^^Belle^^ Skrevet 12. november 2015 Forfatter #10861 Skrevet 12. november 2015 Takk for både gratulasjoner og god bedringer, dere! Formen er fremdeles laber. Dvs, den var mye, mye bedre i dag, men rundt 2-tiden røynet det skikkelig på og feberen kom sigende igjen. Mannfluensa har jeg definitivt ikke. Neida, det er ikke veldig ille. Bare litt. Så kveldsbesøket mitt til baby A utgår dessverre. Vi satser på at jeg er bedre til i morgen. Da har jeg hele ettermiddagen til å kose og holde. Jeg må jo kose på mine egne unger også, har jo ikke sett dem siden mandag. Nei, nå må jeg begynne å bevege meg mot gaten. Om noen timer er jeg hjemme.
^^Belle^^ Skrevet 13. november 2015 Forfatter #10862 Skrevet 13. november 2015 Ukas bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)Begynte - og er allerede halvveis - på Mindy Kalings Why Not Me? i går, og elsker den. Den er virkelig en LOL-bok, så mange på flyplassen syntes sikkert jeg var helt dust som satt og lo for meg selv. Elsker den dama.Ellers så har jeg falt fullstendig for Seven Deadly Sins (Nanatsu no Taizai) som de har på Netflix, til tross for cringeworthy fan service av hun ene dama der. Blir nesten flau av å tenke på det. Uansett, minner meg litt om favoritten Fairy Tail, samtidig som den ikke gjør det. Kule slossescener, that's what I'm all about. Ukas album: Marilyn Mansons Lest We Forget: The Best Of. trening/fysisk aktivitetI morgen er det tre (3!!!) uker siden jeg trente sist. Hadde jo store planer om å trene mens jeg var på kurs, men så ble jeg syk, da. Håper å få trent litt i morgen, selv om kroppen ikke tillater noe mer enn rolig styrketrening. ungepratÅh, ungene mine. Som jeg har savnet dem denne uken! Synes de har blitt større allerede, bare på disse dagene. De var ihvertfall veldig glade for å se meg igjen i dag morges, noe som selvsagt føles veldig godt. ''Ungeprat'' går vel under andres unger også, ja? Lille A E (jeg kaller henne for A E, baby A blir bare rotete) er så fin. Er skikkelig kvalmstolt tante, og klarer ikke å se meg mett på henne. Nigleder meg til å virkelig hilse på i ettermiddag. forfengelighetFremdeles samme kjipe hudsituasjon. Huden har en megakrøll på seg for tiden. Min normalt veldig fine, men tørre hud har plutselig blitt fet, og nuppete og porete. Blæ. Det frister å bare kutte ut alt som heter fuktighet, for å tvinge den til å bli tørr igjen, men faktum er at den nok er feit fordi den er tørr. Så jeg pøser på med fukt, fukt, fukt, og har heller gått til innkjøp av primer som motvirker fettete panne. Hipp hurra. meningEh? Jeg tror jeg bør sløyfe dette punktet, for jeg må jo virke som en blåst bimbodame som aldri har meninger. Jeg HAR det altså, jeg bare...eh? Denne er fin synes jeg. Eller, fin for å understreke hvor stor forskjell det er på mannfolk og kvinnfolk. Jeg tror at denne artikkelen hadde sett helt annerledes ut hadde den vært skrevet om meg for eksempel, enn en mann. Han i artikkelen er jo kjempeflink som er hjemme med ungene i to uker, mens en dame bare må akseptere at det er sånn, og er egentlig superheldig som har det sånn. Satt på spissen selvsagt. Men altså, den artikkelen er mitt liv. Minus tom skittentøysdunk når mannen reiser ut. nederlagNull trening. Igjen. oppturSELVSAGT at A E ble født og jeg ble tante.
Diddles Skrevet 13. november 2015 #10863 Skrevet 13. november 2015 (endret) Du leser bare bøker på engelsk du? Endret 13. november 2015 av Diddles
^^Belle^^ Skrevet 14. november 2015 Forfatter #10864 Skrevet 14. november 2015 Fy faen, hva feiler det denne verden? Ikke akkurat koselig aavislesning jeg våknet opp til idag. Har forsikret meg om at alle "mine" er ok nå tror jeg, men... ----@Diddles: jepp, kun engelsk. Utenom tegnehanneboka er det flere år siden jeg leste på norsk. Kun Tom Egeland sine bøker stort sett, og Ringdrotten (Ringenes Herre på nynorsk), eller om jeg ramler over en spennende dokumentarisk bok om Egypt, den amerikanske borgerkrigen, nyere arabisk historie og sånne høye ting. Jeg liker ikke krim, og er generelt ikke veldig glad i romaner heller, og da er det lite spennende på det norske markedet altså.
Kokos Skrevet 14. november 2015 #10865 Skrevet 14. november 2015 Ja, hva feiler det denne verden. Godt å høre at dine er ok. Vondt å tenke på alle ofre og pårørende, jeg blir helt tom for ord.Håper du får en fin helg sammen med familien!
^^Belle^^ Skrevet 18. november 2015 Forfatter #10868 Skrevet 18. november 2015 ^--- skulle ønske dette var meg. Jeg er med som en hodeløs høne for tiden. Stressa, ja! Men det er gøy-stressa, om dere skjønner. Arbeidsdagene flyr avgårde, jeg kommer hjem, leker med ungene, og sitter til slutt helt utslitt i sofaen resten av kvelden. Trening har det blitt null og niks av denne uken her, og jeg kjenner spinningfoten gråte av fortvilelse! Jeg har det så travelt denne uken at jeg ikke har tid til å tenke på trening engang, før på lørdag. I dag skal jeg først til naprapaten (har måttet utsette det en million ganger pga. jobb ), så må jeg kjøpe bursdagsgave til mannen, så må jeg bake kaker og så får jeg vel kanskje tid til å slappe av litt en times tid. I morgen er det selskap hele ettermiddagen. Neida, jeg klager ikke. Bare litt. Fordi jeg vil trene. I går var det foreldresamtale i barnehagen for A, og jeg ble værende på jobb med én stk nattsvart samvittighet. Det dukket opp noe, og mannen - sta som han er - ville ikke flytte på samtalen. Så da gikk han alene. Ikke at det er noe i veien for det altså, men jeg hadde veldig lyst til å være med. Tilbakemeldingene vi fikk tilbake var som forventet. Hun er ekstremt sta, sånn skikkelig. Herregud for en vilje på den jenta der! Alle må bare le litt når de snakker om det, fordi det er så ille. I tillegg er hun en forferdelig dårlig taper, noe de får oppleve fra tid til annen i gymsalen. Hun er den flinkeste på avdelingen (!?!) til å kle seg - om hun vil det selv. Ellers er hun skikkelig dårlig. Hun er også utrolig flink til å leke alene, men det går så langt at hun innimellom blir ''for flink'' og lar ingen andre komme innpå seg. Dette har de jobbet med, og nå er hun blitt flinkere til å inkludere andre i leken sin. Hun er generelt et vanskelig menneske å bli kjent med, det tar lang tid før hun lar andre komme innpå seg selv. Men dette følte de at hadde blitt veldig bra i det siste. Hun har tydelig slitt litt med hele flyttingen (noe som skjærer i hjertet), men nå begynner det også å gå seg til. Hun har fått sine ''faste'' unger hun leker med når de er inne (faktisk en gutt også, hun som ellers er så redd for guttelus ), og så leker hun med bestisene i den gamle avdelingen når de er ute. Hun ligger der hun skal være, både språklig og motorisk. Jeg føler at hun har det godt der hun er nå, men det lille jeg ser er i rolige omgivelser. Tidlig på morgen og sent på ettermiddag. Mannen har hatt et litt annet syn på det, så vi tar det gradvis dette. Vi skal ha en ny samtale om ikke altfor lenge, og så se hvordan det har blitt da.Sånn ellers så har den siste uken vært fin! På lørdag tok vi bussen til biblioteket hvor vi møtte Diddles og Liten. Jentene var i et horribelt humør, så det ble mange grensetestinger, nedsmeltninger og generelt mye hyling. Alltid like gøy. Da vi kom hjem, dro vi først på Obsen for å handle litt, før vi våget oss inn på XXL til slutt for å kjøpe slalomski til dem. Det er mannen som har bestemt (jeg er litt mer meeeh, trenger vi det da?), og rikker seg ikke en centimeter på det området. Så det får bli julegaven fra oss i år. Slalomski med utstyr. Utstyret kan vi evt. pakke inn og la andre gi til jul. På søndag hadde vi en skikkelig koselig innedag første halvdelen av dagen. Vi lekte med vann på lekekjøkkenet (noe av det gøyeste som skjer for tiden ) og bare nikoste oss. Da mannen endelig fant det for godt å stå opp igjen (han stod opp med ungene på morgenen), dro vi på en liten gåtur i turløypa. Vi matet ender, balanserte på murer, løp i skogen og knasket på snickerdoodle-kjeks. Søndagen ble avsluttet med tante- og AE-kos. Hun er blitt så mye mer våken også nå, og vi hadde et øyeblikk der hvor hun stirret meg dypt inn i øynene med sine brune og nydelige asiatiske øyne. Nå har jeg ikke sett henne på tre dager, og jeg kjenner at jeg begynner å få abstinenser.
Disco Biscuit Skrevet 19. november 2015 #10869 Skrevet 19. november 2015 bare innom og leser meg opp litt på deg og ditt. Gratulerer som nybakt tante!
Kokos Skrevet 19. november 2015 #10870 Skrevet 19. november 2015 Tantekos Hvordan går det med søsteren din og mannen? Koser de seg i den nye tilværelsen?Får åndenød av å lese om hvor hektisk du har det. Ikke stress med treningen, det høres ut som du er i aktivitet konstant og det er vel så viktig å slappe av. Ta det heller som en bonus de gangene du får tid. Tror babykos har større helseeffekt uansett. Ungdommens kilde, eller noe sånt?
^^Belle^^ Skrevet 19. november 2015 Forfatter #10871 Skrevet 19. november 2015 bare innom og leser meg opp litt på deg og ditt. Gratulerer som nybakt tante! Så fint å se deg her inne! Og tusen takk! Tantekos Hvordan går det med søsteren din og mannen? Koser de seg i den nye tilværelsen?Får åndenød av å lese om hvor hektisk du har det. Ikke stress med treningen, det høres ut som du er i aktivitet konstant og det er vel så viktig å slappe av. Ta det heller som en bonus de gangene du får tid. Tror babykos har større helseeffekt uansett. Ungdommens kilde, eller noe sånt? Det går kjempefint! Søster sliter med såre pupper og rare følelser i forbindelse med amming (jeg blir ikke overrasket om hun kutter ut etter ganske kort tid), men ellers har de det bra tror jeg. AE sover veldig mye, og har nå gått fra å ha våkentiden sin fra 2-5 på natten til å ha den fra 6-8 på morgenen.Babykos er den største lykkepillen som finnes.
lille_frosk Skrevet 19. november 2015 #10872 Skrevet 19. november 2015 Hun er virkelig nydelig også, lille AE! Jeg må le litt av A i barnehagen forresten. Da jeg jobbet i barnehage var det en liten jente der som jeg kunne beskrevet på akkurat samme måte, og hun var bare så fantastisk! Krevende, men jeg tror veldig på at dersom man bare klarer å lære de å bruke viljen sin og styrken sin på en god måte er det fantastiske egenskaper å ta med seg videre i livet.
^^Belle^^ Skrevet 20. november 2015 Forfatter #10873 Skrevet 20. november 2015 Hun er virkelig nydelig også, lille AE! Jeg må le litt av A i barnehagen forresten. Da jeg jobbet i barnehage var det en liten jente der som jeg kunne beskrevet på akkurat samme måte, og hun var bare så fantastisk! Krevende, men jeg tror veldig på at dersom man bare klarer å lære de å bruke viljen sin og styrken sin på en god måte er det fantastiske egenskaper å ta med seg videre i livet.Ja, ikke sant hun er? Sukk. Hun er faktisk veldig lik A da hun var helt ny. Jeg leste nylig en artikkel om det faktisk, som lyste positivt lys over viljesterke unger. Og jeg tror virkelig det er noe de kan ta med seg senere i livet, som en god egenskap. Selvstendighet og alt det der. Jeg velger ihvertfall å si det til meg selv i stunder hvor jeg helst skulle kastet henne i bosset eller gitt henne bort. Neida, episodene hennes er veldig korte nå som hun er såpass stor, så vi takler det fint.
^^Belle^^ Skrevet 20. november 2015 Forfatter #10874 Skrevet 20. november 2015 ^--- da er det fredag igjen, dere! Denne uken har bare... *poff* Plutselig fredag igjen! Det er ikke så mye som har skjedd denne uken. Har vært paddetrøtt på grunn av mensen, og som sagt tidligere, har jeg sovnet på sofaen før 10 de fleste kveldene. I går kveld sovnet jeg sittende. Dagen i går var veldig fin da. Da jeg kom hjem heiv jeg meg rundt og fikk stekt snickerdoodles - jeg hadde lagd deigen dagen før. Sjokoladekake ble glasert og etterhvert kom hele gjengen. Mannen var fornøyd med dagen sin, og da var jeg det også. Da er det på tide med oppsummering igjen. Ukas bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)Gjorde meg ferdig med Mindy Kalings Why Not Me?, og hoppet rett på hennes forrige bok Is Everyone Hanging Out Without Me? (And Other Concerns). Kul dame altså, anbefales!På tv-fronten har jeg slukt hele sesongen av The Unbreakable Kimmy Schmidt (ligger på netflix btw). Morsom og veldig kul serie! Ukas album: ingenting. Har faktisk hørt på radio den siste uken! Det er sjelden altså, og takket være radio er jeg faktisk helt oppdatert på nyhetsfronten, fordi jeg liker noe så gæmlis som NRK Alltid Nyheter. trening/fysisk aktivitetSukk. Ingenting. Nada. Rien. Blæ. ungepratJeg pratet jo en del om A i innlegget oppforbi, så da får vel M få rampelyset på seg nå. M, M, M. Hun kan bli en nøtt altså! Hun har alltid vært så snill og enkel å ha med å gjøre. Hun har bare vært der, og latt storesøster ta mesteparten av oppmerksomheten. Men nå er det nok! Hun har utviklet en personlighet som ligner mer og mer på A sin, PLUSS LITT TIL! Hun er innihampen bestemt, trasser innimellom, men bryr seg heldigvis ikke om hva hun har på seg. Hehe. Føler liksom det er det verste ''minnet'' vi sitter igjen med etter A sine trasseår, som forøvrig varte fra 1,5 år til rundt 3,5. Så M har en del å ta igjen, da, før vi ser på henne som vanskelig å ha med å gjøre. Greit at førstemann var vanskeligere enn vanskeligst, da kan det sjelden bli verre ihvertfall!Ellers er hun ekstremt godt koordinert denne jenta. Hun elsker å spille fotball, klatre og balansere. Hun hopper nå ned fra ting som er like høye som henne (som for oss ikke er så høyt altså, hun er jo fremdeles ganske liten ), og er generelt fryktløs av seg.Hun har også blitt flinkere til å leke for seg selv nå. Før gjorde hun ikke det i det hele tatt, men nå ser vi små tendenser til at hun begynner å leke slik A leker. Det er fint å se. A er bestevennen hennes som hun sier selv, og de trives godt sammen. Klart, de kan krangle så busta fyker, men stort sett er de veldig gode venner. Det verste for oss foreldre er når de er i pøbelhumør begge to, og pønsker ut apestreker sammen.Språkmessig går det fremover, men det går treeeeeigt! Nye ord kommer, men uttalen blir ikke særlig bedre. Hun har det dog som oftest travelt, og da tar hun seg ikke tid til å si de ulike ordene. Som for eksempel ''kan eg få''. Hun sier bare ''skjiwa!'' i stedet for ''dan eg få skjiwa'' (som da oversettes til brødskive) som hun da sier når vi minner henne på det. forfengelighetSamme ståa som sist uke. Jeg har såvidt begynt å få inn litt flere produkter i rotasjonen min, men holder meg fremdeles langt borte fra aktive ingredienser. Jeg har såvidt fått mannen med på moroa også nå, med poreplaster. I går satt vi i sofaen som to tullinger med hvert sitt svarte plaster på nesen. meningMan kommer ikke unna det som skjedde i Paris denne uken. For meg er det ekstra nært, siden jeg både har familie og venner som bor der. Jeg er glad for at alle mine er ok, og føler med dem som mistet sine. nederlagAt jeg ikke fikk være med på foreldresamtalen til A. Liker ikke å liksom skulle ''prioritere'' jobb over unger eller mann. Sånn kommer det nok til å bli noen ganger, så jeg må bare suck it up og være der for dem de andre gangene. oppturBabykos. At jentene løper mot meg når jeg kommer hjem og gir meg to store bjørneklemmer. At jeg har en så tålmodig mann som ikke bare henter og leverer jentene hver dag, men som disker opp med ferdig middag til jeg kommer hjem. Og ikke blir sur når jeg sovner på sofaen klokken 21:30 når vi egentlig hadde planer om litt sengehygge, eller at jævla mensen har en syklus på 21 dager nå. Det siste punktet der er han ikke så tålmodig på da.
^^Belle^^ Skrevet 22. november 2015 Forfatter #10875 Skrevet 22. november 2015 Hei søndag! Helgen vår har vært veldig fin så langt. På fredag kom svigerfar på liggebesøk, så kvelden ble bare brukt til skravling og Senkveld. Litt eksamenslesing med bror før det måtte også til. Han har eksamen på tirsdag, så her har det vært matte hver kveld den siste uken. I går sov jeg lengelenge, og da vi stod opp dro vi for å se svigerfar som løp maraton. Plutselig begynte det å snø! Sånn skikkelig hvitt lag, hvor det hjemme - et kvarter unna - var helt bart. Heldigvis tok vi med vinterdressene til jentene, ellers hadde vi vel frosset beina av oss. Vi heiet på ham to ganger, jentene viftet entusiastisk med flagg og hele greia. Koselig både for dem og for svigerfar. Da vi kom hjem dro jeg rett til bror for å lese litt, før han ble med hjem til oss igjen og la ungene mens jeg og mannen var på kino. James Bond. Helt grei. I dag startet jeg og A dagen med å tegne og klistre klistremerker. For første gang var hun faktisk interessert i å sette bokstaver etter hverandre i riktig rekkefølge (hun kan masse bokstaver, men ord interessen har vært ikke-eksisterende ), så vi har skrevet navnene til alle kjente og kjære. Hun er kjempeflink!Nå har M våknet, ullklær er på (-6 grader denne morgenen ) og vi sitter under teppet alle tre og koser oss med frokost og barne-tv. I mangel på melk fikk A risgrøt til frokost, og hun spiste altså nesten en voksenporsjon! Senere i dag skal vi nok ut på tur.
lille_frosk Skrevet 23. november 2015 #10876 Skrevet 23. november 2015 Så koselig med heiagjeng for svigerfar da! Det må jo ha vært kjempefint for han! Høres ut som en kjempekoselig helg i Belle-familien
^^Belle^^ Skrevet 23. november 2015 Forfatter #10877 Skrevet 23. november 2015 Så koselig med heiagjeng for svigerfar da! Det må jo ha vært kjempefint for han! Høres ut som en kjempekoselig helg i Belle-familien Mhm, helgen var kjempefin!
^^Belle^^ Skrevet 23. november 2015 Forfatter #10878 Skrevet 23. november 2015 ^---- Helgen var fin; dagen i dag føles som dette. Dagen min var egentlig fullbooket med møter bokstavelig talt fra 8-15, men så ble det plutselig bare møte fra 8-09:30. Egentlig helt greit, men hjernen min klarer ikke å skru seg på for alt annet som da burde blitt gjort. Har vondt i hodet og er generelt uggen i kroppen. Håper bare det er mandagen som har kommet for å ta meg, ikke mer sykdom nå. Resten av søndagen ble egentlig som forventet, minus tur. Mannen ville heller se cupfinalen, så da kompenserte han ved å ta med ungene på lekeplassen i god tid før kampen. Jeg lå hjemme og sov; er så sinnsykt trøtt for tiden! Det er nok jernmangelen som setter sine spor. Enten det eller så er jeg gravid. Neida, jeg er ikke det altså - en fysisk umulighet. Men det gikk jo så bra etter perioden med blodfattighet gikk over. Nå kommer det og tar meg igjen. Én stk kaputt meg på slaget 21 hver kveld. Så nå har jeg begynt på jern igjen. Isj, liker det ikke. Får så vondt i magen! Men det er tross alt bedre å være oppblåst enn utmattet.I dag skal jeg ut og spise med klubbjentene. Har egentlig mest lyst til å enten være hjemme og sove, eller dra til søster og kose med AE, men akk. Jeg bør vel være litt sosial også innimellom.
Diddles Skrevet 24. november 2015 #10880 Skrevet 24. november 2015 ..også hadde det jo vært ganske stilig om du faktisk _er_ gravid da Selv om du sier det ikke er mulig..stilig hadde det vært!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå