Gå til innhold

Belle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Store jentene dine, snart ingen av dem som bruker smokk engang. :rodmer:

Så fantastisk at søsteren din snart blir satt i gang! :grine:Håper det skjer mens du er hjemme. :jepp:  

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Store jentene dine, snart ingen av dem som bruker smokk engang. :rodmer:

Så fantastisk at søsteren din snart blir satt i gang! :grine:Håper det skjer mens du er hjemme. :jepp:  

Ja, tenk! Når jeg ser på bilder av A da hun brukte tutt, så ser hun så liiiiten ut. :fnise: 

Det håper jeg også altså! Men jeg frykter, og tror egentlig at det kommer til å skje når jeg er borte. 

Skrevet

0d6b364db6297ed40c5c7bbeebf50133.jpg

^--- fredag, kom til meg!

Gårsdagen var...travel. Er det noe nytt herfra, liksom? :ler: 

Skalviseeee...den begynte med blodgivning. :strix: Jeg var litt nervøs for hvordan kroppen kom til å reagere, så jeg spiste til og med frokost før jeg dro. Det ble litt pasta med pesto og smelta ost. :hoho: Jeg er så lite frokosthungrig at det halve kunne vært nok. Uansett, med frokost i magen troppet jeg opp, fylte ut papirer og de satte i gang. Fikk vite at jeg både har lav blodprosent (12,7 - grensa for å kunne gi blod er 12,5) og lavt jernlager (17, grensa er 12), og ble satt på jerntabletter. Ugh, ugh og atter ugh. Som om ikke magen min er treig nok fra før av liksom. De tappet en halvliter, jeg fikk velge min helt egen mummikopp (vinterkoppen 2015 seff :nigo: ) og jeg ble ikke dårlig i det hele tatt. Jeg merket det litt utover dagen, med at jeg var ekstra sliten i kroppen (slitenhet i seg selv er ikke noe nytt :ler: ) og at jeg svimlet litt om jeg reiste meg fort fra gulvet. Ellers gikk alt finfint! I dag er jeg litt ekstra frysen, men ikke noe mer enn det. :tommelsmil: 

Etter blodgivning kjørte jeg på jobb, jobbet litt, før jeg dro tidlig for å hente ungene i barnehagen og rekke legetime klokken 14. Med null urinprøve den dagen heller møtte vi på legekontoret, så på fiskene i tre kvarter (hurra for punktlige leger :filer: ), og det endte heldigvis med at vi slapp å ta urinprøve og at hun bare ble satt på antibiotika. 

Vi dro innom søster på vei hjem for å spise middag, før vi fikk besøk hjemme av mamma litt senere. Vi hadde rolig kveld, og jeg fikk endelig somlet meg til å rydde alt det som har hopet seg opp i det siste. Ungen la seg, jeg satte på 5 pakker med kjøttdeig i langtidskokeren, og dro på kafé for å skravle med Diddles. :rodmer: 

I dag er nok en travel dag. Har til og med vært med på mitt aller første telefonmøte. Ikke så tungvindt som det høres ut, overraskende nok. :jepp: Planen for dagen er å gjøre absolutt ingenting. Nothing. Nada. :veslejenta: 

Gjest Gjest_Allis Hagtorn
Skrevet

Hva nøyaktig gjør du med den kjøttdeigen sa du?

Skrevet

Jeg elsker å gi blod, og savner det! Ikke for det, jeg har egentlig litt skrekk for blodprøver, og jeg synes det gjør skikkelig vondt :ler: Noe jeg jo vet at det ikke er sånn egentlig, men likevel ... Men det er hele følelsen av luksus, et kjøleskap man kan forsyne seg av, kjeks og tørket aprikos og nøtter og svisker, blader, te og kaffe, og man kan velge mummikopp etterpå! :nigo:Jeg har bare reagert en gang, da var jeg på slankern og spiste ingenting, drakk for lite og det var nesten 30 grader ute. Da svimte jeg av på apoteket :hoho: Ikke så gøy egentlig, de trodde vel ikke helt på at jeg bare hadde gitt blod. 

Jeg har forresten ganske ofte telefonmøter selv, jeg er ikke såå fan av det (liker å se menneskene jeg snakker med), men det går som regel veldig mye greiere enn man tror!

Skrevet

Fin plan :hjerte: Kos deg!! 

Det gjorde jeg! :nigo: 

Hva nøyaktig gjør du med den kjøttdeigen sa du?

Jeg hiver den oppi langtidskokeren, ''hakker'' den opp, og skrur på ''high'' og lar stå og godgjøre seg i et par timer. Vips så har jeg ferdig kjøttdeig som jeg fryser pakkevis. På onsdag blandet jeg både kjøttdeig, karbonadedeig og kyllingkjøttdeig. :ler: 

Jeg elsker å gi blod, og savner det! Ikke for det, jeg har egentlig litt skrekk for blodprøver, og jeg synes det gjør skikkelig vondt :ler: Noe jeg jo vet at det ikke er sånn egentlig, men likevel ... Men det er hele følelsen av luksus, et kjøleskap man kan forsyne seg av, kjeks og tørket aprikos og nøtter og svisker, blader, te og kaffe, og man kan velge mummikopp etterpå! :nigo:Jeg har bare reagert en gang, da var jeg på slankern og spiste ingenting, drakk for lite og det var nesten 30 grader ute. Da svimte jeg av på apoteket :hoho: Ikke så gøy egentlig, de trodde vel ikke helt på at jeg bare hadde gitt blod. 

Jeg har forresten ganske ofte telefonmøter selv, jeg er ikke såå fan av det (liker å se menneskene jeg snakker med), men det går som regel veldig mye greiere enn man tror!

Jeg syntes det gjorde mindre vondt med blodgivning enn vanlige blodprøver, for med sistnevnte så bytter de jo flere sånne glass og det blir så styrete. Men jeg har langt fra sprøyteskrekk og synes det er helt greit.

Jeg ble voktet veldig da jeg gav. Regner med at det var fordi det var første gang, og fordi prøvene mine var såpass lave. Men hun var koselig, og vi skravla om alt og ingenting. :) Mummikopp etterpå er jo bare en ekstra bonus, for jeg gjør det jo selvsagt ikke kun for mummikoppen. :fnise: 

Jeg hadde sett for meg at det kom til å bli kjempeslitsomt, men med en møteleder som styrer møtet skikkelig, så blir det helt greit. :jepp: 

Skrevet

Happy-Friday-Work-Meme-06.jpg

^----- Jepp. :nigo: Mannen kommer hjem, vi har en fin helg foran oss. Det er lite som slår fredagslykke altså! :strix: 

Gårsdagen var fin. Vi gjorde, som sagt, på ingenting. :ler: Vi kom hjem, spiste middag, så barne-tv og det var det. Jeg var i seng før klokken 10. Er både rastløs og veldig, veldig trøtt for tiden. Trøttheten regner jeg med kommer fra blodgivning, for nå blir jeg regelrett andpusten av å gå opp trappen. :sjenert: Tror ikke trening er det lureste akkurat nå, nei. :fnise: Tror mensen er på gang også, og da blir jeg alltid trøtt som en padde. :natti: 

Fredagsoppdatering må til. :jepp:

Ukas 

bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Den siste uka har jeg lest rekordlite. Får i meg kanskje to sider før øynene glipper igjen. Men det lille jeg har lest har vært antologier (som vanlig), Brandon Sanderson og litt Watchmen.

Har ikke sett noe spesielt på tv heller egentlig. Jeg begynte på Knights of Sidonia i går, en Netflix-produsert anime som virker veldig kul. :jepp: 

trening/fysisk aktivitet

Ingen trening denne uken. I morgen er det to hele uker siden jeg trente sist! :overrasket: Jeg liker egentlig at det er uvanlig heller enn normalt at det går to uker uten at jeg trener. :nigo: Kanskje det blir noe i morgen, ellers blir det ihvertfall en del neste uke. :trene: 

ungeprat
M skravler som en foss for tiden. Samtidig så trasser hun veldig på enkelte områder, men de er så kortvarige at det går greit allikevel. Vi som er vant til drama queen'en vår A, takler hva det skulle være. :hoho: Jeg og mannen snakket faktisk om det i går, at det ihvertfall ser ut til at vi har gjort noe godt i oppdragelsen vår med A. Hun er fremdeles sitt vanlige tordensky'ete selv, men hun er blitt såpass stor nå at hun får dårlig samvittighet og forstår mer. Hun kan rase fra seg, kalle meg dum mamma osv, men med én gang det har roet seg kommer hun og gir meg en klem og sier unnskyld. :hjerte: 

Ms semi tutteslutt går strålende! I dag morges var hun trøtt og sur, og spurte etter den i bilen, men det er altså første gang siden vi kuttet ut på dagtid. :5: 

forfengelighet

Detox er ikke et sterkt nok ord for hva jeg driver på med for tiden - nå er det regelrett avholds jeg holder på med. :grine: Huden min er styggere enn den noen gang har vært (kanskje bortsett fra da jeg var gravid med A og var stappfull i hormonelle kviser), og disse helsikkens lukkede komedomene går ikke bort. Jeg har faktisk pakket vekk alle produkter annet enn de jeg har brukt i flere år og som jeg er 100% sikker på at jeg ikke reagerer på. Aaarg, dette er ikke noe gøy folkens!

Som en motsetning til negativiteten, så kan jeg meddele at Smashbox Creamy Photofilter Powder Foundation er awesome. :hjerte: 

mening

Trøttehodet mitt klarer ikke å mane opp en spesifikk mening om det som har skjedd den siste uken, men jeg har fått med meg det meste altså! Det som traff meg mest var det der fødselsgreiene i e-avisen eller hva den nå heter. Jeg tar den ikke så veldig seriøst, men jeg kjenner allikevel at jeg blir en smule sint. Fødselssmerter kun psykisk? Å føde er som å ha mild mageknip? Really? :filer: 

nederlag

Null trening.

opptur

At mannen kommer hjem i dag. :hoppendeglad: Og at jeg fikk gitt blod denne uken.

Skrevet

I dag nådde jeg målet mitt. Sånn helt plutselig! Går på jerntabletter og føler meg oppblåst som fy, men allikevel blinket 59,8 mot meg fra vekten. Det tok en god stund for hjernen å prosessere tallene, for jeg kan aldri huske å ha veid under 60 kg noen gang. :giggle: Er jo selvsagt dritstolt og veldig fornøyd, men så begynner tankene å surre, da. Hvordan skal jeg klare å finne balansen? Jeg har levd lavkalori så lenge nå at jeg vet det kan bli en utfordring å løsrive seg, å slippe kontrollen. Jeg vet at jeg har et nøkternt forhold til mat, så akkurat den biten er jeg ikke bekymret for. Men mer...hva, hvor mye, hvordan? Det er mine betraktninger denne lørdags morgenen. 

Skrevet

For en fin dag vi hadde i går! :hjerte: 

Jeg sov lenge. Eller, alt er relativt. Jeg sovnet på sofaen kklokken 9 på fredag, og stod opp halv 9 i går. :fnise: Vi lekte litt, jeg fikk gjort unna rydding og støvsuging av hus før Diddles og Liten kom på besøk. Jentene lekte, vi skravlet, og vi hadde det rett og slett veldig koselig. :nigo: 

Da de dro lagde jeg middag (finke faktisk, Diddles :hoho: (internt)), før vi dro på kino. Jeg kjøpte bbillettene før jeg så traileren, noe som kanskje ikke var så smart. :lol: Da jeg så traileren fikk jegbange anelser om at jentene kanskje er litt for små for filmen. Jeg tenkte jo ikke noe over det da jeg bestilte, for Julekongen-serien er jo ikke mørk og skummel i det hele tatt! Veeel, det endte som det måtte ende. Jeg og M gikk etter tre kvarter, mannen og A kom et kvarter etterpå. :ler: Vi hadde ihvertfall fått knødd i ooss en hel haug popcorn og baconchips før vi dro, så vi var fornøyde hele gjengen. :popcorn: 

Da vi kom hjem gikk jeg i dusjen, før det var leggetid, barnevakten kom og vi syklet opp til vennepar på kosekveld. Vi drakk og fnisete og hadde planer om vill fyllesex da vi kom hjem. Men dere tror vel ikke - akkurat som sist gang vi gjorde dette - at M våknet og måtte plasseres mellom oss i sengen. Verdens beste prevensjon. :hoho: 

Så natten har ikke vært den beste. Hun er tett og hostete, og har tygget hull på to tutter til. Jeksler som kommer kanskje? Uansett, min tur til å stå opp fordi farsdag. :natti: Nå må jeg straks gå i gang med å bake kake til bestefar. Han skal nemlig feire 80-årsdagen ssin i dag. :bursdag: 

Og klokken 17 skal søster møte på sykehuset. :grine: :strix: 

Skrevet

:bond: nå tar de vannet. Ballongen har vært inni i natt og har tydeligvis gjort jobben sin. Mamma er rett rundt hjørnet og så spurter vi til ssykehuset.

Skrevet

Å herreguuuud!!! Tenk om du rekker det da :rodmer: Snart er hun her!!! Sender alle gode tanker, måtte det bli en fin opplevelse for dem :grine: Herregud som jeg griner nå da!!!! Wæææh, lykke til!! 

Skrevet

Åååh :grine: Masse lykke til til søsteren! :hjerte: :strix:

Tenk at dere snart får treffe den vakre jenta :rodmer: Håper dette blir en fin opplevelse! 

Mange :klemmer: og gode tanker sendes deres vei.

Skrevet

Om jeg ikke rekker det, bytter jeg fly og tar i morgen tidlig heller. :jepp: Jeg kommer en time for seint til kurset, men baby er viktigere. :rodmer: 

Nå skal epiduralt snart settes, før hun får drypp. To timer siden vannet ble tatt, og 3-4 cm nå. Lite rier å snakke om, så de vil guffe det opp.

• Liker 1
Skrevet

Så herlig at du får fødselen med deg! Heia-heia! 🍼🍼

Skrevet

Herreguuud så spennende!! Og OMG så babysjuk en blir av å høre om sånt :bond: :daane: 

Skrevet

Siste utvikling herfra:

Null rier, ingen større åpning. Babyen reagerer negativt både på drypp og at søster sitter oppreist, så nå er dryppet skrudd av igjen. Babyen har uregelmessig hjerterytme, så nå prøver de i én time med saltvannsløsning og mye vann, for å se om det blir bedre. Ellers blir det keisersnitt. Babyen har det helt greit altså, men de venter ikke særlig mye lenger nå før de gjør noe. 

Skrevet

Bra at søsteren din og baby blir passet godt på og at de ikke lar det gå så lang tid før de gjør noe. :Nikke: Snart er hun her! :hoppe:

:duskedame: Fortsetter å heie og sende masse gode tanker til dere! :duskedame: 

Skrevet

Heier på keisersnitt jeg altså...selv om jeg forstår ønsket om en naturlig fødsel!! Håper hun slipper å vente så mye lenger nå før hun er ute :hjerte: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...