miore Skrevet 31. august 2018 #11601 Del Skrevet 31. august 2018 Vi har også ti års bryllupsdag neste august. Og vi har også avtalt alenetur til New York Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 3. september 2018 Forfatter #11602 Del Skrevet 3. september 2018 På 31.8.2018 den 19.33, miore skrev: Vi har også ti års bryllupsdag neste august. Og vi har også avtalt alenetur til New York Haha, så tilfeldig og sikkert veeeldig klisjé. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 4. september 2018 Forfatter #11603 Del Skrevet 4. september 2018 Hei og hopp! Helgen vår har vært så fin! Den begynte jo dødsbra, med at sjefen min ringte og sa at han ''heiv på 20.000 kr på lønnen min''. Jeg bare . Hadde jo null ambisjoner om det nå i år - det er ikke akkurat superaction i firmaet vårt for tiden. Jeg og mannen snakket om det etterpå, og det er nok litt taktikk inne i bildet her. Jeg er straks ferdig på prosjektet mitt (etter 3 år her - trist! ), og det er ingen nye prosjekter som står på trappene. For meg akkurat nå hadde det vært veldig enkelt å bytte jobb, hadde jeg ikke blitt vist at jeg blir satt pris på. Så...godt jobba sjefen min. Og hipp og hurra for ekstra penger i kassen. På lørdag hadde vi tidenes sløveste dag. Jeg var på trening, og ellers grodde jeg langt nedi sofaen. Fikk brukt litt penger først, da, på disse ungene mine som gror som ugress. I forrige uke trengte A nye joggesko og ny allværsjakke, og denne uken var det fotballsko på A og lave gore-tex-sko til M. Ny allværsjakke er på vei i posten til M. De blakker oss helt! På søndag var vi på Turistforeningens Friluftslivets Dag. Det var masse action, og altfor masse folk. Heldigvis var været med oss, og vi fikk nå i det minste en fin tur ut av det. I går var mannen på jobbintervju. Det gikk veldig fint, men han syntes det var vanskelig å si noe sikkert. Vi får svar om 1-2 uker. Ukas bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!) Har lest veldig lite i det siste! Dvs, lite til å være meg? En bok i uken ca, og jeg kjenner jeg begynner å bli litt stressa. Jeg merker det veldig godt når jeg ikke får lest så mye som jeg har godt av - da kommer stresset snikende. Grunnen er en kombinasjon av mye hekling (jeg har lært meg å hekle samtidig som jeg leser, men når jeg gjør avanserte hekleting slik jeg har gjort i det siste, så er ikke det mulig) og at jeg ikke finner noen bøker som jeg higer etter å lese. Så da blir det gjenlesning av bøker jeg vet jeg liker. Akkurat nå er det Tell Me It's Real av TJ Klune. Så! Morsom! Leseutfordring 2018: 133/160. trening/fysisk aktivitet Har kommet inni tralten igjen etter ferien. Sist uke fikk jeg...2 økter? Herregud, husker ikke. Denne uken blir det nok bare to. Skal få inn en økt i morgen, og på torsdag skal jeg til tannlegen og får treningsforbud i 4 dager. ungeprat Ikke no' spesielt å komme med. Dagene går, A i andre klasse og M på førskolegruppa. Så store! A har fått utdelt ipad på skolen nå, og vi bekymret oss en del i forkant. Vi er en av de få som ikke har nettbrett hjemme, og stresset litt over hvordan vi skulle gjøre det. Men enn så lenge så går det finfint altså. Hun får ikke bruke den hjemme (så sant det ikke blir noen lekser der etterhvert), og hun synes det er greit. For nå ihvertfall. Hun har begynt å mase om å få spill på telefonen sin i det siste, fordi ''alle andre'' har jo det. Agg. Altfor tidlig. (Hun har egen telefon som ligger hjemme, siden vi ikke har hustelefon. Den er uten internett og apper av noe som helst slag). Vi er prinsippfaste på sånt, men jeg vil heller ikke at hun skal være den siste ute med sånne ting - da havner hun fort utenfor nå i dette teknologiske samfunnet vi bor i. M er...M. Hun tutler på, blid og fornøyd. Er dritstolt over å være Apekatt i år, som førskolegruppa er. forfengelighet Blerg. Føler meg så bæsj akkurat nå. Har lyst til å klippe håret, men samtidig bare...blerg. mening #orkerikke nederlag Ingenting som jeg kan huske på akkurat nå. Så.... opptur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 12. oktober 2018 Forfatter #11604 Del Skrevet 12. oktober 2018 (endret) Over en måned siden sist! Livet har vært bra og hverdagstravelt. Føler ikke jeg har så mye spennende å komme med, så da blir det til at jeg ikke oppdaterer. Men nå, dere...nå har det skjedd noe ultraspennende! Mannen fikk jobben! Det tok bare over 5 uker etter intervju - for en gjeng med inkompetente idioter. Hadde han ikke trengt (og hatt lyst på) den jobben, så hadde han bedt de dra en viss plass. Men uansett....vi fokuserer på det positive. Jobben er hans! O'lykke på jord. Ukas bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!) Har lest så utrolig mye ræl i det siste! Men så oppdaget jeg The Poppy War av R.F. Kuang, og alle froskene jeg har kysset i det siste ble til en prinsesse. I tillegg har jeg begynt på min første norske bok på mange, mange år. Jostein Gaarder, som har vært helten min siden barneskolen, kommer nemlig på litteraturfestivalen her i byen og skal holde et innlegg. Jeg har allerede skaffet meg billett, og leser nå den siste boka hans, Akkurat Passe. Det er rart å lese på norsk igjen, men jeg elsker skrivemåten hans. Så drømmende og oppstykka og lyrisk. Og ja, jeg skal totalt nerde ut og få ham til å signere Kabalmysteriet, som er en av mine favorittbøker noensinne. Leseutfordring 2018: 146/160. trening/fysisk aktivitet Det går i samme tralten med 3 økter i uken. Prøver å variere litt, men velger oftest hopp-og-sprett-trening. Har vært på litt spinning i det siste da, så den siste uken ser sånn ut: spinning lørdag, afro house mandag (dødsgøy, selv om jeg ikke eier et rytmisk bein i kroppen) og spinning onsdag. Neste er spinning på lørdag, med beste @Diddles ungeprat Her har det skjedd en del. M først. Hun blir meldt opp til PPT. Det gikk så himla fort i svingene, fra vi ble enige med barnehagen om å gjøre det til det var gjort tok det et par uker bare! Men ja, på bakgrunn av språk, konsentrasjon og rolleleksituasjon (hun tar alltid den enkleste rollen, noe som er ''unaturlig'' når hun er eldst på avdelingen) skal hun bli observert og testet. Så får vi se hva som skjer. Det viktigste for oss er at hun har best mulig utgangspunkt når hun begynner på skolen...om mindre enn ett år! Det har vært mye meg og M i det siste, og det synes jeg er så fint! A er stadig ute og farter, og mannen er i eksamensmodus, så da blir det oss to, da. Men tror hun begynner å bli litt lei av å henge bare med meg. Forståelig nok altså, men litt vemodig at lille babyen min også blir stor og har behov for enda mer sosialt enn barnehagen. A er A, på godt og vondt. Stort sett går det fint altså. Hun trives på skolen, og etter en liten innarbeidingsfase helt i starten, får vi gode tilbakemeldinger. Hun takler det faglige utrolig godt. Digger matte, liksom. Gjør matteoppgaver på sengekanten etter at hun har lagt seg. På det sosiale planet har hun alltid hatt litt flere vanskeligheter, men det går på et vis det også. Hun har distansert seg litt fra ''gamlegjengen'' og funnet seg en ny venninne. Det er i og for seg utrolig gøy, men jeg er redd for at hun blir for knytta til hun nye og glemmer de gamle vennene sine. Vi prøver derfor å lære henne å ta vare på alle vennene sine. I tillegg sliter vi med at moren til hun nye ikke er på samme bølgelengde som oss. Tror Vet hun nye venninna har ganske lite rammer hjemme, selv om hun er veldig høflig og snill når hun er hos oss. Så ja, i går måtte vi ut på bygda å lete etter dem klokken 19:30! Ingen fant dem, og det var denne jentas 12-årige storesøster som var med for å lete, fordi mora var borte ett eller annet sted. Vi leita i en halvtime, og jeg frika totalt ut - krisemaksimerte og så for meg det verste. Jeg rakk faktisk å tenke at jeg var verdens dårligste mor fordi jeg ikke huska hva hun hadde på seg, og det måtte jo politiet få vite osvosv. De kom til rette til slutt, men det var en grusom halvtime. Så nå er den nye regelen at hun ikke får gå noe sted uten telefonen sin. Hun liker ikke å ha den med, fordi det blir klumpete i lomma, men det får bare være. En sånn kveld vil jeg ikke ha en gang til. forfengelighet mening #orkerikke (tror dette må bli min vanlige ) nederlag opptur Endret 12. oktober 2018 av ^^Belle^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 12. oktober 2018 #11605 Del Skrevet 12. oktober 2018 Åååh, hurra for at mannen har fått jobb! Ellers herlig å lese de lange, deilige innleggene dine som alltid. Jeg elsker også Jostein Gaarder! Gamle favoritter som Appelsinpiken og Sofies Verden og Kabalmysteriet! Den halvtimen dere lette må ha vært helt fryktelig!! Det kan ikke være så enkelt med venner når den andres foreldre er såpass annerledes med tanke på regler og rammer enn dere... Jeg gruer meg til vi er der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 12. oktober 2018 #11606 Del Skrevet 12. oktober 2018 Jeg måtte inn i dagboka di å lese Belle 😊 Så gøy å ha slike oppdateringer om ungene. Jeg føler jo at jeg har fulgt de fra de var i magen og til de kom ut, så det var spennende å lese om hvordan det går med dem. Mine har blitt 7 og 4 år, og nå prøver vi jo jammen på en tredje. Jeg har mast lenge på mannen og nå har han endelig gått med på en ny prøverørsrunde. Spennende tider med mye tyding av graviditetstester 🙏😬. Har dere tenkt noe på flere barn? Jeg har ikke lest gjennom hele dagboka, så det kan jo være at du har skrevet noe om det tidligere uten at jeg har sett det. Så flott at mannen din har fått seg jobb! Gratulerer til han! Håper dere får en flott helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 16. oktober 2018 Forfatter #11607 Del Skrevet 16. oktober 2018 På 12.10.2018 den 10.23, lille_frosk skrev: Åååh, hurra for at mannen har fått jobb! Ellers herlig å lese de lange, deilige innleggene dine som alltid. Jeg elsker også Jostein Gaarder! Gamle favoritter som Appelsinpiken og Sofies Verden og Kabalmysteriet! Den halvtimen dere lette må ha vært helt fryktelig!! Det kan ikke være så enkelt med venner når den andres foreldre er såpass annerledes med tanke på regler og rammer enn dere... Jeg gruer meg til vi er der! Ja, det er helt, helt fantastisk! Nå har vi riktignok ikke hatt de store pengebekymringene enda, men det er fordi vi har brukt BSU til betaling av huslån. Det varer bare til sommeren til neste år, så jeg begynte å bli litt stressa må jeg innrømme. Men nåhar vi endelig to inntekter igjen! Jostein Gaarder er min helt altså. Jeg har nettopp lest Akkurat Passe, i anledning innlegget han skal holde, og den var helt magisk fin. Det er tricky å sjonglere ulike foreldrestiler altså! Oss foreldre som er med i gjengen på 4, er relativt like i hva som er viktig. Det er også stor takhøyde for å ta opp ting som bør gjøres noe med når det gjelder ungene, og det er så befriende! Hun mora her...er som en 7-åring selv av og til altså. Vanskelig! Men vi må jo bare finne en god måte å håndtere det på, for A digger jo denne jenta. Det gjør forsåvidt vi også. På 13.10.2018 den 1.43, Viktoria85 skrev: Jeg måtte inn i dagboka di å lese Belle 😊 Så gøy å ha slike oppdateringer om ungene. Jeg føler jo at jeg har fulgt de fra de var i magen og til de kom ut, så det var spennende å lese om hvordan det går med dem. Mine har blitt 7 og 4 år, og nå prøver vi jo jammen på en tredje. Jeg har mast lenge på mannen og nå har han endelig gått med på en ny prøverørsrunde. Spennende tider med mye tyding av graviditetstester 🙏😬. Har dere tenkt noe på flere barn? Jeg har ikke lest gjennom hele dagboka, så det kan jo være at du har skrevet noe om det tidligere uten at jeg har sett det. Så flott at mannen din har fått seg jobb! Gratulerer til han! Håper dere får en flott helg! Så koselig å se deg her inne! Vi skal IKKE ha flere barn! Jeg har siden M ble født følt meg veldig ferdig, og selv om jeg aldri har vært bastant på at vi var 100% ferdige, så er jeg det nå ihvertfall. Hadde en liten ''scare'' for litt siden, hvor jeg måtte ta en graviditetstest, og det var den mest stressende uka av 2018 for meg. Så ja, veldig glad for at det bare er spiralen som legger seg godt til rette, og ikke en baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 17. oktober 2018 #11608 Del Skrevet 17. oktober 2018 På 12.10.2018 den 8.15, ^^Belle^^ skrev: Over en måned siden sist! Livet har vært bra og hverdagstravelt. Føler ikke jeg har så mye spennende å komme med, så da blir det til at jeg ikke oppdaterer. Men nå, dere...nå har det skjedd noe ultraspennende! Mannen fikk jobben! Det tok bare over 5 uker etter intervju - for en gjeng med inkompetente idioter. Hadde han ikke trengt (og hatt lyst på) den jobben, så hadde han bedt de dra en viss plass. Men uansett....vi fokuserer på det positive. Jobben er hans! O'lykke på jord. Ukas bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!) Har lest så utrolig mye ræl i det siste! Men så oppdaget jeg The Poppy War av R.F. Kuang, og alle froskene jeg har kysset i det siste ble til en prinsesse. I tillegg har jeg begynt på min første norske bok på mange, mange år. Jostein Gaarder, som har vært helten min siden barneskolen, kommer nemlig på litteraturfestivalen her i byen og skal holde et innlegg. Jeg har allerede skaffet meg billett, og leser nå den siste boka hans, Akkurat Passe. Det er rart å lese på norsk igjen, men jeg elsker skrivemåten hans. Så drømmende og oppstykka og lyrisk. Og ja, jeg skal totalt nerde ut og få ham til å signere Kabalmysteriet, som er en av mine favorittbøker noensinne. Leseutfordring 2018: 146/160. trening/fysisk aktivitet Det går i samme tralten med 3 økter i uken. Prøver å variere litt, men velger oftest hopp-og-sprett-trening. Har vært på litt spinning i det siste da, så den siste uken ser sånn ut: spinning lørdag, afro house mandag (dødsgøy, selv om jeg ikke eier et rytmisk bein i kroppen) og spinning onsdag. Neste er spinning på lørdag, med beste @Diddles ungeprat Her har det skjedd en del. M først. Hun blir meldt opp til PPT. Det gikk så himla fort i svingene, fra vi ble enige med barnehagen om å gjøre det til det var gjort tok det et par uker bare! Men ja, på bakgrunn av språk, konsentrasjon og rolleleksituasjon (hun tar alltid den enkleste rollen, noe som er ''unaturlig'' når hun er eldst på avdelingen) skal hun bli observert og testet. Så får vi se hva som skjer. Det viktigste for oss er at hun har best mulig utgangspunkt når hun begynner på skolen...om mindre enn ett år! Det har vært mye meg og M i det siste, og det synes jeg er så fint! A er stadig ute og farter, og mannen er i eksamensmodus, så da blir det oss to, da. Men tror hun begynner å bli litt lei av å henge bare med meg. Forståelig nok altså, men litt vemodig at lille babyen min også blir stor og har behov for enda mer sosialt enn barnehagen. A er A, på godt og vondt. Stort sett går det fint altså. Hun trives på skolen, og etter en liten innarbeidingsfase helt i starten, får vi gode tilbakemeldinger. Hun takler det faglige utrolig godt. Digger matte, liksom. Gjør matteoppgaver på sengekanten etter at hun har lagt seg. På det sosiale planet har hun alltid hatt litt flere vanskeligheter, men det går på et vis det også. Hun har distansert seg litt fra ''gamlegjengen'' og funnet seg en ny venninne. Det er i og for seg utrolig gøy, men jeg er redd for at hun blir for knytta til hun nye og glemmer de gamle vennene sine. Vi prøver derfor å lære henne å ta vare på alle vennene sine. I tillegg sliter vi med at moren til hun nye ikke er på samme bølgelengde som oss. Tror Vet hun nye venninna har ganske lite rammer hjemme, selv om hun er veldig høflig og snill når hun er hos oss. Så ja, i går måtte vi ut på bygda å lete etter dem klokken 19:30! Ingen fant dem, og det var denne jentas 12-årige storesøster som var med for å lete, fordi mora var borte ett eller annet sted. Vi leita i en halvtime, og jeg frika totalt ut - krisemaksimerte og så for meg det verste. Jeg rakk faktisk å tenke at jeg var verdens dårligste mor fordi jeg ikke huska hva hun hadde på seg, og det måtte jo politiet få vite osvosv. De kom til rette til slutt, men det var en grusom halvtime. Så nå er den nye regelen at hun ikke får gå noe sted uten telefonen sin. Hun liker ikke å ha den med, fordi det blir klumpete i lomma, men det får bare være. En sånn kveld vil jeg ikke ha en gang til. forfengelighet mening #orkerikke (tror dette må bli min vanlige ) Så bra han fikk jobben! Hmmm, The Poppy War har ligget og vaket på tbr-listen min på kindle en stund. Det høres ut som om jeg muligens må flytte den høyere opp! Jeg har forresten lest denne nylig, og holder på med bok 2 i serien nå. Liker dem godt! Det skal bli en trilogi, den siste kommer visst til våren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 17. oktober 2018 Forfatter #11609 Del Skrevet 17. oktober 2018 2 timer siden, miore skrev: Så bra han fikk jobben! Hmmm, The Poppy War har ligget og vaket på tbr-listen min på kindle en stund. Det høres ut som om jeg muligens må flytte den høyere opp! Jeg har forresten lest denne nylig, og holder på med bok 2 i serien nå. Liker dem godt! Det skal bli en trilogi, den siste kommer visst til våren. Da må du lese den altså! Jeg hørte den på lydbok. Takk for tips! Gratis sample sendt til Kindle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 29. november 2018 Forfatter #11610 Del Skrevet 29. november 2018 Hei bloggæææn! Herregud, over en måned siden sist! Skalviseee...det er ikke så mye spennende, sånn egentlig. Dagene og ukene går sinnsykt fort - det er jo snart jul! Jeg og bestis var i Stockholm forrige helg, og det var helt fantastisk. Skikkelig kvalitetstid, i 4 dager. Det er lenge siden vi har hatt så lang tid til å bare være sammen. Vi shoppa, spiste god mat, skravla og slappet av. Vi ble enige om at det skal bli en årlig greie, så snart hun bare klarer å bli gravid med nr. 2, og få babyen ut. (IVF-mølla der også, og toern viser seg å være en stridig jævel) Sånn ellers, så ble jeg plutselig stressa i dag. Sånn julestressa. Jeg hadde jo store planer om å bruke november til å handle julegaver og sånt...men så bare gikk dagene? Så i dag har jeg fullt program. Tror jeg endelig har kommet meg etter helgens strabaser (la meg klokken halv 10 i går fordi jeg var så trøtt), så nå har jeg masse energi til å gjøre det som trengs. På tapetet i dag har jeg: * brasiliansk voksing rett etter jobb * julegaveshopping, innom minst 7 butikker * storcash'en for å kjøpe inn til juleavslutning med klassen * pynte ferdig til jul. Jeg var som sagt supertrøtt i går, og halve julepynten står fremdeles midt på stuegulvet. * trene. I morgen er det vennejulebord og på lørdag skal vi ha overnattingsbesøk av tantegull. Så da er plutselig den helgen over også. Ukas bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!) Oppdatering på Jostein Gaarder: møtet med ham var helt fantabulistisk. Han signerte både Kabalmysteriet, og Akkurat Passe. ...oooog så viser det seg at jeg blir et bablende, tanktetomt nervevrak i møtet med barndomshelten. Men fint var det. Holder ellers på med toern i Morrigan Crow-serien. Det er egentlig en serie for 10-12-åringer, men den passer ypperlig for meg også. Veldig Harry Potter-assosiasjoner, men allikevel helt ulikt. Leseutfordring 2018: 168/160. trening/fysisk aktivitet Nå har jeg ikke trent på over en uke, og jeg er superstressa. Når jeg tenker meg om, så er nok det den største kilden til stress, ikke julegreier. Men ja, det har jo vært så travelt, og jeg har vært sykt trøtt, så da blir første og siste trening denne uken i dag. Fra neste uke av skal jeg begynne i samme tralten igjen...bortsett fra på mandag, for da er det klasseavslutning. Og tirsdag, for da er det klubb. Gawd, desember, ass. ungeprat 11.desember skal vi i møte med kommunen ang. M. Hadde forhåpninger om at det kanskje kunne skje noe før det, men alt i alt er jeg relativt glad for at det har gått såpass fort som det har. Regner med at dette er en samtale om hva de har tenkt å gjøre - observasjon, språktest osv, og så begynner de etterpå. Det er godt å være inne i systemet ihvertfall, og i mellomtiden gjør vi tiltak i samarbeid med barnehagen. Hun har gjort store framskritt i leken, og får utrolig mye skryt i barnehagen. Nå er hun ikke bare hund, men mamma og pappa og storesøster. Vi var i foreldresamtale med læreren til A i går, og herregud så mye skryt hun fikk! Altså, på det faglige vet vi jo at hun er flink, men hun fikk bare skryt på det sosiale også. Nesten så jeg begynte å grine der jeg satt. Hun leker mye med de fleste, og har minimalt med utbrudd. Hun kan nå holde hvem som helst i hånden når de er ute og går tur (enormt framskritt!), og hun er med på leken selv om hun ikke har prøvd før. Utrolig deilig å få en så fin tilbakemelding altså. Jeg vokste jo også et par centimeter da han sa hun skrev de kuleste historiene han hadde lest. Der er det ingenting galt med hverken skriveevne eller fantasi. forfengelighet Gikk litt bananas på Black Friday-salget, og kjøpte 5 ulike, men allikevel nesten like leppestifter. mening Visste dere at Norge er på verstinglisten over heksejakten som herjet i verden på 1600-tallet? Ikke jeg ihvertfall. Spennende lesning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 2. desember 2018 #11611 Del Skrevet 2. desember 2018 Fem leppestifter Liker at du beskriver de som nesten like, men likevel ulike! Såå herlig med sånne foreldresamtaler. Det er alltid godt å høre at det går så bra med ungene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 3. desember 2018 Forfatter #11612 Del Skrevet 3. desember 2018 14 timer siden, lille_frosk skrev: Fem leppestifter Liker at du beskriver de som nesten like, men likevel ulike! Såå herlig med sånne foreldresamtaler. Det er alltid godt å høre at det går så bra med ungene. Men det er jo helt sant! Jeg har en ting for matte, 90-tallsbrune leppiser....og de har jeg mange av. Det er alltid fint å høre så mye godt om ungene, særlig når vi vet at det har vært problemer før, sant? Veldig fornøyd og stolt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 21. desember 2018 Forfatter #11613 Del Skrevet 21. desember 2018 (endret) Tradisjonen tro; en måned senere her er jeg igjen. Jeg vet ikke hvor interessant det er å lese for folk, men så lenge jeg føler jeg får skrevet av meg litt greier, så fortsetter jeg nok med veldig sporadiske oppdateringer. Det skjer ikke så mye spennende i heimen for tiden, sånn egentlig. Det går i jobb, familie og trening. Mye hekling og lesing også - føler meg som en bestemor innimellom. Men så lenge hverdagen er hverdagsfin, så er jeg fornøyd. Trenger ikke så mye action for å være fornøyd. Ellers er jeg litt tilbake i bobla mi igjen. Håper det ordner seg når mannen reiser ut. Vi får se. Jeg forandrer Ukas, til månedens tror jeg, og forandrer litt på overskriftene. LITT action trenger vi. Månedens bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!) Leser: romantikk på lydbok og fantasy på Kindle'n. Ikke noe å skrive hjem om noen av dem. Siden sist må høydepunktet være Blaspemy! av TJ Klune. Jeg lol'et mer enn én gang. Finnes gratis på nettsiden hans. Leseutfordring 2018: 184/160. Hører på: Spotify kan altså fortelle meg at min yndlingsundersjanger er tropical house, og jeg bare , før jeg fant frem en samleliste over tropical house sanger, og bare...joa, det kan nok stemme, det. Hovedsjangeren min er forøvrig alternativ metal/prog rock. Ser på: veldig lite. Mannen insisterte på at vi skulle se på Sleepless in Seattle i helgen, fordi jeg aldri har sett den før. Den var fin, den. Hekler: julegaver! Tunisisk heklet pannebånd til søster og stesøster, og tversoversløyfe av eget design til mann, bror og svoger. Det blir gaven deres fra ungene tenker jeg. trening/fysisk aktivitet Har vært tung i hodet og kroppen de siste par ukene, men har klart å knø inn minst 2 økter i uken. Denne ukens trening har vært gårsdagens yoga + jumping fitness, og morgendagens hopp-og-sprett, så egentlig 3 treningstimer. I forrige uke var jeg på tidenes spinningtime. ALT stemte med kropp og hode, og jeg fløy ut dørene etterpå, høy på endorfiner og lykke. Det var altså en intervalltime, med 1- og 2-minuttsintervaller, og halvparten så lang pause som intervallengden. Totalt 11 intervaller. Beinhardt, men siden instruktøren har samme musikksmak som meg, så blir det bare full klaff. ungeprat Møtet med PPT gikk bra. Det var bare et informasjonsmøte, der hun informerte om hva hun kom til å gjøre i forbindelse med testing og slikt. Egentlig skulle hun vært i barnehagen i dag, men hun var visst syk. Så da blir det utsatt til etter nyttår. Som om ikke ting tar lang nok tid som det er. Hjertesukk. Vi kommer ikke til å få noe ekstra tiltak i barnehagen pga. saksbehandlingstid, men hun forsikret oss om at om det skulle være behov, så blir hele saken til M flyttet over i skolesystemet slik at vi slipper å gå gjennom mølla én gang til. Logoped får hun om det er behov for det. Så får vi se, da. Vi har fylt ut og krysset av på omtrent en million skjema (okei, det er tre stk, men jeg er sikker på at det er minst en million spørsmål man skal svare på ), så får vi se hva resultatet blir til slutt. Min største bekymring akkurat nå er konsentrasjonen. Jeg tror språket hennes kommer til å bedre seg mye innen hun begynner på skolen, for nå har hun endelig blitt bevisst på r'ene sine, og prøver sakte, men sikkert å gjøre noe med dem. Hun har også lært seg å skrive navnet sitt, og hun kan alle tallene. Flinke, fine, gode jenta mi. A er A, som alltid. Akkurat nå er hun inne i en god periode, og ting går egentlig litt på skinner. På onsdag hadde vi en typisk kleskrise før fakkeltog med skolen på kvelden, hvor a) regnbuksa hennes var våt, men der klarte vi å være forut, og snakket om det mens vi spiste middag, at hun måtte tenke på hva hun skulle ha på seg. Det ble fleecebukse. Poeng foreldre b) vinterstøvlettene hennes var våte, og da hun skulle ta på seg finstøvlettene, røyk den ene glidelåsen. Da klikka det, som seg hør og bør, men hun klarte å ta seg inn igjen imponerende raskt! Det er et SÅ stort framskritt altså. Før hadde vi bare vært nødt til å kansellere hele fakkeltoget fordi vi hadde kommet for seint, men nå gråt hun og raste litt, tok en rask pust i bakken, og fant ut at joggeskoene var ok. Poeng A forfengelighet Fått meg ny øyenbrynsblyant. Forstår ikke hvor den har vært hele mitt liv, jeg som egentlig trodde jeg var fornøyd med den gamle. Men altså...herregud, så fin! Endret 21. desember 2018 av ^^Belle^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 17. januar 2019 Forfatter #11614 Del Skrevet 17. januar 2019 Hei alle som måtte ramle innom! Her går dagene i det vanlige hverdagskjøret. Juleferien var altfor kort, men selvfølgelig veldig fin! Vi tilbragte en natt i Stavanger, og ellers var det familiekos hjemme til den store gullmedaljen. Mannen reiste ut i romjula, og vi var alene på nyttår. Dvs, svigermor og samboeren kom for å spise og slikt, og dro hjem i 11-tiden. Tror nesten det må være én av de roligste og beste nyttårsaftene jeg har hatt. Jeg er ikke veldig gira på nyttår, mens mannen nesten krampeaktig (eller, barnegledeaktig kan vi vel si) elsker nyttår. Så i år er første år på veldig lenge at vi ikke har brukt noen penger på raketter. Ungene klarte å holde seg våkne til midnatt, og vi la oss glade og fornøyde hele gjengen. Ellers går det unna for tiden som sagt. Hverdagene er på for fullt, og mannen reiser straks ut igjen. Månedens bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!) Leser: de siste ukene har jeg vært borti så mye rart! Jeg er med på en leseutfordring på goodreads, og blir derfor utfordret til å lese bøker utenfor min type sjanger. Høydepunktet den siste tiden må være The Rise of Genderqueers av Wren Hanks, som altså er en samling dikt! Trodde ikke jeg var en diktperson, men det der var rett og slett magisk hvor mye det fikk meg til å tenke. Leseutfordring 2018: 190/160. Leseutfordring 2019: 11/120. Er litt feig og setter en grense som er relativt safe, men jeg har helt angst for å sette grensa for høyt og at jeg da mister hele leselysten. Hører på: Third Party - Remember. Den gir meg bobler i magen. Ser på: Flash sammen med mannen. Spennende og enkel kveldsunderholdning. Kommer ikke til å se så mye på tv de neste to ukene, siden jeg da heller liker å lese. Hekler: altfor mye! Året ble avsluttet med null pågående prosjekter, og jeg var derfor litt gira og startet opp med litt for mye på én gang. Fokuserer på Lost in Time-sjal (i de opprinnelige 1001 Natt-aktige fargene ), og holder ellers på med Esja, egenkomponert cardigan og Sigurd Genser trening/fysisk aktivitet Det går jevnt og trutt med treningen - noe jeg egentlig TRENGER for overskuddet sin del. Sliter dog litt med vondt i beina og bekkenet ( ), men har begynt å gå til muskelterapeut og satser på at det hjelper. Jeg har også meldt meg på et to måneders kurs om man kan kalle det det, med kampsport for kvinner. Jeg gikk fast på karate da jeg studerte, og savner det veldig! Men her i byen finnes det lite opplegg for voksne relativt nybegynnere, så jeg har ikke funnet noe som kunne passe - før nå. Kurset skjer på MMA-senteret i byen, og vi skal innom mange ulike grener. Denne uken har vi om bryting, og huttetu jeg har brukt muskler jeg ellers aldri pleier å bruke. Er støl på de underligste stedene. Som halsen. Og under armene. Men det er super duper gøy. Gleder meg til vi skal gjøre litt mer sånn som jeg kan være god på - bryting mot motstandere som veier 10-20 kg mer enn meg og kan plukke meg opp og sette med ned med lillefingeren er ikke akkurat enkelt. Jeg var litt bekymret for min gigantiske intimsone, men enn så lenge går det bra altså. Tror dette er en fin ting for å utfordre den litt. ungeprat Først av alt: M fyller 6 år neste uke! Tenk at lille sviska mi snart er 6 hele år. Det er sprøtt. Jeg skal ikke sippe så mye mer nå i dag - det får dere om en uke. Men PPT. De har vært og tatt språktest av henne, og hun ligger foran gjennomsnittet/der hun skal være på språkforståelse, mens på alt det andre ligger hun på 4 år. Så hun skal også nå sjekkes av logoped. De mer kliniske greiene får vi svar på når barnehagen har fått levert inn sitt skjema med en million spørsmål. Jeg mistenker jo at det minst kan være noe konsentrasjonsgreier der, og når jeg hører om jenter som har ADHD uten hyperaktivitet er det mistenkelig mye som stemmer, men det kan også være ingenting, og at hun bare er umoden. Ifølge pedleder er kullet hennes det mest umodne førskolekullet de har hatt på lange tider. Jeg vet erfaringsmessig at det er ekstremt mye som skjer nå med henne før skolestart, så jeg er ikke så veldig bekymra ennå ihvertfall. Hun har den sosiale kompetansen spikra, og da tenker jeg at skolestart blir en lek for henne. A er som hun alltid er. Stor og flink og pliktoppfyllende og morsom og gjør meg helt splitter pine gal av og til. Jeg har endelig fått lov til å lese Harry Potter for henne (WIN! jeg har mast i minst ett år allerede ), og jeg opplever generelt at leselysten hennes er på topp. Det er så fint å se! Hun er dog inne i en periode med litt vanskeligheter når det gjelder venninner. For å gjøre en lang historie kort: en av de 3 hun går til skolen med (som bor nærmest her) er en notorisk vennestjeler. Nå høres jeg fæl ut, og jeg vet jo at hun ikke har onde intensjoner med det hun holder på med , men det er den andre gangen hun gjør dette mot A og jeg blir så lei meg! Hun overtok sakte, men sikkert hennes første bestis siden de var typ 3 år, og nå leker ikke de to sammen lenger. Nå har hun overtatt A sin nye bestis, og ifølge A har hun nå heller lyst til å være med ''tyven'' (la oss kalle henne I) enn henne. A er en type som fint kan leke med mange ulike personligheter, men I sliter hun veldig med. I er ekstremt alfa, lille flisa, og alle andre enn A gir etter. A har vilje av stål, og selv om jeg synes det er superbra at hun har egne meninger og ikke er en av flokken, så har hun ikke alltid den sosiale kompetansen til å vite når det kan være greit å gi seg også. Eller, hun gir seg ved å ikke være med dem lenger. Gah, dette er supervanskelig! Dette gjelder forøvrig på fritiden - på skolen leker hun med mange ulike, også fra andre klasser. forfengelighet Intet nytt å meddele her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 8. februar 2019 #11615 Del Skrevet 8. februar 2019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 8. februar 2019 Forfatter #11616 Del Skrevet 8. februar 2019 8 minutter siden, Mazilla skrev: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnugg Skrevet 9. februar 2019 #11617 Del Skrevet 9. februar 2019 Jeg leser alt og har gjort det i årevis, du kan IKKE slutte med dagboka Det kurset hørtes gøy ut! Jeg har egentlig veldig lyst til å drive litt med thaiboksing, men har så jækla svak nakke/skuldre st det er utelukka å komme forbi et nybegynnerkurs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 11. februar 2019 Forfatter #11618 Del Skrevet 11. februar 2019 På 9.2.2019 den 9.46, Fnugg skrev: Jeg leser alt og har gjort det i årevis, du kan IKKE slutte med dagboka Det kurset hørtes gøy ut! Jeg har egentlig veldig lyst til å drive litt med thaiboksing, men har så jækla svak nakke/skuldre st det er utelukka å komme forbi et nybegynnerkurs Så koselig å se et nytt fjes her inne. Eller, jeg troooor du er et nytt fjes? Ynnsjyll om jeg burde ha husket deg igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 11. februar 2019 Forfatter #11619 Del Skrevet 11. februar 2019 Shit, HVOR ble januar av? Jeg føler bare tiden løper fra meg. Månedens bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!) Leser: det tusler og går mtp lesingen. Blir ekstremt mye lydbok for tiden, fordi prosjektet mitt ligger en snau times kjøretur unna, så nesten to timer bare der. Koser meg egentlig med det, og er glad for at jeg er ute av landskapet jeg har sittet i siden november i fjor. Høydepunktet siden sist må være Journey of Shadows av Sam J. Charlton. Episk fantasy på sitt beste. Leseutfordring 2019: 25/120. Hører på: Sia - Breathe Me når jeg føler behov for litt emosjonell selvskading. Ser på: How To Get Away With Murder. Jeg er offisielt hekta. Hekler: sjal, egenkomponert topp à la denne, og egenkomponert cardigan. trening/fysisk aktivitet Muskelterapeut har gjort mirakler for min nedre halvdel. Bekkenet føles bedre, beinhinnene mine føles bedre, hælene mine føles bedre. Verdt hver fuckings 650 krone per time jeg betaler. Det har stort sett blitt med de to kampsporttreningene i uken siden sist. Har vært alene med ungene i to uker, pluss litt sykdom som har dukket opp, så lite trening på treningssenteret. Og jeg savner det! Gleder meg litt til begynne på full frisk der igjen, selv om jeg storkoser meg med kampsporten også. Det har blitt en del nye blåveiser, myyye aggresjon som har fått sin kanal å forsvinne ut gjennom ( ), og forhåpentligvis noen nye kunnskaper også. Armene spesielt har fått kjørt seg, fordi de er det som er mest utrent på hele kroppen min (boksing var drittungt for eksempel!), mens kjernen har fått vist sin styrke. Jeg kommer definitivt til å hoppe på et sånt kurs igjen, om det skulle dukke opp. 3 uker igjen, bare. ungeprat Bursdagen til M ble forbigått i stillhet her inne, fordi hverdagen kom og tok meg. Mannen var borte, og jeg var mildt sagt superstressa! Men tenk, jeg har en 6-åring i hus! Lille flisa mi, som er så ekstremt sosial og kul og egen, (hun har blant annet bestemt seg for at hun vil ha dinosaursekk som skolesekk), som er blid som en sol og øser rundt seg med gode ord og handlinger (''du e heilt fantastiske og perfekte, mamma!''). Vi er så utrolig heldige som har denne sprudlende lille solstråla i livet vårt. Nå har jeg turt å sende henne avgårde til andre kompiser enn han som bor 10 meter unna også...hun er jo en smule distré, så hun er veldig mye seinere ute enn A var til å gjøre sånt, men åh. Mammahjertet brister av at den lille babyen min har blitt så stor. Men aff, nok sipping. Logopeden var og testet henne for noen uker siden, og konklusjonen ble at M ikke trenger noe mer oppfølging eller trening enn så lenge. Ting er på rett vei (noe jeg også visste - i julen kom plutselig r'en i noen ord spontant), og logopeden var ikke bekymret i det hele tatt. M kommer fremdeles til å ligge inne i systemet, og vi skal ta kontakt til jul igjen om vi føler oss bekymret. Da slipper vi henvisning og hele den karusellen der igjen. Samarbeidet med barnehagen går bra, og nå venter vi egentlig bare på ''dommen'' i forhold til konsentrasjon og slikt. A er utrolig fin å ha med å gjøre for tiden. Jeg merker veldig godt en forskjell på henne nå som pappaen er hjemme igjen. Hun er litt pappadalt på en del ting, og vi trenger nok en god periode med tilvenning før denne reisejobbingen blir vanlig igjen. I går var det morsdag, og jeg ble vekket (klokken 06:30) med frokost på senga og masse fine tegninger. Mannen fikk streng beskjed om å stå opp og hjelpe henne å skjære epler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnugg Skrevet 11. februar 2019 #11620 Del Skrevet 11. februar 2019 3 timer siden, ^^Belle^^ skrev: Så koselig å se et nytt fjes her inne. Eller, jeg troooor du er et nytt fjes? Ynnsjyll om jeg burde ha husket deg igjen. Ikke nytt fjes 🐙 Men annet brukernavn. Jeg er/var på sminkeplassen og Fant ikke jeg opp «ukas»? Og Ludo. Det var vel det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå