatt feber så da tror jeg ikke det kan være det. Men hele jenta er skeiv, og klarer ikke å se opp eller til høyre. Stakkar jenta mi. Har googla litt nå, og det ser ut som om det ikke er så uvanlig at det skjer med barn også. Allmenntilstand er jo bra, og hun viser ingen tegn til sykdom. Håper det går fort over, for hennes del. Det er noe herk å være så stiv, og å ha så vondt. I dag skal A til frisøren for første gang. Kan bli interessant! Så skal vi besøke Ninjago-Kai. Det gleder jentene seg til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 14. mai 2016 #11208 Del Skrevet 14. mai 2016 I var hos frisøren i går, og det er det samme hver gang. Hun ble surere og surere, og så ut som en tordensky der hun satt. Frisøren klippet nemlig 2-3 cm på lengden, og det ville hun visst ikke. Det trengtes sårt, men nå er det litt sånn at vi gruer for å ta henne til frisøren fordi hun blir så sur hver gang, og da blir jo tuppene nødvendigvis mer flisete... Etterpå fikk hun både rosa og lilla spray i tuppene, og ble ørlite blidere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 14. mai 2016 Forfatter #11209 Del Skrevet 14. mai 2016 7 timer siden, Honesty skrev: I var hos frisøren i går, og det er det samme hver gang. Hun ble surere og surere, og så ut som en tordensky der hun satt. Frisøren klippet nemlig 2-3 cm på lengden, og det ville hun visst ikke. Det trengtes sårt, men nå er det litt sånn at vi gruer for å ta henne til frisøren fordi hun blir så sur hver gang, og da blir jo tuppene nødvendigvis mer flisete... Etterpå fikk hun både rosa og lilla spray i tuppene, og ble ørlite blidere. Hehe, det er vel et sannsynlig utfall her i gården også. Men i dag gikk det altså veldig fint! Hun var blid som en sol, lo og spøkte. Hun snakket til og med litt med frisøren - det er noe hun som regel er for sjenert til å gjøre. Til slutt fikk hun oransje striper i håret og har gått og flippet med det i hele dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 18. mai 2016 Forfatter #11210 Del Skrevet 18. mai 2016 Åh, FOR en fin langhelg vi har hatt! Nå har den riktignok blitt forsuret av ekstremt sur vind (huttetu så kaldt det var på fredag! ), men solen har skint og jentene har vært lykkelige og glade. På lørdagen var det frisørbesøk som nevnt, samt å besøke Ninjago-Kai. Det var veldig stort for M. Han fikk mange klemmer, og til og med noen håndtrykk. Hun hadde lite lyst til å slippe andre unger til. Ellers ble lørdagen brukt til ingenting. Ungene lekte ute (jeg øver meg på å slippe A avgårde for tiden - løpe rundt med nabojentene uten at jeg har kontroll. Vanskeligere enn jeg hadde trodd! ), og dagen forsvant egentlig bare på herlig vis. Hverdagslykke. På søndag gjorde vi på omtrent det samme som på lørdagen. Ungene lekte, vi hadde hjemmelaget pizza til middag og alt var fryd og gammen. På mandagen gjorde vi også på det samme! Dvs, vi var litt mer effektive, da. Vi fikk ryddet og vasket huset mens ungene lekte ute og inne, vi plantet i blomsterpotter og de to staudene som manglet i resten av bedet fra i fjor. Det ser stusselig og pjuskete ut enn så lenge, men på sikt blir det et fint og lite krevende blomsterbed. Akkurat slik jeg trenger det. Stauder som klarer seg gjennom vær og vind er min ting. Pannekaker til middag, kino på lerretet (vi hadde egentlig tenkt å se Angry Birds på kino, men nabojenta sa at den var litt skummel, så da holdt vi oss langt unna) og stryking av skjorter var vår kveldssyssel. Gårsdagen var helt perfekt. Vi tok bussen til byen for å se barnetoget, og ungene er altså så tålmodige! Mine unger altså. Som aldri gidder å stå i ro for noenting, står og nistirrer på barnetoget i over en time. De får samlet russekort litt innimellom også, noe som er ekstremt gøy visstnok. Et par obligatoriske heliumballonger fattigere tok vi bussen hjem. Der fikk vi besøk av familie og venner, og spise spleisetapas. Spleiselag er altså den beste oppfinnelsen noen sinne. Så utrolig lite stress, selv for oss som holder selskapet. Vi spiste mer enn vi hadde godt av (juksedag med stor J med andre ord ), og etter mye kaffe og dro vi til byen igjen (i bil denne gangen) for å se stesøster gå i russetoget. Dette var jo omtrent høydepunktet på hele dagen for jentene. DEN bunken med russekort de kom hjem med! Vi avsluttet kvelden med middag på kinarestaurant - som om vi trengte enda mer mat. <--- det var meg, etter at bunaden var av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 18. mai 2016 #11211 Del Skrevet 18. mai 2016 Åh, for en fin ekstra lang langhelg! Det er stas å lese om sånne glimt av hverdagslykke, måtte de vare! Bildet av M med Ninjago-Kai var helt fantastisk forresten, sååå søt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 20. mai 2016 Forfatter #11212 Del Skrevet 20. mai 2016 Den 18.5.2016 at 21.34, Tennessee skrev: Åh, for en fin ekstra lang langhelg! Det er stas å lese om sånne glimt av hverdagslykke, måtte de vare! Bildet av M med Ninjago-Kai var helt fantastisk forresten, sååå søt! Vi er er eksperter på hverdagslykke altså. Og godt er det, tenker jeg. Det er viktig å prøve å se det positive i ting, uansett hvor små de er. Hun er supersøt og smelter alle på sin vei. -------------- Ukas bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!) Bok: fremdeles Carry On. Har lest lite den siste uken, mye fordi jeg er hekta på Agents of S.H.I.E.L.D. Endelig, liksom. Det tok meg bare et år. Men åh, nå er det spennende! Men ja, Carry On har tatt en skikkelig, skikkelig interessant vri. Lydbok: City of Blades av Robert Jackson Bennett. Fantastisk god fantasy, som fenger fra første minutt. Dette er bok nr. 2 i serien hans. Nå har jeg bare 7/20 timer igjen, og jeg liker den fremdeles like godt. Leseutfordring: 29/55. trening/fysisk aktivitet Null og niks trening den siste uken. Egentlig ingen grunn til det, annet enn at jeg rett og slett ikke har hatt lyst. Jeg er en sånn person som veldig sjelden trenger å tvinge meg selv på trening, så jeg trener omtrent bare når jeg har lyst. Og sist uke...mjeh. Jeg har vært for opptatt av Shield til å gjøre noe annet vettugt. Har planer om å dra på trening i morgen da, så får vi se. ungeprat Hva skal jeg si? Det har ikke skjedd noe særlig spennende på ungefronten den siste uken. De er kule begge to, og er inne i en skikkelig lekeperiode. De leker og leker og leker uten stopp. A har alltid vært ''flink'' (i den grad å leke er en ferdighet) til å leke, og nå er M omtrent helt lik. De tutler på med Playmo, dyr og Pet Shop mesteparten av tiden. Jeg nevnte i forrige innlegg at jeg øver meg på å slippe A fra meg ute også nå. Og det går faktisk greit. Jeg kjenner fremdeles på den lille angsten for at hun skal forsvinne eller skade seg, men den kommer nok aldri til å gå bort. M fotfølger vi enn så lenge. forfengelighet Intet nytt å meddele her. Må ha meg ny Smashbox Always Sharp eyeliner, og så driver jeg og prøver å bruke opp noen serum og essenser som jeg bare liker greit nok. Jeg vil ha noe jeg elsker! kule ting - Hvor mange av disse 19 tingene visste du? - Han her er kul - Ja takk. Denne ønsker jeg meg til bursdagen min. nederlag Meh. Egentlig ingenting. opptur Det må bli 17.mai. Å se den gleden ungene har for den dagen der...helt fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 23. mai 2016 Forfatter #11213 Del Skrevet 23. mai 2016 Åh, milde moses vi har hatt en fin helg! På fredag på vei hjem fra jobb ringte mammaen til As bestis og lurte på om hun kunne låne A på lørdag fra 12-16. Hun ville nemlig ta henne med til Leos Lekeland. Det ville hun selvsagt være med på! Det første hun sa da hun våknet lørdags morgen (i min seng ) var ''åh, i dag ska eg på lekeland!'' etterfult av . Ventetiden fra kl. 6 til kl. 12 var laaaaang. Mens A var borte, dro jeg, M og mamma med bussen til byen. Vi spiste på kafé, og M fikk stusset av seg litt tjafsehår. Hun har definitivt ikke den gode hårveksten til A! Tror hun kommer til å ha bob for alltid. Etter leggetid dro jeg og bror på kino for å se X-Men: Apocalypse, og den var såååå bra! I går gjorde vi på absolutt ingenting. Været var mildt sagt surt, så vi var inne og lekte og så på tv hele dagen. Egentlig veldig deilig! Jentene var trøtte, de har nemlig vært i en sånn ond sirkel en stund nå, der de sovner sent (M fordi hun ikke klarer å holde seg våken på dagen) og våkner tidlig. I går la jeg dem henholdsvis 18:30 og 19:30, og sett bort fra litt tull fra M i natt har de sovet kjempegodt. Jeg prøvde meg på søtpotetgnocchi for første gang i går, og det ble jo storsuksess! Knallgodt - jeg elsker gnocchi. Ellers hadde jeg en megarolig kveld, tror jeg la meg i senga før klokken ble 21. Jeg så på tv-serier og leste i noen timer da, men aaaah, det var godt! Nå skal jeg straks i et møte jeg har grudd meg til hele helgen. Jeg skal feire når det er overstått! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 23. mai 2016 #11214 Del Skrevet 23. mai 2016 Oooo, hvordan lager du gnocci?? Jeg vet jeg kan spørre Google altså, men det er mye bedre å spørre deg Jeg elsker gnocci! Og det hadde jo vært stas å kunne spise det annet enn når jeg en sjelden gang dumper innom en ok italiensk som har det på menyen... Håper møtet ditt gikk bra! Det er fælt med sånne ting man bruker tid på å grue seg til. Og desto bedre når de er overstått! Jeg leser fortsatt Odinsbarn forresten, og liker den! Skulle hatt litt mer lesetid, men blir så trøtt om kveldene! Mistenker at jeg fort kommer til å kjøpe den neste når jeg er ferdig med denne! Inspirert av deg øver jeg faktisk på lydbok også! Jeg satte meg som et av årets mål å høre Night Circus på lydbok og den er jeg ca halvveis på nå. Det går litt bedre enn jeg har fått til tidligere, selv om det er en tilvenningssak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 23. mai 2016 Forfatter #11215 Del Skrevet 23. mai 2016 11 minutter siden, Tennessee skrev: Oooo, hvordan lager du gnocci?? Jeg vet jeg kan spørre Google altså, men det er mye bedre å spørre deg Jeg elsker gnocci! Og det hadde jo vært stas å kunne spise det annet enn når jeg en sjelden gang dumper innom en ok italiensk som har det på menyen... Håper møtet ditt gikk bra! Det er fælt med sånne ting man bruker tid på å grue seg til. Og desto bedre når de er overstått! Jeg leser fortsatt Odinsbarn forresten, og liker den! Skulle hatt litt mer lesetid, men blir så trøtt om kveldene! Mistenker at jeg fort kommer til å kjøpe den neste når jeg er ferdig med denne! Inspirert av deg øver jeg faktisk på lydbok også! Jeg satte meg som et av årets mål å høre Night Circus på lydbok og den er jeg ca halvveis på nå. Det går litt bedre enn jeg har fått til tidligere, selv om det er en tilvenningssak Vet du, det var så enkelt! Jeg også bestiller alltid gnocchi om de har det på menyen. Slurp! Jeg kunne aldri blitt lavkarber, ass. Men ja, veldig enkelt! Én søtpotet moses (min var 400 g). Hadde så oppi ett fedd hvitløk, en halv ts salt, en halv ts muskatnøtt og ett egg. Jeg brukte kun fibramel, og hadde i ca. 2,5 cup. Jeg kunne dog hatt litt mindre, for jeg trodde deigen skulle bli ''kna-bar'' slik den blir med vanlige poteter. Min ble ikke det selv med 2,5 cup (oppskriften sier 2 cups til 450 g søtpotet), men man skal ha ganske mye mel på arbeidsbenken når man ruller, så klissing er uansett ikke noe problem. Rull ut i pølser, del opp og ha i kokende lettsaltet vann. De skal kokes til de flyter til overflaten selv. Jeg kokte vel i 2-3 minutter kanskje? Ikke lenge ihvertfall. Det kan være lurt å ikke ha altfor mange gnocchi oppi samtidig (jeg gjorde hele deigen i en 5-gang) - da blir du bare stressa over alle som flyter til overflaten samtidig. Jeg stekte mine etterpå - synes det er så godt! Stekte sammen med cherrytomat og spinat, chilipulver og spekeskinke. Møtet gikk jo så bra! Irriterende at jeg har gått og tenkt på dette (og ofret drømmene mine nå i natt) for en ikke-sak. Åh, den er god altså. Toern er fin den også, men ikke så bra som enern. Det er en grunn til det, men den kan jeg ikke avsløre før du er ferdig med enern. Lydbok er definitivt en tilvenningssak! Nå klarer jeg å bare skru av hjernen min når jeg putter lydboken i ørene, mens jeg før kun klarte å høre lydbok mens jeg kjørte bil. Nå er det mens jeg lager mat, baker, rydder og vasker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 23. mai 2016 Forfatter #11216 Del Skrevet 23. mai 2016 Leggerekord i dag. Vi har vært inne i en litt dårlig spiral mtp leggetid i det siste, men nå er vi endelig back on track. M sovnet som en helt klokken 18:40, alene, uten at jeg satt der inne med henne. Win! Jeg lokket med klistremerker, og jeg måtte synge utenfor døren, men dette må jo bare bli bra! Vi driver og trener ungene til å legges samtidig nemlig, men først må M akseptere å legges alene. Jeg har hatt en deilig lang kveld, og har gjort null og nada. Svart på noen jobbmailer, surfet og sett Agents of Shield. En helt perfekt kveld med andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 24. mai 2016 #11217 Del Skrevet 24. mai 2016 Den 23.5.2016 at 12.46, ^^Belle^^ skrev: Vet du, det var så enkelt! Jeg også bestiller alltid gnocchi om de har det på menyen. Slurp! Jeg kunne aldri blitt lavkarber, ass. Men ja, veldig enkelt! Én søtpotet moses (min var 400 g). Hadde så oppi ett fedd hvitløk, en halv ts salt, en halv ts muskatnøtt og ett egg. Jeg brukte kun fibramel, og hadde i ca. 2,5 cup. Jeg kunne dog hatt litt mindre, for jeg trodde deigen skulle bli ''kna-bar'' slik den blir med vanlige poteter. Min ble ikke det selv med 2,5 cup (oppskriften sier 2 cups til 450 g søtpotet), men man skal ha ganske mye mel på arbeidsbenken når man ruller, så klissing er uansett ikke noe problem. Rull ut i pølser, del opp og ha i kokende lettsaltet vann. De skal kokes til de flyter til overflaten selv. Jeg kokte vel i 2-3 minutter kanskje? Ikke lenge ihvertfall. Det kan være lurt å ikke ha altfor mange gnocchi oppi samtidig (jeg gjorde hele deigen i en 5-gang) - da blir du bare stressa over alle som flyter til overflaten samtidig. Jeg stekte mine etterpå - synes det er så godt! Stekte sammen med cherrytomat og spinat, chilipulver og spekeskinke. Møtet gikk jo så bra! Irriterende at jeg har gått og tenkt på dette (og ofret drømmene mine nå i natt) for en ikke-sak. Åh, den er god altså. Toern er fin den også, men ikke så bra som enern. Det er en grunn til det, men den kan jeg ikke avsløre før du er ferdig med enern. Lydbok er definitivt en tilvenningssak! Nå klarer jeg å bare skru av hjernen min når jeg putter lydboken i ørene, mens jeg før kun klarte å høre lydbok mens jeg kjørte bil. Nå er det mens jeg lager mat, baker, rydder og vasker. Tusen takk! Det må definitivt prøves, og med vanlige poteter også! Bruker du samme oppskrift da, bare med potet isteden? Lurer på når jeg skal få narret noen hjem til å være prøvekanin på dette prosjektet... Hmm, jeg ble mistenksom nå altså, på hva som skal skje... Men jeg leser tålmodig videre og koser meg enn så lenge Hmm, jeg blir fortsatt litt lett distrahert på lydbok. Jeg har fått til å ikke forsvinne inn i urelaterte tanker mens jeg strikker (rettstrikk uten mønster vel å merke...), legger sammen klær eller kjører buss, men da jeg prøvde å multitaske og sortere noen bilder til jobben da måtte jeg innse mine begrensninger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 26. mai 2016 Forfatter #11218 Del Skrevet 26. mai 2016 Den 24.5.2016 at 14.27, Tennessee skrev: Tusen takk! Det må definitivt prøves, og med vanlige poteter også! Bruker du samme oppskrift da, bare med potet isteden? Lurer på når jeg skal få narret noen hjem til å være prøvekanin på dette prosjektet... Hmm, jeg ble mistenksom nå altså, på hva som skal skje... Men jeg leser tålmodig videre og koser meg enn så lenge Hmm, jeg blir fortsatt litt lett distrahert på lydbok. Jeg har fått til å ikke forsvinne inn i urelaterte tanker mens jeg strikker (rettstrikk uten mønster vel å merke...), legger sammen klær eller kjører buss, men da jeg prøvde å multitaske og sortere noen bilder til jobben da måtte jeg innse mine begrensninger... Jeg har ikke prøvd med vanlige poteter enda, men det ser ut til at oppskriftene er ganske like. Dvs, i ''ekte'' gnocchi er det ricotta også, men det hadde jeg ikke i hus. Neida, du trenger ikke være mistenksom. Det er bare personlige preferanser på..eh...konsept. Eller noe sånt. Du skjønner når du er ferdig. Da hadde jeg også blitt distrahert! Ved bildesortering altså. Jeg har funnet ut at jeg kan gjøre alt som ikke krever særlig hjernekapasitet fra meg. Da klarer jeg fint å koble ut. Og med den konklusjonen har jeg funnet ut at jeg tydeligvis tenker veldig mye når jeg er på shopping, for da klarer jeg ikke å høre på lydbok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 26. mai 2016 Forfatter #11219 Del Skrevet 26. mai 2016 Vi har hatt noen fine dager siden sist! På tirsdag kom barnepasseren på besøk for å leke med jentene. Hun satt hos oss mens jeg var på kino forrige uke (etter leggetid - slik hun alltid pleier å gjøre), og da spurte A om når hun skulle komme og leke med dem i stedet for. Så da måtte det jo bli leking, da. Jeg kom meg på trening, og fikk gjort noen ærend i butikken mens jentene koste seg. Litt dårlig samvittighet, siden jeg skulket de få timene jeg har sammen med jentene etter jobb og barnehage, men jeg tenker at det ikke er så ofte det skjer og da må jeg bare nyte friheten. Jeg kom ihvertfall hjem til to lykkelige jenter som spiste kvelds med barnepasseren. I går var det nyyydelig vær, og jeg og jentene kom hjem til et hus fylt med vakre mennesker. Mamma, bror, søster, svoger og lille A. De hadde med seg pizza som vi spiste i solsteiken ute på terrassen. Etterpå fant vi frem bassenget, hvor ungene badet og plasket til det var leggetid. Åh, jeg ønsker meg sommer hele året. Jeg hadde ALDRI blitt lei, jeg lover! Etter leggetid fikk jeg ryddet ut av to flaut rotete biler, og ellers koste jeg meg med lomper til kvelds, etterfulgt av neglelakkering på sengekanten. I dag skal vi gjøre sånn ca. det samme. A skal bort til bestisen sin en tur etter middag, og da må jeg klare å rekke å klippe plenen. Evt. enga, om man skal dømme etter lengden på gresset. Det er vanskelig å finne tid til plenklipp når jeg er alene med ungene altså. I fjor sa vi jo at vi skulle kjøpe robotgressklipper til neste år, men akk. Det kan vi ikke ta oss råd til nå. Skulle ønske vi bare hadde kjøpt den i fjor. Men ja. Jeg håper at M enten vil være med, eller at hun kan plaske i bassenget mens jeg holder på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 27. mai 2016 Forfatter #11220 Del Skrevet 27. mai 2016 Fredag! Ukas bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!) Bok: Carry On var så fin! Blir varm om hjertet bare jeg tenker på den. Og kul! Må ikke glemme kul! Har såvidt begynt på Lord Foul's Bane (The Chronicles of Thomas Covenant The Unbeliever #1), men har hatt så lite tid til å lese i det siste at jeg ikke har kommet godt nok inn i historien enda. Enn så lenge virker den både interessant og kanskje et hakk for mørkt for min smak. Men vi får se! Lydbok: Ble ferdig med City of Blades av Robert Jackson Bennett i dag. Terningkast 5! Fortsatte med Guy Gavriel Kay sin Under Heaven, som jeg bare orket å høre halve av før jeg gav opp. Nå skal jeg klare det, dere! Serie: Agents of S.H.I.E.L.D. Grunnen til at jeg ikke har fått lest så mye. Leseutfordring: 31/55. trening/fysisk aktivitet Én trening siden sist. Om formen tillater det skal jeg i morgen formiddag også. Skal ut og spise med jobben i dag da, så det spørs. ungeprat Denne uken fant jeg ut at A virkelig er sin mamma opp av dage. Hun virkelig blomstrer når det er sol og fint vær. Jeg er lik, og blir utrolig påvirket av været. Når jeg sier at jeg skulle ønske vi hadde hatt sommer hele året (fin sommer, ikke nødvendigvis vestlandssommer ), sier alle ''nesj. Du hadde savna vinter og høst etterhvert.'' Men vet dere...jeg hadde faktisk ikke det! Og det tror jeg ikke A hadde gjort heller. Hun er blid som en sol, sover bedre og er generelt veldig enkel å ha med å gjøre når det er fint vær slik som nå. Ååå, lykke. M er...typisk 3 år. Hun har bare en nedsmeltning kanskje annenhver, hver tredje dag, noe som jo er imponerende lite i forhold til storesøsteren. Helt greit for meg kjenner jeg. Vi har forresten kommet litt på gli med bleieslutt også nå. ENDELIG vil hun ta av seg den hersens bleia. På søndag gikk hun hele dagen uten bleie, og hadde bare 2 tisseuhell og 1 bæsjeuhell. Det siste tisseuhellet var min feil, siden det var for lenge siden jeg hadde satt henne på do. Hun kjenner bare av og til at hun må, men da sier hun til gjengjeld i fra. Klistremerker får hun hver gang hun sitter på do, og stort sett kommer det også alltid noe når hun sitter der. Nå har jeg virkelig forhåpninger om at vi skal klare dette i løpet av sommeren. forfengelighet Kjøpte meg ny fuktighetsgivende toner her en dag. Og i går brukte jeg Kicks-poengene mine til å kjøpe påfyll av Smashbox Halo-pudder, som er virkelig, virkelig, virkelig holy grail for meg. Elsker det av hele mitt hjerte. Min andre holy grail på sminkefronten er visstnok tatt ut av produksjon og erstattet med denne. Kjøpte den også i går, så får vi bare krysse fingrene for at den er like god som forgjengeren sin! kule ting - Kjenner meg veldig igjen i denne artikkelen som beskriver tanker og følelser etter at man har tatt av en del kilo. Jeg er litt der nå at jeg heller vil blø store mengder hver tredje uke pga. kobberspiralen (og være konstant jernfattig) enn å risikere å legge på meg om jeg bytter til hormonspiral. - Jeg har ikke stor tro på så veldig mye humbug her i verden, og blodtype-livsstilen kan være en av dem, men jeg kjenner meg veldig godt igjen i mye av det altså. Ikke alt. Jeg hadde aldri overlevd uten cottage cheese og søtpotet. Hadde jeg kunnet, hadde jeg spist BARE cottage cheese og søtpotet i alle slags former til alle dagens måltider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå